2017. június 24.










Bútor Robit kérdeztük Veszprém előtt

Ismerve Téged, feltételezem, hogy mielőtt egy ilyen váltásra elszántad magad, számot vetettél minden egyéb "összetevővel", így magaddal és az autóval is, átgondoltad, mit lehetett volna/lehetne máshogy... Ezen tényezőket illetően mire jutottál? Van min változtatni, javítani, alakítani, vagy itt csak ezen a "részleten" kellett módosítani? Csinálsz majd valamit máshogy a folytatásban? (Remélem, nem értesz félre, nem kötekedés akar lenni egyik kérdésem sem.)

Természetesen mindent átgondoltam és azután döntöttem. A szezon elején a Mitsubishit cseréltem le a Peugeotra, mert úgy éreztem, hogy az autó a leggyengébb láncszem. Persze nem azért, mert a Mitsubishi rossz autó, sőt nagyon is jó, hanem azért, mert az én stílusomhoz sokkal jobban illik a Super 2000-es autó, mivel mindig is könnyű, szívó motoros autókkal versenyeztem. Ez a csere nagy töltetet adott és Egerben felszabadultan és jókedvűen tudtunk versenyezni. Nyerni sajnos nem tudtunk, mint 2011-ben, de ez nem is volt reális cél a részemről. Sajnos Miskolc nem sikerült, aminek már voltak előjelei és okai is az előző gyorsaságikon. Az esés után ismét át kellett gondolnom mindent, a folytatást illetően és ekkor a hazafelé úton úgy éreztem, hogy Imi nélkül szeretném folytatni. Félreértések elkerülése végett szeretném megjegyezni, hogy nem miatta estem el, hanem miattunk! Nem keresek felelősöket és hibásokat semmilyen területen, egyszerűen szeretnék felszabadultan és jókedvűen versenyezni, úgy mint régen! Most már csak magamat tudom cserélni, mert nincs több cserélhető figura a játszmában és én ezzel tisztában is vagyok. Ha viszont az elmúlt 20 évet nézem, akkor el kell fogadnom, hogy vannak jobb és rosszabb évek is az ember pályafutása alatt és én egyenlőre sokkal több jó évet tudhatok magam mögött, mint rosszat. Szerintem nálam a rossz dolgok, ezért is kapnak sokkal nagyobb figyelmet, mint más versenyzők életében!

Tóth Imi valóban nem az a navigátor, aki csak beül, és visszamondja az itinert. Ha csak darabra kellene, ahhoz úgyis súlyos lenne :o) De mégis, hogy tud egy navigátor úgy nyomasztani, hogy bár érdemei elismerése mellett, de inkább váltasz?

Nem tudom, nem vagyok pszichológus, csak érzem, hogy valami nem működik. Lehet, hogy csak rám van ilyen hatással, vagy egyszerűen csak nem passzolunk össze. Külföldön ezt nem éreztem ennyire, sajnos itthon, valami miatt nem tudok felszabadulni. Ez olyan, mint egy házasság. A két embernek tökéletesen kell passzolni ahhoz, hogy boldogan éljenek együtt hosszú éveken keresztül. „Mi most elváltunk és megpróbálunk mással boldogabban élni”

Tagai Robi nagyon más karakterű személyiség és ebből adódóan - gondolom - más típusú navigátor is. Mit vársz Tőle pontosan? Mennyiben mást vagy máshogy, mint amit/ahogy Imitől kaptál?

Robit régóta ismerem, Ő egy vidám, laza és szabad lelkületű ember. Az én feszes stílusomhoz, talán jó lesz egy kis lazaság, ami remélem át is fog jönni! Semmi extrát nem várok, jó infókat, jó időben és jó hangulatot az autóban. Most ennyire vágyom az eredmény sem érdekel!

Egy ilyen váltáskor Neked is kell alkalmazkodnod, vagy a navigátornak kell "kiszolgálnia" a pilótát?

Itt egymáshoz kell alkalmazkodni. Mindenkinek vannak negatív és pozitív tulajdonságait, amit kölcsönösen tolerálnunk kell! Nem kell engem kiszolgálni, a cél közös, mindketten ugyanazért ülünk az autóban.

Már túl vagytok a teszten is. A sajtóanyagból úgy látszik, jó hangulatban telt. Maradt benned valami az esésből? Befelé is rendben voltál/vagy?

Persze maradt, az önrész összege :) ! Először nagyon óvatosan kezdtem, majd egyre jobban ment a tempó is. Az autó nagyon jó volt, a határok pedig borzasztóan kint vannak és nehéz elhinni, hogy miket meglehet csinálni. Robival jó volt menni, szerintem felszabadult voltam, de a teszt még nem a verseny! Elvileg rendben vagyok, de érezhetően csökken a motivációm, egyre több minden fontosabb, mint a versenyzés és ez nem jó jel. Próbálok ezen változtatni, remélem ez is sikerülni fog.

Veszprémre mit vársz magatoktól? Mert hát nem elég, hogy a jobb1-ben váltás lesz, de a pálya is vált aszfaltról murvára. Ez mennyire fekszik ennek az autónak illetve Neked?

Az autónak fekszik és én is szeretek murván menni. A rutin kevés a kiemelkedő eredményhez, mert összesen 2 versenyt mentem murván a Peugeottal, azt is 2011-ben. Sajnos ez nagy hátrány, de nem kesergek emiatt. Robi navigátorom imádja a murvát, remélem ez majd segít minket :) !

Az eddigiek tükrében (vagy épp azoktól elvonatkoztatva, amennyire lehet), mit vársz magadtól az év végi eredményt illetően?

Kicsit korai még ebben állást foglalni, de szeretnék dobogóra állni (az első 5) évvégén. Ez nem irreális, de még rengeteg minden történhet és nem biztos, hogy csak velünk! Nekünk most sok szerencse és türelem kell!

Ági

2013. július 08.

>>>>>>>> Bútor: ”Nehéz döntést hoztam meg”

...Legfrissebb hírek
A miskolci csata videója

A videó Full HD 1080p felbontással...

Eger Rally 2015 HD mozi

A videó Full HD 1080p felbontással...

A Mokka „új ruhája” és egyéb újdonságok Szalayék háza tájáról

Szalay Balázs és Bunkoczi László kedden...

Back to Dakar

Ezzel a szlogennel tartotta tegnap sajtótájékoztatóját...

Több szerencse kell

- Túl egy befejezett versenyen, ami...

Továbbra is a bajnoki cím a cél

- Veszprém Rally nem jól indult...


© 1997-2014 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek