2017. oktober 23.










Fejlesztési teszt az Euroringen

Kevés magyar versenyzőnek adatik meg a lehetőség, hogy fejlesztési teszten vegyen részt, hiszen ez nagyrészt a gyári versenyzők kiváltsága. Ha valaki azonban egyedi versenyautót épít, akkor belekóstolhat ebbe a műfajba is. Így tett Wirtmann Ferenc, aki régi álmát valósította meg a Sierra Cosworth-motoros Escort Mk 1-essel. Több, ehhez hasonló autó is létezik a világon, pont ilyen azonban egy sem. Éppen ezért finomítgatják még mindig a másfél éve elkészült, valamennyi rali szurkoló szívét megdobogtató fenevadat.

„Másfél éve készült el az Escort a P csoport szabályainak megfelelően, Benito (Molnár Tibor) tervei alapján, az összeépítést pedig Léhi Sándor végezte” – kezdi kicsit hivatalosan Wirtmann Ferenc, aki azonban már az első mondat után sem tudja megállni, hogy ne lelkendezzen az autóról. „Amikor először kipróbáltam, egész nap vigyorogtam tőle, fantasztikus élmény vezetni.”

Azonban, ahogyan minden versenyautónál, az Escort Protonál is előfordultak gyerekbetegségek. „Már az első próba után lehetett használni az autót, de a turbón, a komputeren, a féken és kuplungon is finomítani kellett egy kicsit. Ezeket a módosításokat próbáltuk ki most az Euroringen, amiktől sokkal jobb lett az autó. Még egy apró hiba jött elő rajta: kicsit tolja az orrát, ami egy 260–270 lóerős, hátsókerékhajtású autónál elég szokatlan. Léhi Sanyi azonban már megtalálta a megoldást és még a teszt során felvázolta, hogyan fogja módosítani az első futóművet, hogy nagyobb után futása legyen.”

Bár az Iharos és Goller Országos Historic Ralibajnokság első két futama elmaradt Egerben, a mezőnynek nem kell várnia a harmadik hivatalos megmérettetésre, a Mecsek Ralira, hiszen a III. Tatabánya Rali rendezője is kiírt egy historic kategóriát, amin több versenyző is jelezte részvételét. Természetesen Wirtmann is ott lesz.

„Tatabányán szeretnék a Protóval menni, csak az élvezet kedvéért, a közönség és a saját szórakoztatásunkra. Pécsen pedig a historic Escorttal fogunk indulni. De tartogatunk még az idei évre egy másik meglepetést is.”

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt, Textura Kft, Iharos és Goller Kft, Kumho

Forrás: Texture SC

biggy

2012. április 17.


...Legfrissebb hírek
A miskolci csata videója

A videó Full HD 1080p felbontással...

Eger Rally 2015 HD mozi

A videó Full HD 1080p felbontással...

A Mokka „új ruhája” és egyéb újdonságok Szalayék háza tájáról

Szalay Balázs és Bunkoczi László kedden...

Back to Dakar

Ezzel a szlogennel tartotta tegnap sajtótájékoztatóját...

Több szerencse kell

- Túl egy befejezett versenyen, ami...

Továbbra is a bajnoki cím a cél

- Veszprém Rally nem jól indult...


© 1997-2014 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek