2017. augusztus 17.










Eső? Sár? Sebaj!

Kockázatmentes bemelegítés

Viszonylag gyors pálya, enyhe bukkanókkal – bemelegítésnek pont jó. Mindenki tudta, hogy nem ezen a 15 kilométeren dől majd el a verseny sorsa, de a téli szünet után persze azért már csak presztízs-okokból is nyomták a gázt a versenyzők a hajdúszoboszlói idénynyitó futam első napján.

„Délután be lehetett járni a pályát, de mi nem éltünk a lehetőséggel, nem tartottam fontosnak. Egyrészt mert a terepraliban éppen az improvizálást szeretem, másrészt pedig biztos voltam benne, hogy nem ezen a szakaszon dől majd el a végső győzelem sorsa” – mondta Szalay Balázs, aki Bunkoczi László navigálásával a harmadik legjobb időt autózta a rövid szelektíven.

„Belerázódásnak nem volt rossz ez a pálya, no és azt is megtapasztaltuk – bár efelől eddig sem volt kétségünk –, hogy az ellenfelek nagyon sietnek. Mi is ezt tesszük majd szombaton és vasárnap” – ígérte az Opel Dakar Team pilótája, aki ugyan az idén nem indul el az összes magyar bajnoki futamon (a szezont ugyanis teljes egészében a Dakar-felkészülésnek rendelte alá a csapat), de amelyiken igen, azt szeretné megnyerni.

Külön érdekessége lesz ennek a versenynek, hogy most először alkalmazzák a Nemzetközi Automobil-szövetség új, biztonsági okokból hozott szabályát, amelynek értelmében az autók maximum sebessége a szelektív szakaszon 170 km/óra. Aki ezt túllépi, büntetésre számíthat, és nem lehet sumákolni, hiszen a GPS pontosan mér, azt nem lehet átvágni. (A motorosoknál már évekkel ezelőtt bevezették a limitált végsebességet: ott 150 km/órában maximálták.) Szalay azt mondta, az új szabályról egyelőre nem tudja, mennyire nehéz lesz betartani, ugyanis ahhoz, hogy ezt megtapasztalja, túl rövid volt a szakasz.

Az Opel Dakar Team másik kettőse, a Rónai Péter Galambos Tamás páros remekül kezdett: ötödikként vitte célba az Opel Antarát az első szakaszon.
„Még vissza kell rázódnunk egy kicsit, ugyanis augusztus óta nem ültünk versenyautóban, ehhez képest viszont nem rossz az ötödik hely. A szakasz gyors volt, olykor túl gyorsnak is éreztem, s volt, ahol elég mély homokban fordultunk. Nem vállaltunk kockázatot, hiszen ezen a szakaszon többet lehetett volna bukni, mint nyerni, de azért persze igyekeztünk” – mondta Rónai Péter.

Lent és fent – de a végén fent

A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős volt lent és volt fent is a tereprali országos bajnokság nyitófutamának második napján – három szelektív szakaszon küszködött (elég annyit említeni, hogy két szakaszon három defektet kapott, s csak két pótkereke volt...), a másik hármon viszont szinte szárnyalt, és Fazekas Károly mögött másodikként zárta a szombati versenynapot a hajdúszoboszlói viadalon.

De ne szaladjunk ennyire előre, nézzük, mi történt délelőtt.
„Az első szakasz rajtja után öt kilométerrel bal hátsó defektet kaptunk, amit kicseréltünk a pályán, úgyhogy három-négyperces hátrányba kerültünk. Ez még nem lett volna baj, de a következő szakaszon elkapta valami az autó bal oldalát és mindkét gumink kilyukadt. Végig oldalazva haladtunk, alig lehetett úton tartani az Antarát, de muszáj volt, mert tudtam, kicserélni úgysem tudjuk a kerekeket, mert már csak egy tartalékunk volt. Aztán Rónai Petiéktől kaptunk még egyet, ami nem passzolt pontosan a mi autónkra, úgyhogy a cserével hosszasan bíbelődtünk, aminek az lett a vége, hogy késtünk négy percet, ami miatt kaptunk négy perc büntetést” – sorolta a bajokat az Opel Dakar Team pilótája, de érdekes módon közben mosolygott.
Hogy miért?
Nos, azért, mert a furcsa délelőtt után a délután tökéletesen alakult számukra: megnyerték mindhárom szelektív szakaszt és nagyon élvezték a szágu ldást.
„Mindig is szerettem sáron autózni, imádom, ahogy csúszkál a kocsi. És mostanra eljutottunk addig, hogy már Bunkoczi Laci sem izgul annyira, amikor keresztben csúszunk be a kanyarokba. Igaz, szombaton volt egy érdekes helyzet, az egyik fordulónál lefulladtunk, mert ha tovább forszírozom a kanyarodást, akkor beestünk volna egy patakba. Ezt pedig szerettük volna elkerülni.” Szalay hátránya több mint kilenc perc az éllovas Fazekassal szemben, tehát elég tetemes, de a vasárnapra előírt három szelektívet azért szeretné megnyerni. Aztán ha sikerül, meglátja, az mire lesz elég...

Az Opel Dakar Team másik Antarája sajnos a csapat versenykamionja mögött, vontatókötélen közelítette meg az esti szervizparkot, ugyanis a Rónai Péter, Galambos Tamás kettős autójában eltört a nyeles tengely. Pedig a délelőtt reményt keltően indult: a páros ötödikként zárta az első kört.
„Érdekes volt – mondta Rónai, és érződött a hangján, az esőre gondol. – A harmadik szakasz már nagyon csúszott, s bár nem volt semmi kalandunk, nagyon kellett figyelni, hogy ez így is maradjon. Nem vállaltunk kockázatot, vigyáztunk, hogy ne kapjunk defektet, de azért így is akadtak necces szituációk.”
Ami pedig a délutánt illeti...
Nos, az ötödik szakaszig minden a legnagyobb rendben ment, ám akkor...
„Beragadt a váltó, elment a hajtás és attól kezdve nem tudtunk mit kezdeni az autóval, nem tudtunk továbbmenni” – mondta bánatosan Rónai, akinek érthető a szomorúsága, hiszen augusztus óta most először ült versenyautóban, érthető, hogy szeretett volna célba érni.

A verseny vasárnap három szelektív szakasszal ér véget.

Eső? Sár? Sebaj!

Szalay Balázs és Bunkoczi László az egyik célját elérte a hét végén (fülig érő szájjal autózott, vagyis élvezte az idénynyitó hajdúszoboszlói futamot), a másikat azonban nem (győzni jött ide, ám végül négy defektet követően be kellett érnie a második pozícióval, meg négy szakaszgyőzelemmel).

„Mire vége lett a versenynek, a nap is kisütött. De én nem bántam, hogy csak akkor, mert nagyon szeretek esőben, sárban autózni, élveztem az egész hétvégét. Szombaton délután az összes szakaszt megnyertük és vasárnap délelőtt is behúztunk egy részsikert, ám így sem volt esélyünk megelőzni Fazekas Karcsit, hiszen a szombat délelőtti három defekt miatt kilencperces hátrányba kerültünk” – mondta Szalay.

Természetesen azon is agyaltak az Opel Dakar Team tagjai, vajon mi lehetett az oka a sok defektnek, s a Dakar-pilóta arra jutott, az lehetett a gond, hogy azt a fajta sárgumit, amit ő ilyen talajon használni szeret, már nem gyártják, úgyhogy a meglévők legalább négy évesek, vagyis elöregedtek. Ráadásul nem is versenyabroncsok, hanem utcaiak – nem ehhez a teljesítményhez és gyorsasághoz fejlesztették őket.

„Hogy a zárónap se legyen gondmentes, a legutolsó szakaszon még becsúszott egy defekt, ráadásul nem sokkal a rajt után, úgyhogy muszáj volt megállni és kicserélni. De már rutinból csináltuk. A második helyünket azonban még így sem veszélyeztette senki sem. Hogy elégedett vagyok-e? Az ezüst mindig ezüst marad, sohasem lesz belőle arany, úgyhogy természetesen nem vagyok maximálisan elégedett, de a tények ismeretében ez volt a reális eredmény, gratulálok Fazekas Karcsinak a sikerhez, legközelebb megpróbálunk revánsot venni” - mondta Szalay Balázs, akit kellemes meglepetés ért a futam után: szervizcsapata nem feledkezett meg arról, hogy a pilótának kedden lesz a születésnapja és egy emeletes, dakaros gesztenyetortával (mert ez a kedvence) lepte meg a versenyzőt.

AQUA-PALACE-KUPA, AZ OB 1. FUTAMA
Abszolút végeredmény: 1. Fazekas Károly, Horn Albert (Fazekas Motorsport, BMW X5) 3:22:33, 2. Szalay, Bunkoczi (Opel Dakar Team, Opel Antara RR) 12:20 perc hátrány, 3. Varga, Szegedi (Varga Racing Team, Nissan Pickup) 25:49 p h.

Forrás: ODT

biggy
2012. április 15.

>>>>>>>> Szalay győzelemmel kezdene

...Legfrissebb hírek
A miskolci csata videója

A videó Full HD 1080p felbontással...

Eger Rally 2015 HD mozi

A videó Full HD 1080p felbontással...

A Mokka „új ruhája” és egyéb újdonságok Szalayék háza tájáról

Szalay Balázs és Bunkoczi László kedden...

Back to Dakar

Ezzel a szlogennel tartotta tegnap sajtótájékoztatóját...

Több szerencse kell

- Túl egy befejezett versenyen, ami...

Továbbra is a bajnoki cím a cél

- Veszprém Rally nem jól indult...


© 1997-2014 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek