2017. augusztus 19.










FIA döntés Tagaiék ügyében


A mai napon megérkezett az MNASZ-hez az FIA döntése a Tagaiék-féle fellebbezés ügyében. Mint megtudtuk, az FIA elutasította a TRT fellebbezését. Felhívtam hát Tagai Tamást, mondja el észrevételeit, meséljen pár szót az ügyről...

Sajnos, túl gyors voltam, így Tamás tőlem tudta meg a hírt. Miután megegyeztünk, hogy bár a rossz hír hozóját megölik a hagyomány szerint, ám én ezt most megúszom, mély levegőt vett, majd készen állt a riportra.
Mi a véleményed a döntésről?

Nem tudunk más tenni, el kell fogadni.
Hogy érzed most magad?
Hazudnék, ha azt mondanám, meglep. Valahol számítottam rá, vagy inkább féltem tőle, de azért hittem benne, hogy igazunk van, és reméltem, ezt tükrözi majd az FIA döntése is.
Elmesélnéd, hogy zajlott ez a dolog?
Ahogy az a szabályzatban elő van írva, az MNASZ-en keresztül beadtuk az angolra lefordított fellebbezésünket, az FIA felé. December 1-én volt az első tárgyalás, melynek a vége az lett, hogy felkérték az FIA technikai vezetőjét, adjon szakvéleményt az ügyről. Ő, ennek elkészítése érdekében kikérte a Ralliart japán központjának állásfoglalását. Ezt aztán mi is megkaptuk a japánoktól, és az állt benne, hogy a benzinpumpa előtti szűrővel egy egységben kell mérni, amelyet éppen azért találtak ki, hogy ezzel is megkönnyítsék a technikai bizottságok munkáját. Ehhez képest Jacques Berger úr azt írta, hogy ez a tényező nem befolyásolja a mérés eredményét.
Ezt követően december 26-án az MNASZ kapott egy értesítést az FIA-tól, hogy a következő ülésre január 8-án kerül sor, és az érintettek részvételét a szövetség, január 2-án délután 5-ig jelezze feléjük. Ám ez az információ nem jutott el hozzánk, csupán január 2-án egy fax, melyben jelezték a január 8-i időpontot. A többiről csak úgy szereztünk tudomást, hogy kértük, küldjék el az eredeti, angol nyelvű FIA levél másolatát, és ebből derült ki. Mindezek ellenére tegnap Robi repülőre szállt, kiment az ülésre, igencsak meglepve ezzel az ottaniakat. Természetesen, azért meghallgatták, és bár nem gondolom, hogy a döntés végső kimenetele ezen múlt, bizonyára, máshogy fogadták megjelenését és felszólamlását, mint azt tették volna, ha jelezzük nekik a megadott időben.
Megkérdezhetem, mennyibe került nektek ez a fellebezősdi?
Egymillió-kettőszázezer forint a hivatalos díja az FIA felé történő fellebbezésnek.
Ez nem kis pénz. Gondolom, nem vállaltátok volna be, ha nem vagytok biztosak a magatok igazában.
Valóban utána jártunk a dolognak, megkérdeztük a Ralliart angliai központját, és több szakértő véleményét is kikértük, és egyöntetűen mind azt mondták, amit a japánok is, hogy a szűrővel, a szűrő után beépítve kell mérni. A végeredmény mégsem ez lett.
És akkor most hogyan tovább? Mi lesz a 2002-es szezonban veletek?
Ha csak egy mód van rá, nem szeretnénk N-ben menni. Azon vagyunk, hogy ne kelljen. Persze, ha nem lesz más megoldás...
Mi lesz, ha nem lesz más megoldás se nektek, se Asinak? Milyen hangulatra számíthatunk?
Én mindenképpen szeretném elfelejteni az elmúlt évet. Minden félreértés és ellenvélemény ellenére nem mi óvtuk meg Asiékat, de ők azt hitték, így visszaóvtak, és ez az óvósdi húzódott. Ez senkinek nem jó. De mi nem óvunk, ezt már rég eldöntöttük.
OK, nem akarom ezt a témát a kelleténél tovább ragozni. Inkább mondd el azt, hogy most mit gondolsz a következő szezonról?
Hát sok mindent át kell értékelni. Úgy tűnik, hogy azt, hogy az ember felemeli a szavát valamiért vagy valami ellen, azt el kell felejteni, mert mindenki magára veszi, és nem jól sül el. Nem kéne személyeskedésnek venni, mégis így van, és ez nem jó. Tudod, az eredményeink miatt úgy éreztük, tennünk kell a magyar rally-ért...
És akkor most milyen autóval mentek idén?
90%, hogy WRC-re nem lesz pénz. Szeretnénk egy jó A-s autót. De hát még ez is nagyon bizonytalan. Még korai...





© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek