2017. augusztus 21.










Bútor Robit kérdeztem



Hosszú hallgatás után úgy döntöttem, hogy nem ártana mégis hírt adni a honi rally sport résztvevőinek 2012-es terveiről, még akkor is, ha az élet esetleg felülírhatja e terveket. Ezen interjúk sorában elsőként olyasvalakit kérdeztem, aki nem csak versenyzőként lehet érintett, így talán több irányú terveiről is beszámolhat nekünk.


- Amikor már közeledett a szezon, úgy tűnt, nem fogsz idén menni, mert Te már hírt adtál volna magadról... Szándékos volt ez a rendezés? :o)

- Amíg nem volt minden tuti, addig nem akartam felesleges híradásokba bonyolódni, és az élet azt igazolta, hogy jól is döntöttem, mert gyakorlatilag egy olyan dolgot harangoztam volna be, ami nem tudott megvalósulni. Most már biztosan lehet tudni, hogy a Mitsubishi mellett döntöttem, egy R4-est vásárolt a csapatom, és szintén a saját csapatom a TBR Racing fog szervizelni a versenyeken. A navigátorom pedig Tóth Imre lett. Ez sem volt tervezve, Imivel csak külföldön szoktam menni, itthon még soha nem versenyeztünk együtt, és az erdeti tervek szerint 2012-ben is csak külföldön mentünk volna együtt. Az élet azonban így hozta, hogy új navigátort kellett választanom. Úgy érzem, ebből a szempontból azonban előrébb léptem, hiszen az ország legjobb navigátora fog mellettem ülni. Számomra ez a külföldi versenyeken kiderült, hogy Imivel szakmailag itthon senki nem tudja felvenni a versenyt. Bízom benne, hogy ez az összhang a magyar pályákon is fog működni közöttünk!

- Mennyiben változtatott bármit a körülményeiteken, a szponzorok felé az elkötelezettségeitek kapcsán akár, vagy bármin, hogy kevesebb verseny lesz idén, mint amit terveztetek?

- Amikor elkezdtük ezt az évet szervezni, eszünkbe sem jutott, hogy bármiféle probléma lehet a versenyekkel, annak ellenére, hogy persze mindenki érzi, hogy mind gazdasági, mind egyéb szempontokból is igen nehéz helyzet van az országban. A napokban már azzal is szembesülni kellett, hogy nem is egy, hanem esetleg több verseny elmaradásáról van szó, erről vannak pletykák és tények is, az MNASZ közelében ténykedő emberek is nyilatkoztak már erről. Még mindig nincs versenynaptár, ami már a "vicc" kategória! Természetesen ez érinti a szponzorok hozzáállását is, még annak a nagyon kevés megmaradt szponzornak is, aki valóban komolyan gondolja ezt és valóban marketing alapokon akarna adni, ezek felé a támogatók felé természetesen igen negatív benyomást tesz mindez, mi meg csak folyamatosan magyarázkodunk, hogy minden rendben lesz, ne izgujanak, lesz magyar bajnokság... Mostanra eljutottam oda, hogy nem is nagyon ígérgetek már semmit.
Ez bérbeadóként is érint engem, hiszen kész vannak a bérautóink, az egyikre van is kötve szerződés, és most már nagyon várjuk azt a pillanatot, amikor el is indul a dolog, hiszen az őszi utolsó magyar verseny óta csak bérre, műhelyre és alkatrészre költöm a pénzt, a bevétel pedig jobban várat magára, mint gondoltuk volna... Elég nehéz helyzetbe kerülnek így a bérbeadással foglalkozó csapatok is, úgyhogy egy picit ilyen szempontból meg vagyok keseredve.
A DS3-at, amivel Menya tavaly bajnok lett, már el is adtuk, és áruljuk a másik C2-t is. Ez a bérbe adás itthon egy soha meg nem térülő befektetés az emberi oldaláról nem is beszélve, ezért hosszú távon nem szeretném folytatni.

- A határokon túlra - akár bérbeadóként, akár versenyzőként - mentek?

- Bérbeadóként voltunk már kint, két német versenyen a DS3-mal, hál' istennek mindkettőt meg is nyerte az autót vezető pilóta, aki annyira örült ennek, hogy meg is vásárolta az autót. Gyakorlatilag így megoldotta az egyik problémánkat :o) bár szívesen vittük volna továbbra is bérautóként számára az autót és a szolgáltatásunkat, de úgy döntött, inkább vásárol a második sikeres verseny után.
Az a baj, hogy a C2-ket nem nagyon lehet külföldre bérbe adni, mert minden országban vannak ilyen autók, és az úti költség különbözetet senki nem fizeti meg, így hiába van jó hírünk Európa-szerte, nem tudjuk olyan jó áron adni, mint a helyi emberkék, akik szintén ezzel foglalkoznak, úgyhogy a C2-vel ez lehetetlen küldetésnek tűnik. A DS3-ra még talán lenne jelentkező, de azzal meg az a probléma, hogy ott a magyar emberek, csapatok irányába fektetett bizalom nem olyan mély, hogy át tudjuk ugrani a határokat. Annak ellenére, hogy Németországban is ötösre vizsgáztunk, ez nehéz feladat. Pont ezt beszélgettük a PH Sport főnökével, hogy pl. egy francia ember sosem fog innen bérelni egy DS3-at, hiába tudjuk a feléért adni, mint ők, inkább tőle fogják bérelni. Inkább kevesebb versenyre veszik ki, de egy PH-val nem tudok versenyezni, mert olyan neve van... Franciaországba, ahova talán könnyű lehetne bérbe adni, mert sokan mennek ilyen autóval, nincs ránk igény. Környező országokban meg nem nagyon mennek, egy-két DS3 van csak, sőt, az R3 kategória is beteges egy kicsit, nincs sok jelentkező, mindenhol szűkül a bajnokság, általában kisebb autókkal szállnak ringbe az emberek.
Versenyzőként azt gondolom, abszolút a külföldi szereplés lehet az idei év menekülő verziója, ami abból a szempontból nem is menekülő út, hogy nagyon színvonalas rendezvények vannak mind IRC mind VB szinten, úgyhogy van egy olyan gondolatunk, hogy hagyjuk idén a magyar bajnokságot, helyette megpróbálunk inkább ilyen színvonalas versenyeken menni, még akkor is, ha így kevesebb futamon tudunk rajthoz állni, de akkor 350 kilométer gyorsaságival, nagyon komoly pályákkal, mindenki részéről komolyan betartva a szabályokat, komoly techikai ellenőrzéseket használó versenyek irányában gondolkozunk. Azt gondolom, ez rövidesen ki fog derülni, és akkor tudok erről konkrétumokat mondani, de úgy érzem, hogy az idei ORB-nek nem sok értelme van már, ahogy körvonalazódni látszik... Azt hiszem lesz ORB, lesz magyar bajnok is, de úgy gondolom, nem biztos, hogy ez egy rendezett bajnokság lesz, és erre nem nagyon van szükségem.

- Pedig meg akartam kérdezni, hogy a talán már körvonalazódó mezőnyben hova teszed magad, de ezek szerint itthon sehova...

- Úgy, hogy mentem ezzel az autóval egy tesztet, 150 kilométert, azt gondolom, hogy az autó alkalmas arra, hogy az élmezőnyben lehessen vele menni, és itt az élmezőny alatt az első 5-öt értem. Úgy gondolom, hogy a párosunk is alkalmas arra, hogy az első 5-ben tudjunk menni, de igazából nem biztos,hogy ez az idén ki fog derülni.

- Ha kint, akkor vannak kiszemelt versenyeid?

- Vannak, de konkrétum még nincs, mert a döntést a közeli napokra tartogatjuk. Van két költségvetés, egyik a hazai versenyekkel kalkulálva, másik a kintiekkel, ami mind időben, mind a versenyek összetételében egy jó kis program lenne. Nagyon bízom benne, hogy a támogatóink nyitottak lesznek a külföldi szereplésre, de ezügyben még folynak az egyeztetések.
Pont a fórumon olvastam - bár időnként sok hülyeséget írnak, de ez most betalált - hogy egy ilyen bajnokságnak milyen bajnoka lesz? Azt gondolom, sem elismerésben, sem sportteljesítményben nem fogja megkapni ennek a bajnokságnak a bajnoka azt, amit egy rendesen felépített, megszervezett ORB alkalmával bajnoki címet szerző versenyző. És egy ilyenért ennyi pénzt elkölteni, nem a legjobb választás, legalábbis szerintem!

Az interjú még húsvét előtt készült, hamarosan jönnek Robiéktól az aktualitások.




© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek