2017. december 16.










A világbajnok navigátora



Aki nem ismer, azok kedvéért röviden felvázolnád a rally-s pályafutásodat?


Mikor voltál először versenyen, hogy kerültél oda? Mikor ültél először versenyautóban és ki mellett? Mikor versenyeztél először, kivel és mivel?

2000 tavaszán a pécsi hegyiverseny előtt Király Gábor mellett ültem először versenyautóban, persze a versenyautók iránti vonzalom azért ennél jóval korábban kezdődött (10-11 éves koromban, jajjj de régen volt :) ). Király Gabi abban az évben cserélte a legendás BIA-881-est Nottival, és sokat segítettem neki a VFTS-re átépítésben. Aztán valamikor nyár vége felé nekem szegezte a kérdést, hogy mi lenne, ha együtt mennénk a Mecsek Rally-n... Itt kezdődött az egész őrület,

Csak szinte felsorolás szerűen kikkel is ültél egy autóban?

Notti, Enrico Bigolin (olasz nyelven diktáltam neki, na az is érdekes volt :) ), Zsolt Dani (vele voltunk abszolút bajnokok 2003-ban, majd kategória bajnokok 2004-ben). Majd egy gyors csapongás következett Kassán Világi Petivel, Budapest Rally-n Holczer Danival S1600-al, majd a volt bajnokautóban a kis oroszlánba Papp Levivel mentünk. 2009-ben Janika mellett ültem Miskolc Rally-n a S2000-es Peugeotban. Tavaly Gáll Csabi barátom invitált egy Ascona-ba egy rövidke sprintversenyre Árpádtetőre. Dióhéjban ennyi.

Mióta és honnan ismered Talmát?

Nagyjából egy hónappal ezelőtt találkoztunk egy csapat megbeszélésen Budapesten, ahol bemutatkoztunk egymásnak és beszélgettünk másfél órát.

Hogy jött ez ötlet a mostani összeülésre?

Maricsek Miklós barátommal beszélgettünk a találkozót megelőzően telefonon és érdeklődtem, hogy kivel fog versenyezni a Gábor idén. Miki mondta, hogy már eszébe jutottam pár héttel korábban, sőt egy másik beszélgetés közben is felmerült a nevem, de valamiért mégsem hívott. Így hogy én kerestem, kaptam egy lehetőséget tőlük, hogy egy közös teszten ott legyek, illetve az A123 kupán Orfűn diktálhattam neki az itinert.

Lesz-e még folytatás, ha igen, mikor merre és mik a tervek?

Nem tudok neked semmit sem mondani a folytatásról. Ugyan úgy ahogy Janikával is annó, most is erre a tesztre illetve az orfűi versenyre szólt a mandátumom egyelőre.

Milyen pilótának látod őt? A többi versenyzőhöz képest akik mellett ültél már.

Nem szívesen hasonlítanám egyik pilótához sem. Meglepődtem nagyon már a teszten is hogy milyen nyugodtan, kiegyensúlyozottan kezeli az autót. Nagyon érzi az autó mozgását és látszik rajta, hogy nem ő követi az autót, hanem irányítja azt. Rendkívül gyorsan tanul, mert szeretne tudni mindent erről a gyönyörű sportról is. Gábor jól érzi, hogy mit kell állítani az autón ahhoz, ha valami nem tetszik az autó viselkedésén. Egy mondatban, szerintem nagyon jó alapjai vannak a Ralihoz. :)

Milyen a vezetési stílusa?

Nyugodt stílusban versenyez, gyors és lendületes.

Tud már itinert diktálni? Vagy inkább ő tanulja, hogy amit felírtok, azzal mit kezdjen?

Nagyon sokat foglalkoztunk a pályafelírással, kanyarerősségekkel, jól látja, hogy egy-egy kanyarkombinációban mit kell majd csinálni, és elég ügyesen meg is tudja már fogalmazni azokat ralis nyelvezettel. Igyekeztem minél többet átadni neki a tapasztalataimból, hogy azokat később tudja majd hasznosítani a navigátorával.

Egy versenyautó képességeivel és speciális dolgaival, ami ugye a rally-ban merőben más mint a többi autósportban vagy a motorsportban, pl. a gumikkal mennyire van vagy volt képben?

Gáborral sokat beszélgettünk a különböző keménységű gumiabroncsokról, amiben vannak nagyon érdekes tapasztalatai, reméljünk sok mindent át tudunk ültetni majd azokból is a raliba. Ugyan ilyen érdekes volt számomra, hogy egy-egy kanyar fordulásáról milyen elképzelése van, amikre azt kell, hogy mondjam, hogy talán valóban gyorsabb is. ;) Érdekes lesz ez az év, és biztosan kölcsönös lesz a tanulás az autóban.

Ki vagy kik segítenek neki a rally-t elsajátítani?

Szerencsére olyan emberek veszik körül, akiktől sok-sok hasznos információt kap. Faragó Szabó Ebi, Maricsek Miki...

Mint „hétköznapi” ember, milyennek ismerted meg őt és, hogy jöttök ki az autóban?

Emberileg is rendben van. Az alázata a rali iránt maximális, nem úgy áll hozzá a sporthoz, hogy neki ne akarja már megmondani senki, hogy... mert ő ezt már jobban tudja. Figyel, tanul, de vannak már elképzelései szerencsére. Tudja, hogy milyen nagy és nehéz feladat előtt áll. Hozzászokott a profizmushoz, így kimondatlanul is elvárja mindenkitől, hogy hasonlóan komolyan álljon hozzá. Ha nem raliról van szó, egy laza energikus srác. Szíves hallgattam a MotoGP-s élményeit, történeteit, de bármiről lehet vele beszélgetni. :)


>>>>>>>> Egy sikeres teszten van túl Talmácsi
>>>>>>>> Talmácsi Orfűn tesztel




© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek