2017. oktober 23.










Herczig Norbi Mecsekről



Mint azt tudjátok, Herczig Norbiék számára már a cél előtt befejeződött a mecseki futam. Erről faggattam.


- Azt hiszem, nem állok messze az igazságtól, ha azt gondolom, nem így terveztétek a szezon zárást...

- Nem, valóban :o)

- Hogy van a lelked most, és mi volt a baj?

- Igazából nincs lelki elkeseredés, talán egy kis szomorúság mindenképpen... A motorral gyűlt meg a bajunk: kilyukadt a motorblokk oldala, és ez már a tartalék motor volt, egy ugyanis már tönkrement a teszten. De ez is egy teljesen felújított motor volt, nem úgy tartalék, hogy már használták és félretették... Most már, látva és összegezve az eseményeket, azt gondolom, hogy a benzin miatt történt. Az olaszok egy más benzint hoztak erre a versenyre, és meggyőződésem, hogy emiatt történtek ezek a problémák. A baj az, hogy már a verseny elejétől kezdve gondunk volt. A teszten tönkrement a motor, ott beszerelték az újat, ami egy pár kilométerig jó volt, de már a shakdownon már minden rajt után folyamatosan három henger ment, majd utána kisimult, erre azt a választ kaptam, hogy valószínűleg az új benzin miatt van; majd kigyulladt az autónk a rajtvárakozóban, amikor állították be a Széchenyi térre, ott a katalizátor melegedett lúl, azt is cserélni kellett, mert szétégett... Volt baj.

- Miért hoztak más benzint? Azért, mert IRC-ben mentetek?

- Valószínűleg igen. A gyáriak is ezt használják, és mivel nagy a tét, ettől esetleg vártak egy kis teljesítmény növekedést. De nemhogy teljesítmény növekedés nem lett, de még rosszabb lett az autó, hiszen folyamatosan, már a verseny elejétől kezdve melegedett a motor, folyamatosan 130-150 fok között volt az olaj hőmérséklete, nagyon-nagyon csúnya csörgő hangot is adott a motor... Én azt hittem, hogy a második gyorsaságin nekünk ott a vége a versenynek...

- Ha jól értelek, egy olyan gyors sem volt, ahol össze tudtad volna mérni magad az IRC Skodásaival és általában az IRC mezőnnyel...

- Nehéz volt a helyzet, igen, mert bár éreztem, hogy a motorunk nem 100%-os, de nem is foglalkozta igazán ezzel, mert én magam is nagyon-nagyon hullámzó teljesítményt nyújtottam az első napon. Volt, ami gyorsaságink nagyon rosszul sikerült, volt, ami jól sikerült, ott jó volt az érzés is már, de azáltal, hogy voltak problémáink, én úgy ítéltem meg, hogy ez a motor nem az a motor, ami nekünk kell, és ahogy az események történtek, ezt támasztja alá. Ebből a szempontból azt kell mondjam, hogy valóban nem volt tiszta gyorsaságink, mert nem úgy működött az autó, ahogy kellett volna.

- Akkor Mecsek nem tudta Neked visszaadni, amit tavaly "elvett" :o)

- Nem, sőt, még rá is pakolt egy lapáttal :o) ez van. Nem tudok senkit okolni: mindenki nagyon készült, nagyon akarta, én lehet, hogy egy kicsit túl görcsös voltam, nem akartam újra megélni a kiesés élményét, mint Aradon, lehet, hogy az elején ezért voltam egy kicsit görcsösebb, de az olaszokon nem múlt semmi: megint nagyon jó kocsit kaptunk, ez a motor probléma nem az ő hibájuk: kapják ládában a motort, beszerelik, onnan kezdve azzal dolgoznak.

- A bajnokság így könnyebben dőlt el részetekről, mint szeretted volna...

- Igen, de mi ezt már éreztük a verseny elején is, hogy sajnos nekünk nem lesz esélyünk beleszólni az elsőségért folytatott küzdelembe, nem is foglalkoztunk ezzel. Ezért mondtam azt, hogy mentünk, ahogy tudtunk, imádkoztunk, hogy kibírja, és ennyire tellett.

- A jövőről korai lenne még kérdezzelek?

- Nem feltétlenül. Most előszöris össze kell szedjük magunkat, ki kell pihennünk magunkat, mert bár csupán hat verseny volt idén, a tavalyinál kevesebb, de elfáradtunk, magam is sokat dolgoztam azért, hogy tudjunk menni ebben az évben, és ebben elfáradtam nagyon. Ezt szeretném kicsit kipihenni, de természetesen fél szemmel már a jövő évről gondolkodunk: próbáljuk összerakni a hátteret. Ha sikerül, akkor tudunk menni, ha nem, akkor nem megyünk.


>>>>>>>> Turán Fricivel beszélgettem




© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek