2017. oktober 23.










Egy elmaradt célinterjú



A technika ördöge sajnos csúnyán beavatkozott, így többekkel nem sikerült elkészítenem a szokásos céinterjúkat. Igyekszem ezeket pótolni, melyek sorában elsőként Janikát hívtam fel.


- Mesélj, kérlek, hogy élted meg Te ezt a hétvégét! Ha jól tudom, volt technikai problémád, ami visszavetett abban, hogy igazán kivedd a részed a bajnoki címért folytatott csatározásból. Jól tudom?

- Igen, volt gondunk, és akkor nem tudtunk túl gyorsan menni, de ez az autó öt versenyen keresztül tökéletesen működött, sosem volt semmi baja, ezzel nem tudok mit kezdeni: előfordul, ilyen van, hogy nem működik valami egy versenyen, nég akkor is, ha a leggondosabban készítik föl az autót.

- De most a legrosszabbkor jött.

- Ez mindig akkor jön, amikor nem kellene. De összességében nem hiszem, hogy itt ment el a bajnokság. Nekünk csak egy sansz lett volna itt bajnokságot nyerni újra, de Egerben is elég sokat hibáztunk, meg hát volt év közben két-három olyan verseny, ahol hátul végeztem.

- Ha a magyar bajnokságban elért végső eredményedet nézzük, nem vagy csalódott?

- Ez a realitás ma.

- Azért szép lett volna az 1. magyar IRC futamon a 8. abszolút bajnoki címet megszerezni. Sokan szurkoltak Neked...

- :o) Szerintem is szép lett volna. :o)

- Az IRC mezőnyéhez mérve magad jobban vagy rosszabbul sikerült a vége, avagy e tekintetben is úgy érzed, hogy a helyeden vagy?

- Gondoltam, hogy kilométerenként 1 másodperc meglesz, de ez normális, ezt máshol is megkapják a nemzeti bajnokságban szereplők. Ettől persze még nem örülök ennek.

- Maga a verseny hogy tetszett? Mennyiben voltak jobbak vagy rosszabban a pályák például, mint amit a Mecser Rally-któl megszoktál?

- Igazából nekem a verseny maga tetszett, bár az is igaz, hogy a rendezésnek egy kis részét látjuk csak. Jó helyen volt a szervizpark, kulturált körülmények voltak... A kanyarok letuskózása nekem egy picit új volt, nem versenyeztem még így, de igzából ez nem oszt, nem szoroz, csak annyi, hogy amikor ki van tuskózva, és ilyen nagyon keskeny úton kanyarodsz, akkor borzasztóan kell érezned a féket, és még ennél is jobban a kanyarodást, annak az ívét, és én nem éreztem most ezt annyira.

- Szerinted veszélyesebb így a kanyar?

- Az autóverseny önmaga is veszélyes. AKi ide eljön rally-zni, annak tisztába kell azzal lennie, hogy bármikor neki mehet a fának az út mellett, vagy leeshet az útról és felborulhat. Ez nem probléma. Itt egyetlen sanszod volt: a tiszta beton úton kellett nagyon gyorsan menni. Nem használhattad a levágásokat. Itt nagyon precizen kell menned, 100%-osan érezned kell a kormány és a gumi úttal való kapcsolatát ahhoz, hogy gyors lehess ilyen helyzetben. Én ezt nem éreztem annyira jól emiatt a letuskózás miatt, de azt gondolom, hogy ez azért kellett, hogy ne legyenek koszosak a pákyák. Ha nincsenek a tuskók, akkor az lett volna a baj, hogy milyen murvás az út... Ebből a szempontból azt mondom, hogy tuskózzák le. Ráadásul a tréningen minden bent volt, fel lehetett írni. Ezzel nem volt probléma, de ehhez egy nagyon preciz aszfalton való kanyarodás kell, amit én most nem tudtam produkálni.


>>>>>>>> Véget ért a Mecsek Rally




© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek