2017. augusztus 21.










Menya a szomszédoknál járt



Menyáék bemelegítettek a szomszédoknál a mecseki futamra egy Barumos kiruccanással. Ennek kapcsán kérdeztük őket.


- Ha jól tudom, nem sok külföldi futamon vettél eddig részt, csak egy Wald4tel volt, ha jól emlékszem. Ott milyen eredménnyel zártál?

- Igen, 2003-ban indultunk. Nagyon jó verseny volt, mentünk 34 km-es gyorson is. Kategóriát vezettük, abszolútban pedig ifj Wittmannal, aki akkoriban EVO-val, és egy német sráccal, aki s1600-zal jött, küzdöttünk. A végellenőrzésen sajnos túl szélesnek találták a futóművünket. Amikor mutattam, hogy el van görbülve a lengőkar és a kitámasztó, akkor mondták, hogy a geometria nem gyári... Esélyünk sem volt.

- Miért nem volt több?

- Valahogy mindig úgy jött ki, hogy a magyar bajnokságra öszpontosítottunk.

- Most honnan jött az ötlet, hogy a Barum Rally-ra kimenjetek?

- Mecsek előtt jó dolognak tűnt kimenni egy hasonló kvalitású versenyre, mint a pécsi IRC, illetve már sokszor voltunk kint nézőként, és eldöntöttük, hogy ide ki kell jönni versenyezni.

- Milyen volt a felkészülés? Mennyire volt más a teljesen ismeretlen környezet?

- Kemény volt... Igazából szokásos módon készültünk, kicsit több dologra kellett figyelni, előszervezni, de zajlott minden rendesen. A pályabejárás nehéz, mert két lehetőségünk volt menni a pályákon, így nehéz pontos itinert készíteni. Azokon a pályákon, vagy egyes részein, ahol nem volt lezárva, mentünk többet.

- Hogy tetszettek a pályák és a rendezés? Volt valami kifejezetten jó vagy rossz tapasztalat, észrevétel?

- A pályák nagyon-nagyon tetszettek, életemben nem mentem ilyen nehéz szakaszokon, őszintén szólva meg voltam illetődve. Rá kellett hangolódni az egészre. Nehéz versenyezni ezeken a pályákon, és még nehezebb igazán gyorsan menni rajtuk. Az a helyzet, hogy ez nekünk csak egy-két alkalommal sikerült.
Nagyon sokat benn hagytunk...
Rajtceremónia, majd az első szakasz péntek éjszaka Zlin belvárosában zajlik nagyon jó hangulatban és hatalmas tömegben. Ez egy tempós gyors, ahol három kört kellett teljesítenünk. Az első kör végén közel mentünk egy autóhoz, és az átkötő szakaszon elég nagy por volt, ezért az út mellé mentünk. Éreztem, hogy valami nem OK, és a sínekkel szemben találtuk magunkat. Tolatás, és megvártuk amíg elmegy a mögöttünk érkező autó... Elég sokat kaptunk, és ez kicsit meg is pecsételte a másnap reggeli hangulatunkat.
Az első gyors nem volt annyira nehéz, itt kaptunk 5-6 másodpercet az első kétkerék hajtású autótól. Aztán a nehezebb szakaszokon sokat kaptunk, nagyon, igazából nem kaptam el a fonalat. A második körben volt egy 3. időnk, a többin megint kikaptunk, bár már nem annyira sokkal.
Éjszaka esett az eső, az első szakasz rajta kb. 4-5 km erdőben, keskeny úton, sárban, kemény slickkel... Hát nem volt mindennapi, mentünk a középmezőnyben 0,8-at kaptunk km-enként, viselhetőbb volt, mint az első napon... Aztán még a következőn túlcsúsztunk egyszer. Az utolsó gyorson pedig beragadt a váltónk 3. fokozatban, és az etapon is 2-ban mentünk vagy 30 km-et.

- Mindez az oka, hogy annyit kaptál kategóriatársaktól? Vagy volt más műszaki problémátok is?

- Igen, ezek elegendőnek bizonyultak egy jelentős hátrányhoz. Múszaki gondunk nem volt azon kívül, amikor az utolsó gyorson a váltó rakoncátlankodott, egyébként ismét jól üzemelt az autó és a csapat.

- Mennyire vagy elégedett az eredménnyel?

- A végeredménnyel természetesen nem vagyok elégedett, bizonyos részerdeményekkel pedig igen. Ez olyan verseny, ahol kell, hogy menjél gyorsan, és akkor ismered meg igazán, vagy sok nemzetközi verseny és tapasztalat kell. Rettentő sokat tanultunk ebből a versenyből.

- Valami konkluzió a verseny végeztével?

- Nagyon jó volt az egész rendezvény, komoly szervezés és jó hangulat volt. Azt beszéltük honfitársaimmal hogy jövőre ugyanitt, csak gyorsabban.

- Ha jól tudom, már Aradon is Pirelli gumikkal mentetek. Ezt Barumon is folytattátok?

- Kaptunk az autóhoz egy teljesen más beállítást, és ezzel teszteltünk a Pirelli gumikkal. Minden teljesen rendben volt, nem lehet panaszra okom. Utoljára 7 éve mentem Pirellivel, de abszolút pozitív tapasztalataink vannak most.

- Mecseken is azzal mentek? Mi az oka a váltásnak?

- Igen, mecseken is. Némi kis gumihiány, meg azt gondolom, hogy van bennünk kilóméter a Pirellikkel. Jól működött, úgyhogy most ezzel megyünk tovább.

- A neked megfelelő beállításokat megtaláltad már az autóhoz murván és aszfalton is? Vagy teszteltek még Mecsek előtt?

- Nagyon-nagyon tetszett most, úgyhogy azt mondom, hogy igen, megvan a beállítás, csak minimálisat kell rajta finomítsunk. Csütörtökön lesz a tesztünk, de igazából azt gondolom, hogy bennünk van ez a Barum rally, ez most nagyon jó. Aztán meglátjuk, mennyire lesz nehéz ez a verseny, mert nagyon sok függ az időjárástól is, meg attól is, hogy kapjuk el a fonalat.

- Mit vársz magatoktól Mecseken? Kinéztel valakit a mezőnyből?

- Nagyon komoly pilóták ezek mind, nagyon komoly mezőny jött össze ide Mecsekre, nagyon gyorsan mennek két kerekes autókkal is. Van köztük gyári támogatott versenyző is, de szeretnénk velük felvenni a harcot.


>>>>>>>> Menya Arad után




© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek