2017. oktober 23.










Spicivel is beszélgettem Arad után



Az aradi futam után faggattam egy kicsit Spicit is:


- Na mesélj! Milyen volt Számodra az Arad Rally?

- Ugyanolyan jó volt, mint tavaly. Én tavaly is nagyon élveztem; a román bajnokságban versenyeztem és nagyon tetszett az a verseny is, mint a többi másik is. Rendkívül jó szervezés, rendkívül jó pályák, késés nélküli verseny... Úgy gondolom, hogy ez is egy nagyon-nagyon jó futam volt. Nem volt agyontréningezve, bár ez nem mindenkire vonatkozik… Jó volt, szép volt, és a végén lett belőle egy 3. hely. Örülünk neki, hisz végre célba értünk, megtört a jég. Bár rengeteg problémánk volt verseny közben, és tényleg nagyon sokszor megkérdőjeleződött, hogy egyáltalán tudjuk-e folytatni a versenyt, de a fiúk mindig úrrá lettek a problémákon, és mindig tovább tudtunk menni. Nem tudtunk maximumot nyújtani, de az utolsó gyorsig, mondhatom azt, hogy egy picit harcoltunk akár az 1. helyért is. Lett belőle egy 3., de mindenképpen örülnünk kell ennek is.

- Milyen problémák voltak, amik az autó körül adódtak és a fiúknak kellett rajta úrrá lenni?

- Ami a legnagyobb problémát jelentette, hogy a hátsó futóművünk folyamatosan eltört: a lengőkarokat folyamatosan hegesztgették; a hegesztések mellett tört el, akkor megerősítették; aztán a megerősítés mellett tört el, és folyamatosan elállítódott a hátsó futómű, úgyhogy nem tudtunk igazán gyorsak lenni minden szakaszon. Az olajhűtőnk is kilyukadt, tehát azért több sebből vérzett az autó, az úgy már tisztán látható volt rajta.

- A 3. helyezésedben, hogy érzed, mennyire volt része annak, hogy neked van már román bajnokságból előéleted, ezeken a pályákon is mentél, mennyit segített?

- Mindenképpen sokat, én úgy gondolom, hogy nagyon sokat segített, bár pont ahol a legtöbbet segítette volna, a 22km-es hosszú gyorsaságin, ott sajnos egyik alkalommal sem tudtunk átjönni rajta. A két legnagyobb időveszteségünket pont azon a gyorsaságin könyveltük el, ahol igazából nagyon számított volna.

- Elégedett vagy a 3. helyeddel?

- Egyik szemem sír, a másik nevet. Egyik oldalról azt mondom, hogy igen, abszolút elégedett vagyok vele; a másik oldalról nagyon rossz érzés volt megélni azt, hogy küzdünk az 1. helyért, aztán kiéneklik a sajtot a szánkból: nemhogy másodikak nem leszünk, még harmadikak sem. De hát ez a rally, ez benne van, ez egy ilyen sport.

- Neked mennyire volt nyomasztó, vagy mennyire tudtad kikapcsolni a verseny körüli bonyodalmakat, a tréningezések számát illetően, amik ott zajlottak?

- Én úgy gondolom, hogy nem a versenyzők feladata lenne, hogy ezeken a problémákon úrrá legyenek és megoldják. Erre létrehoztunk valamikor egy szövetséget, és ennek a szövetségnek a felelős tisztségviselőjének lenne a feladata az, hogy ezeket a problémákat megelőzzék, illetve ha előfordulnak, akkor a leírtakban lévő szankciókkal büntessék. Az, hogy ez már régen nem úgy működik, ahogy ennek működnie kéne, az sajnos nem elsősorban a versenyzők feladata és problémája; ez a szakágunk, a szövetségünk problémája, hogy ez így működik. Mindennek megvan a miértje, nyilván ennek is megvan; ezt mindenki nagyon jól tudja anélkül is, hogy most én itt elmondanám... Sajnálatos, hogy egy ilyen bajnokságban egy-két ember miatt tönkreteszik az összes versenyző „játékát”, sportteljesítményét. Én ezt borzasztóan dühítőnek tartom. Pontosan azok az emberek uszítják a versenyzőket egymás ellen, akiknek inkább a sportszerűtlen magatartása és viselkedése miatt fülüket-farkukat be kéne húzni.

- Volt feszültség? Amíg mentek egy gyorsra, ott álltok; gyűjtőben szoktatok beszélgetni... Mennyire volt téma?

- Ez már év elejétől téma. Ez nem új keletű dolog, és ez nagyon sok verseny, sőt, évek óta téma. Vannak renitens emberek, akik mindig kivételt képeznek, és egyenlőbbek az egyenlőknél is (úgyis tudja mindenki név nélkül, hogy kiről beszélek, akár nevesíthetném is őket). Sajnos Magyarországon is, mint a világon mindenhol, de Magyarországon különösen mindennek ára van: gondolom ennek is megvan az ára. Az a baj, hogy a versenyzőtársak és én is úgy gondolom, hogy gyakorlatilag mi csak asszisztálunk bizonyos emberek bajnoki címéhez. Azon őszintén és mélyen el kell gondolkodni, hogy ki akar ebben szerepet vállalni esetleg a jövőben még, ha változások nem történnek.

- Szabó Gergővel beszélgettem pár szót, miután a kiesése után csak a verseny nézés maradt Neki is, és azt mondta, hogy ez itt nem volt szokás. Te már mentél román bajnokságban. Te mit tapasztaltál, amikor kint versenyeztél: ez tényleg egy magyar dolog?

- Ez egy abszolút magyar sajátosság, és nem nagyon jellemző sok versenyzőre – azt is hozzáteszem. Romániában nagyon-nagyon nem sajátosság. Olyannyira nem sajátosság, hogy ezzel borzasztóan lejárattak minket most ezen a versenyen. Azokat a sportolókat, akik becsületesen és sportszerűen viselkedtek, és úgy készültek erre a versenyre, azokat és gyakorlatilag egy kicsit az országunkat is lejáratták itt. Itt ez egyáltalán nem divat. Itt ha azt mondják, hogy 3-ból kell menni, akkor 3-ból kell menni. Volt olyan verseny Brassóban például, ahol egy 25-26km-es gyorson 2-ből kellett menni. És igenis a rally ez. Ez nem pályaversenyzés, itt nem be kell gyakorolni a szakaszokat, itt azért van a navigátor, hogy igenis navigáljon, és a pilóta és a navigátor összhangjából és az autóval alkotott egységből a legjobb időeredményt kihozzák. Sajnos Magyarországon ez már régen nem jól működik, de amik mostanában vannak, hogy szankciók nélkül bármit meg lehet csinálni egyes embereknek, az meg egyszerűen vérlázító. Tavaly Romániában úgy versenyeztem, hogy igazából nem mindenhol jelentett problémát. Nyilván hogyha többet mehettem volna, sokkal jobb eredményeket is el tudtam volna érni. De hát ez a szabály. Ha nincsenek szabályok egy sportban, akkor fölösleges versenyezni; ha ezeket nem tartjuk be, akkor anarchia lesz az egészből, és nincs értelme az egésznek, mint ahogy az életnek sincs szabályok nélkül értelme.

- Ha már a sportszerűség és előnyök, akkor sportszerűtlen lennék, ha nem tenném fel neked azt a kérdést, hogy látni vél az ember némi összefonódást a Te csapatod és az Arad Rally rendezősége között. Mennyire jelentett ez Neked előnyt?

- Csak hátrányt jelentett. Pontosan ezek a bizonyos versenyzők gyanúsítottak meg azzal, hogy tiltott pályabejáráson veszek részt; hogy ilyen-olyan előnyeim származtak belőle... Én úgy gondolom, hogy én tartom annyira komoly sportembernek magam, és az egész sportpályafutásomat - ami már nem túl rövid - ennek tükrében tettem meg, hogy én nem szeretnék csalárd dolgokhoz fordulni. A mi csapatunkhoz közelálló emberek, akik rendezték ezt a rendezvényt, azok is próbáltak ennek szellemében eljárni, hogy ez egy abszolút igazi sport rendezvény legyen.

- OK, akkor most tekintsünk előre! Jön a Mecsek Rally. Hogy készültök, mennyiben más a felkészülés attól, hogy IRC lesz? Mennyiben más attól, hogy ennyi műszaki problémátok van?

- Jön egy új aszfalt futam. Ezzel az R4-es autóval soha nem mentünk még aszfalton igazából mióta megvannak a futóműveink és mindenünk. Nagyon-nagyon várom, szeretnénk a verseny előtt komoly teszteket beilleszteni a programunkba. Nagyon jól ismerjük ezeket a pályákat, hisz betéve elmondom most itt a fotelból oda-vissza bármelyik gyorsaságit tétre-helyre-befutóra :o) úgyhogy nem hiszem, hogy ez problémát fog jelenteni bármelyik magyar versenyzőpárosnak. Szeretnénk egy jó összhangot kialakítani az autóval, hogy igazán gyorsak tudjunk lenni. Változtatunk rajta, azt hiszem most is sokat tanultunk itt a murván, de aszfalton is van még mit tanulnunk, hisz nagyon rövid versenyeink voltak aszfalton ezzel a típusú autóval. Lesznek benne külföldi tesztek is, ha minden igaz megyünk külföldre is tesztelni az MML-lel, nagyon várom. Van most egy szűk hónapnyi szünet a futamig: szeretnék mindenképpen pszichésen, mentálisan úgy odaállni, hogy abszolút jó versenyt tudjunk futni. A technika ördöge pedig vagy ott lesz, vagy nem; sajnos ezt mi nem tudjuk elkerülni; annyit tudunk tenni ez ellen, hogy minden alkatrészből újat fogunk beépíteni. Nagyon szeretnénk jól szerepelni az IRC-n, mindenképpen jó lenne jó versenyt futni.

- Van valami konkrét, számszerűsíthető kitűzött cél?

- Nincs. Abszolút nincs semmilyen alapunk arra, hogy egyáltalán hova helyezzük magunkat a toppal szemben, meg mindenképpen azt el kell mondjam, hogy ez az R4-es autó ez egy szabályos R4-es autó. Úgy gondolom, hogy az IRC toppal szemben ezzel nincs és nem is lehet vérmes reményünk. Aztán ha nem így van, akkor nagyon meg fogok lepődni.


>>>>>>>> Arad után Janikával beszélgettem
>>>>>>>> Hadik a dobogó második helyén
>>>>>>>> Bútor Robi Arad után
>>>>>>>> Menya Arad után
>>>>>>>> Sasa nyerte a kategóriát Aradon
>>>>>>>> Kakuszi Zsolt Aradról
>>>>>>>> Herczig Norbi a román futam után




© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek