2017. oktober 22.










Sasa nyerte a kategóriát Aradon



Az idei futamokon megszokhattuk, hogy megy az adok-kapok Sasa és Menya között, ám ez Aradon elmaradt, és a futam Sasa győzelmével zárult.


A futam utáni napokban kerestem meg őt is kérdéseimmel.

- Mindenekelőtt szeretnék gratulálni a kategóriagyőzelmedhez! Te hogy értékeled? Mekkora fegyvertény ez a dolog, hogy idegen pályákon sikerült ezt összehozni?

- Nagyon örülünk neki, mert igazából ez tényleg nagyon komoly csapatmunka. Sajnos Magyarországon már kezd nem csapatjáték lenni a rally, mert mindenki fejből tudja a pályákat; ugyanazokon a pályákon megyünk, igazából nem nagy kihívások már, úgyhogy nagyon örültünk ennek a román versenynek. Én úgy gondolom, hogy Marcsival nagyon jó együttest alkotunk, úgy a szervizcsapat is, mint a navigátor és a pilóta is. Mi hármat tudtunk tréningezni, mint általában mindenki, és nagyon kíváncsi voltam, hogy a többi olyan pilóta, aki alapvetően sokat tréningezik, hogy tud majd itt versenyezni. Bebizonyosodott, hogy itt azok mentek gyorsan és jól, akik igazi rally-pilóták.

- Azt gondolod ezen múlt a Ti győzelmetek is?

- Pont nemrég nézegettem meg az időeredményeket, és mi tényleg mindig gyorsultunk. Volt olyan gyorsasági szakasz, ahol meg is vertek bennünket, 2 másodpercet kaptunk az ellenfelemtől, de utána meg 19-20 másodperceket vissza. Olyan időket lehetett autózni mindenkinek, csak mindenkinek ott volt az árok, mindenkinek ott volt a szakadék, és ez nem nagyon motivált senkit igazából. Én abszolút a navigátorra hagyatkozom; ez Magyarországon is így van.: én nem tudom milyen kanyar után mi jön, amit a navigátor mond, én azt autózom, és úgy gondolom, hogy ez most itt nagyon jól sikerült.

- Volt kedvenc pálya, vagy volt olyan amit nagyon nem szerettél?

- A 22km-es az nagyon tetszett;. Az egy olyan szakasz volt, ahol váltakoztak a minőségek, váltakozott a sebesség... Az egész román rally-t egy adrenalinbombának tituláltuk, mert semmi mást nem lehetett, csak forrt a vérem minden gyorsasági szakasz után. Furcsamód nagyon elfáradtam a nap végére mentálisan; annyira kellett koncentrálni: a pályát figyelni, meg amit a navigátor mond, azt feldolgozni... De tényleg nagyon jól sikerült. Csillagos ötöst kapnak szerintem a navigátorok ezeken a pályákon, mert aki ezen végigment, és gyorsan, az mindenféleképpen navigátorfüggő volt.

- A pontosztozkodás így egy kicsit változott a már-már unásig alakulthoz képest. :o) Hogy érzed, mik az esélyek az év végi elszámolásban?

- Mi nem csak az év végi eredményre koncentrálunk, mert minden egyes futam egy nagyon komoly győzelemmel ér föl, komoly adrenalinbombát ad. Úgy gondolom, hogy matematikai esélyünk mindenféleképpen megnőtt, de azzal, hogy mi az Eger Rally-n mínuszoltuk a versenyt... Ott is az 1. helyről estünk ki és a legnagyobb vetélytársunk nem esett ki egyszer sem... Ha ő most beleül ebbe az eredménybe, és nem fogja érdekelni a csata, akkor igazából sok esélyünk már nincs a magyar bajnoki címre, mert nekünk meg kell nyerni, neki pedig a harmadiknál rosszabb helyen kell végezni, szerintem annyira meg jó versenyző, hogy nem fogja ezt megtenni, hogy 4-5. helyen fog bejönni. De sose lehet tudni, hogy mi lesz.

- Mennyire mész feltett kézzel a csatába ehhez képest? Mire számítsunk?

- Mindenféleképpen győzelem vagy halál. Nálunk elvileg minden egyes versenyen ez volt, hogy mi kihoztuk magunkból a maximumot. Voltak technikai hibáink Veszprém Rally-n a 2. napon, és sajnos lecsúsztunk, de mindig úgy megyünk oda, hogy meg szeretnénk nyerni azt a futamot, meg a magyar bajnokságot is.

- Mecsekre máshogy fogtok készülni így, hogy IRC is?

- Nem. Ugyanazok a beállítások, ugyanazok az emberek, ugyanaz minden. Amiatt hogy ez IRC, talán az nehezíti meg, hogy a megtett kilométer hosszabb lesz.

- Szereted, hogyha hosszabb a verseny?

- Igen. Ez egy újabb kihívás. Megyünk 5-6 gyorsaságit egy nap, másnap meg 3-at – az igazából nem nagy kihívás. Úgy gondolom, hogy minél hosszabbak a gyorsasági szakaszok és minél jobban embert- és technikát próbálóbb, annál inkább kijöhetnek esetleg a különbségek.

- Mindehhez képest az első hely a cél Mecsekben?

- Nekünk csak az a megfelelő, igen. Valószínű nevezni fogunk az IRC-re is. Biztos nagyon ügyes pilóták fognak jönni, de azért a hazai pálya az mindig előny. A magyar bajnokságban, én úgy gondolom, hogy csak az 1. hely, ami számunkra elfogadható; legalábbis mindent megteszünk azért, hogy az 1. helyet megszerezzük.


>>>>>>>> Menya Arad után
>>>>>>>> Bútor Robi Arad után
>>>>>>>> Hadik a dobogó második helyén
>>>>>>>> Arad után Janikával beszélgettem




© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek