2017. december 18.










Bútor Robi folytatja



A veszprémi szomorú események után beszélgettem Robival, természetesen felmerült az is, hogyan tovább.


Finoman szólva nem tűnt pozitívnak, és mint elmondta, pár napon belül, egészen pontosan a verseny utáni péntekig döntenie kellett, folytatják-e, így szüksége lesz új autóra, avagy sem. Némi plusz időt hagytam Robinak, tegnap ismét hívtam, hogy neki szegezhessem kérdésemet:

- Hogy döntöttél?

- Gyakorlatilag péntekig eldöntöttük egyértelműen a dolgokat, mégpedig azt, hogy folytatjuk az évet annak ellenére, hogy a bajnoki esélyeink elszálltak. Mivel már csak két verseny van hátra, és az egyik ráadásul a pécsi IRC futam, ezért úgy ítéltük meg, hogy mindenképpen szeretnénk folytatni, hogy gyűjtsünk kilométert, főképp ezért megyünk. Meg hát ugye Pécsen mindenképpen szerettünk volna menni; ritkán fordul elő, hogy hazai pályán IRC futamot rendeznek, és azt gondolom, hogy nagy vétek lett volna kihagyni. Ráadásul a verseny távja is körülbelül két magyar futamnak felel meg, azt gondoljuk, hogy mindenképpen fontos számunkra, hogy menjünk. A másik verzió az volt, hogy ennek a két versenynek a költségvetését átvinni a jövő évre. Ezen elgondolkodtunk, de aztán reálisan a földön kellett maradni és meg kellett azt állapítani, hogy két versenyre való pénzt hiába viszünk át a jövő évre, hiszen ahhoz még 4-5 versenynyi kell, és egyáltalán nem biztos, hogy elérhető lesz jövőre, rendelkezésre fog állni ez az összeg. Ezért úgy döntöttünk, hogy inkább ezt idén végigvisszük.

- Szeretném, ha nem értenél félre, nem lebeszélni akarlak a magyar futamokról, csak kérdés: Föl sem merült, hogy a két futam büdzséjét egy VB-futamra csoportosítsátok át?

- Nem merült ez fel, mert a két magyar verseny költségvetése nem elég még egy VB-futamra, tehát még egyrészt tenni kellett volna hozzá, másrészt meg azt gondolom, hogy még közel nincs annyi tapasztalatunk se egymással, se az autóval, hogy VB-szinten menjünk. Azt meg, hogy borzalmasan megverjenek, azt nem szerettük volna átélni; inkább megpróbálunk jól menni Pécsen, mind a magyar mezőny, mind az IRC tekintetében szeretnénk minél jobb eredményt elérni. A VB az nekünk túl nagy falat lenne egyelőre, azt gondolom.

- Az IRC futam lehetőséget kínál arra is, hogy megmérettessen a magyar mezőny, így ti is a nemzetközi, Európai élvonalhoz.

- Abszolút, én is így gondolom, de én egy kicsit pesszimista vagyok azért ebben a kérdésben. Sokak szerint a magyar élmezőny fel fogja venni a harcot az IRC mezőnnyel, én azt gondolom, hogy nem. Én azt hiszem, hogy mi utánuk fogunk menni. Én voltam már kint IRC futamon nézőként is és résztvevőként is. Azért ők az én véleményem szerint más dimenzióban közlekednek, mint mi. Ami nem azért van, mert ők űrlények, hanem azért van, mert százszor többet ülnek ezekben az autókban, rengeteget tesztelnek: gumit, beállítást; sokkal bátrabbak, sokkal inkább tét nélkül mennek, hiszen nagyon sok futamon indulnak, és tényleg mindenhol 100%-on kell nekik menni ahhoz, hogy nyerjenek és az élmezőnyben tudjanak végezni. Ezáltal sokkal jobban ismerik az autónak a határait. Mi nagyon keveset megyünk: ezt mindannyiunkra értem – főleg akik Super2000-essel mennek, azok borzasztóan keveset mennek. A mi szempontunkból sokkal drágább ez a sport, mint a gyári versenyzők szempontjából, hiszen ők nem visznek ebbe pénzt, biztosításért sem kell fizetniük, önrészük sincsen, tehát azért egy picit másak a feltételek. Én azt hiszem, hogy ettől a sok kis dologtól jelentős különbségek lesznek Pécsen. De remélem, hogy nem nekem lesz igazam. :o)

- És ezt nem kompenzálja a helyismeret? Mert az talán vitathatatlan, hogy már mindenki csukott szemmel végigmenne a pályákon.

- Ez vitathatatlan, de én azt gondolom, hogy még ez a helyismeret sem kompenzálja az autó-ismeretbeli különbségeket. Az IRC pilóták hozzászoktak a 3-4 tréninghez, hozzászoktak az improvizációhoz; tehát azt hiszem, hogy nekik majdnem mindegy, hogy Belgium, San Remo vagy Pécs… Nem hiszem el, hogy sokkal lassabban fognak menni Pécsen, mint bárhol, hiszen ezek a pályák is 2-es 3-as 4-es kanyarokból állnak. Az autóismeret, ami itt sokkal inkább döntő, mint a pályaismeret. Én legalábbis ezt gondolom. Főleg ezeknél a pilótáknál. Egy magyar pilótánál rengeteget számít a pályaismeret is, hiszen ha kétismeretlenes az egyenlet – a pályát se ismered, meg a saját autódat se – az már nagyon lassúvá tesz. Az IRC pilótáknak nem hiszem, hogy akkora gondot okozna az, hogy hármat-négyet fognak tréningezni. Gondolom, hogy ott is ugyanúgy meg vannak azok a tiltott tréningezők, akik meg vannak a magyar mezőnyben is. Szerintem jövő héten már lesznek itt emberkék, akik körözni fognak ott Pécs környékén – vagy már voltak is.

- Akkor kicsit lépjünk vissza az időben! Nyakunkon Arad. Először azt kérdezem, hogy hogy’ áll az autód?

- Annyit tudok róla, hogy azzal az autóval fogunk menni, amivel a Bouffier ment az utolsó IRC futamán. A PH rendelt egy új kitet a Peugeot-tól, az épül a Bouffier-nek, tehát megörököltük a Bouffier-féle IRC-autót. Átépítik murvára, és holnapután érkezik Aradra. Ez egy teljesen ugyanolyan autó, mint amivel mentünk Veszprémben, tehát nem hiszem, hogy bármiféle különbség lenne. Úgyhogy változatlan lesz minden ilyen szempontból, a rendszám és az alvázszám lesz más, ennyi a változás.

- Másnak a levetett autójával mentek? :o)

- Így van, egy kivénhedt IRC-kocsival megyünk majd. :o) És hogyha nem tesszük tönkre úgy, mint Veszprémben :o) akkor ezzel megyünk Pécsen is. Ez lesz az idei autó már mindkét versenyre – ha minden igaz.

- Túl vagytok már az aradi pályabejáráson? Vagy az még ezután következik?

- Most következik, most indultunk el éppen, Arad felé tartunk, ma este már ott alszunk, és holnap reggel kezdjük a tréninget.

- Mit vársz ettől az aradi futamtól? Talán most kijöhet az igazi tudás, mert mindenki új pályán megy. Vagy mégsem? :o)

- :o) Attól függ, hogy hogy’ próbáljuk meg felfogni. Én megpróbálom úgy fölfogni, hogy ugyanúgy nem voltak kint a többiek se, mint ahogy mi nem voltunk kint, és akkor tényleg három tréningből mindenki nekiugrik és a legnagyobb tudását és a legnagyobb összhangot megpróbálja a navigátorával összehozni, és érdekes eredmények születhetnek. Ha nagyon realisták akarunk lenni, akkor biztos, hogy nem így van. Biztos, hogy megint van az a pár emberke, aki ugyanúgy kint volt, vannak, akik már indultak az Arad Rally-n, ha jól tudom, úgyhogy neki nem lesz új a pálya, mert ő már ment rajta tréningen is meg versenykörülmények között is. Tehát azért nem annyira fekete-fehér ez, mint ahogy gondoljuk. Megint lesznek biztos érdekességek. Egy biztos: mi tiszta lelkiismerettel utazunk most Aradra, mi nem is láttuk a pályákat, mi megpróbáljuk a szabályokat betartva 3 tréningből abszolválni ezt a futamot is. Én nagyon bízom benne, hogy ettől függetlenül jól fog sikerülni. Én valahogy most úgy vagyok vele, hogy nekünk csak jobb lehet. :o) Én egy picit optimista vagyok: nagyon szeretném élvezni a futamot, remélem, hogy célba tudunk érni, és legalább ezt a 125 kilométert tudjuk élvezni. Én most így állok ehhez, és így indultunk el.

- Mindezeket szem előtt tartva hova várod magatokat? Mi a célkitűzés, azonkívül, hogy jól érezzétek magatokat?

- Mindenképpen az első 3-ba, de hát egyértelműen nyerni szeretnénk. :o) Fő cél a győzelem, de most azt kell, hogy mondjam, hogy ha dobogóra tudunk állni, a 3-ba valahova, akkor már szomorúak semmiképpen nem leszünk. Én szeretek improvizálni, szeretem ezeket a kevés tréningből végigvitt technikás pályákat. Én nagyon bízom benne, hogy egy fair küzdelem lesz, de azért hiú ábrándokat nem táplálok – azt is tegyük hozzá…


>>>>>>>> Bútor Robi veszprémi balesete
>>>>>>>> Nagymozi a hőségből




© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek