2017. augusztus 19.










Veszprémi célinterjúk



A veszprémi futam nem volt éppen eseményektől mentes. E futamot követően beszélgettem néhány pilótával


Herczig Norbi

Mindenek előtt gratulálok! Most már végre tudsz örülni? :o)

Abszolút, igen. Mindig tudtam örülni, ha olyan helyzet volt, én tudtam örülni egy 2. vagy 3. helynek, de nem kérdés, hogy mindannyian azért megyünk oda, hogy nyerjünk. Minden klappolt, minden úgy jött ki, ahogy kellett, vagy minek köszönhető szerinted, hogy most sikerült? A tavalyi évtől kezdődően egy pici mindig elválasztott attól, hogy jó eredményt csináljunk; az idei évben is így volt ez. Úgy érezzük, hogy ez az eredmény akár kinézhetett volna nekünk a Bükk Rally-n is, de ugye ott elcsúsztunk egy banánhéjon. Aminek én külön örülök, hogy ezt a formát át tudtuk ide menteni, és nem látszódott a versenyzésünkön, nem éreztük belül, hogy esetleg nyoma lenne a múltkori balesetnek. Ez mindenképpen dicséretes, hogy mind a ketten föl tudtunk belőle állni, és végig az elejétől kezdve tudtunk jó tempót menni: a saját ritmusunkban mentünk, élveztük végig.

Titeket nem zavart az a por, amit ti generáltatok a mögöttetek jövőnek, és így tovább. Szerinted ez mennyire volt benne?

Alapvetően a murvás verseny ilyen. A rendező mindent megtett, hiszen 2 percre rajtoltatta a versenyzőpárosokat azon az ominózus tegnapi utolsó gyorsasági szakaszon. Az volt a szerencsétlenség, hogy előtte azokban a körökben, ahol volt a Sólyi erdő, ott volt széljárás. Odaértünk a tegnapi utolsó gyorsaságira, és egyszerűen megállt a levegő, de olyan szinten, hogy elment az előttem rajtoló, és még 1 perc után is nagy volt a por. Utána egy kicsit fölszállt, de a szűk részeken ott megszorult. Nekünk is volt por, de nem kérdés, hogy akik minél hátrébb jöttek, egyre jobban megragadt a por, és nem tudtak kitisztulni; valahol értem az ő dolgukat is, de hát ez a rallye, ez benne van. Mi úgy feküdtünk le tegnap, hogy van majd 12 másodperc előnyünk, majd ma reggelre csak 7 egész valamennyi lett belőle; de nem volt jelentősége, mert ez is benne van, értem őket is. Így a végén meg pláne nem volt probléma.

Szerinted azért tudtál nyerni, mert nem volt Asi, vagy szerinted ez a pálya akkor is nektek feküdt volna?

Ez jó kérdés, de nem tudok erre válaszolni, tényleg őszintén nem tudok. Én úgy gondolom, hogy nem lehet most már tisztán eldönteni azt, hogy melyik a Super2000-es pálya, melyik az R4-es vagy N4-es pálya, mert nem lehet. Itt a példája a múltkori versenynek, ami köztudottan nem kedvez a Super2000-es kocsiknak; ehhez képest, amikor kiestünk, tudtuk vezetni a versenyt, és a Jani, aki a legjobb Super2000-es lett, is nagyon közel volt az 1. helyhez azon a versenyen. És ne feledjük el mondjuk a tavalyi Bük Rally-nkat, ahol 5 egész valahány másodperccel lettünk másodikak. Tehát nehéz erre bármit mondani, de nem kérdés, hogy mindenképpen ezek a pályák jobban fekszenek a Super2000-es kocsiknak.

Következik Arad Rally. Oda azért máshogy kell egy kicsit készülni. Vagy tévedek? Hiszen ott nincs mihez viszonyítani, még nem járt ott a mezőnyünk.

Biztos, hogy így van. Azért nagyon nehéz ez a dolog, mert nem tudjuk, hogy mi vár ott kint ránk. Alapvetően információkat próbálunk megtudni a rendezőtől; próbálunk azoktól infót beszedni, akik már jártak ezen a versenyen, úgyhogy ennyi igazából. De nincs semmi különleges felkészülés; ugyanúgy fogunk készülni rá, mint mindegyik versenyünkre. Én várom, örülök neki, hogy egy kicsit másabb és új pályákon fogunk menni.

Janika

Milyen volt nektek ez a verseny?

Alapvetően szerintem jól sikerült, bár egy kicsit végezhettünk volna előrébb is. Teljesen gond és problémamentes versenyt tudtunk futni úgy technikailag, mint gumi szempontjából. Igazából lehetett volna egy picivel gyorsabban menni, de ahhoz talán precízebben kellett volna ismernem a pályákat, ebben meg nem voltam 100%-os. Aztán ebben volt egy kicsi bizonytalanság emiatt. Meg volt néhány kicsúszásom… Nagyjából ilyen problémáink voltak, de ezek vezetési problémák.

A por, amire mindenki panaszkodott nektek mennyire okozott problémát?

Problémát okozott nekünk is, persze. De utólag azt gondolom, hogy az eredményeket ugyan befolyásolta, de nem olyan nagy mértékben. Az első nap, mikor megállt a levegő, nem volt szél, az nagyon veszélyes volt, meg az nagyon lelassított mindenkit. Minél nagyobb rajtszámú autók jöttek, annál rosszabb volt a helyzet. Ma Herczig Norbi ment az első helyről, előtte senki nem porolt be. Ez számított abban, hogy meg tudta tartani az eredményét? Az első körben mindenféleképp, persze. Attól függetlenül nagyon gyorsan ment, nagyon jól ment. De az első körben neki ebből a szempontból volt egy kis előnye, igen. A második körben már nem volt előnye, mert akkor mi 2 percre mentünk, viszont akkor is nyerte a gyorsaságikat, tehát azt gondolom, hogy jól ment ma.

A tegnapi gyorsasági idejét törölték mindenkinek. Te mit gondolsz erről?

Nem vagyok kompetens, ahogy egyetlen egy versenyző sem kompetens ebben dönteni. Én ma meghallgattam két versenyzőt: az egyik az bukott rajta, a másik nyert rajta. Aki bukott rajta, az azt mondta, hogy ez hülyeség, ilyet nem lehet; aki nyert rajta, ő meg azt mondja, hogy jó döntés. Ez nem a versenyzőnek a döntése, ez egy testületnek a döntése lehet. Egy rendezőnek vagy az MNASZ illetékes bizottságának a kompetenciája ezt eldönteni. Mert ha 5 versenyzőt megkérdezel, az 5 féle megoldást fog mondani. De egyébként a véleményem az, hogy ez egy extrém helyzet volt, mégpedig azért, mert a kétperces indulási közökben is veszélyes volt a versenyzés. Azáltal, hogy egy kicsit csúszott a verseny, olyan fél 7 tájban indult az utolsó gyors; az pont az az időszak, mikor leáll a szélmozgás. Igazából én ezzel csak nyertem, tehát bármit mondok szerintem az nem hiteles, de nem is a mi dolgunk ezt eldönteni.

Akkor tekintsünk előre! Következő futam Arad Rally, kicsit a határon túl megyünk. Mit vársz tőle? Hogy készülsz? Máshogy, mint szoktál?

Még nem készülök rá sehogy, mert nem tudom, hogy kell rá készülni, nem tudok róla semmiféle információt. Annyit tudunk, hogy murvás verseny lesz. Úgy készülünk, hogy majd a murvafutóművet fogják az autóba beépíteni, aztán meglátjuk. :o) Én nem vagyok az az über tréningezős, nem tervezek kimenni Romániába és lejárni az útvonalat, ilyen terveim nincsenek…

Akkor máshogy teszem fel a kérdést: Szerinted az, hogy a mezőnynek újdonságként hatnak majd a gyorsaságik, ez jót tesz majd a versenynek, többesélyessé teszi, vagy ilyen szempontból mit lehet várni szerinted?

Az a baj, hogy én ebben nem hiszek, sajnos…

Kazár Miki

Hogy érezted magad ezen a versenyen? Úgy alakultak a dolgok, ahogy szerettétek volna?

Szerintem igen. Nem akartunk az elején jobban bekezdeni, mint ahogy tudtunk volna menni. Sóly az nem nagyon N-es autónak való. Az első nap Veszprém Rallye-s pályák voltak, a második nap az meg „szombathelyis”, nagysebességűek – az bejön nekünk.

Az látszott, nagyon jöttél fölfelé.

Igen, mert ezeket az elvállalós dolgokat én el szoktam vállalni :o)

A mestered idejekorán kiállni kényszerült. Ez mennyiben hátráltatott titeket? Tudott azért a háttérből segíteni, vagy az előzetesen egyeztetett tapasztalatok elegendőnek bizonyultak?

Persze, azt mi megbeszéljük. Az itinerüket konkrétan ideadták, Nándinak így nem kellett átmásolnia. :o)

Sokat segítenek a tapasztalatai? Mert itt ráadásul kvázi otthon van.

Nagyon, nagyon sokat.

Tudsz mondani egy konkrét szitut, amit máshogy csináltál volna, ha ő nem súg?

Nem tudok, nem gondolkodtam még azon, hogy máshogy csináljam. Vannak dolgok, amiket én máshogy látok, és én mondok neki, de az a baj hogy ez még 95:5…

A végeredménnyel elégedett vagy?

A Szombathely Rally-n a 2. helyet csalódásnak éltem volna meg, ezt meg úgy élem meg, hogy borzasztóan nagy dolog Veszprém Rally-n a Janikát megverni. Norbihoz nem tudunk ennyire közel menni, ha nem kap defektet; szépíthetjük az egészet, de ezt ő érdemelte meg. Ha ma 2 percre rajtolunk, akkor viszont meg tudom verni Norbit. De mivel ő ment a tisztában, így nem. Rengetegszer nem láttam. Nem is értettem, hogy ennyi autóval miért nem tudunk 2 percre menni. Utána már engedték, csak volt olyan sportbíró, akit elfelejtettek erről értesíteni. Ilyen hibákat véteni első osztályú futamon…

Összességében maradtak benned tüskék, jól érzem?

Ott biztos, hogy mentünk volna 3 másodperccel jobban. Engem nagyon felidegesített, hogy tegnap kivették ezt a Sólyi pályát. Az a Spitzmüller-klán érdeme. Nem is tudom, mi lesz Aradon. Szerinte, neki úgy fognak mérni, hogy jó legyen. ott bármit el tudok róluk képzelni. Akik el tudják azt intézni, hogy kivegyenek egy olyan gyorsasági szakaszt, amit mindenki teljesített, azok Aradon mindent el tudnak intézni. Mi megyünk háromszor, szinte úgy fogunk menni, mint a tereprally-sok, ők meg…

Menya

Mindenek előtt gratulálni szeretnék, mert szépen sikerült a végeredmény! De kíváncsi lennék arra, Te hogy élted meg ezt belülről.

A tegnapi nap érdekes volt, mert a nap végén kaptunk egy defektet, így a nap végén közel egyenlően fordultunk, aztán a mai napon kitaláltunk egy stratégiát, és annak megfelelően mentünk, és a végén majd’ 1 perccel nyertünk, úgyhogy jó volt. Meleg volt, de a mai nap szerintem egyáltalán nem volt veszélyes ebből a szempontból. A csapat tökéletesen működött, az autó is, minden rendben volt.

Amire mindenki panaszkodott: a por. Ti hogy éltétek meg? Hátráltatott avagy sem?

Nyilván volt por, emiatt természetesen hagytunk is benn, de ez a rally, nem panaszkodom.

Az, hogy a kategóriát nyerted, az már-már nem is kérdéses, elvárás feléd, azt hiszem, magadtól is. Abszolútbeli helyezéseddel mennyire vagy elégedett?

Ahhoz, hogy abszolútban előrébb kerüljünk, ahhoz nagyon keményen kellene mennünk, és az a Veszprém Rally-n túl nagy kockázat lett volna, és akkor sem biztos, hogy előrébb lettünk volna. Inkább koncentráltunk a kategóriára.
Majd a következőn…
Talán Aradon, bár azt nem tudom, ott milyen jellegű pályák lesznek. Az biztos, hogy megyünk, tesszük a dolgunkat, készülünk, ahogy eddig is, és nyerni megyünk oda is.

Az, hogy milyen jellegűek a gyorsok, úgy tűnik, ha már murva, majdnem mindegy is Neked. Veszprém és Bük talán a két véglet, és mindkettőt sikerrel abszolváltad…

Igen, érdekes, mert úgy gondolom, hogy Bükön bizonyos szituációkban gyorsabban mentünk, itt nem, és mégis a végén így lett jobb. Nem tudom, Aradon mennyire murvásak a pályák. azért itt Veszprémben figyelni kellett arra, hogy nehogy műszaki problémánk vagy még defektünk legyen… Aradon is nyilván gyorsan megyünk majd, de azért észnél leszünk, mert a bajnokság az elsődleges cél.

Azt mondják, hogy a Citroen nagyon jó murván. Te is így érzed, hogy ez jobb neki?

Az az érdekes, hogy ezt mi már év elején tudtuk. Ezt mi sejtettük, hogy ez az autó murván nagyon jó lesz. De egyébként jó aszfalton is, de talán ha aszfalton van is egy kis hátránya, bár ebben sem hiszek, murván biztosan van előnye. Mindenki szkeptikus volt az 1,6 turbómotorral a kétkerékhajtással… Én biztos voltam benne, hogy jó lesz. Azt gondolom, van egy kis tartalékunk, van egy kis előnyünk. Tökéletesen működött az autó. Nagyon jó futóműve van, szenzációs a váltója, a motor karakterisztikája… Nagyon jó.

Utolsó kérdésem: Mi a véleményed arról, hogy a tegnapi utolsó gyors eredményeit törölték?

Azt mondom, hogy egy versenyző soha ne foglalkozzon a körülményekkel. az adott szakaszt a lehető leggyorsabban teljesítse és kész. Az, hogy körülöttünk mi zajlik. azzal én nem foglalkozom.

Nektek nem számított ezek szerint?

Így utólag sem, és ha akkor felmerül, mindegy lett volna. Persze én is ott kaptam defektet, így utólag feleslegesen tettem tönkre az autót, ami kicsit furcsán jön ki, de igazból én ezt rábízom azokra, akiknek az a dolguk, hogy ezt eldöntsék. Nekünk az volt a szemünk előtt, hogy a vasárnapi napot nyerjük meg, és ezen fog eldőlni a verseny. És ez sikerült.

Szíjj Zsolt

Kérlek, mesélj nekem arról, Ti hogy’ éltétek meg az elmúlt hétvégi versenyt!

Kritikán aluli volt a rendezés is és a versenyigazgatói döntések is. Két perces rajtolás volt maghatározva, ezzel szemben minket a körgyorson 45 másodpercre rajtoltattak. 6-8 percig állt a gyors, Sasáékat elrajtoltatták előttünk úgy, hogy ugye előtte nem rajtoltattak senkit, minket meg rárajtoltattak 45 másodpercre. Abszolút nem értem a logikát. Végig Sasa porában kellett mennünk, nagyon sokat is kaptunk. A többi gyorsasági szakaszon, ahol normálisan mehettünk, ott elég közel tudtunk autózni Sasához és a Menyushoz, ami jó jel az év elejéhez képest, hiszen egyre közelebb tudunk menni. A másik érthetetlen döntés számomra, hogy az első nap utolsó gyorsasági szakaszán nekünk eltörött a kormányösszekötőnk, majd a nap végén utólag törölték a gyorsasági szakaszt. A világon nincs ilyen! Vagy jelzik az elején, hogy a nagy por miatt alkalmatlan a versenyzésre, és etapként megyünk le, és akkor nem törik e a kormányösszekötőnk, vagy pedig ha már mindenki lement, és nem volt baleset, probléma, akkor minek törölni? Azért mert valakinek hátránya származott abból? Akkor ennyi erővel töröltethetnénk a negyedik gyorsasági szakaszt is, mert ott meg nekünk származott hátrányunk abból, mert nem 2 percre indítottak. Itt a szabályok alkalmazása azoknak a javára történik, akinek nagyobb ráhatása van ezekre a dolgokra…

Ha nektek azon a gyorsaságin tört el a kormányösszekötőtök, ami végül mintha nem is lett volna, akkor Ti indulhattatok másnap?

Nem, mert azt mondták hogy mi feladtuk a versenyt, így nem mehettünk. Ez a probléma. Törölték a gyorsaságit, de minket ugyanúgy kizártak a versenyből. Akiknek defektje volt, rossz ideje volt a por miatt, annak ezt rendezték az időkkel, de nekünk nem. Elvették a menetlevelet, és azt mondták, hogy kész, vége.

De nem kaphattátok vissza?

Nem, olyan szinten nem, hogy bementünk, jeleztük, de a Rádli még csak a versenyigazgató elé sem engedett járulni a panaszunkkal.

Miért? Volt valami konkrét indok erre?

Igen, az hogy úgysem fognak hagyni elrajtolni újra. Úgy látom, hogy valamiért minket ott nagyon nem szeretnek, Magyarországon azt szeretnék, hogy minél kevesebb versenyző legyen a rally-ban, és esetleg külföldön versenyezzünk. Jövőre erősen gondolkozom olasz vagy román licence váltásán. és megszakítani a magyar Szövetséggel a kapcsolatot. 1991 óta vagyunk az MNASZ tagja, és azóta vagy a bátyám vagy én, de valamelyikünk folyamatosan versenyzik. De én nem látom kis szikráját sem annak, hogy valamennyi megbecsülést kapnánk, foglalkoznának velünk. Van, akikkel igen, de mint az élet számos más területén, itt is a hatalom és a pénz dominál, a tisztességes sportolók pedig háttérbe szorulnak.

Ehhez képest hogy’ készülsz a következő futamra?

Szívem szerint nem mennék többet a magyar bajnokságban, de az idei évre a szerződéseink 6 futamra szólnak, mégpedig a magyar bajnokságra. Ezért még dolgozunk azon, hogy hátha mégis tudunk menni, de per pillanat úgy néz ki, hogy nem megyünk a hátralévő két futamon, inkább megyünk külföldön.


>>>>>>>> Bútor Robi veszprémi balesete
>>>>>>>> A büki célban
>>>>>>>> Nagymozi a hőségből




© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek