2017. oktober 24.










A büki célban



A Bükfürdő Rally céldobogója előtt szokás szerint diktafonvégre kaptam néhány versenyzőt.


Asi

Csalódott vagy?

Nem. Végig úgy mentünk, hogy a Miki mögött fogunk maradni. Én csodálkoztam legjobban, hogy az utolsó gyorson ilyen sokkal megvertem, szerintem ő még nálam is óvatosabban jött az utolsó gyorson, rengeteget hagytunk bent, szerintem ő is.

A két nap alatt volt valami technikai probléma? Mert sokkal előrébb meg sokkal hajtósabban szoktál menni.

Nem. Hibátlan volt minden, de nekünk a célba érés fontos volt. Akik mögöttünk álltak a bajnokságban, közülük valaki kiesett, valaki hátrébb végzett, tehát az előnyünk mindenképpen nőtt a bajnokságban.

És mit szólsz ahhoz, hogy a tanítvány túlnőtt a mesterén?

Hát, túl nem nőtt, azért ez nem igaz :o) de nagyon ügyes volt, büszke vagyok rá.

Sokat tudtál neki segíteni? Szoktál neki súgni, hogy itt erre figyelj, ott arra, vagy azért van kemény meccs köztetek?

Igazándiból itt nem volt kemény meccs, de mindent én mondok neki szerintem. Szerintem nem történik dolog úgy a versenyen, amit nem én mondok. Amikor úgy történik, akkor általában hátul végez.

Kazár Miki

Gratulálok! Egy ilyen siker után nem is a részletekről kérdezlek. Hogy érzed magad, és mikor hitted el, hogy meglehet?

A beíróban, amikor elkezdett Levente meg Zsoltika ugrálni, akkor hittem el. Picit hibázgattunk az utolsó gyorsaságin, de tudtam, hogy Asi meg fogja próbálni ezt az egészet, és nem voltam annyira nyugodt. Tudtam, hogy annyira nem jó az időnk. Azt már gyanítottam hogy a 2. hely megvan, és amikor elkezdtek ugrándozni, akkor már tudtam, hogy az első hely is megvan. Tényleg nagyon jó érzés egy ilyen.

Sokat segített Asi a verseny során? Tud adni neked jó tanácsokat beállítások, gumiválasztás tekintetében?

Úgy kezdődik a verseny, hogy ideadják az itinerüket. Utána megbeszéljük, hogy mit csináljak a pályán, hogy ő mit csinál, és én is mit csináljak. Igazából azért van nagy hátrányban, mert minden titkát elárulja nekem. :o) Ha meg tudom csinálni, és szerencsém van, akkor itt van az eredménye, hogy most elloptam tőle pár pontot. Nagyon sokat köszönhetünk neki, és még mindig barátok vagyunk. :o) Az a lényeg, hogy jó a hangulat közöttünk.

Ifj. Tóth János

A dobogó azért összejött. Csalódott vagy, hogy csak a 3. fok, vagy örülsz, hogy sikerült?

Ez a realitás. Egy Szombathely Rally-n igazából ez is egy nagy dolog, hogy Super2000-es autóval fel tudunk állni a dobogóra. Azt gondolom, hogy ez a realitás valahol ezeken a pályákon. Talán Veszprémben egy kicsit előnyösebb helyzetben leszünk, talán tudunk egy kicsivel gyorsabban is menni, de az sem lesz egyszerű futam azért.

Jól érezted magad az autóban? Időnként úgy tűnt, hogy sziporkázol, ez a régi Ifj. Tóth volt.

Abszolút jól éreztem magam. Igazából két hibánk volt a két nap alatt. Tegnap a sáros bögötei szakaszon kicsúsztunk, leállt az autó, és újra kellett indítani, itt bent hagytunk 10 másodpercet. De ez olyan, hogy ott mindenkinek volt problémája, az elképzelhetetlen egy szakasz volt. Kipróbáltunk egy másik gumit és az egy kicsit nehezen ment, ott azért nem voltam az 1. körben túl erős, de végülis annak is örültünk, hogy úton tudtunk maradni. Ez egy különleges gumi volt, kevés tapasztalatom volt vele, majd Veszprém talán jobb lesz.

Nagyon sok értékes pontot gyűjtöttél. Számolgattok már ,vagy ezzel nem foglalkozol?

Nem foglalkozunk még ezzel, most vagyunk a félidőnél, de igazából azt hiszem, hogy most jönnek azok a versenyek, amikor egy kicsit a Super2000-es autók talán gyorsabbak tudnak majd lenni, vagy legalábbis tudnak harcolni az 1. helyért. Veszprém után érdemes majd ezt átszámolni.

Elek István

Tegnap nem mertelek kérdezni, mert azt olvastam egy írásban, hogy fejben kéne helyretenned magad, nem akartalak ebből kizökkenteni. Hogy vagy most?

Kicsit helyretettem magam fejben.

Egy kicsit bővebben? Jó volt? Olyan volt, amilyennek szeretted volna?

Nem. Ennél gyorsabban szerettem volna menni. Még mindig volt benne bőven. Rengeteg olyan volt, hogy kijöttem a gyorsról, és 5 percig tudtam volna sorolni, hogy hol rontottam el.

Ezek féktávok voltak?

Is. Viszont az nagyon jó volt, hogy nagyon pontosan mentünk, nagyon szépen, szűken fordultunk, semmi firkálás különösebben nem volt, ennél nem lehetett volna már energiatakarékosabban menni. 12km-es pályán nem mentem 13km-t, mert erre-arra-amarra, hanem 12km-t és 1 centit.

Bútor Robi

Önfeledten tudsz örülni, vagy maradt benned tüske?

Örülök, abszolút rendben van minden. A gumizást vétettük el 4-ből 4-szer. Ez nagyon nagy hiba, de egyszerűen nem ismertük az autó olyan tulajdonságait, hogy milyen talajra, milyen nedvességre hogyan kell választani. Rengeteget tanultunk. Remélem, hogy Veszprémben már nem bakizunk még egy ilyet, hiszen 4-ből 4-szer elrontani durva dolog, de mivel ez az első versenyünk és az első kilométereim ilyen autóval murván, ezért azt hiszem, ez benne van. Megvannak a pontok, megvan a tapasztalat, bátorodtam, de még mindig kell bátorodnom, különösen fékúton. Abszolút rendben van minden, nincsen semmi baj. A bajnokságban maradtunk a 3 helyen, az nagyon fontos. Majd Veszprémben gyorsabbak leszünk.

Ezeket a hibákat hogy lehetett volna megelőzni? Millió kilométer teszt?

Ismerni kell az autót. Mindenkinek kell idő, amíg kiismeri az autóját, hogy milyen gumit igényel az autó milyen talajra. Igazából a PH Sportnak is kevés tapasztalata van murván, Szombathely viszonylatában meg főleg. Úgyhogy picit mindannyian benéztük, de ez normális.

Menyát meg sem kellett kérdezni, hogy érzi magát, hatalmas mosollyal mesélt:

Rég örültem ennyire, az biztos, de szerintem ezzel mindnyájan így vagyunk a csapatban. Keményen megdolgoztunk ezért a győzelemért, de hát igazából nekünk más perspektíva nem volt, csak az, hogy győzzünk. Minden tökéletes volt. Én hibáztam egyet sajnos itt a mai napon, így az utolsó kör izgalmasabb lett.

Mit csináltál?

Túlcsúsztunk egy elágazóban. A sors fintora, hogy az utolsó gyorsaságin majdnem megismételtem, de az utolsó pillanatban bekanyarodtam :o) Nagyon örülünk, ezt vártam, hogy igazából versenyben célba tudjuk vinni az autót első helyen. Úgyhogy ez most 100%.

Ezzel az első túlcsúszással majdhogynem infarktus közeli állapotba hoztad a csapatfőnököt. Kaptál a fejedre? :o)

Megcsókolt, és mondta, hogy azért többet ilyet ne :o) Izgultunk mindnyájan, pláne, hogy belazultam ezen a körön a laktanyában, és nem gondoltam volna, hogy az ellenfeleink így begyorsulnak... Nincs mese, keményen kell nyomni, mert sokat veszítettünk ott magunkhoz képest. Az utolsó gyorson olyan 20 másodpercet hagytunk bent, amikor túlcsúsztunk, nagyon nehezen tudtam rükvercet váltani, utána betolattam még egy árokba is, de ez megmutatta, hogy jó volt az időeredményünk az előzőben, nagyjából hasonlóan jöttünk.

Miért lazultál be? Azt hitted, már belefér?

Megmondom őszintén, hogy ott a rally-katlanban mindig jó eredményeket értünk el, és kicsit kímélősebben mentünk, az ugratókat már nem annyira nyomtam át... De nem szabad. Keményebben kell küldeni, és akkor egyértelműbb a helyzet.

Ezzel viszont Te magadnak magasabbra tetted a mércét a folytatásra is. Jól gondolom?

A mérce eddig is itt volt, most megugrottuk. Ugyanolyan hozzáállásunk lesz, mint eddig, Veszprémre is kőkeményen készülünk, egy picit sem alszunk, nagyon fogjuk nyomni a következőn is.

Ollé Sasa

Csalódott vagy?

Egy picit igen, szerettünk volna nyerni, de hát akkor meg a Menyáék lennének csalódottak.... Egy első hely van, egy második, és így tovább., Adok-kapok volt, Nekik most jobban sült el a lábuk. Az utolsó gyors előtt még 2 másodper volt, és a Balogh Janiéknál talán egy kicsit többet időztünk, mint kellett volna, mert beestek, és minket majdnemhogy megállítottak, az nem esett jól, de nem volt benne annyi... 4 másodpercet kaptunk, meg a 2 előny, 6-ot kellett volna, annyi nem volt benne. Szóval gratulálunk, jobbak voltak, majd legközelebb jobban jön ki nekünk.

Úgy érzed, hogy Veszprém Nektek áll jobban?

Ha kiszámolod, hogy durván 130 versenykilométer alatt 6 másodperc... Itt valaki egyszer vesz rosszabbul levegőt, és a másik nyer.

Kakuszi Zsolt

Gratulálok! De nem tűnsz önfeledtnek...

:o) Örülök ennek az eredménynek így a végére, de hát elromlott az autónk, nem tudtunk úgy menni, ahogy szerettünk volna.

Hogy ízlett a nosztalgiázás a kétkerekesben? :o)

:o) Annyira jó nem volt. Igazából a jobbos kanyarokban egész jól viselkedett az autó, de a balosokban jócskán csúszkált, ne tudtunk jól kigyorsítani, nagyon kapart, így nagy hátrányba kerültünk. De talán a második körre jobban ráéreztünk, hogy kell vele autózni, és egész jó időket is mentünk, a többiek is meglepődtek, úgyhogy meg voltunk elégedve magunkkal.


>>>>>>>> A szombat esti szervizparkban




© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek