2017. oktober 24.










Elrajtolt a büki futam



A mai napon a prológgal megkezdődtek a Bükfürdő Rally küzdelmei. A rajt előtti gyűjtőben kaptam el néhány versenyzőt, hogy a felkészülésről, illetve az előttük álló versenyről faggassam.



Bútor Robi:

Elmúlt a legutóbbi verseny utáni rosszkedved?

Igen, dolgozok rajta, hogy ne legyen rossz kedvem. Jól sikerült a teszt, most minden rendben volt; remélem, hogy ugyanolyan jól fog folytatódni, mint ahogy az Eger bonyolódott. Hasonló érzéseim vannak, mint Egerben. Nem mondom, hogy tudunk nyerni, de úgy érzem, hogy az elejében van a helyünk. Jó az autó, minden rendben van; most érzem a motorerőt is, futómű jó lett; úgyhogy azt hiszem, hogy abszolút felkészültek vagyunk.

Mennyire tetszenek a pályák? Végsebességet kihasználjátok…

Az biztos, hogy sokszor ki fogjuk használni, de összességében azt gondolom, hogy nem az én pályáim – az egyértelmű. Soha nem volt a kedvencem a Szombathely Rally, de ezt is meg kell tanulni. Négykerekessel azért biztos élvezhetőbb lesz. Ilyen négykerekessel még nem mentem így, ezeken a pályákon; Super2000-essel még murván sem egyáltalán; úgyhogy nagyon bízom benne, hogy gyorsan rá fogok érezni, és tényleg élménydús lesz az egész.

Menya:

Hogy készültél fel az 1. murvás versenyetekre ezzel a csodával?

Kőkeményen. :o) A pályabejárás szokásos rendjén zajlott; a teszten viszonylag sokat haladtunk. Igazából azt gondolom, hogy sikerült behangolni az autót jól. Gyors nagyon a kocsi, úgyhogy nagyon bizakodó vagyok.

Szerinted mennyire fog feküdni ez a fajta murvás pálya ennek az autónak?

Én azt mondom, hogy minden fajta murvás pálya kell, hogy feküdjön ennek az autónak, úgyhogy szerintem nem lesz vele semmiféle probléma. Jó lesz ez szerintem: elég erősnek is érzem, úgyhogy jól kell, hogy menjünk. Én azt gondolom, hogy itt az autók között olyan hatalmas különbség nincsen; hogyha elkapjuk a fonalat, akkor győznünk kell.

Spici

Hogy sikerült a felkészülés?

Nagyon rövid volt. :o) Ma zajlott és nagyon rövid volt… Tegnap jött meg az autóhoz a futómű; a srácok késő estig dolgoztak. Éjszaka értek le. Úgyhogy ma a gépátvétel után tudtunk vele menni egy picit. Ennyi a tapasztalat.

Mennyivel R4-esebb az autótok, mint volt az előző versenyen?

Nagyon-nagyon sokban R4-es. Most már tényleg megvannak benne az R4-es bölcsők, futóművek, lengéscsillapító; gyakorlatilag az autó 95%-osan R4-es. Már tényleg csak apróságok hiányoznak; meg az, hogy sokat teszteljünk vele, és beállítsuk, mert nagyon mellette vagyunk még. De hát majd…

Itt a verseny, beállíthatod. :o)

Én is így gondoltam, hogy más nincs, mint előre; úgyhogy majd nyomjuk a versenyen, és majd ott tekergetünk rajta, mert van mit. Bonyolult beállítani, nyilván pont ez a szépsége, ami ilyenkor a hátránya is. Rengeteg állítási mód és lehetőség van, és azt mire megtaláljuk, hogy mi éppen az ideális, addigra sok-sok kilométert kellene, hogy megtegyünk. De azt hiszem, hogy egész jót sikerült délelőtt találnunk.

Hideg Krisztián

Mesélj egy kicsit: milyen az új autó?

Nagyon szép, nagyon jó, nagyon tetszik; egyelőre nem sok mindent tudok elmondani. 20km-t tudtunk tesztelni. Nagyon tetszett az autó a teszten; kielemeztük a belsőkamerás felvételeket: sokkal gyorsabban kell vele menni, mint ahogy a teszten mentem; sokkal többet tud az autó egyelőre, mint amit én tudok vele megcsinálni. El kell hinni, hogy sokkal gyorsabban be lehet vele fordulni, mint egy IX-essel. Motorerőre elég erősnek érzem, de azt majd holnap este fogjuk tudni igazán, hogy mire vagyunk képesek az autóval. Én nagyon remélem, hogy jól fog sikerülni ez a dolog.

Van valami elvárásod magaddal szemben?

Elvárás az mindig van, szigorúan titkos így magamban belül; de úgy gondolom, hogy 20km teszt után nagyon nehéz lenne azt mondani, hogy meg tudjuk nyerni ezt a versenyt. Hogyha lett volna még egy napunk, ha tudtunk volna 120-130km-t tesztelni, akkor azt mondanám, hogy harcba szállunk az 1. helyért. Titkon így is megpróbáljuk, de úgy gondolom, hogy ha a 2. nap fogunk tudni gyorsaságikat nyerni az autóval, annyira sikerül összebarátkozni, akkor úgy gondolom, hogy már megérte az egész. Ettől függetlenül minél előrébb szeretnék természetesen végezni, hiszen aki azt mondja, hogy nem nyerni jön egy versenyre, az mind hazudik, vagy nem versenyző.

Herczig Norbi

Hogy készültél a murvás megmérettetésre?

Úgy, ahogy az aszfaltosokra szoktam. Nagyon becsülettel meg nagyon elszántan. Úgy gondolom, jól megcsináltuk a pályabejárást, nagyon precízen; de azt gondolom, eddig sem volt ezzel gond, mondhatom nyugodtan, hogy nagyon ülnek az információk, amit a pályabejáráson csinálunk, azok a versenyen jól köszönnek vissza, nem nagyon kell javítani benne. A tavalyi év után látszik ez igazán, mert tavalyi évben még jó pár kérdőjel volt az itinerünkben. Most már nincsen, vagy nagyon elenyésző. Egy versenyen talán két-három ilyen van, míg tavaly sokkal több volt.

Tesztelni volt mód?

Volt igen, ott ahol mindenki tesztelt, mi is ott tudtunk menni; nagyon időben, korán keltünk, úgyhogy mi már délelőtt készen voltunk vele.

Sikerült jól beállítani az autót?

Úgy gondolom, hogy igen. Hasonlóan a tavalyi évhez gyülekeznek a felhők, ez tavaly bevált. Nem kívánok sokkal többet, csak annyit, hogy eggyel lépjünk előrébb, mint tavaly. :o)

Kakuszi Zsolt

Hogy sikerült a felkészülés? Volt teszt?

Volt. Teszteltünk szerda-csütörtök. Szerintem egész jól beállítottuk az autót, de majd meglátjuk, hogy mennyire sikeredett. Igazából egész sokat mentünk vele, úgyhogy ott a tesztpályán már egész jók voltunk. :o)

Szeretitek ezt a pályát?

Szeretjük a Szombathely Rally-t; annyi, hogy most már nincsenek benne azok a vasvári pályák, azok azért picit rallysabb pályák voltak, de ezekkel is megbarátkozunk. A második pálya az sok derékszögből áll, úgyhogy mondhatjuk azt, hogy csak abból áll; az egy picikét föl fogja húzni az idegszálakat, mert ott csak a féktávon lehet elrontani, meg elbukni is. Ott nagyon meg kell nézni, hogy hol kell fékezni... Majd meglátjuk.

Ifj. Tóth János

Hogy sikerült a felkészülés? Teszteltetek?

Teszteltünk: relatíve sokat tudtunk menni az autóval, jól sikerült.

Be van állítva?

Persze. Mindig be van állítva az autó, igazából a beállításokkal sose volt különösen nagy probléma; ez sose hátráltatott a jó eredmény elérésében. Nyilván a Szombathely Rally egy kicsit ebből a szempontból különleges, mert murvás; de mégis azért nagyon jó minőségű, és nem 100%-osan a hagyományos murvás beállítások jók ide. Nyilván kell belőlük használni, ki kell ragadni azokat a setup-okat, amik jók, és kicsit el lehet menni saját elképzelés szerint: magasságba, keménységbe, gumiba... Ezeket próbálgattuk.

Ollé Sasa

Mesélj egy kicsit! Hogy sikerült a felkészülés, mennyire sikerült jól ráállítani a pályákra az autót?

Igazából olyan, mint teszt, ezzel az autóval: gurultam 3-at, mert szponzorokat autóztattam. Nagyon nem teszteltünk, mert ugye már több éve ezeken a pályákon megyünk. Nem hiszem, hogy most valamit is változtatni kellene. Gyorsak voltunk az előző években is, ugyanazokkal a beállításokkal megyünk. Az autót kímélni akarjuk, mert az a használt motor van még mindig benne, amit kaptunk az angoloktól; és nincs is reális lehetőség arra, hogy a következő versenyre is megjön; szóval nekünk ezt és a következő versenyt is még ki kell bírni ezzel a motorral, ami már elvileg lejár majd.

Akkor kímélő üzemmódban fogsz autózni?

Autózni abszolút nem fogok kímélő üzemmódban, mindent bele fogok adni. Épp mondtam a Schaffer Zoliéknak, hogy inkább egy nagyot bukok, de mindenféleképp az 1. helyért küzdök. Aztán majd meglátjuk, hogy mi a reális esély erre. Nekem ezek a pályák tetszenek; egyetlen pálya van, ami derékszöges, az összes többi igazi rally pálya; én szeretem ezt a Szombathely-rallyt, szerintem nagyon jó pályák.

Pálinkás Zsolt

Mesélj: hogy készültetek? Teszteltetek?

Készültünk, de keveset teszteltünk; lehetett volna többet is; nem tudtunk olyan sokat menni az autóval. Örültem volna, ha nem 30-40km körül mentem volna vele. Jobb lett volna menni még egy kicsit vele, de nem fért bele. Jó az autó, kicsiként másként viselkedik mint a többi, amivel mentem, de meg fogom szokni – biztos vagyok benne.






© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek