2017. augusztus 19.










Miskolci interjúk


Bár csak egy napos volt, mégsem mondanám rövidnek a Miskolc Rally-t. Hajnali rajt, késői cél, közben esések, balesetek, műszaki problémák... Kijutott a mezőnynek.



Alább a prológ előtt folytatott beszélgetéseinket olvashatjátok. Most, a verseny végén, az eredmények tükrében érdekesek csak igazán az akkor elhangzottak.

Janika:

Kiheverte a kicsi lelked a múltkori traumát? :o)

Ki persze. Elkészült, nagyon jó kondíciókkal rendelkezik.

A mostani versenyre mi a cél, mi a terv?

Hát minél gyorsabban menni, aztán pontokat gyűjteni – minél többet, ha lehet.

Mit jelent nektek az, hogy most már vannak R4-es autók is?

Nem tudom: igazából nem ismerem az R4-es autóknak a technikai paramétereit. Igazából semmit: az N-csoportos verzióban is nagyon gyorsak a Mitsubishik. Hát ha még ettől tudnak gyorsabbak is lenni, akkor az jó – jobb lesz a verseny.

Herczig Norbi:

Fénysérültnek tűnik az autó. Mi történt? Még el se kezdődött a verseny. :o)

Én ezzel itt most letudtam. :o) Idefelé jövet egy nem nagyon tudom milyen autóval sikerült találkoznom. Én vagyok félig a hibás: a hölgy kicsit hezitált előttem jobb oldalon, és aztán úgy döntött, hogy mégis átjön. Láttam, hogy jönne át a sávba, de nem tudta; bizonytalanul mozgott; már fékeznem kellett volna, nem tettem, és akkor tudtam fékezni, amikor már utolértem egy kicsit. Egy elkanyarodó sávba ment be, és ezt nem tudta eldönteni. Hátulról utolértem, így egy kicsit fénysérült, de a prológ után majd megszögelik.

Adtál a Hölgynek autogrammot? :o)

Elrendeztük, maradjunk ennyiben…

Mit szóltak az autó gazdái, amikor meghallották, hogy a közúton sikerült egy ilyet alkotnod?

Nem tudják még. :o) Vagyis tudni tudják, csak nem látták… Tudják, hogy lesz egy kicsi meló vele, de nem vészes; ezt egy félóra alatt rendbe teszik.

A prológ után nincs parcferme, lesz idő megcsinálni úgyhogy holnap 100%-osan vághattok neki a versenynek. Mi a terv, mi a cél?

Nagyon sokat változott az autónk beállításban és egy picit fejlesztésben is. Sokat várok ettől. Úgy gondolom, hogy most már jöhetünk mi. Az egri verseny kicsit szürke folt volt mindenféle szempontból, nagyon bízom benne, hogy a végsebességünk elég lesz ide, mert Egerben nagyrészt ezzel volt bajunk.

Ha pontos számot kéne mondani hova raknád magad?

Első.

Csak és kizárólag ez az elfogadható?

Elfogadható az lehet természetesen dobogó is, az nem kérdés; csak úgy gondolom, most minden adott hozzá, nem csak ahhoz, hogy gyorsan menjünk, hanem jól és pontosan és gyorsan tudjunk menni. Egy bajnoki cím vagy egy futamgyőzelem után se megy oda senki úgy, hogy majd ez jó lesz így valahogy; hanem úgy megy oda, hogy szeretné teljesíteni a következőt is az 1. helyen. Mi is így vagyunk ezzel, minden adott hozzá, csak rajtunk fog múlni.

Hosszú nap lesz a holnapi. Máshogy kell egy ilyen hosszú napra mentálisan, fizikailag készülni, vagy ez is csak egy a sok közül?

Nem, nagyon jó a kérdés: nem egy a sok közül. Teljesen másképpen kell erre készülni; mi legalábbis így tesszük. Itt nagyon nem mindegy, hogy ki mikor fekszik le, hogy kel fel, hogy van az ébredése, mit eszik, mikor eszik, mennyit eszik, mit iszik és mennyit iszik. Ezeket mi, úgy gondolom, elég jól belőttük, kipróbáltuk már korábban, mi több éve már így versenyzünk. Ebben mindenképpen, úgy gondolom, hogy jó helyen állunk. A fizikális felkészüléssel pedig nem volt soha gond, azt folyamatosan mindig csináltuk. Kálmiról nem is beszélve, aki napi 120 kilométereket teker le, abszolút nem lehet ez gond neki; de én sem maradok el tőle.

Most éppen valahol teker Miskolcon?

Szerintem lehet, hogy éppen legyúratja magát a mai edzése után, mivel ma is megküldte a Lillafüred-Eger-Lillafüred távot. Itt most nincs dolga, mivel egy illusztris vendéget fogok vinni.

Bútor Robi:

Az előző verseny eredményével magasra tetted a mércét. Jól gondolom, ugyanezzel a céllal vágsz megint neki?

Hát igen, nem szereti az ember lejjebb adni, és ez az autóválasztásnál is így van. Ha az ember beleül egyszer egy komoly autóba, akkor biztos, hogy marha rossz érzés visszaülni. Ezt a WRC-nél éltem át: azt gondoltam, hogy ha egyszer megyek WRC-vel, akkor soha nem lesz visszaút. Csak hát az egy olyan gyenge választásom volt, hogy jobb volt menni egy jó kétkerekessel mint egy sz*r WRC-vel. De most tényleg nagyon magasan van a mérce: nagyon jó autóm van, nagyon jó lett az Eger eredménye is; nagyon jól is éreztem magam a versenyen, és persze nem szeretném lejjebb adni. Érzem egy kicsit ennek a súlyát is egyébként; azt mondhatom, hogy jóval jobban izgulok, mint Egerben. Ott valami iszonyat nyugalom volt rajtam, nem is értem hogy miért. Valahogy úgy az esélytelenek nyugalmával indultam, és csak titkon reméltem azt, hogy ez lehet jó.

És most nyomaszt a teher?

Nem az hogy nyomaszt, de kicsit jobban érzem a súlyát ennek, és tényleg jó lenne ezt a szintet vinni tovább, és tényleg jó lenne egyre jobban menni, mert hiszen még azért ennél van tovább, sokkal. Ez egy első verseny volt, arányaiban sok kis vezetéstechnikai hiba volt benne, amikkel másodpercek maradtak bent a pályákon. Most az lenne a cél, mint mindenkinek, hogy minél többet mész az autóval, annál kevesebbre redukálni ezeket a hibákat.

Elárulod mik ezek a hibák?

Ezek kisebb hibák: a kanyarokban a váltó fokozatot eltalálni, hogy 2-esben vagy 3-asban mész el; váltás szempontjából nüansznyi, viszont a sebességed szempontjából meg egy jelentős dolog. És ha van egy pályán 100 darab kanyar, és csak 5-ben, 6-ban nem találod el a fokozatot, akkor rögtön ott marad 3-4-5-8 másodperc. Amikor az első helyért harcolsz, akkor ezek nem férnek bele. Nem adhatsz annyi fort az ellenfeleknek, hogy hibázgatsz, és ezeket kell kiszűrni. Csak talán egy ilyen autónál ez a legnehezebb; hiszen olyan rövid a váltó benne, hogy a fokozatok iszonyatosan közel vannak egymáshoz; csak éppen gyűjtöd a másodperceket, hogyha nem találod el. És ennek az autónak a kanyarsebesség a lényege. Ha nem tudsz gyorsan menni végsebességre, nem indul el a nagy kanyarokból úgy, mint egy turbós; viszont a kanyarsebessége, ha eltalálod, az félelmetes.

Mennyiben változtathatja meg a végeredményt az R4-es autók megérkezése?

Ez mindenképpen egy kérdőjel, mint ahogy az is kérdőjel volt, hogy Egerben mennyire tudunk majd elől menni. Most kérdőjel az, hogy az R4-esek gyorsabbak lettek-e, mint az N4-esek voltak. Én azt gondolom, hogy nem nagyon lehet gyorsabb még egy R4-es, mint egy N4-es, mert az N4-esek nagyon-nagyon gyorsak voltak már eddig is. Meg azért ha radikális változtatások vannak, azokat ugyanúgy meg kell tanulni, meg kell szokni, és mindenkinek a végére jöttek meg a lényegi dolgok; azt hiszem, hogy jelentős különbséget ez most még nem fog jelenteni.

Hosszútávon azért még komolyabban kell számolni velük?

Abszolút. Gyakorlatilag az N-csoportos gyártók elkezdték ezeket a kit-eket fejleszteni. Azért fejlesztik, hogy versenyképesek maradjanak az autóik a Super2000-sel, tehát az autók mindenképpen gyorsabbak lesznek. És ha egy autó gyorsabb, akkor gyorsabban lehet vele menni. Tehát azt gondolom, hogy ez inkább az év második felében lesz nagyobb probléma, mint most.

Ha jól tudom adódott egy kis extra munka a két verseny közötti szünetben, hogy BZ-nek legyen mivel menni...

Igen: az Eger Rally után, ahol mindhárom autó karcmentesen visszatért a helyére, azt gondoltuk, hogy egy szusszanásnyi szünethez jutunk, és befejezzük az apró kis dolgainkat, amik még elmaradtak. Hiba csúszott a számításba sajnos, mert a vigándpetendi rallysprinten a C2 gyakorlatilag megsemmisült; olyan szinten, hogy újat kellett építeni, ami kint volt még Franciaországban kit formájában. Az mire megjött, mire lefényeződött a kabin; mire összeraktuk – addigra gyakorlatilag kedd este lett, szerdán pedig már jöttek le a fiúk. Úgyhogy nagyon nagy munka van a csapat mögött megint, de amire büszke vagyok, hogy egy ugyanolyan 100%-os vadonatúj autót hoztunk a Zolinak, amiben az utolsó csavarhely is le van ragasztva, és semmit nem spóroltunk el belőle; semmi nem maradt el ahhoz, hogy 100%-os autó legyen. A teszteken tökéletesen működött; Zoli nagyon élvezte, úgyhogy teljes erővel itt vagyunk. A DS3 beállításain is változtattunk, az autó még jobb lett; gyakorlatilag elkezdtük a Menyára formálni; amik a vágyai voltak, Eger után azokat mind megcsinálgattuk. Azt gondolom, hogy szintén csak a fiúkon múlik, hogy tudjuk-e az Egert ismételni – én szeretném ha sikerülne, minden vágyam ez.

A szezon előtt említetted, hogy van még egy kiadó autó, amiben egy ifjú tehetséget szeretnél látni. Alakul-e ez a dolog?

Úgy volt, hogy alakul, de ez a nem annyira ifjú ember, akit én szerettem volna felkarolni egy másik csapatot választott sajnos. De nem szólhatok semmit, mert árban nem tudok ezzel a csapattal versenyezni; úgyhogy ez most egyelőre parkolópályára lett téve. Más potenciális bérlőt nem érzek jelen pillanatban a mi autóparkunkra, úgyhogy ezt az évet ebben a verzióban folytatjuk tovább, és majd év végén meglátjuk azt, hogy milyen autót érdemes vásárolni. Azt hiszem, nem árulok el vele nagy titkot, hogy a Besenyei Zolival szeretnénk folytatni az együttműködést; az ő vágyai a DS3 irányába mutatnak, úgyhogy azt gondolom, hogy a 3. autónk jövőre egy 2. számú DS3 lesz. Nem érdemes erre a maradék 3-4 versenyre egy új autót megépíteni, és nagyon olcsón, ár alatt bérbe adni, mert azt gondolom, hogy azért dolgozni, hogy jól elfáradjunk – ez nem az én műfajom, és nem is akarom. Én egy más szintű csomagot szeretnék értékesíteni, mint a többiek; más elképzeléseim vannak. Persze ehhez több pénz kell, de úgy néz ki jelen pillanatban, hogy nincs erre ügyfél.

Spici:

Most már R4-es az R4-es?

Nem. Annyi alkatrészünk jött meg az R4-hez, ami kötelező ahhoz, hogy el tudjunk indulni a kategóriában, úgyhogy nagy mosolyokra nincs okunk. Ez van. Sajnos nem érnek ide Japánból az alkatrészek, úgyhogy nem tudunk mit csinálni. Sajnos a nemzetközi sajtótájékoztatóját is elhalasztották éppen ezért az autónak, ami a héten kedden lett volna vagy szerdán. Elég nagy a káosz meg a fejetlenség, meg kell mondjam. Minekünk ez nem segítség, de hát ez van, ezt dobta a gép. Nem tesszük fel a kezünket, kő keményen megyünk; majd meglátjuk mi lesz.

Megbántad már, hogy így vágtatok neki?

Nem. Van bennem keserűség, nyilván, mert nehezen tudok odaállni a rajthoz úgy, hogy ne az 1. helyért menjek; tudom, hogy erre képtelen vagyok. Így ezt feldolgozni egy pár versenyen keresztül nagyon-nagyon nehéz. De látom benne a jövőt, és az nagyon éltet, hogyha ez egyszer elindul, akkor nagyon jó lesz. Én úgy gondolom, hogy jó úton járunk, csak ki kell várni. Sajnos nehézkes meg gödrös, de majdcsak vége lesz, majdcsak kisimul.

Asi:

Immáron R4-es az autótok?

Az R4-es kit-ből megkapott bizonyos dolgokat, de igazándiból sokkal közelebb áll egy N4-es autóhoz. Maga a futómű nem jött meg, az még nincs is kész; nincs meg a homologizációja; talán a Szombathely Rally-n már meglesz; egy-két könnyítés került bele, de igazándiból időben ez nem fog változtatni semmit.

Hova várod magatokat ezzel a hátránnyal?

Mindig az 1. helyre várjuk magunkat; ha hibátlanul és jól teljesítek, akkor nekem kell lenni a leggyorsabbnak.

Menya:

Sikerült jót tesztelni és rád állítani az autót?

Haladtunk egy picit, igen teszteltünk. Most már jobb volt úgy elkezdeni, hogy egy verseny mögöttünk van. Azt gondolom, hogy a beállításon is változtattunk, most kipróbálunk megint valamit, és megint itt a Miskolc Rally. Remélem, hogy annyit nem kell majd gyorsuljunk, mint az Eger Rally elejétől a végéig gyorsultunk, hanem már mindjárt az elején jó lesz. Úgyhogy jól sikerült.

Mi a terv, mi a cél?

Nekünk mindenképp a győzelem az elfogadható, úgyhogy ide is úgy jöttünk, hogy győzni akarunk.

Hamarosan jön a folytatás a cél utáni interjúkkal.




© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek