2017. június 27.










Szezonnyitány céljában



A hétvégén lezajlott az idei rally bajnokság első futama. Nem volt épp megpróbáltatásoktól mentes, hiszen el- és kiesések, szuroklói rendbontások és késések tarkították. Sokan sokat fognak még beszélni, írni erről. De lássuk, hogy értékelik a versenyzők a mögöttük álló hétvégét. Szokás szerint a céldobogó előtt faggattam többüket:


Bútor Robi

- Megvan az első abszolút! Hogy vagy? :o)

- Nagyon jól! :o) De hát ilyenkor az ember már azonnal továbblép, és azon töri a fejét, hogy „remélem hogy nem az utolsó”. Remélem, hogy a folytatás is hasonlóan erős lesz, és hasonlóan profin tudjuk elvégezni a dolgunkat. Titkon reménykedtem benne, de valójában csak egy álom volt az, hogy már Egerben tudunk nyerni. Én azt hiszem, hogy nagyon nagy, nagyon szoros csatában sikerült nyernünk. Talán azt mondhatom, hogy mindenki versenyben volt, aki számít - kivéve Janit, aki a 2. gyorsaságin kiesett a küzdelemből. Nagyon örültem volna, ha Vele is végig tudom mérkőzni ezt a meccset, hiszen nagyon fontos az, hogy az ember olyan mezőnyben nyerjen, ami tényleg kőkemény mezőny. Azt gondolom, hogy ebben sem volt hiány, hiszen tényleg nagyon szoros volt az élmezőny, és minden gyorsaságin kőkeményen kellett mennünk. A végére, azt hiszem, hogy tudtunk még gyorsulni, tudtunk gyorsaságit nyerni, és azt hiszem, hogy ez nagyon fontos az önbizalmunk miatt. Nagyon fontos az is, hogy lépésről-lépésre fejlődtünk, és érezhetően egyre bátrabban és jobban mentünk. Igorral sikerült teljes mértékben összerázódnunk: tökéletesen végezte a munkáját. Mindenkinek köszönöm, hogy eljuttatott ide.

- Technikai gondoktól mentes versenyt tudhatsz magad mögött?

- Abszolút. Semmi gondom nem volt az égvilágon, tökéletes verseny volt számomra. Full profi volt a csapat – semmi dolgom nem volt, mint hogy vezessek. PH Sport színvonal…

Asi

- Gratulálok, mert szép eredmény, de Téged ismerve azért nem ez lett volna a cél.

- Persze, mint minden versenyen, az 1. helyért jöttünk, de technikai gondok hátráltattak minket; Robi pedig nagyon-nagyon gyors volt ezen a versenyen.

- Összességében mennyire vagy elégedett a végeredménnyel?

- Elégedett vagyok; örülök hogy a 2. helyen végeztünk, azért voltak technikai gondjaink. Olyan ellenféllel szemben, aki hasonlóan gyors mint mi, és nincs semmi gondja: esélytelen, hogy nyerjünk.

- Mik voltak ezek a technikai gondok?

- A legnagyobb gondom az volt, hogy az egyik szervócsövem eldurrant, és pont a 28 kilométeres gyorson kellett szervó nélkül mennünk. Az előző gyors végén elfogyott, de ott még nem hátráltatott minket, viszont a 28 kilométeresen végig szervó nélkül mentünk. Még azon csodálkoztam, hogy ilyen keveset kaptunk; igazándiból én közel 1 percre gondoltam.

- Ez a verseny most azt mutatja, hogy kemény évnek nézünk elébe? Vagy ha minden rendben lesz, akkor már nem szorítanak ilyen könnyen maguk mögé?

- Nem tudom, meglátjuk. Azt gondolom, nagyon szoros ez a verseny; azért jó páran vannak, akik tudnak hasonló időket menni; most nekünk jött ki jobban. Reménykedjünk, hogy a következő versenyen még többen leszünk, és még ádázabb csaták lesznek…

Kazár Miki

- Gratulálok: nagyon szép eredmény ez. Te is így értékeled?

- Borzasztóan örülünk, és mi is nagyon szép eredménynek tartjuk. Igazából hogyha Asinak sikerült volna R4-ben mennie, akkor a kategóriát megnyertük volna. Így meg igazából csapatutasítás volt, hogy nyomjam neki jobban, de ennyivel tudtam. :o) Na, ez csak vicc volt Azért ezt az eredményt aláírtuk volna pénteken…

- Voltak gondok, vagy sima ügy volt?

- Rengeteg helyzet volt; nagyon jól alkalmazkodott mindenhez Nándi és a csapatunk is. Nagyon sok ember tett meg értünk nagyon sok mindent ahhoz, hogy itt lehessünk. Mindenkinek szeretném megköszönni: a partnereknek, a csapatnak, a szerelőknek... Mindenből a legjobb volt: fékbetétből, váltóból... De ezek meglátszanak a gyorsaságin, ha nagyon jó váltóval mész, akkor nem váltasz félre, és akkor jó időket tudsz menni. A tavalyi váltómhoz képest borzasztó nagy különbség. Ott rengetegszer váltottunk félre, és ha félreváltasz akkor szétperegsz… Nagyon fontos, hogy minden rendben volt körülöttünk. A szűket nagyon elvállaltuk, de sajnos az csak háromszor volt, és egyszer egy nagyon kétséges időt kaptak a többiek. De igazából Asi és Bútor végzett előttünk: ezeknek az embereknek volt normális idejük – a többit meg meg tudtuk még így is verni csatában.

- Következik Miskolc, hazaérsz... Mi ott a cél? Magasabbra teszed a lécet?

- Mindenképpen úgy akarjuk, hogy Miskolcon is nagyon sok pontot szeretnénk gyűjteni, és a sok ponttal év végén szeretnénk nagyon jó helyezést elérni

Ifj. Béres

- Gratulálhatunk? Nem vagy túl vidám...

- De, vidám vagyok, miért ne lennék, hiszen megnyertük abszolútban a versenyt, aminek nagyon örülök, szerintem ennél jobb eredményt nem lehet elérni.

- Fárasztó volt?

- Nem volt fárasztó, nagyon jól éreztük magunkat; csak voltak gondjaink tegnap az autóval, de ma viszont nem volt semmi problémánk egy defekten kívül. A 2. gyorson a cél előtt 2-3 kilométert defekttel mentünk, úgyhogy ott bent hagytunk olyan 5-10 másodpercet. De végül így is elég lett az 1. helyhez.

- Milyen gondjaid voltak tegnap?

- Nagyon sok: közép aktív hajtás elromlott; kormányváltón nem lehetett váltani; a kuplunggal problémánk volt, amit nem is lehetett megjavítani, mert már sajnos nem volt - a teszten is elment egy kuplung-szerkezet – úgyhogy így szenvedtünk vele, de még mindig van problémánk. Voltak olyan problémák, amiket meg tudtak javítani: a nyomáscső eltört meg ilyen bolondságok…

- Hogy folytatódik Neked a szezon?

- Három hét múlva kint van nálunk Eperjesen egy rally, ahol sajnos már nem WRC-vel, hanem Super2000-es Fabiaval megyek.

- Ott is meglesz a győzelem?

- Nehéz lesz, mivel nálunk a többiek egész évben WRC-zni fognak, én leszek egyedül, aki Super2000-essel megy, úgyhogy meglátjuk.

- Magyarországon láthatunk még idén?

- Még megpróbálunk jönni, de nem tudom pontosan. Talán Ózdon...

Herczig Norbi

- Milyen verseny áll a hátad mögött?

- Változatos. Az első napon kerestem magamban a hibát, hogy hol vannak azok a különbségek, amiket a gyorsaságikon kapunk. A második napra megkaptam erre a választ. Éreztem, hogy nem vállalok el mindig mindent; ez tiszta sor volt, ezt éreztem belülről is, de ennyi nem maradt bent a gyorsaságin, mint amit az időeredmény mutatott. Lemértük és megvan, hogy 166 km/h volt az autónk végsebessége. Nem szeretnék erre hivatkozni és magyarázkodni, eddig sem tettem, de aki ismer egy kicsit közelebbről, az pontosan tudja, hogy én először magamban keresem a hibát. Én azt gondolom, hogy ennek a kettőnek az egyvelege az, ami most erre a versenyre elég volt nekünk, hogy a 4. helyet tudtuk megszerezni.

- Csalódott vagy az eredményt illetően?

- Nem feltétlenül, és nem is az eredmény miatt vagyok csalódott, hanem az időkülönbségek miatt, és azt nem látom még, hogy mi a megoldás

- És akkor mi lesz a folytatásra a megoldás?

- A folytatásra az, hogy meg kell próbálnunk egy hosszabb váltóáttételt az autóba, amiről többször lebeszéltek már a mérnökök. Bár azt mondták az Ipres Rally-n Loix ezzel a váltóáttétellel ment; én is félek tőle, nem akarom azt a hibát elkövetni, hogy ezáltal oké hogy a végsebességek jók, de a kigyorsításoknál meg rengeteget kapunk... Nem tudom még, de valamit muszáj változtatni, mert az tisztán látszik, hogy ekkora különbség nincs az előttünk állók és köztünk tudásban vagy vezetésben. Én azt gondolom, hogy mindez egy kicsit egyvelege ennek az eredménynek: egy kicsit a végsebesség is, biztos, hogy a bátortalanság is minden közrejátszhatott.

- Ez a bátortalanság szezonkezdet? Vagy mi?

- Az is elképzelhető, igen, bár a teszten nem éreztem, nem voltam annyira bátortalan. Egy-egy kanyart biztos, hogy elmértem, vagy a féktávokba nem annyira találtam bele a verseny elején, ez tisztán látszódott. A mai napra alakult egy kicsit ki; ma már azért egy picit jobb volt, de ez az időkben nem annyira jött még át, úgyhogy ezen mindenképpen javítanom kell. Hogyha találunk még egy kicsi végsebességet is, akkor lesz egy kis esélyünk.

Kakuszi Zsolt

- Úgy hírlik viszontagságos versenyetek volt. Mesélj egy kicsit!

- :o) Igazából semmi problémánk nem volt, csak mi mentünk lassan. Próbálgattunk gumikat, autót egész jól sikerült beállítani, főleg a második napra. Tegnap is már jó volt, nem azért voltak rossz idők. Ma meg megjavultunk, vagy nem tudom, ugyanazt csináltam, mint tegnap; csak jobbak az idők. :o) Fogalmam sincs, hogy mi történt. Úgy gondolom, hogy ma még bírtunk volna gyorsabban menni, de tegnap biztos hogy nem, úgyhogy kettős érzés, majd otthon megfejtjük, hogy mi volt a probléma. Az is lehet, hogy csak én nem nyomtam úgy a gázt.

- Szezonkezdet van még nagyon?

- Inkább fáradtak voltunk, meg már 4 hete megfázásos vagyok: 2 napot meggyógyulok, utána belázasodok, ezzel küzdök. Ma épp jól vagyok, pedig nem aludam, csak olyan 5 órát... Majd Miskolcra hátha minden rendbe jön.

- Mi történt még? Kalandok, gumik, üzemanyag?

- Tegnap elromlott az üzemanyagszint-mérőnk, úgyhogy 30 liter üzemanyagot vittünk pluszban a nap végére magunkkal. Tegnap este kicseréltük, és leengedtük az összes üzemanyagot, amennyi benne maradt, föltöltöttük, aztán megjavult az üzemanyagmérőnk, úgyhogy mára az is jó lett: nem vittünk magunkkal plusz súlyt. Ma az utolsó előtti gyorsaságin a vége előtt egy 2 kilométerrel maximum egy jobb4-es kanyart nagyon szűkre vettem, és egy sziklára vagy valami kőre rámentem. Nem is láttam, megmondom őszintén, elém nem látok egy 10 métert az autóból, csak ahogy érzem, valahogy rámentem vagy egy útpadkára vagy egy nagy kőre, és az egyből szétütötte a felnit meg a gumit is. Úgy kellett teljesítenünk ezt a pár kilométert, úgyhogy, azt hiszem, ott, azon a gyorson így kaptunk 14 másodpercet az elejétől. Ott is elég szorosan mentünk volna, de úgy voltunk vele, hogy már előrébb nem jöhetünk, a Hadik Andrisék voltak előttünk 14 másodperccel, mögöttünk meg 40-re volt vagy a Botka Dávid vagy az Elek. Úgy voltunk vele,hogy inkább szép lassan lejövünk azon a másfél kilométeren, ne kelljen már sárvédőt cserélni meg ilyeneket. :o) Ma megint elgumiztuk magunkat, mert a szervizesek elértették az információt; még az utolsó körre felraktunk előre új gumikat, de sajnos nagyon kemény keveréket sikerült fölrakniuk. Én mondtam, hogy olyat rakjanak föl, amivel tegnap mentünk a 2. körben, de valahogy nem egyeztek a vélemények, és a gyűjtőben vettem észre – a 2 órás szervizben nem nagyon figyeltem rá, hogy mi történik a kocsival – a gyűjtőben vettem észre, hogy megint a rosszat rakták föl. Lehetett volna jobb is, de ez így jött össze. :o)

- Bealudtatok a kétórás szervizben? Mit éreztetek? Mert ilyen nem jellemző a I. osztályú futamokon.

- Az egész verseny ilyen volt. Tegnap azt hiszem kétszer másfél órát álltunk egy helyben, ma meg kétszer félórát, úgyhogy nem is tudom mihez bírom hasonlítani – nem volt egy pörgős verseny az biztos.

Menya

- Hogy érzed magad? Itt a cél, itt vagy; karcmentesnek tűnik az autó...

- Igen: egy tükrünk bánta a bulit. Gyakorlatilag elégedett vagyok; most már tudtunk menni jó időket. Az autó abszolút problémamentesen üzemelt, a csapat is, végeredményben mi sem vétettünk különösebb hibát. Egyértelmű, hogy az elején nem diktáltunk olyan tempót, mint kellett volna, de hát a beállításokat optimalizálni kell ezekre a pályákra. Nagyon sokat haladtunk ilyen téren is, és most már sokkal kezesebb volt a kocsi a nagy sebességű rossz részeken. Nagyon-nagyon elégedett vagyok, és nagyon hasznos volt ez a verseny.

- És az eredmény?

- Hát az eredmény az meg különösen kielégítő. Örülünk az 1. helynek nagyon.

Szíjj Zsolt

- Mesélj egy kicsit!

- Egyszer volt, hol nem volt :o) 10 évvel ezelőtt volt egy kétkerekes autóm – és most újra az lett.

- Hogy érzed magad benne?

- Még kicsit szokatlan: kell még egy kis idő, hogy összebarátkozzunk. Folyamatosan gyorsultunk önmagunkhoz képest a versenyen, főleg a mai napon. Ma már több mindent mertünk állítani, van mihez már viszonyítanunk, és valahogy meg is lett az eredménye: kicsit gyorsultunk. Úgy gondolom, hogy a következő versenyekre azért még alaposan fel kell készülnünk, és remélem, hogy egy-két verseny elég lesz ahhoz, hogy már ki tudjuk autózni azt, amit az autó nyújt.

- Jól veszem ki a szavaidból, meg az arcodról jól olvasok, hogy a végeredmény az még nem az, amire vágynál?

- Direkt nem úgy jöttünk ide, hogy bármiféle elvárásunk legyen. De azért úgy gondoltam, hogy nem fogunk ilyen sokat kapni az élmezőnytől, azt sokallom picit. Megmondom őszintén, hogy úgy gondoltam, hogy közelebb leszünk hozzájuk. Illetve érzem magamon is, hogy mit rontok és hol rontunk: nagyon sokat rontunk a féktávokon, nagyon sokat veszítünk a kanyarokban, amikor adott esetben nem megfelelő sebességi fokozatot választunk, és ezek a hibák sokszor sok másodpercbe kerülhetnek. Most majd lesz belsőkamera elemzés, egy kis régi emlékek felidézése... Reméljük, hogy majd a következő versenyre már felkészültebben tudunk jönni.

Pálinkásék kikéstek egy gyorsról egy rosszul sikerült, így elhúzódó kerékcser emiatt. Ennek tükrében kérdeztem Őt:

- Kicsit rossz érzés kérdezni téged, mert tudom hogy effektív nem a pályán dőlt el, ami eldőlt... Te hogy érzed magad?

- Én is rosszul érzem magam, felhőtlenül nem tudok örülni a 2. helynek, mert tényleg végig nagyon jól mentünk. Autó rendben volt, csak jót tudok mondani, és tényleg úgy mondom, hogy egy kis f*szság miatt átengedtük az 1. helyet a Menyának. Mindenesetre ő is nagyon ügyes volt, ez nem kérdés, és persze a rally a verseny végéig tart. Miskolcon már biztos nem fog ilyen előfordulni.

- Ezen a malőrön kívül hogy éreztétek magatokat az autóban? Milyen volt a verseny számotokra?

- Nagyon jól éreztük magunkat az autóban; Lacival nagyon jól összedolgoztunk. A versenyben minden rendben volt. Autó olyan volt, amilyennek elterveztem; azt tudja, amit én gondoltam – úgy gondolom, hogy egy jó váltás volt.

Id. Béres

- Hát üdv újra itt, és üdv újra a célban! :o) Hogy érezted magad a versenyen?

- Tegnapi napon elég sok problémánk volt, utolsó két gyorson leszakadt a turbónk, úgyhogy turbó nélkül jöttünk át. Az volt a szerencsénk, hogy nap közben elég nagy előnyre tettünk szert az ellenféllel szemben, és a turbóleszakadással is nem bírták elvenni az előnyünket. Úgy néz ki, hogy megnyertük mindkét napot a kategóriában, ahhoz képest, hogy új navigátorral mentem: most ült először versenyautóban. Persze, neki is voltak hibái, a technika se volt az igazi – ennek ellenére elég jól végeztünk.

- Akkor most új navigátort be is tanítasz... Ez hogy működik?

- Ez úgy van, hogy az autó is újra lett építve; megváltoztak dolgok. Úgyhogy az autót is most tanítom vezetni, meg a navigátort is tanítom navigálni... Nehéz volt nekem; tényleg fárasztó volt. De örülök, hogy már itt vagyunk, és lassan megyünk hazafelé.

- Sok embert hallottam a pálya szélén, aki azon gondolkozott, hogy ez ugyanaz az autó, vagy nem... Fiad pedig mesélte, hogy a verseny előtti éjszaka készült el... szokás szerint.

- Igen. Hétfőn délre beindítottuk az autót, estére elvittük fölmatricázni, és kedden reggel jöttem ide. Tulajdonképpen nem is próbáltuk ki az autót. Ez volt a teszt az autónak.

- De jól vizsgázott…

- Hát igen: annak ellenére, hogy utolsó percben, de jól végződött a dolog.

- Idei évben látunk-e még itt minálunk?

- Nem tudom. Talán Ózdra eljövünk. Sajnos Miskolcra nem tudunk jönni, mert épp akkor van nekünk Eperjes Rally, pedig a salakon akartunk egyet menni a gyerekkel. :o) Nem tudjuk még, hogy alakul az év közben. Ha szabad lesz, nem lesz odahaza verseny, autók egyben lesznek, akkor lehet, hogy elpróbálkozunk még egy-két versenyre.

- Várunk Titeket szeretettel

BZ

- A végén kezdem: Hogy érzed – elégedett lesz-é Veled a főnök? :o)

- A főnök, azt gondolom, elégedett lesz, hiszen úgy engedett ki az utolsó körre, hogy meg ne próbáljam a Szíjj Zsoltit utolérni, úgyhogy az R-csoport 3. helye, az A-csoport 3. helye és a 2WD 3. helye forgott kockán, másfél másodperc hátránnyal indultam el az utolsó három pályára. Az 1. gyorson ledolgoztam belőle úgy, hogy egyetlen tized volt Zsolti és köztem; majd a hosszún megmért 8 másodperccel, úgyhogy akkor föl is adtuk a küzdelmet. De nagyon boldog vagyok. Nagyon jó barátom az életben is, és az utolsó gyors után megvárt, egymásra borultunk. :o) Megérdemelten lett ő a 3. És azért is elégedett lesz a főnök, hiszen mindhárom autója győzelemmel fejezte be a hétvégét, úgyhogy én azt gondolom, hogy mindenki nagyon elégedett, igen.

- Te hogy érezted magad egyébként a hétvégén az autóban?

- Nagyon jól éreztem magam. Egy picike fékproblémától eltekintve, ami az első két pályán hátráltatott 100%-os volt a kocsi. Tudtunk is nagyon jó időket menni, hiszen az R3-hoz képest pálya függvényében nagyon közel megyünk. Pl. Tarnaszentmárián ma nem adnak km-enként 0,3-et sem; és ugye az autók között jóval nagyobb ennél a különbség. Úgyhogy én azt gondolom, hogy hajszoljuk bele egymást. Ezek az R2 Maxok hajszolják bele egymást a jó időbe; és itt beszélnem kell Baracskai Zsoltiról, aki ugye a pécsi autómmal megy, hiszen megvette: eszméletlen jó időket megy vele. Úgyhogy szerintem nagyon kemény év van. Valamint itt volt Nagy Pavol személyében egy szlovák fiú, aki szintén most ült bele az R2-be és ma megvert egy-kétszer, úgyhogy nem is értem, hogy ők hol jönnek. Nagyon jó volt hárman így versenyezni, főleg a mai napon olyan adok-kapok volt, hogy szinte nem is ilyenre számítottam. Szerencse, hogy a tegnapi előnyöm kitartott, mert még a végén gondban lehettem volna az 1. hellyel. De szerencsére megvan, tényleg nagyon boldog vagyok.

- Az a hír járja, hogy a Főnöktől kapsz hathatós segítséget: belsőkamera elemzést, stb. ezt hogy kell elképzelni?

- A Főnök együtt tréningezik velem. Amikor kész van az itinerem, akkor átmegyünk úgy, hogy ő vezet, és én feldiktálom, hogy mit írtam föl; abba belejavít. Együtt tesztelünk, akkor javítgatja a vezetésemet, hogy mit kéne hogy csinálni: hogy használjam az autót a legjobban. És természetesen a saját belsőkameráját nem nézi végig; cserébe az enyémet viszont az utolsó percig; és azt utána mindig minden verseny után kielemzi, és megmondja, hogy miket kell javítani. Ő abból veszi észre, hogy hogy nem csinálok valamit jól. És azt akkor tudja, hogy nekem mit kell kijavítanom; azt megmondja, egy következő teszten kijavítjuk, és így fejlődök egyik pillanatról a másikra.

- Hogy érzed: mennyit segít ez?

- A tavalyi év felénél ültem be ebbe az autóba és mentem az ő csapatához; úgy érzem hogy majdnem másfélszer gyorsabban megyek. Magamon csodálkozom, hogy miket merek elvállalni azóta, mióta ezt az autót vezetem, meg mióta ő áll a háttérben; úgyhogy nagyon sokat segít. Ahhoz, hogy itt menjél, ilyen közel a kétkerekes legjobb időkhöz, ahhoz nagyon kell is ez. Kell egy 100%-os autó, egy jó csapat, egy ilyen mentor, és bátornak kell lenni.


>>>>>>>> Eger péntek - 206WRC
>>>>>>>> Eger szombat - 206WRC
>>>>>>>> Eger vasárnap - 206WRC
>>>>>>>> Online eredmények!




© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek