2017. augusztus 19.










Turán Frici a részletekről



Korábban is próbáltam elérni, de nem jártam sikerrel. Bár időközben a nagy hír már napvilágot látott, azért nem adtam fel, és kicsit kérdezgettem a szezonjukról.


- Fent van már az oldalatokon :o) Nem megyünk itthon, legalábbis a szezont nem itthon versenyezzük végig, hanem az SWRC bajnokság 7 versenyén állunk rajthoz egy Super 2000-es Fiestával Markko Martin csapatától.

- Hogy jött ez a lehetőség?

- Ez a lehetőség igazából köszönhető volt a tavalyi évi VB szereplésünknek, köszönhető volt annak, hogy hiába volt balesetünk Katalóniában, addig jó eredményeket tudtunk autózni, és persze köszönhető támogatóinknak, akik ezt lehetővé teszik. Nélkülük még a Ford kedvezményével sem tudtunk volna menni. Lehetőséget kapunk az M Sporttól Markko Martin csapatán keresztül, de ez nem azt jelenti, hogy ingyen versenyzünk. Természetesen az autót ugyanúgy bérelnünk kell, csak a kondíciók egy picikét jobbak. Azt gondolom, hogy mi is nagyon sokat dolgoztunk ezért, de a legnagyobb köszönet a támogatóinkat illeti meg, nagyon nagy lehetőséget kaptunk Tőlük.

- Nehezebb meggyőzni a támogatókat arról, hogy mellétek álljanak, amikor még csak nem is itthon versenyeztek a pénzükből?

- Nem feltétlenül. Hiszen a reklám értéke Magyarországon csapódik le. Azt gondolom, hogy a világbajnoki sorozaton részt venni ennek a média hátterével, mindennel együtt, biztos vagyok benne, hogy sokkal nagyobb megjelenést tudunk biztosítani a támogatóinknak, mintha itthon versenyeznénk, ez nem kérdés. Természetesen nekem nagyon fog hiányozni a magyar közönség, de dolgozunk azon, hogy itthon legyen egy vagy két tesztnapunk, illetve ha a VB futamok megfelelően alakulnak, akkor szó van róla, hogy esetleg a Mecsek Rally-n el tudunk indulni az IRC futamon. Ha tudnánk itthon menni, az nagyon jó lenne nekem :o)

- A baleset mennyire van még Bennetek? Fizikailag meggyógyultatok már egészen? Lelkileg hogy hevertétek ki?

- Biztos vagyok benne, hogy ezen teljesen túl vagyunk mind fizikailag, mind lelkileg. Erre viccesen azt szoktam mondani, hogy engem nem viselt meg lelkileg, mert nem is emlékszem a balesetre. .o) Az utána lévő kellemetlen dolgokra persze egy picit igen, de biztos, hogy ez egyáltalán nem fog minket befolyásolni. Mindketten túl vagyunk azóta versenyeken, én például mentem Mikulás Rally-n, amit sikerült megnyerni... Biztos vagyok benne, hogy semmit nem fog jelenteni, fizikailag pedig készülünk az idényre.

- Hogy készültök? Mennyire kell máshogy készülni egy ilyen nemzetközi szereplésre?

- Szerintem nem kell máshogy készülni, ugyanazon lelkiismeretes módon kell felkészülni. Annyi a különbség, hogy itt két felírásból kell majd nagyon jól mennünk. Erre gyakorolunk, de azt hiszem, látható volt, hogy már jól haladtunk abba az irányba, hogy ez jól működjön . Nincs más különbség, azt hiszem.

- Itt nem tudtok belső felvételeket használni a felkészülés során? Nem tudnak ezek súgni? Itthon ugye ez egyértelmű, emlékeztetőül jó lehet, amikor az ember az előző éveket előszedi... Van ilyen lehetőségetek valaki más előző versenyeiből belsőket lesni?

- Jóban vagyunk versenyzőkkel, de annyira másként vannak az itiner felírások... A pálya nyomvonalát valamennyire le lehet követni egy belsőkamerás felvételen, de valójában azon a két versenyen leszünk kevésbé hátrányban a többiekhez képest, ahol már mentünk. Az összes többi versenyen szűz füzettel fogunk oda állni. Lehet, hogy fogunk tudni ilyen jellegű információkat kapni, de azért az nem ugyanaz, mintha már mentünk volna azon a pályán.

- Nektek lesz jégkémetek? :o)

- Nekünk nem lesz jégkémünk :o) Azért ennyire profi csapat nem leszünk. Mindemellett azt gondolom, hogy Markko Martin tapasztalatával és az Ő csapatával a legjobb helyen vagyunk. Mivel szoros együttműködés van az M Sort és Markko Martin között, biztos vagyok benne, hogy egy csomó információt fogunk kapni a csapattól, és a Ford gyári csapat hivatalos információ bázisát fogjuk tudni használni... Úgyhogy mondhatjuk, hogy lesz is meg nem is, de nem lesz saját jégkémünk :o)

- Eredményt tekintve van valami levárás a támogatóktól vagy Nektek magatok felé?

- Magunk felé van...

- És mi az?

- Ez titkolt :o) Nézd! Nagyon kemény a mezőny. Nagyon sok olyan pilóta van, akik mindamellett, hogy nagyon ügyesek, nagy tapasztalatuk van mind a pályákkal, mind az autóval, sokan már végigversenyezték az évet Super 2000-es autóval tavaly, úgyhogy a tisztes helytállás az alapvető cél, aztán meglátjuk, mi tud belőle kisülni. Abban bizakodom, ezen a teszten, amin mentünk, ez egy erőfelmérés is volt valamilyen szinten, és azt mondták, hogy ők nagyon bíznak a jó eredményben... Hát mi is bízunk, de majd meglátjuk, azért ez egy komoly és nagyon nagy feladat lesz számunkra.

- Nagyon titkolózol :o) Utólag megmondod majd, hogy alatta vagy felette teljesítettetek a magatok felé támasztott elvárásnak?

- Meg :o) Megmondom.


>>>>>>>> Turán Friciék hét világbajnoki-futamon indulnak




© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek