2017. augusztus 19.










Teljes szezon és változások Herczig Norbiéknál is



A szezon eleji érdeklődések közepette faggattam Herczig Norbit is.


- Hogy alakul az idei évetek? Az, ugye, alap, hogy az autó marad?.

- Az autó, a Škoda Rally Team Italia marad. Azt kell tudni, hogy nagyon nehezen, az elmúlt évekhez viszonyítva is nehezebben sikerült összerakni a hátteret. De a legfontosabb, hogy sikerült, össze tudtuk rakni, és a magyar bajnokságot végig fogjuk tudni csinálni.

- Hogy mindjárt a mondatod első felével kezdjem: mitől nehezebb most, mint máskor? Ennyit számít az eredmény?

- Nem! Mert azokat a média megjelenéseket, amiket kell hozni, azokat maximálisan hozzuk, sőt! Persze az, hogy az eredményesség nem sikerült, ez egy dolog, de akkor, amikor bajnokok voltunk, akkor sem számított. Az nem kérdés, hogy az embernek, a csapatnak kell tudnia azt a lehetőséget magában hordozni, hogy az első helyért tudjanak küzdeni, ez egyértelmű, ez az alap. De azzal a támogatók is tisztában vannak, hogy ez egy technikai sport, így ha a végső győzelem hiányzik, még nem dől össze a világ. Nem azért nem kapunk egy bizonyos helyről támogatást, mert mondjuk nem voltunk eredményesek. Egyszerűen kicsit talán ebből a szempontból elvesztettük azt a szerencsés helyzetünket, ami volt az előző években. Picit többet kellett dolgozni azért, hogy összerakjuk a hátteret. Sajnos vesztettünk el támogatókat is, de helyette találtunk újat is, tehát azért van pozitív változás is, de sajnos van olyan is, amivel nem tudtunk mit csinálni, mert sajnos olyan döntés volt bizonyos támogatónál, ami miatt nem tudtunk együttműködni tovább, és nem rajtuk múlott.

- A dolog lényegét tekintve, ha jól értelek, nincs ok szomorkodásra, összejött, van minek örülni.

- Mindenképpen! Azt gondolom, az nagyon nagy dolog, hogy csinálhatjuk, és ugyanazon profi körülményekkel dolgozhatunk, mint az elmúlt két évben, és ez mindenképpen pozitív dolog. És hát van még egy kis időnk március végéig, ami alatt pedig megpróbálunk a szakmaisággal foglalkozni.

- Akkor térjünk vissza a körülményekre! Említetted, hogy marad a csapat. Az autó tehát ugyanonnan, ugyanaz. Bevált? Szeretted?

- Be! Igen, kétszer kiestünk technikai hibával, de azt gondolom, hogy ez benne van. Nem felkészítési hibákból adódóan voltak technikai gondjaink. Innentől kezdve pedig azt kell, hogy mondjam, hogy ez technikai sport, ez benne van. Nem tudunk mit csinálni. Az olaszok nagyon akarják a sikert, akarnak minket, fontosak vagyunk nekik... Nem tudsz mást csinálni, mint ugyanazzal az elánnak, mint amivel tavaly vagy tavalyelőtt tettük, felkészülünk minden egyes versenyre mi is és ők is, és ismét nekikezdünk.

- A kocsiban mennyiben változik a rend, a személyzet? :o)

- Itt van a legnagyobb változás a csapatnál, mégpedig az, hogy 2011-ben nem Baranyai Laci fog navigálni. Lacival közösen hoztunk egy döntést, mégpedig azt, hogy Laci egy lépést hátrébb lép, és csak a versenyeken fog minket segíteni koordinátorként. Nem szakad el a csapattól, de az elmúlt sok-sok évben sorozatosan a versenynaptárhoz igazította a privát életét, rengeteg munkával és lemondással járt egy ilyen csapatnak a működése, és Laci ezt már nehezebben tudná megoldani. Inkább a háttérből segít engem, minthogy ne tudjon mellettem ülve megfelelő kiszolgálást, asszisztenciát adni a versenyzéshez.

- Ki foglalja el Laci helyét az autóban?

- Egy nagyon kedves barátom, Benics Kálmán fog navigálni. Jó pár éve vagyunk barátságban, nagyon sokat síelünk együtt, volt már közös bringázás is, van tehát sok közös pont az életünkben. Korábban volt már arról szó, hogy mi lenne, ha összeülnénk, ám ez akkor nem valósult meg, csupán fikcióként beszélgettünk erről, és mostanra vált ez kézzelfoghatóvá. Kálminak felvázoltam a helyzetet, hogy miről van szó, és Ő megnyugtatott, hogy nem nagyon menne mással, hű társam tudna lenni ebben az évben. :o)

- Ezek szerint nem volt nehéz rábeszélned :o) Neked eleve Ő volt az első és egyetlen jelölted, vagy gondolkoztál másban is?

- Jó a kérdés. Nagyon őszinte leszek, és nem azért mondom, mert jól hangzik, de nekem nem volt más. Több okból sem. Egyrészt, ahogy említettem már, mi már erről fikcióként beszéltünk korábban. Másrészt Kálmi szakmaisága, az alázata a rally iránt nekem nagyon fontos. És nem beszélve a fanatizmusáról, amit látok például a kerékpársport irányából is, ahova ő elment, és fanatikusan űzi azóta is. Nagyon jól illik a csapatképbe.

- Próbáltátok már, hogy' tudtok együtt dolgozni?

- Nem nagyon. Ültünk már egymás mellett autóban, de diktálni még nem diktált. De azt gondolom, hogy – és ne vegye senki nagyképűségnek, és persze Kálmi nevében is beszélhetek, azt hiszem – ennyi évvel a hátunk mögött ennek, azt gondolom, mennie kell. Lacival is úgy ültem össze 2009-ben, hogy egyszer csak kitaláltuk, összeraktuk, amink van, és az Eger Rally-n nekilódultunk. Ez akkor sem okozott gondot, és nem fog most sem, azt hiszem, Főleg úgy, hogy Laci biztosan segíteni fogja Kálmit, hiszen ott lesz velünk a versenyeken, a felkészülésben is segít, nem is beszélve Kálmi adottságairól, úgyhogy biztos vagyok benne, hogy a váltás zökkenőmentes lesz.

- Te hogy' készülsz a versenyekre, a szezonra? Lesz egy nagy tesztetek az autóval, vagy meghozzák Egerre és beültök? :o)

- Nem, természetesen tesztelünk a szezon előtt. Ennek részleteit még nem találtuk ki, nem tudjuk még például azt sem, hogy ezt Magyarországon csináljuk-e meg vagy Olaszországban. Én jobban szeretném, ha itthon tesztelhetnénk. Tavaly év elején szerettem volna úgy menni Eger Rally pályabejárására, hogy már ismerem az autót, és tudom, hogy' kell hozzá itinert írni. Most ebből a szempontból más előnyünk van, mert mentünk egy évet a kocsival, így nem kell ennyire korán megcsinálni a tesztet, úgyhogy nagy valószínűséggel valahol a verseny környékén fogjuk ezt lebonyolítani.

- Mesélj még egy kicsit a szezonotokról is! Minden magyar bajnoki futamon indultok?

- Igen, minden futamon indulni fogunk. Én nem vagyok híve annak, hogy pár versenyen induljunk csak, és majd abból lesz valami... Ha nem látnám az összes versenyt vagy legalább a nagy részét, akkor egy picit pénzkidobás lenne, akkor már szakmailag többet hozna, ha egy-egy nemzetközi versenyen mennénk.

- Milyen céllal vágtok neki a 2011-es magyar bajnokságnak? Jól sejtem a válaszodat? ;o) Bajnok akarsz lenni?

- Nem sejted jól, nem. Az én válaszom erre az, hogy szeretném magam jól érezni az autóban, hogy az érzésünk jó legyen, hogy úgy mehessünk oda, hogy felkészültünk, tisztában vagyunk az összes pályával, jó teszteken akarok részt venni, olyan teszteken, ahol jó a munka, és úgy szállunk ki az autóból, hogy igen, ez most rendben van... És akkor utána az eredmény majd adja magát. Nem akarok abba a hibába esni, hogy feleslegesen olyan célokat tűzök ki, ami – pláne egy idő után – esetleg presszionál.

- Azért azon gondolkoztál, hogy – ismerve körülbelül a riválisokat – hova fogtok beférni?

- Nézd! Álszerénységet sem szeretnék. Az tisztán látszódott a tavalyi évünkből, hogy tudunk gyorsasági szakaszokat nyerni, de a tavalyi év egy nagyon szerencsétlen év volt, biztos vagyok benne, hogy bevonzottuk a rosszat. Ha csak egy picivel vagyunk szerencsésebbek, akkor egészen máshogy alakul az évünk, az év végi eredményünk. Csak kronológiai sorrendben néhány példa: Eger Rally-n például sokkal másabb lett volna az eredmény, ha nem két defektet kapunk. És itt a kapunkon van a hangsúly, mert én el szoktam ismerni, ha összeszedek defektet, de ezt a kettőt nem értettem. Az, hogy elrajtolsz egy gyorsasági szakaszon, egy bukkanóban elugrik az autó, majd az előző autó kifordított kövére ráesik, és a bukkanó mögött esik rá, amit nem láthatsz, ez egy szerencsétlenség. Eger Rally alakulhatott volna teljesen másképpen. Miskolc Rally-n 7 másodperccel lettünk harmadikak. A Salgó Rally-n karnyújtásnyira volt egy esetleges győzelem. A második helyen álltunk, és jó esélyünk lett volna megnyerni a futamot, ott én hibáztam. A Bük Rally-n 5 másodperccel lettünk másodikak. Onnantól kezdve pedig jöttek a kieséseink: Veszprém Rally-n második helyről estünk ki technikai hibával, a következő versenyen én hibáztam, az utolsón pedig vezető helyről estünk ki technikai hibával. Azt gondolom, hogy amivel hadilábon álltunk a tavalyi évben., az a szerencse volt. A felkészülés a tavalyi évben is 100%-os volt, és biztos vagyok benne, hogy az idei évben is az lesz.
Visszatérve az eredeti kérdésedre: Nem akarok álszerény sem lenni, de nem feszélyez az, hogy mi lesz az eredmény. Inkább úgy fogalmaznék, hogy ha jó az érzés az autóban mindkettőnk részéről, akkor az vissza fog köszönni a gyorsasági eredményekben is. Az elmúlt év tapasztalatai ezt mondatják velem.

- Azért jókat meccselni szeretnél, ugye? Nyugtass meg! :o)

- Ez nem kérdés! Mindenki azért megy oda, hiszen azon már túl vagyunk, hogy csak kocsizzunk. Én a jó érzést szeretném megtalálni az autóban.




© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek