2017. december 18.










Örülünk



Ahogy azt már megszokhattátok, a szezonkezdethez közeledvén rendre igyekszem beszélgetni néhány versenyzővel, hogy megtudakoljam és közre adhassam, hogy’ állnak az előkészületek, kivel, mivel mennek, mennek-e egyáltalán.


Az idei ilyen interjúk sorában elsőként Bútor Robival sikerül beszélgetnem, akit bár korábban is kerestem már, akkor még időt kért, de immáron ez is elérkezett.

- Mesélj egy kicsit! Örülünk?

- Nagyon! :o) Egyelőre nagyon örülünk, persze az öröm még korai, mert ez egy hosszú folyamat lesz, mire az igazi nagy öröm bekövetkezhet egyáltalán. Jelenleg ott tartunk, hogy sikerült megállapodnunk a PH-Sporttal; tőlük fogunk bérelni egy utolsó fejlesztésű 207-es Super2000-t, és nagyon bízom benne, hogy minden tökéletesen fog működni, úgy, mint mindig, amikor a PH-Sporttal dolgozunk.

- Az, hogy PH-Sport, két márkát jelenthet, ha jól tudom. Miért épp ez lett a befutó?

- Igen, a PH-Sport már mind Peugeot, mind Citroën autókat is hivatalosan képviselhet, de mivel a Citroën nem gyártott Super2000-es autót, egyértelműen a Peugeot-ra volt lehetőség. Ezért az utolsó fejlesztésű Peugeot 207 Super2000-est hozza a PH-Sport.

- Felmerül a kérdés: Janika mellett vagy helyett lesztek Ti Peugeot-sok? Támogatottjai vagytok a Peugeot-nak?

- Mi nem vagyunk támogatottak, teljesen függetlenek vagyunk mind a Peugeot-tól, mind a Janikától, egymás ellen fogunk versenyezni. Egyértelműen szerettünk volna mi is Peugeot támogatottak lenni – nem a Jani helyett, hanem mellett – ezt mi le is írtuk, és voltunk tárgyalni is a francia Peugeot Sportnál, de sajnos ez a tárgyalás sikertelennek bizonyult, ezért gyakorlatilag importőri támogatás nélkül, saját szponzoraink bevonásával versenyzünk az idén.

- Már adódik is a következő kérdés: Mekkora szezont, hány versenyt terveztek a 6 futamos magyar bajnokságból?

- Sajnos a költségvetésünkhöz képest még mindig sok a magyar futamok száma, annak ellenére, hogy mi igazából legszívesebben 8-9 versenyen mennénk, de ilyen autóval és a jelenlegi gazdasági helyzetben szerintem ez teljesen lehetetlen. Ezért én örülök annak, hogy 6 verseny van, mert legalább nagyságrendileg részt tudunk venni majdnem minden futamon. A szerződésünk a PH-Sporttal 5+1 versenyről szól. Ez azt jelenti, hogy öt versenyen biztos, hogy rajthoz állunk, a hatodik verseny marad kérdőjeles. Ez nagyon sok mindentől függ: attól is, hogy lesznek-e technikai hibák, lesz-e töréskár, és hogy év közben esetleg tudunk-e még támogatókat bevonni. Én nagyon bízom abban, hogy a hatodik verseny is rövidesen fix-szé válik, de jelen pillanatban azt mondhatom, hogy az 5 verseny az 100%, a hatodik pedig kérdőjeles.

- A csapat mennyiben változik?

- Igazából azt gondolom, hogy teljesen új a csapatfelállás. A hivatalos neve a csapatnak Team Bútor Robi, tehát TBR színekben indulunk. A navigátorom is új: Bacigál Igor személyében. Gyakorlatilag az egész projekt azért tudott megvalósulni, mert az Igor is megfelelő méretű szponzorokkal rendelkezik, és Ő ezeket behozta az idei programba, és így a kettőnk támogatói hátterével nyílt lehetőség arra, hogy egy ilyen autóval tudjunk menni. A szerviz feladatokat a PH-Sport látja el, tehát az idei évben gyakorlatilag minden új: új az autó, új a csapat, új a navigátor, én maradtam csak a régi :o) és természetesen azok a barátok és csapattagok, akik segítsége és munkája elengedhetetlen. Úgyhogy ez mindenképpen egy nagy feladat, és rengeteg többletmunkát is igényelt itt az előkészületekben. És szerintem nem csak ebben, hanem a konkrét versenyek előkészületeiben is többletmunkát fog igényelni, hiszen össze kell szoknunk, meg kell szoknunk egymás rigolyáit, alkalmazkodnunk kell egymás kéréseihez ahhoz, hogy ez teljesen profin és biztonságosan tudjon működni. Úgyhogy azt gondolom, hogy az igazán nagy feladat a pénz megszerzése után most az lesz, hogy egymáshoz olyan szinten alkalmazkodjunk, hogy alkalmasak legyünk arra, hogy harcoljunk a győzelemért.

- Igorral mentetek már együtt valahol valamennyit? Kipróbáltátok már, hogy milyen együtt? Mert amit most elmondtál, számomra azt mutatja, hogy ennek a folyamatnak nagyon az elején vagytok.

- Abszolút a folyamat elején vagyunk. Még csak belsőkamerás felvételt sem néztem meg az Igor navigálásáról, mert azt gondolom, ahány pilóta annyiféle elvárás és stílus, ezért egyértelműen egy nagyon komoly felkészülés fog következni most Eger Rally előtt. Ennek az első állomása a jövő hétvégén megrendezendő román hó rally, ott indulunk először együtt, de a VFTS-sel. Rendesen úgy fogunk tréningezni, mintha egy első osztályú versenyre készülnénk, és mindenképpen ugyanolyan komolyan is szeretném venni. Most a sebességet és a látványt félretéve azért belül az autóban ugyanolyan rendet szeretnék érezni, mint ami majd Egerben szükségeltetik. Úgyhogy ez lesz a főpróba, és természetesen március első hetétől kezdve mindenképpen fogunk csinálni közös pályabejárásokat, felírásokat, elkezdjük gyakorolni az együttműködésünknek az alapját, így a minél komolyabb szakmai összhangot előállítjuk addigra, mire az Eger Rally hivatalos tréningjére eljutunk.

- Az autóval lesz idő összeszokni?

- A verseny előtti napon fogok először beleülni az autóba. Akkor lesz egy aránylag komolynak mondható teszt: ez durván egy 100 kilométert fog jelenteni. Én örülök annak, hogy ez teljesen a verseny előtt van, hiszen abszolút frissek lesznek az érzések, és nem múlnak el, nem lesznek bennem kételyek. Én azt hiszem, hogy a 100 kilométer teljesen megfelelő lesz, főleg úgy, hogy jön gyári Peugeot Sportos mérnök is, tehát én azt hiszem, hogy abszolút rá tudunk készülni egy nap alatt ezzel a teszttel a versenyre.

- Hogy érzed: mennyire indultok majd Janikával egyforma esélyekkel? Mennyire lesz Neked nehezebb, hogy még szokod a márkát is? Vagy valamiben könnyebb lesz Neked Janikával szemben?

- Azt gondolom, hogy mindkettőnknek lesznek előnyei és hátrányai a másikkal szemben. Egyértelműen az én hátrányom, hogy négykerék hajtású autóval egy század annyi rutinom van, mint Janinak, aki világ életében ilyennel ment, meg ennél sokkal jobbakkal is, így azt hiszem, ez egyértelműen az Ő oldalára billenti a mérleget. De azt gondolom, hogy a szívómotorhoz én jobban tudok alkalmazkodni, mert én meg mindig azzal mentem, nagyon szeretek 8-9 ezres fordulatszámon menni, ez az én oldalamra billenti talán egy picikét… A Super2000 autóval Neki több rutinja, tapasztalata van, hiszen én összesen 160 kilométert mentem vele Pécsen, ami nagyon kevés, Ő már több ezer kilométert megtett vele… Szerintem az autók egyformák lesznek, hiszen az importőri támogatott versenyzőnek is a legutolsó fejlesztésű autóval kell mennie. Szerintem a csapatban sem lesznek nagyon nagy különbségek, hiszen ha a Peugeot Hungária a TRT-től bérli az autót, Ő is nagyon jó kiszolgálást fog kapni. Tehát a Jani rutinja, azt gondolom, nagyobb, én meg bátor leszek, és elszánt, és nagyon keményen fogok menni, ahogy tettem ezt a Super 1,6-ossal is. Úgyhogy én mindenképpen harcra számítok, nem is kicsire :o) Úgy gondolom, valahol együtt kell mennünk ott az elejében.

- Mindezek tükrében milyen eredményt vársz el magadtól? Mind Janikát, mind a többi vetélytársat tekintve kérdezem ezt.

- Mindenképpen azt gondolom, hogy mindannyian az élmezőnyben szeretnénk menni, és ide ugyebár bele sorolom a másik két Super2000 versenyzőt is: Herczig Norbiékat és Kakusziékat. Én úgy tudom, hogy 4 darab Super2000 autó lesz az év elején a magyar mezőnyben. Szerintem mind a négyen nyerni szeretnénk. De ne feledkezzünk meg a bajnoki címvédőről és a bajnoki cím aspiráns N-es autókról sem. Ők is vannak néhányan, gondolom, 4-5 potenciális N4-es autóval versenyző emberke van még… Szerintem egyikünknek sem lesz könnyű dolga. Szerintem ez az az év, amikor a legtöbb ember esélyes arra, hogy bajnokságot nyerjen. Úgy gondolom, ez az év egy roppant izgalmas év lesz. A célunk az persze most sem más, mint ami eddig volt: megpróbálok minél többször nyerni, hiszen a PH Sport sem azért jön ide, hogy negyedikek legyünk akár egy-egy versenyen, akár az év végén. Tehát győzni szeretnénk. De ez közel sem lesz olyan egyszerű, ahogy esetleg hangzik…

- Neked mindig valamilyen színben úszik a szurkolótáborod. Az idei évben milyen szín mellett voksoltok?

- Ez még most van kialakulóban, éppen most készítjük a design terveket, de még nagyon az elején járunk. Persze kicsit meg vagyunk csúszva, hiszen a megállapodás csak pár napja született meg, így most kezdhettük el az ezirányú munkát. De én bízom benne, hogy Eger Rally előttre ez kialakul, és egy pár darab osztogatós pólóval tudunk majd szolgálni a szurkolóknak Egerben. Mindent meg fogok tenni azért, hogy ez a része is működjön a dolgoknak.

- A múlt esztendőben nem csak versenyzőként, hanem egy komoly flottával bérautókkal is jelen voltán a honi rally vérkeringésében. Hogy lesz ez idén? Kik mennek? Milyen autók lesznek?

- A TBR tovább működteti a bérautó szolgáltatását, ami egyértelműen Citroënekre épül. Jelenleg két autóra van bérleti szerződésünk megkötve. Az egyik egy DS3R3, ami egy vadonatúj R3-as autó, ezzel Krózser Menyhért fog versenyezni a Citroën-MHH Rally Team színeiben idén a teljes magyar bajnokságban és két IRC futamon. Azt gondolom, hogy ez nagy újdonság lesz, hiszen ilyen R3-as autó még nincs Magyarországon, és bízom benne, hogy Menya maximálisan jól fogja képviselni mind az autó imidzsét, mind pedig azt, hogy gyakorlatilag Citroën importőri színekben fog indulni az autónkkal, az én szervizcsapatom hátterével. Azt hiszem, Ő abszolút alkalmas arra, hogy az R abszolútot az idei évben megnyerje a magyar bajnokságban, így is állok neki magam is, maximálisan fogom segíteni, és mindent megteszünk érte, hogy továbbra is méltón tudjuk a Citroënt képviselni.
A másik bérlőnk Bessenyey Zoli, akivel sikerült szerződést hosszabbítanunk, hiszen a tavalyi év második felét már nagyon sikeresen teljesítette az autónkkal, rendkívül sokat fejlődött, gyors lett, és ezt a munkát szeretnénk közösen tovább folytatni. Ő természetesen C2 R2 Max-szal fog menni. Az A6-os géposztályt meg fogja nyerni, R abszolútban pedig szeretném, ha év végén a dobogón végezne. Jelen pillanatban Ők ketten képviselik a Citroënes vonalunkat. Van még egy autó, ami bérbeadó, egy új C2 R2 Max. Ő még várja a gazdáját erre az évre. Több tárgyalás is van, de végleges bérlő még nincs rá.

- Lehet, hogy gonosznak tűnik a kérdés, de nem annak szánom, őszintén érdekel: Amikor bérbe adsz egy ilyen autót, mennyire számít az, hogy jó eredményre esélyes versenyzőnek add bérbe? Vagy az a cél, hogy legyen bérbe adva?

- Azért akartam három autót, hogy legyen mind az R3-ban, mind az R2-ben egy-egy olyan versenyző, aki harcolni tud a győzelemért és így erősíteni tudja a csapat imidzsét, a harmadik R2-es autóba pedig egy fiatal versenyzőt szeretnék, akinek tudok segíteni. Lukács Kornél volt az, akiben nagyon bíztam, hogy a mi csapatunk színeit fogja erősíteni, hiszen Ő egy fiatal emberke, és a másodosztályban versenyzett egy, szerintem versenyzésre alkalmatlan autóval, és még így is nagyon jó eredményeket ért el. Ő vásárolt tőlünk a tavalyi év végén egy R2 Maxot, és én szentül bíztam abban, hogy Ő lesz a harmadik ember, akiből autóversenyzőt tudunk csinálni az édesapjával közösen, aki szintén versenyző, és nagyon sok dolgot nagyon jól lát. Én ehhez nagyon nagy mértékben szerettem volna hozzájárulni egyrészt a szakmai tapasztalatommal, másrészt a saját csapatom profizmusával, de ők sajnos nem ezt az utat választották. Ők egyedül szeretnék ezt megoldani, az utat bejárni, amit én természetesen el is fogadok, de egy picikét fáj miatta a szívem, hogy egy ilyen igazán fiatal srácból nem tudunk az én közreműködésemmel egy vérprofi versenyzőt csinálni 25 éves korára. Azt gondolom, hogy Kornélnak meg lett volna a lehetősége arra is, hogy külföldön is bizonyítson, hiszen Ő még nagyon fiatal, és megvan a pénzügyi háttere is. Ez az én közreműködésemmel nem valósul meg, amit nagyon sajnálok, de persze lehet, hogy nélkülünk is ugyanoda jut, ahova velünk érne el.
Visszatérve a kérdésedre: mindenképpen számít. A DS3-nál egyértelmű: ezzel az autóval nyerni kell, ez a Citroën Hungária elvárása is, hiszen Ő támogatja a csapatot, ahogy eddig is, az én versenyzésem alatt is 2001 óta minden évben bajnoknak kellett lenni. Ez most sem változott. Ezzel Menya teljesen képben van, elfogadta ezt a feltételt, és ezzel a kihívással fog megküzdeni az idei szezonban. De hát a győzelemért csináljuk mindannyian! :o)

- Veled kezdtem, és Veled is szeretném lezárni a beszélgetést. Kacsintgatsz-e az idei szezonban külföldi verseny vagy versenyek felé? Akár a Super2000, akár más autóról legyen is szó. (Mármint a jövő hétvégi erdélyi hó rally-n, a tesztversenyeteken kívül.)

- Egész eddig nem kacsintgattam, ám a minap Bessenyey Zolival foglalgattuk a szállásokat a versenyekre, és akkor merült fel bennem, hogy a Katalán Rally nagyon jó időpontban lesz, teljesen az év végén, és azt gondolom, hogy a DS3-t szívesen kipróbálnám Katalunyában. Régóta szeretnék ott indulni, csak mindig volt fontosabb dolog, újabb autó vásárlás vagy más pénzköltés. De azt hiszem, hogy ha meg tudjuk csinálni idén a 6 versenyt jól, nem lesznek káresemények sem, akkor nekivágunk, én a DS3-mal, Zoli pedig az R2 Max-szal, és így a Citroën Team Hungary színeiben 2 autóval neki tudunk menni egy VB szereplésnek.

- Sok a „ha”.

- Igen, sok a „ha”, de a kitűzött cél, hogy ez legyen egy olyan év, amikor mindenből jut. Persze ez egy nagy kihívás, hogy ez megvalósulhasson, de ott van a fejünkben, beírtuk a naptárba, megnéztük a szálláslehetőségeket… szóval már foglalkoztunk vele.

- Ezek jó hírek. Nagyon köszönöm a beszélgetést, és nagyon sok sikert kívánok mindezek teljesítéséhez!




© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek