2017. június 27.










Napkeltében a célban


Hosszú volt a múlt szombat: reggel 6-kor indult, kora délután ért véget az „első nap”, mely után az esti „restart”-ig csak néhányaknak adatott meg az alvás kiváltsága. Mi sem tartoztunk ezen szerencsések közé, de bátran állíthatom, nem bántuk meg, hogy az éjszakát a pályák szélén állva töltöttük: az a hangulat...



Már a nap is előbújt, mire a mezőny eleje a célbe érkezett. Itt kaptam el néhányukat pár szóra. (Ha a kérdések vagy éppenséggel a válaszok úgy tűnnek, mintha félkómásan összeakadt volna az ember nyelve, az nem a véletlen műve.)

Asi

Hogy esett ez az éjszakai autózás?

Hibátlan volt; éjszaka kevésbé voltam fáradt, mint tegnap; tegnap etap, csak úgy ültünk az autóban, unatkoztunk, elmaradtak gyorsok, és a végén már majdnem elaludtunk. Ez az időkön is látszott tegnap…

Bútor Robi

Milyen volt az éjszakai autózás?

Igazából megint ugyanaz történt, mint Egerben, hogy az utolsó gyors volt a legjobb. Dani is azt mondta legjobban, és azt hiszem, én is ott jöttem legjobban; és megállapítottuk közösen, hogy nem értjük, miért mindig az utolsó gyors a legjobb és a legdinamikusabb. Egyébként annyira nem tetszett: nem láttam rendesen, nekünk nincsenek kanyarlámpáink, mert ennek az autónak a teljesítményéhez és a generátorához már nem lehet több lámpát feltenni, és ez nagyon hiányzott. Nagyon sötétnek éreztem mindent, és igazából nem láttam a nyomokat, az íveket, hogy hol kéne menni. Több mozdulattal fordultam be a kanyarokba, és ez ugye az autó egyensúlyát befolyásolta. Egy picit bizonytalanul mentem – főleg az 1. körben; a másodikban azért javultunk jelentősen mind a két gyorsaságin, de így is megnőtt a Super2000-esekhez képest a különbség a duplájára. Napközben kilométerenként 1 másodpercet kaptunk, most rögtön 2 lett belőle. Úgyhogy meg kellett, hogy állapítsam hogy a sötét nem az én világom egyelőre. Nem is vittük túlzásba a felkészülést; mi hármat mentünk sötétben minden gyorsaságin – az kevés.

Ha tehetnéd szívesen mennél még éjszaka, kicsit jobban felkészülve, vagy ezzel az autóval ez felejtős?

Igazából lehet ennél sokkal gyorsabban menni ezzel az autóval is; jobban fel kell készülni. Tényleg többet kell tréningezni, mint ahogy a többiek meg is tették ezt. Én nem éreztem ezt akkora élet-halál harcnak, és igazából nem akartam sok időt fordítani erre.

Kicsit motiválatlan vagy?

Nem, abszolút nem vagyok; teljesen rendben van minden; jól működött minden, az autó tökéletes volt, az emberek tökéletes munkát végeztek – abszolút elégedett vagyok. Igazából furcsa, hogy bent vagyunk egy középhelyzetben: előttünk is nagy a hézag meg mögöttünk is, és tudtam, hogy tizedikek vagy tizenegyedikek leszünk, és ez egyértelmű volt. És amikor már a rajtban tudod, hogy körülbelül hová érsz oda, és nem tudsz előremenni, ha megszakadsz, akkor se, akkor ez olyan furcsa.

Turi Tomi

Milyen volt ez az éjszaka nektek?

Jó volt igazán, semmi problémánk nem volt. Próbáltunk gyorsan menni, de kevés volt. :o)

Min múlott szerinted?

Nem tudom. Én úgy gondolom, hogy gyorsan mentünk; a bükkszentkereszti gyorsaságit azért megtiszteltem. Én úgy gondolom, hogy gyorsan mentem most itt az utolsó gyorsaságin, de nagyon megvertek.

Az autóval minden rendben volt?

Az autóval minden rendben volt; minden jó volt, nem tudom hol a hiba.

Hogy fogjátok megkeresni?

Nem tudom. Majd kutatunk :o)

Fáradt vagy?

Nem, nem voltam egyáltalán fáradt. Érdekes...

BZ

Sikerült megnyerni a kategóriát. Hogy érzed magad?

Ilyen hosszú nap után is nagyon jól, de én úgy gondolom, hogy nem én nyertem meg, hanem a Pálinkás Zsolti vesztette el azzal, hogy kiesett a versenyből az utolsó kör előtt; mostanáig sem tudom hogy milyen technikai problémával. Mi a 2. helyért vívtunk a Barnával; sajnos nekem is voltak bajaim. Ugyanúgy mint Egerben újra kellett indítani az autót a gyorsokon elég sokszor; szerencsére a Bükkszenten nem, illetve a hajnali egyiken egyszer, de az nem volt annyira mérvadó. Majdnem végig tudtam verni a Barnát, valamint az utolsó gyorson gyorsultam még magamhoz képest 12 másodpercet. A Bútort meg kellett volna vernie ahhoz, hogy elém kerüljön; szerette volna, de nem sikerült neki. :o) Nagyon boldogok voltunk most, hogy A/7-es verseny is nyertünk először Magyarországon. Nagyon nehéz a kategória, nagyon sok technikai gond van; azt gondolom, hogy annyira gyorsan megyünk, hogy mindenkinek benne van a baj, ahogy nekünk is benne volt. Estem-keltem volna én is, hogyha nem úgy adja; ugyanakkor most boldogok vagyunk, mert úgy tűnik, vezetjük a bajnokságot. Ezen a versenyen is mindenkinek voltak gondjai: defektek voltak, technikai gondok. Ez egy nagyon felgyorsult mezőny, sok minden kell ahhoz, hogy az ember sikeres legyen. Én boldog vagyok, hogy egy ilyen furcsa új versenyen sikerült nyernünk. Ami őszintén szólva nagyon tetszett, mert még most sem érzem magam fáradtnak – igaz aludtam délután. Egyelőre tök jó, jövő héten pedig következik Szlovákia, úgyhogy ott is meg kell próbálni helytállni.

Hadik András

Hogy ízlett ez az éjszakai száguldás?

Nekem tetszett ez az éjszaka. Az első sátai gyorsaságit azt elrontottuk, mert nagyon sokszor ottmaradt a kanyarokban az előző autónak a pora, és nem nagyon láttunk a lámpával, úgyhogy ott egy kicsit elóvatoskodtuk a dolgot - ez volt az egyik probléma. A másik meg az, hogy tegnap az utolsó gyorsaságin kaptunk egy defektet, és amiatt is egy kicsit visszacsúsztunk, de ettől függetlenül örülünk ennek a 6. helynek, mert szerintem nagyon jó pilóták vannak előttünk, és ez nem olyan, mint a tavalyi év, nagyon gyorsan kell menni ahhoz, hogy igazán jó eredményt tudjunk elérni.

Hideg Krisztián

Hogy érzitek magatokat: élveztétek, vagy borzalom volt?

Élveztem nagyon, de annyira fáradt vagyok, hogy ki se tudok szállni a kocsiból. Kicsit megeröltető volt, mert délután nem tudtam pihenni, és ez rá is nyomta a bélyegét az estére; de nem is volt hova sietni, mert rögtön az 1. gyorsaságin eldőlt, hogy se előrébb, se hátrébb nem fogunk kerülni. Végülis az volt a cél, hogy végigmenjünk, ez sikerült.

Élvezetes volt éjszaka autózni?

Nagyon élvezetes volt, csak mindig valami kis probléma volt: hol a gumi, hol a lámpa remegett most a végén, meg hát nem is igazán siettünk. Jobb lett volna előtte egy kicsit pihenni :o) akkor biztosan jobban élveztem volna.

Turán Frici

Kicsit mosolygósabb vagy, mint délután. Sikerült összerakni úgy az autót, hogy jót autózzatok végre?

Igen, én azt gondolom, hogy ebből a 4 esti gyorsaságiból kihoztam a maximumot; két helyet tudtunk előrébb jönni, ami reális célt ki lehetett tűzni magunk elé, azt teljesítettük. Örülök neki, hogy gyorsasági időkben most már azért látszott, hogy mire lettünk volna képesek, hogyha délelőtt jó az autó, hiszen megvertük a két Mitsubishist – hol megvertük őket, hol nagyon közel voltunk hozzájuk. Én azt gondolom, hogy ez a teljesítmény lett volna reális számunkra akkor, hogyha jó a kocsi délelőtt. De hát benne van, örülünk hogy itt vagyunk. Ezzel az 5. hellyel is értékes pontokat viszünk haza, meglátjuk…

Ilyenkor bosszantod magad azzal, hogy elkezded számolni, hogy mi lett volna ha..?

Nem. Akkor bosszantott volna a dolog, ha nem jövünk rá, hogy az autóval mi van, és úgy kell végigszenvednünk az egész napot. Hál’ Istennek ezt meg tudtuk oldani, és most már jó szájízzel fogunk hazatérni. Nem szabad ezzel foglalkozni, mert az autósport sajnos nem erről szól.

Kazár Miki

Hogy esett ez az éjszakai autózás neked?

Jó volt, csak nem nagyon értettem, hogy Sátán miért kapok olyan sokat, Bükkszentkereszten meg miért keveset... Szerintem azokat, amikor nagyon el kell vállalni, még mindig nem hiszem el, de éppen azt mondtam Tominak, hogy ahhoz képest, hogy Komlón Krisztián még vert minket egy jobb kocsival, ahhoz képest azért a Krisztiánt most már tudjuk verni. Folyamatosan javulunk, folyamatosan tanulunk, igazából egyre gyorsabbak vagyunk.

Mennyire vagy fáradt?

Annyira hogy most már remegett a szemem. Amíg az adrenalin vitt a gyorsokon, nem vagy fáradt, onnantól, hogy jösz be tizennegyedszer ezzel a Mályinkával nem is tudom hányszáz km-t mentünk, és mind Mályinka – kicsit unalmas volt, de itt vagyunk.

Végül, de nem utolsó sorban az éjszaka szuperáló S2000-esek, és egy kis oknyomozás a miértekről:

Herczig Norbi

Milyen volt, hogy tetszett az éjszakai autózás?

Nagyon-nagyon tetszett, jól is sikerült; jól tudtunk menni az éjszakai pályákon; tudtunk is felzárkózni. Nagyon szoros volt a vége, hiszen az utolsó gyorsra úgy álltunk oda, hogy 4-5 másodpercen belül voltunk hárman. Számunkra ott az nem sikerült. Nem mondom, hogy rosszul jöttünk, picit elóvatoskodtam bizonyos részeket. Azt hittem, hogy jobban felhordásos, de nem volt az.

Csalódott vagy?

Nem, kicsit sem.

Szerinted mi az oka, hogy eltűnt a különbség a Mitsubishik és a Super2000-es autók között, mégha nektek végül nem is adta ki?

Lehet, hogy erről őket kellene megkérdezni, hogy mi a pontos válasz, nem tudom. Egy biztos: mi a sötétre nagyon készültünk, nagyon jó volt ide az itinerünk. És azt hiszem, a hűvös, ami jött, az jót tett az autónak: a szívómotornak nagyon jót tett ez a hideg levegő. Jobban beletaláltunk a gumiválasztásba is; lehet, hogy ezek a pályák is jobban feküdtek – nem tudom pontosan az okát. De az biztos, hogy ennek a versenynapnak az S2000-es autók voltak a kiemelkedő szereplői.

Bátorságpróba is volt ez az éjszaka?

Bizonyos részeken igen, mert nagyon kockázatos, nagyon felhordásos volt. Volt egy-egy rész, ami felhordásos volt; inkább megijedtünk szerintem az előző naptól, mert ott még több kavics volt a pályán. Most közel nem volt annyi a pályán. Én azt hiszem, ennek köszönhetően az utolsó gyorsaságin benthagytam 3-4 másodpercet, mert nagyon sok helyen úgy gondoltam, hogy nagyon felhordásos lesz, és beleugráltam a fékbe, ahol nem kellett volna. Azt hiszem ott maradt el nekünk egy 3-4 másodperc. Nagyon nagy tempónál még belefékezgettem, nem hittem el; látszik, hogy ezzel az autóval kell még rutin.

Janika

Mesélj egy kicsit az éjszakátokról! Fergetegesen begyorsultál!

Próbáltam azért gyorsan menni, hiszen ezért versenyzünk. :o) Nem tudok hullámzó teljesítményt nyújtani: vagy gyorsan megyek, vagy nem megyek, ez nem extra.

Nagyon szépen, látványosan mentél, imádtak az emberek.

Még ez a szerencse. :o)

Mitől voltál gyorsabb a sötétben vagy lassabb világosban?

Próbálok folyamatosan gyorsulni az autóval. Amit a három év alatt nem tanultam meg ebből az autóból kihozni, nyilván most megpróbálom ismert pályákon, hogy hogy lehet ezzel az autóval gyorsan menni. Ez magával hoz egyfajta gyorsulást.

Tagai Robi

Iszonyatosan begyorsultatok estére. Mitől sikerült most ennyiket adni és nappal meg nem?

Szerintem inkább a többiek lassultak be. Én azt hiszem, hogy a Janinak az éjszakai tapasztalatai kijöttek. Én nem hiszem, hogy sokkal gyorsabban mentünk, mint mondjuk az utolsó Bükkszenten, ami még világosban volt. Biztos, hogy érezhetően kicsit határozottabb volt, főleg, amikor látta, hogy lőtávon belül vannak a többiek, akkor vérszemet kapott. De mindig próbáltunk az ésszerűség határain belül menni, és úgy látszik, ez az éjszaka bejön neki és nem igazán zavarja. Hasonló időket tud menni sötétben is, mint világosban; a többiek meg talán kicsit óvatosabbak voltak.

Azt mondták, hogy a szívómotoroknak jót tesz ez az oxigéndús hűvös, párás idő. Ez is segíthet?

Napközben az erdőben nem volt olyan meleg.

Rolf Schmidt

Sokan a pálya szélén azt mondták, hogy nagyon fekszik ez a klimatikus viszony: ez a hideg és ez az oxigéndús, párás levegő ezeknek az autóknak – ettől gyorsultak föl. Szerinted ezen múlt, hogy ilyen jól mentek, vagy ez egy bátorságpróba volt, és inkább a Mitsubishik lassultak? Te azért értesz a technikai hátteréhez is. :o)

Én azt hiszem, hogy minden autónak ugyanazok az adottságok voltak, csak talán az utak egy kicsit technikásabbak voltak, ezeknek az autóknak ez jobban fekszik.

Szemben például az Eger Rally-val?

Igen, az Eger Rally, amin csak egyenes utak voltak. Ha még több kanyar lenne, akkor még több különbség lenne.




© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek