2017. augusztus 19.










Félidőben




Furcsa dolog ez, szokatlan, hogy máris vége az első napnak, a holnapi pedig ma este kezdődik...



A nap végi szervizparkban a versenyzőket elhallgatva sokan várják ezt az éjszakai, második felvonást.

Asi a mai napot a 6:15-ös rajt ellenére egy órás, cca. 9-10 kilométeres futással kezdte, így fel is ébredt, mire az autóba kellett ülnie.

- Az elsőkör teljesen hibátlan volt, nagyon jók voltak a pályák, tiszták voltak. A második körben szerintem sokkal murvásabb volt, mint normál körülmények között lett volna, de igazándiból ez is rendben volt. Egyértelműen spóroltunk a második körben, a többiek pedig felzárkóztak, úgy tűnik. Ha el tudunk aludni, jó lenne aludni egy kicsit, de ha nem, akkor megyünk tovább így. Várom az éjszakát.

Turán Fici

- Rossz volt ez a nap nekünk. Egy vákumcsövünk el volt szakadva, illetve először lecsúszott, úgyhogy konkrétan egész nap egy nagyon rosszul gyorsuló autóval sikerült mennünk, mintha nem lett volna turbónyomás az autón. Turbót cseréltek a srácok, de ezt a csövet mi vettük észre az utolsó gyors előtt. Az utolsó gyorson tudtunk egy jót jönni, bár ott megforogtunk, volt egy lassú defektünk... Ez a nap borzalmas volt nekünk, csalódott vagyok nagyon. Lesz négy gyorsasági éjszaka, amikor talán tudunk előrébb jönni, de a dobogó nekünk már elúszott.

Janika

- Rendben volt minden. Most már eléggé koszosak az utak, folyamatosan nyomot kell keresni olyan helyeken is, ahol tréningen nem is lehetett látni, hogy ilyen murvás a széle, úgyhogy nagyon rá kell koncentrálni, hogy folyamatosan a tiszta nyomot használd. Ez különösen fontos lesz éjszaka, amikor nincsenek olyan jó látási viszonyok. Igazából nem vagyok ilyen nagy éjszakai menő, bár szoktam éjszaka tréningezni. Érdekes lesz, kíváncsi leszek én is az éjszakai gyorsaságikra.

Herczig Norbi

- Nagyon-nagyon látszik, hogy nincs rutinom a Super2000-ben és ehhez az autóhoz a gumiválasztásban sem. A nap elején hoztam egy rossz döntést, puha keverékű abronccsal mentünk ki, és ez nagyon rossz döntésnek bizonyult, nagyon sokat kaptunk. Nem mentem jól, bizonytalan voltam, azt sem hittem el, amit ez az abroncs tud... A második körre feltettük a keményebb keveréket, és mindjárt jobbak lettek az időeredményeink is, úgyhogy megkezdtük a felzárkózást, a negyedik helyen vagyunk. Mindenki lőtávolon belül van, a sötétet nagyon várom, az általában jól szokott nekem sikerülni, remélem, így lesz ez most is.

Menya

- Azt hiszem, éjszaka fog itt igazából a verseny elkezdődni. Én igazából elégedett vagyok a mai nappal, alapvetően jól mentünk. Még azért vannak tartalékaink, nem mentünk 100%-on, de bejött ez a viszonylag gyorsan, de azért nem csináltunk hülyeséget dolog. Azt azért nem mondom, hogy biztonságra mentünk, azért azon már túl vagyunk, de jól éreztük magunkat. Az estére várok nagyon, hogy mi lesz, mert azt gondolom, sokkal nagyobb különbségek lehetnek, mint nap közben.

Hideg Krisztián

- Voltak ma kalandjaink. Elszakadt a jobb első lengőkarban a silent, ebből kifolyólag előre-hátra járt a jobb első kerék. Ez a probléma már a második gyorsaságin előjött, nagyon csúszkált az autó, meg balra nagyon hirtelen fordult egyfolytában keresztben, aztán ez meg is bosszulta magát, mert Bükkszéken lefelé defektet kaptunk. Ezzel elment egy jó fél perc, úgyhogy úgy tűnik, idén nincs szerencsénk... eddig, de reméljük, éjszaka lesz. Szeretek éjszaka autózni, de hogy hogy tudok, arra én is kíváncsi leszek. :o)

Bútor Robi

- Nagyjából minden rendben volt, bár sajnáljuk, hogy ezt a 23 kilométeres gyorsot kivették, nagyon hiányzik a kilométerből, iszonyatosan jó lett volna menni rajta. Rengeteg volt így az etap, száz valahány kilométer... A Bükkszentkeresztre vezető etapon kiesett a váltó rudazatból egy csavar, és azt meg kellett szervizelnünk, de egy gyors beavatkozással sikerült megoldani: átdugtam egy imbuszkulcsot a váltó rudazatán, beszigszalagoztuk, úgyhogy tökéletsen működik minden. Várom az estét. Mennünk kell. Nagyon sok az etap, rengeteget autózunk, és nagyon kevés a gyorsasági kilométer. Nagyon nyomasztó, hogy nem tudunk menni rendesen.

- Egyszer meséltél egy éjszakai gyorsról, amikor azt érezted, hogy hú de qrva gyors voltál, közben pedig... :o) Hogy érzed, tudsz ma igazán gyors lenni?

- Nem hiszem. Igazán annyira nem lehet gyorsnak lenni, mert nagyon gyorsan jönnek a dolgok. Iszonyatosan felgyorsul minden a sötétben, legalábbis az ember úgy érzi, de persze a körülményekhez képest megpróbálunk gyorsak lenni, de én olyan nagy csodára nem számítok.

- Hova várod magatokat?

- Itt a 11-12. hely körül. Ez a reális helyünk, ugyanez volt Egerben is, ugyanazok a távolságok vannak itt is, mint ott volt... Igazából tudtuk, hogy nem tudunk átlépni sem önmagunkon, sem másokon, ennek ez a helye itt.

Pető kissé rezignáltan válaszolt kérdésemre

- Eddig a leglassabb versenyző szerintem én voltam a mezőnyben. Valami probléma van, de nem tudom, mi a baj: hiába állítgattuk ide-oda a futóművet, a gátlót, nem tudtuk megoldani, nem volt jó az autó. Remélem, a fiúk tudnak valamit kezdeni az autóval! Egyelőre én is fáradt vagyok, és indiszponált lettem, mert nem tudtunk rendesen menni. Az éjszakától nem is várok sok mindent, de ha meg tudják csinálni az autót, akkor sietünk majd este.

Kazár Miki

- Picit kalandos volt, mert kalandossá tettük. Az egyesen a legvégén kaptunk egy defektet, pedig ott egy nagyon jó idő lett volna, csakhát egy kicsit ilyen tő kijövetelnél, egy nagyon enyhe kanyarban valamiért... nyilván első defekt, nem is hátsó. :o) Öt kerékkel mentünk ki, és ugye a kettes gyors nagyon távol van, 60 kilométerre el kellett menni a szervizparktól, én pedig annyira féltem a 4 kerékkel, hogy defektet kapunk, hogy mindent megtiszteltem. Plusz a körgyorson már ott állt kint Osváth, cserélte a kereket... Ezért úgy döntöttünk, hogy el kellett bukni azt a csatát ahhoz, hogy a háborút ne bukjuk el. Ha hat kerékkel megyünk ki, más lett volna az eredmény. A hármas gyorson már átmentünk, mert onnan már be lehet jönni a szervizbe defektes kerékkel is. A négyesen tényleg egy jó időt jöttünk, az ötös sajnos kimaradt, pedig azon szerettünk volna feljebb jönni, itt meg megint jöttünk két helyet előrébb. Lépegetünk, még az ötödik hely is lőtávolban van.

- Jól érzed magad a bal oldalon?

- Nagyon! És én nagyon szeretek éjszaka vezetni, sokat jártunk és járunk föl a Bükkbe este, hozzá is vagyok szokva, de ahhoz nem, hogy ekkora fénnyel, mert őrült nagy fényáradatunk van. Ennek szerintem nem is fognak nagyon örülni a nézők, mert ők semmit nem fognak látni, csak az elsuhanó autókat. Vagy ha olyan helyre állnak, ahol közvilágítás van. Azt javaslom nekik, hogy Borsodbóta, vagy más olyan helyen, ahol látnak, mert ettől a 3-4000 watt-tól elvakulnak.

Turi Tomi

- Minden rendben volt. Az első gyorsasági itt volt 5-6 kilométerre, az nem igazából tetszett. Vagy én voltam bamba, vagy nem tudom, de 2 kilométeren kaptam 4 másodpercet Asitól. Nem voltam igazán bevállalós szerintem :o) de lehet, hogy be voltam még aludva, pedig nem szoktam ilyet csinálni. De utána Királdon is kaptam 8-at. Amikor bejöttünk a szervizbe, próbáltunk állítgatni a futóművön, tudtunk is kicsit javítani, a második körben mindegyik gyorson jobbak voltunk Asinál valamivel. Sajnos a királdi gyors elmaradt, de hát ez akkor derült volna ki, ha megtartották volna. Azt hiszem, olyan 10 másodpercen belül vagyunk, nem tudom pontosan, de úgy gondolom, hogy még tudunk valamit kezdeni, de hát a második helyezés is jó lenne, ha be tudnánk érni. Mindenféleképpen célba kell érni, az a lényeg. Nem tudom, milyen lesz az éjszaka, bízom benne, hogy nem fog problémát okozni. Nagyon jó lámpáink vannak, úgyhogy nagyon bízom benne, hogy jó lesz.

Pálinkás

- Egyetlen egy kalandunk volt, hatodikban elég keményen megúsztunk, amire nem vártam, azt hittem, hogy simán el fog férni, de sikerült megoldani, hála istennek. Leszabályzás körül volt, végsebességen... Kicsit meleg volt, de sikerült megoldani. Éjszaka nagyon jó időket várok. A magam részéről nagyon-nagyon szeretek éjszaka vezetni, úgyhogy bízom benne, hátha véletlenül éjszaka meg tudom szorongatni Robit, mert hát ez a célom előbb-utóbb. De még fejlődnöm kell hozzá: jobban kell ismernem az autót, és jobban el kell hinnem, mit lehet vele megcsinálni. El is hiszem, igazából, de tíz esetből csak háromszor csinálom meg, amit kéne. Lehet, hogy picit pontosabban kellene felírni a pályákat, és nagyobb hangsúlyt kelle fektetni arra, hogy elhigyjem. Hátha majd éjszaka jobban el merem vállalni...




© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek