2017. oktober 22.










Interjúk a célból


Elkészült az összes általunk készítet interjú a célból, kicsit késve, de még épp időben a következő futam előtt.

Véget ért a Mecsek Rally. Volt itt minden: baleset, konfliktus, de bajnokavatás, boldogság is. Nem szeretnénk, ha az egyéb események elhomályosítanák a sikereket, örömöket, a célbeérkezők mondandóját, így szokásainkhoz híven ezúttal is megpróbáltunk elcsípni néhány versenyzőt, hogy a futamról, érzéseikről faggassuk.

Turán Fricit és ifj. Érdi Tibit már az utolsó gyors stopja után sikerült diktafonvégre kapni. Meglehetősen boldogan nyilatkoztak mindketten. :o)

Turán Frici

Hogy érzed most magad? Nagyon vártál már erre...

Nagyon-nagyon vágytam erre, és nagyon tiszta harcban nyertünk. Azt gondolom, nagyon nagy értéke van ennek. Nekem két nagy álmom volt: Mecseken és Miskolcon szerettem volna nyerni, és ez a kettő meg is van. Azért is szép dolog ez, mert amikor pályáztam, akkor is szerettem ezeket a pályákat, nyertem itt túra autóval is, a pálya-csúcsot talán a mai napig én tartom, most pedig rally autóval is... Nagyon köszönöm a csapatnak, és Gabinak, fantasztikus munkát végzett ő is. Hibátlan volt, okosan is tudtunk menni, beosztva a tartalékokat, amikor pedig kellett, nagyon gyorsan tudtunk menni, úgyhogy azt gondolom, hogy ez egy fantasztikusan nagy győzelem.

Egyúttal komoly pontokat is gyűjtögettetek. Mi a cél a folytatásra?

Nem tudom, nem számoltam. Nem is érdekelt a bajnokság, megmondom őszintén. Ért minket egy pár csalódás idén már. Azt gondolom, hogy ez a Turán-Zsíros-Peugeot hármas nagyon-nagyon fantasztikusan vizsgázott ezen a hétvégén, és azt gondolom, hogy menni kell tovább, nincs más dolgunk, bizonyítanunk kell.

Ifj. Érdi Tibi

Mosolyogva itt a célban az utolsó gyors után... Milyen volt?

Hihetetlen, mert semmi problémánk nem volt, mi is tök jól tudtunk együttműködni Attilával, nem hibáztunk semmit, és meg is lett az eredmény.

Jól érzed most magad a bőrödben?

Itt csak egy félmosoly, és egy meghatott arc a válasz. :o)

A többieket a cél előtti szervizparkban csíptük el közvetlenül érkezésük után.

Herczig Norbi

Gratulálok! Bár azt gondolom, valójában nem ezt az eredményt szeretted volna...

Őszintén megmondom, ha verseny előtt azt mondják, ez az a hely, akkor meg lettem volna elégedve. Tényleg! Az más kérdés, hogy nagyon jól sikerült nekünk a verseny elejev Tegnap kaptunk egy ajándékot a sorstól, miután volt egy szerencsétlenségünk; szegény Spici baleseténél defekttel jöttünk, és azt a szakaszt kivették utána etapként, így az a másfél perc, amit ott a defekt miatt kaptunk pluszban, azt kvázi eltörlődött. Majd utána szereztünk egy defektet megint... Utána le kellett nekem is higgadni, és visszább kellett vennem egy kicsit. Ráadásul egy picit megütöttük a kormányösszekötőt, és nem volt jó az összetartásunk, így a nagy tempós kanyarokban a jobbosokban nem tudtunk jól elfordulni, kétszer kellett ráfordulni, ilyen hiba pedig nem engedhető meg egy ilyen mezőnyben. Látszik is, hogy a második napon az összeszedett hátrányunkat nincs értelme forszírozni. Ma mentünk a saját tempónkban, nem vettük fel a kesztyűt. Természetesen nem mentünk lassan, de azért egy-két helyen muszáj volt elspórolni, mert semmi értelme nem lett volna még egy bakit csinálni, és feláldozni ezt a 17 pontot. Nagyon nagyot léptünk a végső célunk felé, de ezután sem szeretnénk ezzel foglalkozni. Indulunk a Nyírség Rally-n, és meglátjuk, ott mi lesz.

És íme a folytatás, azaz a többi interjú... :)

Osváth Péter

- Kérlek, értékeld nekünk, hogy milyen volt számotokra ez a verseny!

- Nagyon küzdelmes. Az N csoport most nagyon kemény, nagyon szoros idők voltak. Igazából a tegnapi nap második gyorsán valamiért nem tudtunk olyan jót menni se először, se másodszor, így ott elég sokat kaptunk a többiektől, ami a verseny végére hiányzott. Amúgy a gépkocsival semmi problémánk nem volt, bírta a gyűrődést, nagyon jól felkészítette a csapat. Örülünk az eredménynek nagyon.

- Milyen egy ilyen küzdelemben részt venni? Milyen ez belülről? Mesélj egy kicsit erről! Amikor megy az adok-kapok, csak picik a különbségek, az spanol, vagy visszatántorít?

- Engem nagyon tud spanolni ez a dolog. Az a helyzet, hogy én már gondoltam a nap végén, hogy ez a tíz fölötti különbség sok lesz, a mai első gyorson még rápróbálkoztam, hátha lesz még belőle valami, így azt a gyorsot meg is nyertük, a következőn viszont szinte egált mentünk ilyen 3 tized különbséggel, úgyhogy inkább nem erőltettem, nehogy gáz legyen.

Bútor Robi

- Hogy érezted magad ebben a jó kis játékszerben?

- Az autóban nagyon jól éreztem magam, de sajnos az elején egy kicsit lassan kezdtem. Azt hittem, hogy gyorsabban tudok majd alkalmazkodni, de nagyon keményen kell az autót használni, és sem az itinerünk, sem a vezetési stílusom nem teljesen stimmelt ehhez az autóhoz. Ezeket a következő versenyre ki fogjuk javítani, és remélem, hogy akkor nagyobb harcot tudok vívni az ORB élmezőnyével. Hál' istennek azért a végére nagyon közel kerültünk már a gyorsasági időkben, ami nagyon pozitív, mert ez volt a cél, de az egyenesekben azért még nagyon sokat kapunk. 172 az autó végsebessége, és nagyon gyorsan eléri, sokat utazunk leszabályzáson, ami mindenképpen hátrány. De hát minden super1600-as autóval probléma. Ennek ellenére azt hiszem, hogy ahhoz képest, hogy pár hét alatt csináltuk meg az egész csapat felépítést a TRT segítségével, és mindenki munkája egy óriási pozitívum, egy óriási munka és óriási siker.

- De ha egy kicsit a komolyságot félreteszed: Hogy érzed magad?

- Jól érzem magam :o) abszolút jól érzem magam. Elrepülni nem fogok, annyira már nem tudok átesni a ló túloldalára, de nagyon örülök, hogy itt lehetek. Iszonyatosan hiányzott a versenyzés, iszonyatosan hiányzott a száguldás egy full profi autóval, és örülök, hogy meg tudtuk csinálni, és mint mondtam, a legfőbb dolog, hogy köszönöm mindenkinek, aki segített. Mert én hiába akarom, egyedül nem lehet autóversenyezni, hatalmas csapatmunka, kellettek a támogatók hozzá, mindenki segítsége... Nagyon-nagyon jó egy év után visszatérni és újra autóban ülni.

Ollé Sasa

- Gratulálok! Megvan a bajnoki cím, és itt repkedsz, azt látom :o)

- Igen. :o) '96-óta erre várok. '96-ban egy Suzuki 1.3-as GTI-vel voltam utoljára magyar bajnok N1-ben, és most nagyon örülünk ennek a magyar bajnoki címnek, mert az A6-ot és a kategóriát is megnyertük, és két futamra vagyunk a bajnokság vége előtt, így fogunk tudni pihenni, vagy autózni máshol egy kicsit.

- Ez azt jelenti, hogy a hátralévő futamokon el sem indulsz?

- Nem. Mi a szlovák bajnokságban is indultunk, és próbáltunk minden futamon részt venni, ami egész jó eredménnyel sikerült is, mert ott vezettük a bajnokságot kategóriában és A abszolútban is, abszolútban pedig hatodik helyen voltunk, csak nem tudtunk indulni most két futamon, így szerintem nagyon lecsúsztunk. Most megnézzük, hogy hol állunk, és talán a szlovák bajnokságban folytatnánk... Mégis idegen pályák... más az egész atmoszféra... Én nagyon szeretem a mecseki pályákat, nagyon jók, de mégis egy új pályán versenyezni mindig egy nagyobb kihívás.

- Azt, hogy Bútor Robival újra felveheted a kesztyűt, félre kell tenni a szlovák bajnokságért?

- Igazából a kesztyűt nem tudtuk felvenni. Voltak olyan gyorsasági szakaszok, ahol nagyon jó eredményeket értünk el, 1-2 másodpercen belül voltunk, de ahhoz, hogy Robival felvegyem a kesztyűt, sokkal agresszívabban kell vezetnem, minden gyorsaságira új gumit kell fölrakni, nem lehet, hogy csak megfordítom a gumit és a másik élét is használom, mert rögtön 5-6-8-10 másodpercet kapunk. Sokkal kiélezettebb lesz innentől a bajnokság. Robi megvette az autóját, és a jövő évben ezzel az autóval fog menni, úgyhogy a jövő évben megvédeni a bajnoki címet sokkal nehezebb lesz, mint idén megszerezni. De most örüljünk annak, hogy megszereztük, Robival vagy Robi nélkül... :o) Nagyon örülünk ennek, és ez tényleg egy nagy csapatmunka volt. Már régóta kiéhezett a csapat arra, hogy az örökös második hely után – hol a Bútor, hol a Kakuszi mögött – végre mi is bajnokok vagyunk.

Szíjj Zsolt

- Nem vagy felhőtlenül boldog. Mi újság?

- Voltak gondok, defektünk is volt, nem úgy jöttek össze a dolgok, ahogy szerettük volna, az autó sem úgy ment, ahogy szerettük volna... Ehhez képest örülünk ennek a harmadik helynek is, de azért bevallom őszintén, ennél jobb helyezésre számítottunk.

- Akkor csalódott vagy. Jól látom?

- Nem vagyok csalódott, inkább elégedetlen. Örültem volna egy jobb helyezésnek.

- Következő futam?

- Majd meglátjuk.

Korda Erik

- Ezen a versenyen az autóidnak minden kijutott: jó is, rossz is. Hogy érzed magad? Tudsz örülni a mai sikernek?

- Igazából mindenképpen örülnünk kell, mert Tibiék autója hibamentesen beért, Tomiéknak pedig nincs semmi bajuk. Azt hiszem, ha már ekkora összegekről és ilyen technikai hátterekről van szó, akkor az a lényeg, hogy nincs bajuk. Az autót meg lehet csinálni, vagy ki lehet dobni a szemétbe. De volt biztosítás, úgyhogy szerintem megpróbáljuk. Az egy másik dolog, hogy megpróbáljuk a biztosítóból a lehető legtöbb pénzt kihúzni, amit az autóért lehet kapni. Lehet, hogy jól jártunk, mert ha nem lesznek jövőre WRC-k, nem kell hónapokig árulnom az autót, mert eladtam... de nem így terveztem. Amikor megláttam az autót, nem tagadom, hogy negyed óráig sírógörcsöm volt, olyan csúnya látvány. Nagyon-nagyon örülök, hogy Tomiék ennyivel megúszták. Ha nem látom, akkor nem hiszem el. Ha nem áll mellettem Tomi, akkor nem hiszem el, hogy kiszállt belőle.

- További versenyeken...?

- Igazából Tomiékon múlik. Ha ők tervezik tovább az évet, és van akarat hozzá, akkor valahogy megpróbálunk nekik autót varázsolni a következő versenyre. De a továbbiakat tekintve nagyon sok függ az MNASZ-es döntéstől, hogy lesz-e WRC jövőre, vagy sem, amit februárban már meghoztak, augusztusban talán ki is hirdetik.

Menya

- Gratulálunk a harmadik helyhez, itt vagytok a célban. Mesélj egy kicsit, hogy sikerült a hétvége?

- Azt gondolom elég kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtottunk. Az elején elég jó időt mentünk, egy másodpercre voltunk a kategória első helytől. De később sajnos nem bírtunk igazából tovább gyorsulni, úgyhogy ezen a helyen autóztunk végig. Aztán meg végig egy kicsit összetartás problémát éreztem, mértük folyamatosan a futóművet, de nem találtunk benne hibát. Az utolsó körnél jöttem rá, hogy a kormányzásban van valami gond, ezt megnéztük és a kormányművünk le van lazulva, tehát ha fordítom a kormányt az autó nem úgy fordul, ahogy kellene. Valószínűleg ezért volt gondom vele, ezen kívül teljesen jól működött az autó, jó ízűeket mentünk, nem mentünk mindenhol 100%-ot, lehetne még gyorsabban menni, de én azt gondolom ez jó jel és aszfalton is kezdünk felzárkózni, úgyhogy elégedett vagyok.

- A hátralévő futamokon tervezitek, hogy mentek még?

- Természetesen tervben van, mostmár eljutottunk egy szintre és kedvünk is van, menni is kell úgyhogy menni fogunk.

- Az eddigi problémákat akkor hátrahagyva most már lelkesebben fogtok nekivágni a következő futamoknak?

- Igen, az jó ez az irány és ez a felállás ez megfelelő :).

Hadik András

- Gratulálunk a második helyhez, ami az ORB-ben az első, csak a román srác végzett előttetek és úgy tűnik továbbra is vezetitek az N csoportot, ahol elég komoly a kűzdelem. Milyen versenyetek volt?

- Semmilyen műszaki problémánk nem volt. Vigyáztunk nagyon a guminyomásra is, mivel nagyon nagy meleg volt, nehogy problémák legyenek a gumikkal. Csak apróbb vezetési hibáink voltak, nem is tudok olyan mondani amitől sokkal előrébb lettünk volna.

- Mi volt a terv a zárónapra?

- Az első nap végén 15 mp-el voltunk az Osváthék előtt, viszont volt itt egy román srác, aki nem számít bele a magyar bajnokságba, ő előttünk volt 4 mp-el. Nem akartunk versenyezni vele, de a mai nap első két gyorsaságiján le tudtuk dolgozni ezt a hátrányt és úgy gondoltuk, hogy akkor az utolsó körben felvesszük vele a versenyt, de nagyon gyorsan ment az utolsó körben és a végén pár tized másodperccel lemaradtunk. Igazából én ezt nem tekintem negatívumnak, mert a magyar bajnokságra figyeltünk és mindenféleképpen célba akartunk érni. Tudtam, hogy az utolsó gyorsasági első pár kilóméterét egy kicsit elóvatoskodtam és nem akartam utána túl nagy kockázatot vállalni, egy olyan dolog miatt, ami igazából nem számít nekünk. Jó lett volna, ha megverjük őt is, de igazából ez most nem jött össze.

- A bajnokság állását mennyire figyelitek?

- Elsők vagyunk, Osváth a második de még nem nagyon számolgattunk, van még hátra két futam és ezért felesleges ezen gondolkozni.

- Örülsz annak, hogy a Subaruval sikeres lettél? Minek köszönhető ez szerinted?

- Mindenféleképpen örülök. Sokat foglalkoztunk vele és én úgy gondoltam a két autó között nincs óriási különbség. A Subarunak talán egy kicsit gyengébb a motorja, de sokkal jobb a súlyelosztása, a futóműve és a hajtása. Ami az egyiknek az előnye az talán a másiknak egy kicsit a hátránya, de nincs alapvető különbség a két kocsi között.

- A hátralévő két futamra a terv?

- Nyerni szeretnénk, természtesen megpróbáljuk.


>>>>>>>> Mecsek prológ - 206WRC
>>>>>>>> Mecsek Rally beszámolók
>>>>>>>> Mecsek Rally - 206WRC




© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek