2017. június 23.










Rendhagyó célinterjúk Ózdról


Azt már megszoktátok, bizonyára, hogy a versenyek céljában betámadom a versenyezőket, és faggatom őket a mögöttük álló versenyről...

Így történt ez most is, és mégsem. A szokásostól eltérően ugyanis - részben azért, mert ilyenkor mindenki a pilótákat faggatja, részben pedig azért, mert nem könnyű a rendelkezésre álló szűk időkeretben a TV-kkel és másokkal versengve a közelükbe férkőzni - nem a pilótákat, hanem navigátoraikat faggattam Íme a végeredmény:

Kazár Miki
- Mindenekelőtt gratulálok! Ahogy mentetek, az néha ijesztő volt, annyira gyors volt... Belülről milyen volt nektek?
- Ez belülről is ijesztő volt :o) de úgy döntöttünk, hogy folyamatosan ilyen őrült tempóban fogunk menni. Igazából, amikor elértük ezt a 20 másodpercet, akkor még eldöntöttük, hogy még egy-két gyorsaságit meghúzunk; 25-nél pedig kezdtünk egy picit visszább venni, de azt hiszem ez a 25 másodperc megmaradt. Igazából még mindig nem tudom, hogy az utolsó gyorson mit mentünk, de ennyit biztos, hogy nem hoztak rajtunk.
- Összesítésben ezek értékes pontok. Mit gondolsz, elég lesz a végeredményhez? Ahhoz, amit - gondolom - kitűztetek célul, azaz a bajnoki címhez...
- Igazából mondtam Spicinek, hogy eddig a murva-bajnokságot vezettük csak, most már mindkettőt vezetjük... De fontosabb, ugye, a nagy magyar bajnokság. Nagyon rossz érzés volt Miskolcon kiállni, egy picit ott lelkileg összeestünk, de utána felszívtuk magunkat; egyre jobban lépegettünk föl. Volt szerencsénk is, amikor Spici csak 4. tudott lenni, de behoztuk, és most végre utol is értük... Elég jó kedve van itt az egész csapatnak, és az angolok lelkesedése teljesen átragadt ránk. Szeretnénk még ezt a két versenyt meghúzni, majd meglátjuk mi lesz.
- Ők hogy fogadják ezeket a sikereket?
- Nagyon-nagyon örülnek neki. A legöregebb szerelőnk 22 éve jár VB futamokra, Tommy Makinennek ő volt a főszerelője. Ezek az emberek azt mondták, hogy ezt nem lehet pénzért csinálni, ezt csak szeretetből lehet csinálni (és nyilván pénzt kapnak érte, hogy tudjanak Tescoba járni), de nyilván azért van ez az egész, hogy szeretik, imádják és lelkesednek; és azt mondták, hogy a szombat és a vasárnap csak a rallye-ról szólhat.
- Akkor még sok ilyen sikeres szombatot és vasárnapot kívánok Nektek!

Benics Kálmán
- Mesélj egy kicsit! Hogy’ telt nektek és mennyire vagytok elégedettek a végeredménnyel?
- Elégedettek vagyunk. A történteket figyelembe véve, azt gondolom, hogy mindenképpen elégedettek lehetünk. Ez volt az első idei olyan versenyünk, ahol nem volt sem megforgásunk, sem túlcsúszásunk, sem defektünk; és mégis, amikor jól választottunk gumit, akkor nagyon közeli időket tudtunk menni a Spiciékkel, hol mi vertük meg őket egy picivel, hol ők minket; de nagyon sok nagyon szoros időnk volt. Azt látni kell, hogy ez az autó nagyon komoly tudomány, nekik ebben egy kicsit több tapasztalatuk van már, azzal, hogy ilyen szintű technikával versenyezzenek; és azt gondolom, hogy mi meg nagyon szépen kezdünk belenőni, felnőni a feladathoz év eleje óta. Természetesen azért jöttünk mi is - mint mindenki más is - hogy a dobogó legfelső fokán végezzünk, de mindent egybevéve azt gondolom, hogy elégedettek lehetünk ezzel a 2. hellyel is.
- Azt gondolom, hogy ezek a pontok sem elhanyagolhatók az összegzésnél az év végén.
- Abszolút! Sokat beszélgettünk arról, hogy ha valaki a szezon kezdete előtt azt mondja nekünk, hogy két futammal a bajnokság vége előtt így fogunk állni pontokban, akkor azt szó nélkül elfogadtuk volna, és ezt így is kell néznünk: két, szerintem nagyon izgalmas és nagyon jó verseny vár ránk. Alig várjuk!

Tóth Imi
- Mesélj egy kicsit! Milyen volt nektek ez a hétvége?
- Nagyszerű érzés volt újra versenyezni, főleg azért, mert itt Ózdon a Turi-szurkolók szerveztek már a verseny előtt egyfajta szurkolói ankétot, volt egy Turi-szektor... Hál’ Istennek Tomi megnyerte a prológot, ezzel nagy örömet szerzett nekik és nekünk is. Én azt hiszem, hogy nagyon jó volt itt versenyezni. Egy nagyon jó verseny volt annak ellenére, hogy egy új rendező debütált; mondhatom azt, hogy viszonylag gond nélkül lezajlott az egész rendezvény. Nekünk voltak kisebb-nagyobb gondjaink, de örülünk, hogy a célban vagyunk; ez a 4. hely szerintem abszolút jó számunkra.
- A folytatás, úgy hírlik, csak Mecsek.
- Nem tudjuk egyelőre még, hogy mi lesz a folytatás; próbálkozunk majd, és megnézzük, mire lesz lehetőségünk.
- Tervezitek még az év végi bajnoki pontosztozkodást, vagy örültök versenyről versenyre, ha mehettek?
- Örülünk annak, hogy indulunk a versenyeken; szórakozunk, és próbálunk a szurkolóinknak örömet szerezni ezzel, valamint egy-két támogatónak, aki még van, és úgy gondolom, hogy ezzel az autóval próbálunk minél jobb eredményeket elérni.
- Műszaki problémák, technikai gondok? Ahhoz képest, hogy szegény nem egy mai darab...
- Voltak apróbb gondjaink, de javítgattuk mi is, és a szerelők a szervizben, úgyhogy nagyjából szinten tartottuk az autót.

Csökő Zoli
- Hogy telt nektek ez a hétvége? Hogy érzitek magatokat a végeredmény tudatában?
- Nagyon boldogok vagyunk, nagyon jól éreztük magunkat az egész versenyen. Egyetlen pici problémánk volt, ami igazából visszatérő probléma: a kuplung zűrzavar; az, hogy bizonytalan a kuplung. Vagy lefullasztja az autót a rajtban, vagy megcsúszik, és akkor el kell venni a gázt, hogy megtapadjon. De ettől függetlenül talán minden eddiginél jobban működött az autó idén, ami mondjuk az erőnlétét illeti, és nagyon élveztük. Kicsit ugyan ezek a pályák motorversenyes pályák voltak, de ettől függetlenül egész versenyen egyetlen egy lassítón átugrottunk - ez, ami úgymond kiemelten kalandnak nevezhető; ezen kívül tulajdonképpen semmi különleges dolog nem történt, nagyon élveztük a menést.
- És a végeredménynek örültök?
- Abszolút.
- Nem tűnsz nagyon ugra-bugrának... Fáradt vagy?
- Egy kicsit igen, korán keltünk, de egyébként örülök, mert abszolút jó ez az eredmény; illetve ebben a pillanatban ez egy reális eredmény.

Ifj. Béres
- Mindenekelőtt, azt hiszem, nagyon sok szurkoló nevében szeretném megköszönni, hogy megint itt voltál, és ilyen élményeket okoztál mindenkinek. Nem tudom, az autóba mennyire ment be az az ováció, az a fogadtatás... Te hogy érezted magad?
- Megmondom őszintén, én azért jöttem erre a versenyre, mert ki szerettem volna próbálni egy új autót - ahogy mondtam a verseny előtt is - egy Peugeot super 2000-est, de végül nem jött össze, úgyhogy ezzel indultunk. Ezt a versenyt én is csak úgy vettem, mint teszt, mivel két hét múlva nálunk van egy nagyon fontos versenyem, ahol el fog dőlni, hogy ki lesz a bajnok Szlovákiában, a Tatra versenyen. És mivel 4 hónapja nem ültem autóban, mégis valahol le kellett tesztelni, mivel nálunk nincsen a közelben semmi verseny, itt meg nagyon szeretek menni, mert nagyon jó az ellenfél. Úgyhogy lehet mondani, hogy nagyon remekül ment az egész verseny, hiba nélkül állítottuk be az autót, hogy a legjobban működjön, úgyhogy elégedettek vagyunk.
- Mennyire van ellenfél Szlovákiában? Mennyire kell félned ettől a sorsdöntő versenytől, amire készülsz? Csak célba kell érni, vagy azért oda kell lépni neki, hogy meglegyen a bajnokság?
- Nálunk egy picit szegényesebb a helyzet, mivel csak 30 autó indul; itt Magyarországon azért nagyon sok az ellenfél és nagyon sok a jó ellenfél, azért is szerettem volna ide jönni versenyezni ismét Eger Rallye után. Szlovákiában is van 3-4 olyan versenyző, akivel vívunk másodpercekben és - ahogy említettem - ott fog eldőlni, hogy ki lesz a szlovák bajnok.
- Most hogy álltok? Segíts, mert nem vagyunk egészen képben!
- Most vezetjük a bajnokságot, a második Igor Drotar egy WRC Octaviával, úgyhogy elég érdekes lesz a Tatra verseny.

Penderik László
- Milyen volt, hogy éreztétek magatokat?
- Fantasztikusan éreztük magunkat; egy élmény volt az egész verseny, tényleg nagyon jó volt. Nem volt igazából az autóval sem sok gond, még nagyon új az autó; nem volt igazából időnk se belőni: múlt héten érkezett, tehát még nem is tudtuk konkrétan beállítani, csak úgy nagyjából, úgyhogy én azt hiszem, hogy javulni fogunk még ezzel az autóval, és a Tibi biztos, hogy gyorsulni fog.
- Milyen volt együtt menni?
- Jó. Hát ez már a második versenyünk, már kezdem megérteni a dolgokat. :o) Nem egyszerű az itinere, de most már kezdem átlátni még jobban, azt hiszem rátaláltam most már a dolgok lényegére.
- Az eredményt tekintve mennyire vagytok elégedettek?
- Nagyon elégedettek vagyunk. Igazából az elsődleges cél az volt, hogy az autót behozzuk, mert nem tudtuk, milyen állapotban van; egy hét alatt nem lehetett ezt újjáépíteni. Nem tudtuk, mennyit fog bírni; reménykedtünk, úgyhogy az volt az első cél, hogy beérjünk. A második, hogy mindenféleképpen szerettünk volna az elejében végezni; az, hogy ez hogy sikerül, az már mindegy volt, csak hogy az eredmények, az idők jók legyenek, az autóval ne legyen gond.
- Nem tudom, hogy mi ment át, de például a körgyorsnál elég látványosan sikerült autóznotok a nézők nagy örömére; jött az ováció is. Ezt ti érzitek, látjátok belül?
- Érezzük a dolgot. A Tibi amúgy is szeret látványosan autózni :o) néha vissza kell fognom, mert tudjuk, hogy néha a látvány a rovására megy, de néha nem lehet vele bírni, azért a vérében benne van. :o)

Baranyai László
- Mesélj egy kicsit: milyen volt ez nektek belülről?
- Nagyon jó volt. Bár abszolút hetedikek lettünk, mégis úgy gondolom, hogy a közös pályafutásunk legjobb versenye volt ez az Ózd Rallye; azért mert úgy gondolom, talán végre fel tudtunk nőni a feladathoz, amit ez az S9-es Subaru WRC jelent. Azt gondolom, hogy a Gergő most már nagyon érzi ezeket a féktávokat, és mostanra tanult igazán bele ebbe az autóba. A részeredmények már tegnap óta nagyon bíztatóak, és a hangulat is nagyon jó :o) Igaziból bár a legvégére egy iszonyatos nagy csatát vívtunk az Asival, amiben végülis alul maradtunk, de én azt gondolom, hogy mindenképpen figyelemre méltó eredmény az, hogy 4 másodperccel tudott csak megverni most az Asi minket, míg azt hiszem, hogy Miskolcon talán egy percet is kaptunk tőle. Úgyhogy szerintem nagyon jó ez az eredmény.

Pikó Zsuzsi
- Milyen volt nektek ez a hétvége? Mennyire kellett sietni, mennyire autóztatok jóízűen? Hogy éreztétek magatokat?
- Nagyon jó verseny volt, nagyon jól szervezett verseny volt; bár ezek a csúszások a mai napon nem hiányoztak, mert a gumik kihűltek azért, mire elkezdődtek a gyorsok. Az 5. helyen álltunk már itt az utolsó körben, aztán az Érdi mégiscsak behozta azt az előnyt, amit ott a közepén elvesztett; a legutolsó gyors előtt viszont a Borsi nagyon mögénk került kettővel, úgyhogy nagyon siettünk az utolsón, nagyon-nagyon, és így sikerült néggyel elé kerülnünk, így a 6. helyen végeztünk abszolútban. De tényleg egy nagyon jó verseny volt; nagyon jó pályák voltak. Nekem még teljesen új, de szerintem sok embernek. N/4-ben elsők lettünk, úgyhogy szerintem a bajnokságot vezetjük.
- Boldog a pilótád? Mert kicsit fáradtnak tűnik, és nem tudom leolvasni az arcáról. :o)
- Boldog, csak elfáradt. Bár ő az abszolútban is szeret még előrébb kerülni, neki ez a lényeg - bár nekem is. Szerettem volna az első ötben benne lenni, de így hogy öt WRC van előttünk, és még utánunk is van, így meg kell elégednünk ezzel.

Kakuszi Csaba
- Na ,mesélj! Milyen volt nektek ez a hétvége? Mennyire vagytok elégedettek a végeredménnyel?
- Tökéletesen sikerült a hétvége; igazából a 2. nap 3. gyorsaságijától magunk maradtunk, úgyhogy 6 gyorsot már ellenfél nélkül küzdöttünk végig. Próbáltunk az abszolútra figyelni valamilyen szinten; ez többé-kevésbé sikerült: ugye a két A/8-as megelőzött minket, aki tegnap valami oknál fogva tegnap mögöttünk végzett, a Hideg Krisztián meg a Szíjj Zsolt beelőzött minket, illetve a Balázs Öcsi egy másodpercet büntetett itt az utolsó körökben. Igazából meg vagyunk elégedve nagyon, mert nagyon jól sikerült a verseny; ettől jobbat szerintem nem remélhettünk volna itt ezeken a tempós pályákon.
- Autó jól szuperált?
- Igen, tökéletes volt, semmi panaszunk nincsen rá, le is kopogom. Új motor érkezett: most ezek az első pár kilométerei, úgyhogy igazából minden rendben van.

Szajky Pisti
- Milyen volt ez a hétvége odabent az autóban?
- Én már navigáltam Öcsinek Egerben, de ez most ég és föld volt. Le a kalappal előtte: fejlődött nagyon sokat. Ma az 1. gyorson kicsit kiengedett - ezt éreztük is rögtön, de utána megint összeszedte magát. Volt egy-két határeset, amikor kicsit elakadt a szavam, de úgy alapjában véve biztonságos volt.
- Sokan mondták a pálya szélén, hogy jót tett Öcsinek, hogy beültél mellé. Hogy érzed, mennyit tudsz hozzátenni? Inkább vissza kell fogni, vagy inkább siettetni kell?
- Siettetni nem nagyon kell, de visszafogni sem; vissza egyáltalán nem fogtam. Akkor szóltam rá, amikor már olyan szitában voltunk egyik margótól a másikig, hogy azt hittem, megforgunk, hogy: "Öcsi, szedd már össze!" Azt mondta: vjó"; összeszedte, és mentünk tovább. :o) Ennyi volt más párbeszéd, ami nem a szakmai része a dolgoknak.
- Az eredménnyel mennyire vagytok elégedettek?
- Maximálisan. Asi egy másik dimenzió, de ez egy nagyon jó eredmény. Majdnem könnybe lábadt a szemem; régen végeztem ilyen jó helyen, még sofőrként is, navigátorként meg sose.
- És nem fáj, hogy a jobb oldalon ülsz?
- De fáj.
- És mikor ülsz újra a bal oldalra?
- Pécsen szeretnék indulni, csak az a probléma, hogy nekem még mindig a VI-os van és azzal, most, hogy figyeltem egy kicsit olyan szemmel is, lehet, hogy nem egyszerű labdába rúgni itt a IX-esekhez.
- De egy jót autózni?
- Azon dolgozunk. :o)

Kerék Pisti
- Na mesélj! Milyen volt nektek odabent az autóban ez a hétvége?
- Igazából úgy jöttünk ide, hogy mindenképpen meg szeretnénk nyerni a versenyt, hiszen, ha nyerünk, akkor azt gondolom, hogy itt a bajnoki cím megvan. Aztán nem úgy indult teljesen a verseny, illetve az első körben vezettünk, aztán jött két elég nagy probléma: felrobbant egy gumicső; illetve eltört a féltengely; 1 perc 10 másodpercet tegnap bent maradtunk. A 24. helyről kezdtünk ma reggel és kategória 3. helyről.
- Ez nem túl ideális, ehhez képest egész jól sikerült a mai nap.
- Igen, végülis a kategória 2. huszonegynéhány másodpercre volt, az 1. negyvenre; mindenféleképpen a 2. helyre fel szerettünk volna jönni. De mivel a Pethő sajnos felborult, a másodikat már meg tudtuk fogni.
- És milyen volt belül? Nagyon odatettétek magatokat, vagy kicsit visszafogottan?
- A mai napot úgy kezdtük, hogy maximumon, és a két utolsó gyorsaságin ki tudtunk engedni, mert az előnyünk már megengedte.
- Folytatás?
- Azt gondolom, hogy az A és A/8 kategóriát idén már megnyertük, de mennünk kell. Hogy milyen lesz a motiváció, azt még nem tudom.

Herr Matyi
- Hogy érzitek magatokat itt a cél küszöbén?
- Rezgett a léc. Az előző körben eltört a stabilizátorunk, és necces volt, a szervizbe be tudunk-e érkezni, de végül sikerült, a srácok pedig orvosolták a hibákat, így egy hibátlan utolsó kört tudtunk teljesíteni, így több mint egy perces előnnyel megnyertük a kategóriánkat, aminek nagyon örülünk, természetesen.
- Ez látszik rajtatok, végre mosolyogtok.
- Igen. :o) Gyakorlatilag új motort kapott az autó, még ennyire soha nem ment jól, ez pedig borzalmasan nagy örömre ad okot nekünk.

Szabó Krisztián
- Milyen volt ez a hétvége belülről?
- Szenzációs volt! Úgy gondolom, hogy jó taktikát választottunk; a verseny elején felvettünk egy ritmust, azt tartottuk az 1. nap, és mai nap fokoztuk még a tempót. Muszáj volt, mert a Rongits Attila is nagyon jól jött, meg a Pintér Laciék is, úgyhogy muszáj volt mennünk, hogy meglegyen a dobogós hely, és meg is lett. Úgyhogy ennek nagyon örülünk, és én örülök még annak is, hogy Zolival a 2. versenyünkön sikerült felállni a dobogóra. Ez szerintem fantasztikus: 4 év kihagyás után nagyon jól ment. Nem tudok rá mást mondani, csak azt, hogy le a kalappal.
- Az autóval semmi probléma nem volt? Semmi extra kalandotok nem volt?
- Nem volt semmi, egy lassítót vittünk csak el, ezen kívül abszolút kifogástalanul működött; talán annyi még a hátrány, hogy ezen az autón utcai fék van, és az egész mezőny nagy A-s fékekkel megy, és így egy kicsit nehezebb volt, de sikerült abszolválni a dobogót. Nagyon örülünk, abszolút boldogok vagyunk.

Szentiványi Szabi
- Nagyon fáradtnak tűntök.
- Nagyon-nagyon fáradtak vagyunk. Nagyon hosszú volt, de nagyon jó volt, mert itt a végén nagyon nagyot küzdöttünk. Voltak hibáink, voltunk jók és a végén itt vagyunk a célban. Egyben az autó, egy karc nincs rajta; én nem tévedtem el, Barnus jó volt...
- Voltak tipikus hibák, amit ki kell küszöbölni?
- Igen: az itinerírást még egy kicsit. Az elsőhöz képest már nagyon jó, de még mindig van, amit finomítani kell rajta.
- Túl sok az infó ehhez a tempóhoz?
- Az is, meg a gyors kanyaroknál nem tiszta, hogy mi az, amit teljesen át lehet nyomni és mi az, amit nem. De most ezen vagyunk, és jönnek még a versenyek.
- Várjátok már Mecseket például? Mert ugye Barnus hegyin is ment ott, neki az is otthon van.
- Hegyi az csak egy pálya volt, itt meg azért rendre több pálya van. De Nyirádot is nagyon várjuk, Mecseket is. Most azt mondom, hogy nagyon fáradtan, de nagyon boldogan; bár lehetett volna jobb is. Az autó az mindent tud, amit jelen állapotban mi ketten tudunk, azt most kihoztuk magunkból a hibáinkkal együtt.


>>>>>>>> Ózd Rally - 206WRC




© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek