2017. augusztus 19.










Eger céljában


Kemény, problémáktól sem mentes versenyen vagyunk túl. Volt, akit a technika ördöge tréfált meg, volt, akinek az időjárás okozott problémát, így sokan nem is értek célba...

Azonban sokan voltak, akik befuthattak a szezon nyitó futamának céljába. Közülük igyekeztem minél többekkel váltani pár szót.

Benik Balázs
- Mindenek előtt gratulálok. Hogy bírta a kezed?
- Mivel megnyertük a versenyt, most már azt mondhatom, hogy nagyon jól, kibírta. Jövő héten valószínűleg műtik. Azt mondtam az orvosoknak, hogy az rendben van, hogy megműtik, csak ne ezen a héten. :o) Van benne harmadfokú égés, és azt valószínűleg meg kell majd kicsit plasztikázni, de az nem probléma, bárcsak már azon is túl lennék. Remélem, Miskolcra lesz olyan állapotban, hogy ott már nem lesz különösebb probléma. Legalább a kötözés ne lenne rajta! Azt várom, mert nagyon-nagyon rossz, hogy nem tudok kezet mosni... de ez a legkevesebb probléma. Megnyertük a versenyt, és nagyon boldog vagyok. Motorcserénk volt, nem teszteltünk... de Josi nagyon profi módon elmondott mindent, úgyhogy ezúton is szeretnék neki gratulálni, mert abszolút azt adta vissza, amit én vártam.
- Mennyire gátolt a munkában a sérült kezed? Mert éppen a jobb kezed nem keveset dolgozik az autóban.
- Igen. Csak arra tudtunk figyelni, hogy nagy pontossággal, minél kevesebb hibával tudjunk menni kiegyensúlyozott tempót. Sokkal gyorsabban nem biztos, hogy tudtunk volna menni, mert akkor már nagyon-nagyon fáj. A jobb kezemet ugye nem tudtam úgy mozgatni, használni, a váltót, a kéziféket és magát a kormányt fogni, reflexből, ha egy picit megcsúszik az autó, az egy picit necces volt... összességében etapon volt a legnagyobb probléma. Mindezek mellett ez egy szenzációs dolog. Gratulálok az ellenfeleknek, hiszen rettentően gyorsak, és eszméletlen jó verseny volt.

Turán Frici
- Hogy tetszett az új autó?
- Az autó hibátlan volt. Nem volt még ilyen autónk, amin nem kellett azon görcsölni, hogy mi fog rajta megállni... Abszolút egy megbízható autó benyomását tette rám. A csapat nagyon profi volt, semmi gondunk nem volt. A gondokat én okoztam szépen sorban.
- Miket műveltél?
- Az első gyorson átmentünk egy abszolút időt, és nagyon bebátorodtunk. Cereden ennek még nem volt meg a hátulütője, de kaptunk egy defektet, és emiatt, hogy kicsit bátor is voltam, meg a defekt miatt hátrányba kerültünk, ezért Mátraalmáson próbáltam menni egy kicsit agresszívebbet, ennek egy 40 másodperces árok volt a vége. Ezúton is köszönöm azoknak, akik kitoltak, nélkülük szerintem ott maradtunk volna... Utána a következő körben az első két gyorsot megint meg tudtuk nyerni, de Mátraalmáson megint megforogtunk, olyan 10, ami bennmaradt. Folyamatosan próbáltuk a beállításokat megtalálni, a második napot alapvetően a tesztelésre használtuk... Állítottunk egyet az autón, és valószínűleg nem jó irányba, mert az első gyorson megint volt egy megforgásunk, onnantól pedig szerintem beletaláltunk az autóba, jók voltak az idők. Spici nagyon begyorsult, nagyon elkapta a ritmust... Ha nagyon akartuk volna, egy picit közelebb tudtunk volna lenni, de akkor is gyorsabb lett volna. Azt hiszem, mindketten megdolgoztunk, hogy itt legyünk a célban. Nekem azért is nagy szám ez, mert az elmúlt két évben nem is jutottam el idáig. Harmadikok vagyunk a bajnokságban. Egy olyan bajnokságban, ami most talán a legkomolyabb Európában. Nagyon büszke vagyok, a csapat is meg van elégedve. Egy picit kevesebb hibával kell mennünk, de ez szerintem javulni fog, ahogy az autót kicsit jobban megismerjük.

Herczig Norbi
- Hogy érezted magad ezen a hétvégén ebben az autóban?
- A hármas gyorsasági szakaszon megütöttük egy picit az autó alját, és szétment a kipufogónk. Elment a motorerő, és mellé még kaptunk egy defektet is, ezért olyan másfél percet bespájzoltunk. Onnan kezdve szaladtunk a többiek után. Reálisan kitűztünk egy abszolút ötödik helyet magunknak, ez most abszolút negyedik lett, úgyhogy a tervet teljesítettük. Ilyenkor nincs mese, ezt kell csinálni, nincs értelme a felelőtlen rohanásnak. Ennek ellenére a tegnapi utolsó gyorsaságit abszolút idővel teljesítettük, és nagyok voltak a különbségek... Tejföl köd volt, szenzációs volt! Életünk egyik legnagyobb rally-élménye volt. Persze, ha nem sikerül jól, akkor azt mondom, hogy "de rossz", de tényleg... Ismételten bebizonyosodott számunkra, hogy nagyon jó itinert írunk. Tavaly már Nyírádon is így volt, de most még jobban. Harmadszor indultunk az Eger rally-n, és mindháromszor negyedikek lettünk. Szerettünk volna egy picivel előrébb lenni... Nincs értelme, persze, a "ha"-val kezdődő mondatoknak, de ha nincs a tegnapi problémánk, akkor most lehetnénk egy kicsit előkelőbb helyen is. Nem panaszkodunk, itt vagyunk, az autó egyben van, tanultunk nagyon sokat, sok gumit ki tudtunk próbálni, úgyhogy a többi versenyre nézve ez jó.

Spici Talán többen is láttátok a pálya szélén telefonról telefonra vándorló videó felvételt Spiciék "majdnem-esés"-éről. Mivel magam is láttam, nem tehettem meg, hogy ne kérdezzek rá:
- Ebből a sok szponzorból már ilyen komoly őrangyalra is futja? :o) Hogy csináljátok?
- Nem tudom. :o) Talán azt mondhatom, hogy ördögünk volt, és akkor az egyik szponzorom ki is szolgáltam. :o) Nem tudom. Mázlink volt, benne voltunk mi is, szerencsénk is volt... Utána volt szerencsétlenségünk: rossz gumiválasztás, nagyon elment a hajó... Tényleg a sírból hoztuk ezt vissza, nyugodtan mondhatom.
- De ma nagyon siettél.
- Ma nagyon. Minden klappolt, az autó egyre jobb, a beállításai, most már tényleg együtt megyünk az autóval, én viszem őt, néha ő engem, de nagyon-nagyon jó. Most már minden klappolt, minden jó volt.
- A következő abszolút hazai futam lesz... Ezzel az autóval?
- Pontosan ez. :o)
- Cél az első hely?
- Csakis, semmi más.

Vizin Laci bá'
- Tegnap nagyon nem tetszettek neked az a nyálkás idő és utak... Ma egy picit jobb volt?
- Nem, pont ugyanolyan volt, szerintem talán még rosszabb is. Az összes gyorsasági nagyon kihordott volt. Amikor már nem esik az eső, hanem csak nedves az út, akkor az a sár, amit kihordtunk, szerintem jobban csúszik, mintha esik az eső. Azt hiszem, ma nem volt semmivel sem könnyebb. Igazából ezen a versenyen a legrosszabb a tegnapi Mátraalmás volt. Szörnyű volt abban a sűrű ködben.
- Összességében hogy érezted magad?
- Nagyon jól. Az eredményünkkel meg vagyunk elégedve. Mindig úgy állunk a rajthoz, hogy szeretnénk az ötödik helyet megszerezni, és ez most összejött, úgyhogy minden rendben van.
- A szezonban minden versenyen indulsz?
- Igen, minden versenyen szeretnék rajthoz állni.
- Azt mondta nekem valaki a pálya szélén, hogy Te már nagyon egzakt módon kijelentetted, hogy ez az utolsó szezon. Én mindenkit azzal nyugtatgattam, hogy mondtál Te már ilyet nekem pár éve ugyanilyen egzakt módon interjúban, és lám, még most is itt vagy... Most mit lehet komolyan venni?
- Akkor azt mondtam, hogy valószínű, most viszont biztos.
- Elég volt?
- Elég volt. :o)

Asi
- Milyen volt Neked ezzel az autóval újra a régi kategóriádban versenyezni?
- Jó volt, izgalmas volt. Egy kicsikét e miatt a viszontagságos időjárás miatt talán azt mondhatom, hogy nehéz volt. Még csak szárazon mentem az autóval, száraz beállításaim voltak, nincsenek még tapasztalataim esőben sem gumikat tekintve, sem beállításilag, úgyhogy egy kicsikét bizonytalannak éreztem magam.
- Ifj. Bérestől elismerő szavakat hallottunk rólad, azt mondta, nehéz ellenfél voltál. Te hogy érezted? Jó volt vele meccselni?
- Azt gondolom, hogy gyorsabb volt. Jobban választott gumikat, nagyon jól ment végig, nagyobb rutinja van... Így esőben nem volt kérdés, hogy meg fog verni.
- Sokkal több lehetősége van menni, így több rutinja tud lenni... Ilyenkor tud tanulni egy magyar pilóta valami trükköt, vagy bármit?
- Teljesen más az autó, lényegesen könnyebb autó és nyomatékszegényebb, ezért más gumikat is igényel...

Hideg Krisztián
- Milyen volt? Hogy érezted magad?
- Nagyon jól éreztem magam, rég éreztem magam ilyen jól rally versenyen. Nagyon jók voltak a pályák, és nagyon tetszett, hogy esett az eső. Az autó nagyon jól bírta, de a végén most sajnos szétment a motorunk, úgyhogy most azon imádkozunk, hogy a parc fermeig el tudjunk menni. Kilyukadt egy dugattyúnk, de reméljük, odáig már elmegy...
- Ha kell, tolod?
- Most is toljuk. :o)
- Tavaly nem nagyon szeretted a magyar bajnokságot, és nem is nagyon mentél... Idén mi lesz?
- Ha ilyen pályákon rendezik a többi versenyt, mint ezt, akkor nem fogom tudni kihagyni egyik versenyt sem.

Matics Misi
- Milyen volt a Ti hétvégétek?
- Azt hiszem, ezt most nehéz lenne így elmesélni :o) de azt hiszem, hogy a várton felül sikerült, nem gondoltam, hogy ennyire elől végzünk mindjárt az első versenyen ezzel az autóval. Asival is úgy ahogy sikerült tartani a lépést, tegnap este még 6 másodpercre voltunk tőle, reggel arra ébredtünk, hogy 13-ra az átlagidő miatt... Az első körön két gyorsaságin megvertük, harmadikon megijesztettem magam, ott egy kicsit adott vissza, a következő körön meg kétszer is voltam árokban, egyszer egy defektnek köszönhetően, egyszer csak úgy, tempóból adódóan... :o)
- Akkor az a "csak úgy" Te voltál? :o)
- Igen, ige, az én voltam. :o)
- Ennyire siettél?
- Igen, igyekeztünk, mert a csehekkel elég közel voltunk egymáshoz, Asi már el is húzott pár másodperccel, a csehek meg köztünk viszont tizedek voltak, és azt szerettük volna növelni. Sikerült is, de a legvégén kaptam egy defektet a Tarnaszetmária rajtjától 2 kilométerre, az el is intézte...

Botka Dávid
- Milyen volt ez a verseny Nektek?
- Végeredményben jó. Az első kört jól zártuk, mi voltunk az elsők, aztán esett az eső, ott hibáztunk egyet, rossz gumit tettünk fel. Végeredményben azzal el is ment a versenyünk, mert annyi előnyük lett a Hidegéknek, hogy már nem tudtuk beérni őket. A mai nap az összes gyorsaságit mi nyertük. Igazán jó volt, élveztük, tetszett.
- Az autó jól szuperált?
- Jól, igazán semmi gond nem volt, csak egy fékbetét gondunk volt, egy AC pumpa meg egy defekt, ennyi volt az egész verseny alatt, de ez belefér.

Zambelly György
- Fáradtnak tűnsz...
- Szerintem mindenki fáradt, aki végig csinálta, mi is azok vagyunk, de ez egy kellemes fáradtság, jól érezzük magunkat, örülünk, hogy itt vagyunk a célban. Gyakorlatilag az autó is jól viselkedett, bár voltak kisebb bajok a váltóval, de itt vagyunk, és ez a lényeg.
- Az eredménnyel mennyire vagy elégedett?
- Nem tudom az előttem levőket megfogni. Be kell, lássam, Hideg Krisztián is gyorsabb meg a Botka Dávid is.
- Akkor elkönyvelted, hogy ez lesz a Te bérelt helyed a szezonban?
- Az a helyzet, hogy komoly technikai hátrányban vagyunk az ő autóikkal szemben, és így mi ezt nagyon jó eredménynek tartjuk.

Kakuszi Zsolt
- Milyen volt? Hogy éreztétek magatokat?
- Húúú, nagyot csúszkáltunk... :o) Nagyon csúszott az út, de gondolom, mindenkinek. :o) Jól éreztük magunkat. Így, hogy a verseny elejétől vezettük a kategóriánkat, picikét könnyebben mentünk, fel voltunk lélegezve, de azért nyomtuk neki végig, kellett küzdeni.
- Tetszik a végeredmény?
- Tetszik, igen, maximálisan. Ennél jobb nem is lehetne, meg vagyunk vele elégedve.

Pintér László
- Milyen volt?
- A tegnapi nap igazándiból elég kalandosra sikerült. A mai napon ugyan volt két megforgásunk, de gyakorlatilag nagyon tetszettek a pályák, és élveztük folyamatosan végig. Az A8 eleje annyira elment, hogy ha nem történik ez a három megforgás, akkor sem tudtuk volna utolérni őket. Tavaly Miskolcon mentünk utoljára, ennek tükrében ez a negyedik hely abszolút megfelelő, örülünk annak, hogy célba értünk.
- Az autó jól muzsikált?
- Igen, és ezt nagyon köszönöm a szervizcsapatnak. Gyakorlatilag mindent kicseréltünk rajta, felújítottuk, és egy karcolás nélkül hoztuk be a célba, ami egy ilyen nehéz, rumlis versenyen külön eredmény. :o)

Ifj. Ranga László
- Na mesélj! Milyen volt?
- Rengeteget tanultunk az első vizes versenyünkön ezzel az autóval. Igazából a gumikba nem mindig sikerült beletalálnunk. Ma megpróbáltuk a negyedik helyet befogni Trencsényiékhez, de nagyon gyorsak voltak, úgyhogy ilyen adok-kapok volt végig kis különbségekkel. Nem sikerült, de nagyon sokat tanultunk, és nagyon jó ez az ötödik hely.
- Az autó jól viselkedett?
- Tegnap elvesztettünk jó sok tíz másodpercet például az AC miatt meg más miatt is, de azon kívül semmi baja nem volt, jó a futómű, jó a motor, jó minden rajta.

Szíjj Zsolti
- Most, hogy túl vagy rajta, mesélj egy kicsit nekünk! Milyen az új autó, milyen az új navigátor, milyen volt ez a csúszós, nyálkás verseny Neked?
- Az autó jó, a navigátorral is meg vagyok elégedve. Az autó igazság szerint nagyon is jó, ezek a nyálkás, taknyos utak viszont nem tetszettek, pláne Tarnaszentmária, nagyon-nagyon dobálós, ez szerintem autókínzás, de hát ez van. A vége felé már kezdtem megelégedni azzal, amit produkálunk, kár, hogy nem tudtunk így kezdeni. Az elvárásokat nem sikerült teljesíteni, mert azért titkon abban bíztam, hogy a dobogóra felférünk, de ez nem sikerült. Abszolútban tizenkettedikek lettünk számításaim szerint, kategóriában pedig negyedikek.
- Min múlik szerinted, hogy nem úgy kezdesz, ahogy kellene? Mert nem ez az első alkalom, hogy ezt hallom Tőled...
- Én mindig elspórolom a legelső gyorsot. Valamit ki kéne találnom, hogy jobban tudjak kezdeni. :o) De itt nem csak a kezdésen volt, hanem az új autón is volt a hangsúly. Nem ismertem a határait, nem ismertem a féktávokat, nem tudtam, hogy mit bír el, mit nem bír el, ezeket ezen a versenyen kellett kitapasztalni.

Ollé Sasa
- Hogy érezted magad az autóban? Milyen volt a Ti hétvégétek?
- Az autóban jól éreztem magam, bár nekem nem tetszett ez a verseny igazából. A harmadik gyorsasági után volt egy kis problémánk. Nem vették ki etapnak, és akkor volt ebből egy nagy hiszti nekünk. 45 perc állás után el kellett rajtolnunk, és leszakadt az eső... Előttünk is egy nagyon nagy baleset volt és mögöttünk is egy nagyon nagy baleset, azután már kivették. Hat autót elrajtoltatni, amikor mindenki hisztizik, hogy nincs értelme, szerintem felelőtlenség volt. Utána még nekünk kellett tizenötezer forint bírságot fizetni... Ez folytatódik még tovább az RSB-n, mert ezt azért nem hagyjuk annyiban. Úgy gondolom, hogy nem erről kellene szólnia egy versenynek... Az autó az nagyon jó, de ott, azon a gyorson el is úszott nekünk a hétvége, mert ott kaptunk rögtön majdnem 30 másodpercet Kakuszitól. És azért tudni kell, hogy 2-3 másodperceken belül vagyunk, így ezután nem is volt kedvünk menni. Teszteltünk. Teszteltünk új futóművet, felrakattunk egy új váltót, Miskolcra nézegettük az autót. Volt, amikor ez jól sikerült, akkor megvertük a Zsoltiékat 8-10 másodperccel, volt, ahol 15-tel is, aztán húztunk egy rosszat, akkor kaptunk négyet, szóval össze-vissza volt. Nem tudtuk behozni ezt az előnyt, semmiképpen nem tudtuk volna behozni már. A furcsa az Ariel volt, hogy Ő nagyon jól beletalált. Gratulálunk neki, és számolni kell majd vele a további versenyeken.

Botka Krisztián
- Hogy érzed magad így a végére?
- Nagyon fáradtan most már, így a nap végére :o) de úgy érzem, hogy egy nagyon jó versenyt teljesítettünk, hiszen a célban vagyunk. Egy nagyon nehéz verseny volt ez, de azt hiszem, minden versenyző ezt mondja. Egy nagyon nagy pechsorozaton vagyok túl most már, aminek remélem, már vége van. Négy defektet kaptam, ami alatt legalább 6-7 percet begyűjtöttem. Hiába próbáltam a vége felé gyorsítani, már esélytelen volt az egész, inkább begurultunk ide.

Tobak Zoli
- Hogy érezted magad újra rally pályán, rally autóban, rally versenyen?
- Nagyon jól éreztem magam. Kicsit kemény kezdés volt az, hogy ennyi év kihagyás után esős versenyen kellett mennem. Amikor korábban mentem öt évig, akkor sem mentem soha vizes versenyen.
- Akkor ez most igazi mély víz volt.
- Nagyon mély víz volt. Az első nap fel is akartam adni a küzdelmet, nem is akartam menni tovább. Én vágott slickekkel mentem, ráadásul középkeményekkel, és nem gondoltam volna, hogy meg tudom csinálni. Aztán a második napra kicsit megszáradtak a pályák, kezdtem élvezni, kezdtem visszatérni a régi kerékvágásba. A mai nap jó volt.
- Mennyire figyelted az eredményt? Vagy csak autózgattál?
- Nem figyeltem az eredményt. Igazából gyorsonként nagyon sokat kaptam az ellenfelektől, inkább a visszaszokás volt a lényeg, kellett barátkozni az autóval, így pedig jól sikerült az első verseny.
- A szezon további része?
- Miskolcon megyek, utána lesz pár amatőr verseny, ahol tesztelgetek, aztán Nyírád és Mecsek.

Gyarmati Ariel
- Azt mondja Sasa, hogy nagyon meglepted őt. Téged is meglepett, hogy ilyen jól tudtál menni, vagy azért te tudtad? :o)
- Nagyon tartottam az autótól, és attól, hogy mikorra fogunk tudni megbarátkozni vele, úgyhogy engem is nagyon meglepett, hogy a tegnapi napi második körben már nagyon jókat tudtunk vele autózni. Mondták, hogy a jót könnyű lesz megszokni, de azt nem gondoltam, hogy ennyire hamar... Nagyon boldog vagyok, hogy ilyen jó eredményt el tudtunk érni. Semmi kalandunk nem volt, nem vállaltunk be olyan dolgokat, amik rizikósak voltak, biztonsággal mentünk, és nagyon jó volt, örülök neki.

Bessenyei Zoli
- Neked milyen volt? Te is utáltad, hogy ilyen nyálkás, csúszós volt, vagy inkább élvezted? Melyik táborba tartozol? :o)
- Inkább az "utáltam" közé fogok tartozni, de az eredmény szempontjából jó volt. Talán könnyebb volt most elsőre N3-ban menni dízellel, mert így kiegyenlítettebbek voltak a különbségek, szárazon nehéz lesz a Hondák ellen, főleg ilyen gyors pályákon. Elsőre szárazon nem biztos, hogy ilyen eredménnyel tudtunk volna végezni. Szerettem volna jól bemutatkozni, úgy tűnik, hogy ez sikerült is, de nekünk is nagyon sokszor benne volt a hiba. Többek között a közel egy perces előnyömmel sikerült ma árokban landolni 40 km/óránál... Azt gondolom, hogy aki itt eljutott a célig, mindenféleképpen dicséretet érdemel... Most egyelőre úgy néz ki, hogy jól álltunk, bár azt is tudni kell, hogy amíg Suba Egon versenyben volt, addig erősen vert bennünket, de aztán nekik becsúszott egy hiba... Szerintem menni fog az adok-kapok, és ez még elég jó csatákat fog hozni N3-ban az elkövetkezendő versenyeken.
- Egész szezon?
- Természetesen, és úgy tűnik – és ezt lekopogom – hogy támogatóink lehetővé teszik, hogy Szlovákiában is menjünk egy teljes évet. Ezért is volt nagyon fontos, hogy itt Egerben jól végezzük, mert ezzel most megnyertük a szlovák bajnokit is N3-ban. Úgyhogy nekünk a következő verseny 3 hét múlva Rozsnyó, majd rá egy hétre Miskolc... Vigyáznom is kell az autóra, mert az sehol nem fog beleférni, hogy odacsapjam, mert akkor nem készül el a következő versenyre.
- Ez a pilótában is benne van ilyenkor, hogy jobban visszafogod magad?
- Természetesen, mindenféleképpen fáj, főleg úgy, hogy Gyuri mellettem ugyanezeket elmondogatja kanyaronként. :o) Azzal nyugtat, hogy nem szabad, így ma már mindenhol nagyjából egy fokozattal lejjebb mentem, mint ahogy elférne, mert tényleg, egy hiba... Főleg így, hogy ilyen szerencsétlenül áll a Hadik Rally Team, két autó is kinyiffant az elmúlt három napban elég csúnyán, nem feltétlenül férne bele, hogy ha én most összetörtem volna az Astrát, az elkészüljön a következő versenyre. Nagyon sok helyen megremeg a lábad a tudattól...

Radó István
- Milyen volt újra magyar futamon indulni? Még akkor is, ha Te valójában a szlovák futamon mész.
- Végülis a magyar futamon mentünk mi... Ezek a pályák nagyon jók. Én megyek rajtuk huszonöt éve, azt hittem, hogy ismerem, de voltak trükkök, ami engem is egy kicsit megtréfált. A szlovák bajnokságban megyünk, ott elég jól sikerült szerepelnünk, a többiek azt mondták, hogy a magyar kategóriát is olyan 3 perc körül nyertük... Voltak kalandok, dolgoztunk, jólesett, persze az idő megtréfált mindenkit, de mindenkinek gratulálok, aki célba ért.

A magunk részéről csatlakozuk, és ezúton gratulálunk minden célbaérkezetteknek.

Találkozunk a következő futamon négy hét múlva Miskolcon!
>>>>>>>> Eger C2 R2 Max teszt - 206WRC
>>>>>>>> Eger péntek - 206WRC
>>>>>>>> Eger szombat - 206WRC
>>>>>>>> Eger vasárnap - 206WRC
>>>>>>>> Eger Rally - Ursu




© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek