2017. augusztus 24.










Mecsek Rally vége


Vasárnap délután a szokásos módon a cél előtti szervizparkban beszélgettünk az ide érkezőkkel.

Benik Balázs
- Milyen volt a mai napotok?
- Az első gyorsasági szakaszon felraktunk BF GoodRich abroncsokat. Életemben először mentem ilyen abroncsokkal, de szerintem jobb. Igaz, még tapogatóztunk a kempingen, de gyakorlatilag az az 1 egész pár tized, amit kaptunk Tomiéktól, nagyjából benne volt ebben. A második gyorsaságin már nem tapogatóztunk, vissza is adtuk nekik, meg is nyertük azt a szakaszt. A harmadik gyorsaságin pedig volt az az ominózus dolog, amikor Nekik problémájuk volt.
- Amit ott akkor tapasztaltatok, mennyire ült rá a lelketekre, hogy' tudtatok utána menni?
- Én gyakorlatilag nem eszméltem fel, hogy Ők azok vagy sem. Volt ott egy autó az árokban, volt ott egy pár ember, akik nem mutogattak semmit, amin csodálkozom is. Volt ott egy Skodás lobogó, lobogtatták az emberek, utána meg ők ki voltak esve, de senki nem állt az út közepére, hogy baj van, meg kell állni vagy sem... De hát az OK tábla azt jelentette, hogy nem kell megállni... Utána alig találtam le a gyorsasági szakaszról. Elkezdtünk az elején egy viszonylag gyors autózást, hiszen akkor 1 egész valahány tized másodperc volt a különbség köztünk, Tomiék is és mi is le akartunk gyorsan menni. Annyira kizökkentett a ritmusból, hogy utána nagyon nehezen találtam vissza.
- A többi gyorsaságira azért nem nyomta rá a bélyegét Tudtál önmagad lenni?
- Nem. Nagyon óvatosan mentünk, az autót sem használtuk már 100%-on, nem is raktunk fel új abroncsokat, ugyanazokkal mentünk, mint az első körben... Igazából tényleg csak az volt a cél, hogy beérjünk.
- A bajnokság szempontjából ez egy nagy előrelépés, nem?
- Nem nagyon számolgattam még, de gyakorlatilag a következő futamon kell szereznünk 10 pontot, és akkor elvileg meglehet a bajnokság.
- Ezzel az előnnyel mennyire vágsz majd nyugodtan neki így, hogy szinte már csak célba kell érned?
- Nem gondolkoztam még ezen, megmondom őszintén. Szerintem kell majd egy kis idő, amíg értékeljük ezt a hétvégét, de szerintem menni fogunk nagyon.

Varga István
- Milyen volt?
- Nehéz volt.
- Mi volt a legnagyobb nehézség a mai napon?
- Miután Tamásék kiestek, elment a kedvünk mindkettőnken a versenyzéstől. Nem jón dolog, de hál' istennek semmi bajuk nincsen. Győztünk, örülünk neki, de tiszta szívből nem tudok neki örülni...
- Azért mégis eggyel közelebb vagytok a bajnoksághoz... Mire lehet számítani?
- Igen, most helyzeti előnyben vagyunk. Majd elkezdünk számolgatni, hogy egyáltalán kell-e még nyernünk, vagy elég a második hely. Ez nem azt jelenti, hogy nem próbálunk nyerni, de nem minden áron.

Herczig Norbert
- Gratulálok a második helyhez!
- Kicsit elúszóban láttuk a mai napi harmadik gyorsasági előtt, amikor Turi Tomi és Tóth Imi sajnálatos balesete miatt nem rajtoltatták el azt a gyorsaságit. Akkor úgy gondoltuk, hogy nem fogjuk tudni utol érni Vizin Laci bácsit, de úgy indultunk neki az utolsó gyorsaságiknak, hogy megpróbáljuk. Az árpádtetőin hoztunk 5-6 másodpercet, de a magyarhertelendin csak 3 tizedet. Maradt még 9 másodperc a hátrányunkból. Úgy álltunk oda az utolsó gyorsasági rajtjába, hogy nem csinálunk semmit különöset, csak megpróbáljuk azt amit az itinerbe leírtunk. Nem számítottam erre a különbségre. Éreztem, hogy jó lesz az eredmény, de nem gondoltam volna, hogy utol tudjuk őket érni. Nagy a boldogságunk. Először ebben az évben most volt igazi küzdés. Épp azt beszéltünk Laci bácsival, hogy most először olyan rallis volt az egész.
- Most már tudtál csak a vezetésre figyelni, az autóval nem volt semmi probléma?
- Pontosan így, ahogy mondod. Tegnapi napom sem volt semmi gondja az autónak, csak a beállításokon kellett javítani kicsit. Tegnap én hibáztam, leestünk az útról és a nézők segítségével tudtunk csak kijönni. Ezúton is még egyszer köszönöm nekik, mert ha ők nincsenek, nincs ez a remek eredmény!
- Következő verseny?
- Tapolca! Újra vissza kell állni a murvára. Ez teljesen új verseny lesz mindenkinek. Még süldő koromban versenyeztem egy-egy pályán. Várom a gyorsaságikat és várom a versenyt.

Vizin László
- Sikerült megtartani a harmadik helyet.
- Nagyon örülünk neki, nagyon jó verseny volt és egy remekül felkészített autót kaptunk a Budai Teamtől. Nagyon élveztük a versenyt és nagyon boldogok vagyunk.
- Számítottál erre? És vívtál a Norbival, vagy csak a célba érés volt a szemed előtt?
- Abszolút vívtam és az utolsó gyorsaságin valami óriásit ment a Norbi és egész nap is, amihez gratulálok neki!

Érdi Tibi
- A mai napotok kicsit nyugodtabb és könnyebb volt, mint a tegnapi nap?
- Hát, mondjuk azt, hogy az utolsó kör könnyebb volt, de az első nem. Az első gyors után etapon elkezdett engedni a kerekünk, megálltunk vele. Majd ahol a Turi Tomi beesett, azon a gyorson etapként jöttünk át. Amikor idefele jöttünk a szervizpark fele, kaptunk még egy defektet. Nem is értem, mitől... Defektes kerékkel kellett eljönnünk idáig. De annyira elkezdte verni az autót, hogy fel kellett raknunk a másik defektes kereket. Az már nem foszlott annyira szét, azzal épp, hogy ide értünk. De most minden rendben volt a második körön.
- Tegnap azzal váltunk el, hogy este a fejedben valami rendet kell csinálni. Ezek szerint sikerült?
- Igen, sikerült :o) Egy kicsit stílust váltottam. Ugyebár néztem én is itt Pécsett versenyt, tudtam, hol állnak nézők, csak ott színeztem, a többi helyen higgadtan, nyugodtan...
- Időre?
- Igen, időre.
- Elégedett vagy a végével?
- Teljesen. Ezzel a negyedik hellyel átvettük a bajnokságban Asitól a harmadik helyet, úgyhogy teljesen rendben van.

Turán Frici
- Mesélj! Milyen volt Neked ez a mai nap?
- Hát, párszor csalódást okozott az autó, főleg azért, mert az esti szervizben is és a maiban is azt gondoltuk, hogy végre megoldódott a hajtásproblémánk, de nem így volt... Az első gyors előtti gumimelegítésen már elkezdett csúszkálni a kocsi hátulja. Én úgy nézem ezt a versenyt, hogy egy kétkerekes autóval lehet abszolút ötödik helyet csinálni... Volt egy defektünk is... Próbálom pozitívan nézni, hiszen végre célba értünk, az első hatban benne vagyunk, pedig nagyon sok technikai problémánk van, úgyhogy én úgy érzem, az első három hely adta volna nekünk még akkor is, ha Tomiék nem esnek ki. Mindeneetre jó kis mezőny volt, Kálminak is és nekem is a maximumot kellett hozni... jó hétvége volt.
- Mindenesetre értékes pontokat gyűjtögettetek, ami a bajnokság szempontjából nem elhanyagolható. Mi vár rátok az év hátra lévő részében?
- Megmondom őszintén, azt sem tudom, hány pontunk van. Van befejezett versenyünk, talán feljebb jövünk a ponttáblázatban...
- Van valami kitűzött cél év végére?
- Igen, minden versenyt befejezni... Most már nincsenek céljaink, minél jobb helyen, minél több versenyt befejezni...
- Aztán amit az kiad?
- Így van.

Borsi Gergő
- Elég stabil napon vagy túl az eredményeket látva. Belül is így volt?
- Így van! Az volt a cél hogy tartsuk a pozíciónkat, miután megelőztük Spiciéket. Biztonságosan, magabiztosan versenyezzünk. Ez most ide volt elég. Azt hiszem, ha jobban forszírozzuk, akkor sem jutunk előrébb.
- Kalandotok volt? Autó jól üzemelt?
- Minden rendben volt, az autó is remekül üzemelt, jól csinált a dolgát mindenki.
- így benne az évben, mit gondolsz az autódról?
- Ez egy nagyon jó autó! Egyetlen egy probléma van vele: 99-es. Illetve ez nem is baj, csak a többiek elhúztak évjárat tekintetében, de én nagyon élvezzem és szeretem a versenyzést ezzel az autóval.

Spici
- Az eredményeket, vagyis a sok első helyet nézve azt lehetne gondolni, hogy sima napon vagytok túl, de ez nem így van.
- Nem ez valóban nem így van. Borzasztó nagy meccs volt, teszteltünk végig, próbáltunk olyan gyorsan menni amennyire csak lehet. Hol sikerült a beállítás, hol nem, de mindenképpen menni kellet, mert az A8-asok nagyon jöttek és a Borsi Gergővel is meccseltünk és próbáltuk abszolútban megtartani a pozíciót. Az utolsó gyors döntött három pozícióról. Jó volt nagyon!
- Következő versenyen is N-ben látunk?
- Hát valami ilyesmi vagy S2000. S2000-ben gondolkodunk.

Tóth Vili
- Hogy érzed magad ismét bajnokként itt a célban? Ráadásul még messze a szezon vége, úgyhogy jót alakítottatok...
- Fantasztikusan! Nagyon örülünk neki, hogy megszereztük a hatodik Szuper1600-as vagy KitCar bajnoki címünket. Nagyon nehéz verseny volt, és a vége felé egy kicsit rosszalkodott az autó, valami miatt nagy fordulaton nem üzemel. Féltünk, hogy nem érünk be vele a célba...
- De még ez is belefért.
- Szerintem már nem sietett senki az utolsó körben, úgyhogy bele.
- És milyen lelkileg? Fel tudtátok már fogni?
- Nem, nem, még mindig nem :o)

Bútor Robi
- Egyrészt a mostani győzelemhez, másrészt a bajnoki címhez gratulálok. Hogy érzed magad most? Azon kívül, hogy ? ha jól látom ? fáradt vagy...
- Nem. Az utolsó körben egy kicsit megtréfált minket az autó, egy hatalmas motorerő hiány keletkezett, amit nem tudunk, miért van. Háromhengerezik, szaggat, és nem lehet 5000 fölé forgatni, és az már Árpádtetőn mutatkozott, így nagyon megijedtünk, mert még két gyorsaságit ki kellett bírnia, hiszen nem csak a bajnoki címünk, de a külföldi szereplés is múlott ezen. Talán a legutolsó gyorson izzadtam le legjobban annak ellenére, hogy ott jöttünk a leglassabban... Izgalmas volt, de megvan :o) Elhozott idáig, innen meg már csak átvisz a célig. Úgyhogy összességében boldog vagyok, és örülök, hogy így sikerült befejezni ezt az évet itthon.
- Ez már azt jelenti, hogy 100%, hogy ott lesztek Svájcban az IRC futam rajtjánál?
- Én úgy gondolom, hogy igen, legalábbis ha Tóth Imi kollégám felépül addigra, hiszen Ő a választott navigátor. Úgyhogy ezért a kis bakiért Turi még felelni fog :o) Remélem, Imi addig rendbe jön, és nem is gondolja meg magát. Hiszen a csapat úgy döntött, hogy Vele szeretnénk indulni, ha viszont Ő úgy dönt, hogy nem tudja vállalni, akkor nem tudunk indulni mi sem, annak ellenére, hogy alá van írva ez a verseny. Úgyhogy a mi részünkről rajtkészek vagyunk, remélem, Imi is az lesz. Még van egy hónapja. :o)
- Akkor beszéljünk ?ha?-val. Ez az autó?
- Igen, azt gondolom, ez az autó, persze reméljük, a hiba nélkül :o) Addig még van feladata, meg a fiúknak is, hogy rendbe tegyék, teljesen felújítsanak rajta mindent. Igen, ez az autó. Ez egy jó autó.
- Azon kívül, hogy külföldi verseny, ismeretlen pályák, az, hogy Svájc, okoz valami nehézséget? Magaslati levegő, bármi? Mi az, ami Nektek a legnagyobb nehézséget jelenti majd.
- Még nem foglalkoztunk ezzel, babonából sem. Az volt a lényeg, hogy most itt a magyar bajnokság eldőljön. Azt hiszem, a jövő héten kell ezekről a dolgokról információkat szereznünk. Gondolom, hogy hegyi pályákon lesz, magasban, hideg lesz, sötét lesz, addigra esetleg már egy kis hó is leeshet, úgyhogy abszolút új körülményekkel fogunk találkozni, de azt gondolom, hogy Imivel a RAC-on a közös munkánk nagyon sikeres volt és pontos, úgyhogy szerintem hasonlóan fel fogunk erre is készülni, és megpróbáljuk legalább olyan jól csinálni, vagy még jobban, mint az angliai futamot.

Kakuszi Zsolt
- A mai napotok szorosabban alakult.
- Ma már kezdtünk úgy ahogy javulni, de a gumikat jobban el kellett volna találni. Illetve nem is eltalálni. Maradt tavalyról kettő Yokohama, amit felraktunk hátulra, de nagyon csúszkált a hátulja. Ha ez nincs, jobbak lettek volna az időeredmények, de így is szorosabb volt, mint tegnap.
- Az utolsó előtti gyors jól sikerült.
- Az a pálya mindig feküdt nekünk, sikerült megnyerni mindkétszer. Ez bearanyozta a napunkat :)
- Következő versenyek?
- Hát a két magyar bajnoki és gondolkozunk San Remo-n. Nem nagy az ősztáv, 210 km, de elég kacskaringós úton megy. Ez a héten derül ki.

Matics Misi
- De nagy volt ez a sóhaj... Mesélj egy kicsit, miért is, milyen napotok volt?
- Problémamentesen mentünk a mai napon, semmi gondunk nem volt. Igazándiból semmi nem történt. Mentünk a saját kis tempónkban, próbáltuk beosztani az autót, magunkat, és próbáltuk tartani a pozíciónkat.
- Elég volt ez arra, amit szerettetek volna a végeredményt tekintve?
- Bőven. Nem is gondoltam rá, hogy ennyi 9-es között ide férünk az első 3-ba. Ismerve a technikákat nem számítottam erre az eredményre.
- Akkor most elégedett lehetsz, mégsem ez látszik rajtad. El vagy gyötörve?
- Nem, csak beteg vagyok egy kicsit, és nyűgös vagyok. Természetesen egy első helynek jobban örültem volna :o) de teljes mértékben elégedett vagyok. Úgy néz ki, a 6-osnak ez volt az utolsó versenye... Remélem, nem kiabálom el!
- Ezek szerint a szezon hátralévő két versenyére már az új autó érkezik?
- Nem, nem a teljesen új. Szereztem egy EVO 8-as. Ha minden igaz, akkor azzal megyünk teszt-jelleggel.
- Átmenet, hogy meglegyenek a fokozatok?
- Igen, meg a hajtást is szeretnénk tesztelni, meg ugye az egy hosszabb, nagyobb kaszni, kipróbáljuk, mennyivel másabb.

Pethő
- Mesélj egy kicsit! Így visszatekintve hogy' értékeled ezt a versenyt?
- A Zambelly-vel kezdtük a napot egy 19-es hátránnyal. Az első kör első gyorsaságiján ebből le tudtam dolgozni 11 másodpercet. A második gyorson már csak egy másodpercet tudtam ledolgozni. Pedig itt azt hittük, Ő fog adni, ehhez képest mi adtunk neki, még ha csak keveset is. Sajnos a Turi beesése miatt az egyik gyorson etapon át kellett szaladnunk, de a következő körre sejtettük, hogy Árpádtető nekünk nagyon bejön, és fog kapni ? ha nem is 11-et, de ? olyan 5-6 körül biztos. Tartottunk is tőle, mert tudjuk, hogy nagyon jó versenyző, jó pilóta lett, számolni kell vele. Sikerült 1,6-ot ledolgoznunk, de Hetvehelyen visszaadott 1-et, aminek nem nagyon örültünk. Akkor fordultunk olyan 2,1-re... Az utolsó gyors volt a vízválasztó, ott nagyon-nagyon lesiettem. Most mondják, hogy abszolút 4-nek mentünk le. Nagyon-nagyon sajnálom Turit. Nagyon gratulálok mindenkinek, de mi nagyon-nagyon örülünk.

Tárnok Tamás
- Mesélj! Milyen volt ez a verseny nektek?
- Szerintem sikeres volt. Azon kívül, hogy tegnap túlcsúsztunk, és ott hagytunk olyan 15-20 másodpercet, azon kívül problémamentesen mentünk. A mai napon egy kicsit jobbra számítottam, hogy egy kicsit előrébb tudunk menni az abszolútban, de valószínűleg pszichésen már nem volt bennem olyan drukk, és ezért...
- Kevés voltál már? :o)
- Igen. Reggel kávét kellett volna innom. Pedig nem szoktam kávézni, de most lehet, hogy azt kellett volna.
- Milyen verseny lesz még nektek az idei szezonban itthon vagy kint?
- Sajnos kint nem, nadrágszíjat meghúztuk erre az évre, azért is van a hegyi menetel is szüneteltetve. De a kettő közül valamelyikre mindenképpen elmegyünk. Az nem biztos, hogy a Megannal, mert ha a murvát választjuk, akkor lehet, hogy bérautó lest belőle.
- Milyen? Mit szeretnél?
- Lehet, hogy ugyanaz, mert a Bodolaiékkal meg voltunk elégedve, és az egy normális autó, szerintem pontot lehet vele szerezni. Szerintem nem bízzuk már Zemplénre a döntést, hanem Tapolcán elgurulunk.

Krózser Menya
- Mondd, hadd halljuk!
- Volt egy kis izgalom a végére, kaptunk egy jobb első defektet az utolsó gyorsaságin, de aztán 1,6-tal megmaradt a harmadik helyünk, úgyhogy lényegében sokat nem veszítettünk. Alapvetően pozitív volt mind a két nap. Most már eljutottunk a kocsival oda, hogy már tudunk vele gyorsan menni. Jókat is mentünk, úgy gondolom, úgyhogy mindenféleképpen jó volt.
- Ezek szerint nem bántátok meg ezt a kiruccanást.
- Abszolút nem bántuk meg, jól éreztük magunkat.
- Ez kiruccanás volt, a perspektíva első jele?
- Hát, ezt még majd megbeszéljük, nem tudjuk még egyelőre.

Szíjj Zsolti
- Mondd! Ma jobb volt, mint tegnap?
- Igen, persze, ma már jobb volt. Jól éreztük magunkat az autóban, és azt hiszem, az idők is magukért beszélnek, azok már elfogadhatóak.
- Műszaki probléma? Vagy egy kis kaland a mai napon?
- Műszaki probléma nem volt. Egy kis kaland itt a végén, az utolsó gyors utolsó kilométere, szokás szerint...
- Mit csináltál?
- Semmit. Sok volt a kavicskihordás. Gábor izgult, én ura voltam a helyzetnek. :o)
- Az év további részében?
- Versenyzünk tovább. Bízom benne, hogy anyagiakkal győzni fogjuk, és tudunk menni tovább.

Pálinkás Zsolt
- Na mesélj! Milyen volt ez a hétvége nektek?
- Nagyon örülök, hogy egyáltalán itt vagyunk a célban. Pécsen ez eddig még egyetlen egyszer sem sikerült, igaz, már kétszer megpróbáltam elindulni, úgyhogy örülök, hogy itt vagyunk a második nap végén. Nagyon-nagyon tetszett. Jó volt az időjárás is, és tényleg jók ezek a pécsi pályák, igazi rally pályák.
- A végeredménnyel mennyire vagy elégedett?
- Hát, elégedett vagyok vele, bár jobban szerettem volna egy kicsit előrébb végezni, de így elsőre nem volt rossz. Jövőre már biztos kicsit könnyebb lesz.

Osváth Péter
- Hogy tetszik a negyedik hely?
- Egész jó. Bár tavaly harmadikok voltunk. Idén sokkal keményebb mezőny gyűlt össze. Kicsit jobban kellett volna sietni, mert a Menyáék defektet kaptak és a végére 1,6 másodperc maradt.
- Taktikáztatok vagy csak így alakult?
- Így alakult. Az utolsó gyorsban is maradt. Volt három nagy hibánk, de már késő...

Balázs Öcsi
- Újra ladában! Milyen volt?
- Ez elején még furcsa volt, nem akarta azt csinálni, amit én akarok, de a végére olyan volt, mint egy kezesbárány. Megnyertük a H abszolútot és a kategóriát.
- Ezt vártad?
- A H abszolútra nem számítottam, mert voltak itt nagyobb autók, de ők kiestek. Örülünk neki.
- Mi volt a gátnál, az első körben?
- Siettem! Volt harc a Balatonyi, Födő és köztem, és egy féktáv nagyon rövidre sikerült és nem akart elfordulni és kicsit felmentünk a padkára.
- De nem lett nagy kár?!
- Kicsit csúnyán állt a futómű, de a fiúk kicserélték gyorsan és a következő körben rendben volt minden.
- Következő verseny?
- Jövőre! Szeretnénk a Mutsubishivel felkészülni. Mikulás Rally jöhet szóba még egy VFTS-el.

Födő Imre
- Gratulálok a H csoport második helyéhez. Milyen volt ez a küzdelem?
- Nagyon tetszett a verseny, mindig is szerettem a pécsi versenyeket. Ha nem lett volna technikai problémánk, akkor szorosabb lett volna a meccs, de így is jó volt az egész. Tönkre ment a váltó az magyerhertelendi gyorsaságin, és csak ötödik fokozat volt. Így kellett felmennünk a dombon és kaptunk 19 másodpercet.
- További versenyek idén?
- Meglátjuk hogy állunk H abszolútban. Szeretnénk menni és előrébb lépni, ha ez lehetséges.

Keller Péter
- Mondhatni fölényes győzelmet arattál!
- Minden tökéletesen ment. Nem mentünk 100%-ig percízen, hisz először versenyeztem aszfalton ezzel az autóval. Siettünk az utolsó gyorsaságin is, pedig nem kellett volna. Sok mindent ki tudtunk próbálni, gumikról is sok tapasztalatunk van. Azt hiszem sikeres versenyt tudhatunk a hátunk mögött. Kategóriában nem tudtunk kiélezett küzdelmet folytatni, mert a fő ellenfelünk jelentősen lemaradt, így nagyobb kategóriákból kinéztünk egy-egy párost és próbáltunk náluk jobb időket menni. Abszolút 40.-ek lettünk. Szerintem ebből látszik, hogy siettünk a második nap. Következő versenyen ismét murva lesz. Úgy hallom, izgalmas, jó pályák lesznek.
- Egész évre marad ez az autó?
- Mindenképp! Késve indultunk neki az évnek, és a bajnoki cím itt el is úszott, de erősítjük a második helyet. Igazából nagyon jó kis autó, esetleg a motorerőben lehetne kicsit hozzányúlni, de bebizonyítottuk, hogy a kategóriában ütőképes kis autó.

Gyarmati Ariel
- Elnézve a célba érkezetteket, mondhatni túlélő verseny volt ez. Nektek hogy sikerült?
- Igen, elég sokan kiestek a kategóriából. Igazából úgy álltunk neki a versenynek, hogy nagyon beosztva, ésszel kell autóznunk, hisz egy negyedik hely elég a bajnoki címhez, így nekünk ez az N2 második és Kupa első hely tökéletesen megfelel. Nekem ez nehéz volt, hogy nem tudtam olyan tempóban autózni, ahogy megszoktam, vissza fogni magam, nehogy valami hiba miatt kiessünk, de több mint kárpótlás ez a bajnoki cím. Örülünk és szép emlékünk van a Mecsek Rallyról ismét.
- Volt valami kaland, defekt?
- Tegnap az első gyorsot kapásból kikéstük, meg kellett állni etapon, a második pótkereket rögzíteni. A másodikon, a körgyorson, majdnem elmentem balra, jobb helyett, ott tolatnom kellett. Jól mondta a navigátorom én pedig fejben fejben teljesen rákészültem, hogy én ezt most hogy fogom bevenni balra. Neki is álltam és akkor kiabált a navigátorom, hogy álljak meg. Igazából el sem hagytuk az elágazást, úgyhogy csak pár métert kellett tolatnunk. A harmadik gyorson majdnem elhagytuk a bal első kerekünket, mert lelazultak a csavarok. Szóval az első kör meglehetősen kalandos lett, de a következőkben minden rendben ment. Vigyáztam rá nagyon, nem mentünk le tőre, figyeltem nagyon, hogy hol lehet olyan éles padka, ami kicsípheti a gumit. Az első nap már felállt ez az eredmény, és eszünkbe sem jutott, hogy a Keller Petit megfogjuk, nem is sikerült volna és mögöttünk is nagyon messze voltak. Nem is tudom hányan maradtunk a végére...
- Hárman.
- Ja igen! Novák Szabi még az utolsó gyorson beesett. Remélem nincsen komoly baj. Hát igen, túlélő verseny volt, pedig ez itt nem jellemző.
- És még eső sem volt!
- Igen, és még az sem volt. Mecseken mindig van kis eső, de most ez is elmaradt
- Hogy-hogy nem a megszokott navigátoroddal mentél?
- Ferenczi Laci egy tapasztal navigátor, több mint tíz éve versenyez. Ott lakik tőlem 20 kilométerre és régóta szó volt róla hogy megyünk együtt és most sikerült összehozni. Beszélgettünk róla hogy a jövő évet együtt csináljuk, de még messze van, meglátjuk mi lesz.
- Az év hátralévő felére mik a tervek? Jövő?
- Ebben az évben még mindenképp mennünk kell, mert a murva bajnoki címhez öt pontra van szükségünk, vagyis maximum egy negyedik legrosszabb helyezésre. Azt is szeretnénk begyűjteni. Zemplénben már nem szeretnénk menni, de milyen kósza híreket hallottam, lehet el is marad. Inkább egy mikulás vagy valami mást nézünk lazításképp. Kacsingatok valami hátsókerekes autóra a feeling miatt. A jövő évet illetően még semmit nem tudok mondani. Szeretnék nagyobb autóba ülni, de ehhez még sok minden kell.
- Az a három dolog? :)
- Igen, de ezen kívül is kell más is. Majd meglátjuk ebben találunk-e partnereket, de akkor sem fogok elkeseredni, ha ez nem jön össze. Akkor megyünk ugyan ezzel az autóval. Nagyon szeretem, borzasztó jó. A Swift még valamilyen szinten előrelépés, de az is egy N2-es autó, bár paramétereit tekintve sokkal jobb autó mint az Ignis, de kategóriában nem léptünk fel, így az egy nagyon kicsi lépcsőfok lenne.

ÉnÁgi és H_geri


>>>>>>>> Pécsen az első nap végén




© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek