2017. június 23.










Pécsen az első nap végén


Történésekben gazdag napon van túl a jubileumi 40. Mecsek Rally mezőnye. Néhány versenyzővel beszélgettünk a nap végi szervizparkban.

Benik Balázs
- A nap végére elfogyott a hátrányod. Hogy értékeled a mai napot?
- Mai napon volt egy kis problémánk és az első körben nem tudtuk mi lehet az. Jobbos kanyarokban jelentkezett, Első körben csak meg-meg állt, de a másodikban teljesen megállt és elég sokat veszítettünk. A tanknak a szellőztető rendszere eldugult és ezért az utolsó körre az AC-nk is elromlott. Ez a hosszú ívű kanyarokban mindig egy torpanást okozott. Ez olykor ki is zökkentett a ritmusból. Azt hiszem ez egy könnyen orvosolható, de mindenkin kívül álló probléma. A holnapi napot nulláról kezdjük a Tamásékkal. Ha az autó fel lesz jól készítve, akkor gyorsan fogunk és kell is mennünk.

Varga István
- Milyen napotok volt a mai?
- Felemás. Jól kezdődött szerintem, aztán a második körben... Már az első körben észleltük, hogy valami nem stimmel az autóval, a jobbos kanyarokban mintha megállt volna a motor, volt, ahol vissza kellett váltani. Aztán kiderült, hogy etapon meg is állt az AC, valószínűleg az szórakozott, az állogatott meg.
- Nem vagy túl boldog...
- Nem. Látom, hogy a Tomiéknak is vannak műszaki gondjai, és ezekkel az autókkal nagyon rossz így menni, kényszerből, és főleg most a Tominak szervó nélkül... Ez is egy veszélyes dolog, mert nagy küzdelem van, és elfogy a benzin, megáll az autó, és nagyon könnyen le tudunk esni az útról.
- Ezek után hogy álltok neki a holnapi napnak?
- 1,7-tel van Tomi előttünk... A legnagyobb különbség köztünk 4 és fél másodperc volt, a legkisebb pedig 1 másodperc... Elgondolhatod, milyen küzdelem folyik itt...

Turi Tamás
- Eddig úgy áll, ahogy szeretted volna a verseny előtt. Vezetsz!
- Vezetek, de elég kevéssel, talán egy másodperc maradt a végére. Az ötödik gyorsasági végén elment a kormány szervónk. Négy vagy öt kilométert mentünk így és az utolsó gyorsaságira sem tudtuk megcsinálni. Így álltunk rajthoz, úgyhogy örülünk, hogy célba értünk
- Ez izgalmas lehetett...
- Hát igen. Halálfélelmem volt. De ez komoly!
- Volt meleg helyzet?
- Nem volt, mert úgy mentem, hogy ne legyen, de lehetett volna. Szűk pálya a zobáki... ezt nem kívánom senkinek. Holnap kezdjük előröl a mai napot. Ha ma sikerült, holnap is sikerülhet.

Vizin László
- Nap végére fordult fordult a kocka, legjobb Subarusként zártad a napot.
- Most tudtam meg én is. Hármas rajtszámmal mentünk, mindenki előtt. Azt tudtuk, hogy az előttünk indulókkal nem kell vívni és nem tudtuk az eredmények, csak mentünk gyorsról gyorsra.
- Volt valami taktika?
- Nincs, minden versenyen az ötödik helyet tűzzük ki magunknak. Meg kell hogy mondjam, az autót fantasztikusan rakták össze a 2 hónap alatt. A motor kint volt Angliában, felújították és kapott egy kis elektronikai fejlesztést. Sokkal jobb lett az autó, mint eddig volt, és bíztunk abban, hogy az eredmény is jobb lesz.
- Mi volt veletek az első körben?
- Az autó gazdája, Budai úr, kísérletezett egy új fékbetéttel és nem vált be :) Így kivettük a méregdrága betétet és beraktuk a megszokottat és ragyogó lett a fékünk.

Turán Frici
- Milyen napotok volt ma?
- Borzalmas, látványos. Biztos a nézők is ennek tartották a mai jelenlétünket. Az az igazság, hogy kétkerék hajtásunk van, alapvetően hátsókerekes autóként működik az autó. A kanyar utáni kigyorsításokban hátráltat minket, de nem ez a fő probléma, hanem az, hogy féktávon ugyanezt csinálja, elfordul keresztbe. Sokkal hosszabb féktávokat tudok csak venni, és ez az időeredményeken látszik. Az utolsó gyorson most jöttünk egy harmadik időt, de úgy gondolom, hogy ez annak volt köszönhető, hogy kevés volt a felhordás, és elég jó időket tudtunk menni a tiszta aszfalton. Alapvetően egyébként örülünk, hiszen aszfalton még nem voltunk soha az első nap céljában, ráadásul az ötödik helyen vagyunk, ami nem rossz. Talán az autó magához fog térni a holnapi napra, és akkor tudunk gyorsulni.
- Elég lesz ehhez a hosszú szerviz?
- Azt gondolom, hogy igen. Vannak itt a Skoda Motorsporttól is, akik különböző tippekkel várnak minket, most letöltik a computer adatait, és meglátjuk... A 20 perc az kevés volt. Próbáltak egy áthidaló megoldást találni, de az csak egy gyorsig volt jó...

Herczig Norbi
- Kalandos napotok volt, ha jól hallottam...
- Igen-igen, kicsit kalandoztunk... Az első körben viszonylag jól mentünk, már végre verseny volt. Az autóval voltak kisebb-nagyobb beállítási problémák, amit a teszten nem találtam el jól, de most végre már olyan verseny szaga volt az egésznek, állítottunk, finomítottunk egy kicsit a második körre. Nekiálltunk, megpróbáltunk gyorsulni, és a mai napi második orfűi szakaszon lefulladtunk a rajtban, majd a gyorsasági közepén elment a hangosítás, ott olyan 8-10 másodperc benn maradt azon a gyorson. Majd jött a nagy kedvenc, a pécsváradi szakasz, aholis lecsúsztunk az útról, lebólintottunk, és a nézők segítségével tudtunk csak kijönni. Nagyon-nagyon hálás vagyok nekik, ha nincsenek ott, nem segítenek, akkor nem tudunk kijönni, úgyhogy innen messziről is nagyon köszönöm nekik, mert így tudjuk folytatni a versenyt.
- Ilyen előzmények után hogy vágtok neki a holnapi napnak?
- Támadunk, mindenképpen támadunk. Laci bácsi így elénk került, huszonvalahány másodperccel van előttünk, mindent megpróbálunk...

Spici
- A mai nap, a régi N-es korszakod idézte, amikor itt felszabadultan mentetek.
- Igen, nagyon felszabadultan versenyzünk a Mikivel. Nincs rajtunk semmi nyomás. Egyre jobban megy az átállás, javulnak a beállítások. De nehéz a visszaszokás. Féltem még reggel, hogy valami komoly meglepetés érhet, de ami meglepő volt, hogy komoly csaták mennek. Hol én adok két tizedet, hol én kapok.
- És sikerül egy-két WRC-t is megcsípni. Igen a technikás, szűk gyorsokon, amiből kettő volt a mai nap, sikerült pár WRC-t elkapni, ami nagy öröm számomra. Meg kell őriznünk az első helyünket. Elég megnyugtató az előnyünk, de bármi lehet, nincs lefutva semmi. Abszolútban mindenképp jó lenne előrébb menni, mivel idén N-ben nincs pontunk, csak abszolútban.

Bútor Robi
- Hogy sikerült a mai napotok?
- Összességében jónak mondható. Sajnos egy kicsit lagymatagul kezdtünk az első két gyorsaságin, amihez hozzájárult az is, hogy az első gyorsasági vége nagyon vizes volt még nekünk, és benn az erdőben a vizes részeken nem mertem túlságosan sok rizikót vállalni. Az első kör harmadik gyorsaságija azonban abszolút kedvezett nekünk, és nagyon jó időt autóztunk rajta, igazi rally pályának lehet mondani Zobákot. A második körre kicsit változtattunk a beállításokon. Túl keménynek éreztem az autót, újjítottunk rajta, így azért jóval kezelhetőbb lett a dobálós részeken. Mind a három gyorsaságin jelentősen jobb időt is tudtunk menni, jobban is éreztem magam. Technikai hibánk nem volt, a gumiválasztást is eltaláltuk, így összességében jónakmondható.
- Az első kör után beszélgettünk egy kicsit, és mondtad, hogy nem tudsz önmagad lenni, az igazi önmagad autózni, annyira arra koncentrálsz, hogy célba kell érned... A második körre ez helyreállt?
- Úgy gondolom, hogy igen. Tudtunk menni a második körben, főleg a zobákpuszai gyorsaságin, megint ott éreztem magam a legjobban az autóban. Az árpádtetői a kedvenc gyorsaságijaim közé tartozik, de nem merem levágni a levágós kanyarokat, mert nagyon mélyen van a murvás rész, és félek, hogy defektet kapunk, úgyhogy ott sokat csúszkáltunk a murva tetején. Meg nagyon meredek a fölfelé rész, és motorerőből nem tudunk olyan gyorsan menni, ahogy szeretnénk. De összességében sokkal jobban éreztem magam az autóban, igen. Próbáltam elnyomni, hogy nagyon-nagyon célba kell érni. Próbálom leküzdeni...
- Nem mintha olyan sokszor estél volna ki eddigi pályafutásod alatt...
- Hát, valóban nem, de nem pont már most... :o)
- Holnap?
- Holnap remélem, jól ébredek, a sebességeket, fékutakat... Másnap mindig sokkal jobban szokott menni a versenyzés, addigra elhiszem a fékutakat, mindig másnap szoktunk jobban menni, úgyhogy bízom benne, hogy holnap is így fog történni.

Matics Misi
- Mesélj! Milyen volt ma?
- Az első kör, ahogy terveztük, egy kicsit óvatosabb. Volt egy kis futómű problémánk, azt megoldottuk, úgyhogy a második körre tudtunk saját magunkhoz képest gyorsulni. De a kilencesekkel nem igazán lehet felvenni a kesztyűt. Ha jól tudom, Spici van előttünk... Ma végre meg tudtuk verni, ha két tizeddel is, de sikerült. :o) A szűk pályákon kapunk, ott kijön a hajtáskülönbség, ott nem tudunk mit kezdeni vele.
- Holnap is ilyen belenyugvó, beletörődő leszel? :o)
- Túl sok az előnye ahhoz, hogy elkezdjek sietni rá. Ha olyan lenne, mint Egerben, 6 tized, még sietnék rá, de ilyen huszon-harminc másodpercekkel nem állok neki küzdeni, inkább igyekszem megtartani a helyemet.

Borsi Gergő
- Mesélj, milyen volt a mai a nap Nektek?
- Az első kör nagyon gáz volt, csak szívtunk. Elment fékünk, elment a hangosítás az első gyorson, a gumi meg iszonyatosan elmelegedett, mert nagyon rosszul mentem a hosszú gyorson, nem spóroltam vele, elmelegítettem az elején. A második körben volt hangosításunk, a középső gyorson vigyáztam a gumikra, a harmadik gyorson meg volt fékünk, úgyhogy sokkal jobbat mentünk, olyan 4-5 helyet előrébb ugorhattuk abszolútban. Most boldogok vagyunk, várjuk a holnapi napot.

Ifj. Érdi Tibi
- Milyen volt számodra ez a nap? Úgy hallottam, komoly karizmokat növesztettél...
- Igen, azt hiszem, egy szkander versenyen indulhattam volna... A nap végén már belejöttünk, az utolsó gyorson már egy negyedik időt tudtunk menni... A második kör sem úgy alakult, ahogy szerettem volna. Nem tudom, mitől, egy kicsit nem vagyok itt, vagy nem tudom, nem úgy alakulnak a dolgok, ahogy én szeretném... A 28 kilométeresen egyszer megforogtam, ott is bennmaradt egy jó 10 másodperc... Hatodikok vagyunk, de nem... Egy kicsit nem érzem jól magam...
- A második WRC-s versenyeden egy Mecsek Rally-n ez azért nem olyan rossz eredmény...
- Nem, de nem vagyok elégedett. Ráadásul a fékünk nem mindig egy helyen fog... Ezekkel BF Goodrich gumikkal sem vagyok megelégedve... Az autó ereje sem olyan, amilyennek szeretném... Nem tudom, majd leülök otthon, szorzok-osztok, és átgondolom, mit kéne máshogy csinálni.
- Fejben mit tudsz még ehhez hozzátenni? Mert ahogy elhallgatlak, erre is szükség van...
- Igen, ezt mondtam, hogy este a szálláson át kell gondolni a dolgokat.

Hideg Krisztián
- A mai napunk igen izgalmasra sikeredett. Nehezen indult, mivel az első gyors harmadik kanyarjában neki mentem a padkának, ahol jobb első defektet kaptunk. Megálltunk kicserélni, ami jól is sikerült. Megvolt két és fél perc alatt. De amikor feltettük, kiderült, hogy amit levettünk, abban maradt a nyomtáv szélesítő és így nem lehetett elfordítani a kereket, így kezdhettük előröl. Ez négy és fél percünkbe került. Utána az ötödik gyors céljában kigyulladt az autó. Egy turbó olaj visszafolyó vezeték kapott lángra. Amíg mentünk és volt menetszél, addig csak az olajat nyomta fel a szélvédőre. Mikor megálltunk, eloltottuk, egy vízcső vezetéket vágtunk le, és azzal pótoltuk, de az utolsón nem mertem bekapcsolni a verseny elektronikát, mert még jobban melegszik a turbó. Más probléma nincsen. Fantasztikus az autó, rég ereztem ilyen jól magamat benne, jól sikerültek a beállítások is. Sajnos én elrontottam az első gyorson. Pedig a Pisti négyszer elmondta a tréningen, most kétszer, hogy nem levág az a kanyar és mégis sikerült. Utána három kanyaron keresztül ütötte a műszerfalat :)
- Holnapra?
- Hát lehetünk a 40 és a 60. hely között :)
- Élményautózás lesz?
- Hát maximum azért megyünk tovább. Jó az autó, jók a pályák, csak néha sokat várunk.

Botka Krisztián
- Reggel esőre számítottunk és így is gumiztunk. Hát ez nem igazán jött be, mert felszáradt mire felértünk. A második gyorson pedig beleért a gumim a gátlóba és így defektet kaptam. Ez a mi hibánk volt. Új felnit tettünk fel, amit eddig még nem használtunk, aminek nagyobb volt az ET-je így beleért... Ettől függetlenül egy jót tudtam tesztelni, de a kerékcsere négy percünkbe került, és mivel nem szereztem még idén pontot nem lett volna értelme a többieket üldözni
- Mi történt a testvéreddel?
- Ilyen még nem történt. Két csavar is kiesett a lengőkarból. Nem tudjuk mi okozta. Az autó azért csak csak az év vége felé halad, sajnos előfordulnak ilyen apróbb hibák.

Krózser Menya
- Milyen ez az autó így elsőre?
- Az autó az jó, a beállításokon, amik rajtam múlnak, lehet egy kicsit még finomítani. Igazából mondhatom, hogy gond nélkül teljesítettük az első napot. Volt egy-két apróbb hibám, de ez így a lányos zavaromban az elején még belefér, de haladunk. Holnap megpróbáljuk a dobogót megtartani.
- Jól érzed magad az autóban?
- Jól, igen. Szerintem nagyon gyorsan lehet menni ezzel az autóval, csak még szoknom kell, és rám kell szabni, és akkor jó lesz.

Szíjj Zsolt
- Milyen napotok volt ma?
- Felejthető. Kitörölném az életemből.
- Mi volt a baj?
- Az első gyorson elgumiztuk magunkat. A teszten sajnos nem állt módunkban annyit menni az autóval, ami kellett volna ahhoz, hogy minden beállítást, mindent lepróbáljunk, így a gumikra már nem is jutott idő. Ennek most meg is ittuk a levét, mert nagyon elgumiztuk magunkat az első körre. Plusz én sem mentem a toppon, hiszen Pécsen kihagytam 5 évet, aszfalton amúgy sem vagyok annyira bátor pilóta, a nagy óvatoskodásnak, bizonytalanságnak eredménye az lett, hogy olyan sokat kaptunk az első körben, hogy hiába kezdtünk el gyorsítani a második körben, már késő volt. A nagy sietésben egyszer meg is forogtunk.. Voltak kis műszaki problémák is, úgyhogy alapvetően ennyi a mai nap összegezve.
- A pozitívum, hogy ennél már csak jobb lehet holnap :o)
- Mindig van még lejjebb is, de talán most már nincs akkora teher rajtunk. Nagy volt az elvárás mindenki részéről, hogy nekünk itt most bizonyítani kell, holott én nem így gondolom. Azért valahol próbáltunk mi is felnőni ehhez a kilenceshez. Sok tényező miatt nem úgy sikerült egy kicsit, ahogy szerettük volna, de a holnapi napra a 7-8. hely környékén fordulunk, miközben volt egy 20 másodpercet érő késésünk is, úgyhogy most már tényleg csak a saját kedvünkre autózhatunk, talán akkor fog valami jó kisülni.
- Szereted ezt az autót, a kilencest?
- Persze! Nem tűnik olyan erősnek, mint a murván, de mindenképpen a hatoshoz képest így is fényévekkel erősebb.

Kakuszi Zsolt
- Sajnos a kategóriában 40 másodperccel vagyunk lemaradva és ez azt hiszem behozhatatlan. Az autó jól működik, egyedül a futómű beállítást nem tudjuk még mindig eltalálni. A keskeny utakon nem tudunk úgy menni vele, ahogy azt kellene. Év eleje óta sokat javult a helyzet, de még nem az igazi. Vagy a Suzukik állnak nagyon jól az úton... nem tudom.
- Akkor részetekről egy teszt lesz ez a verseny?
- Valószínű. Sokat vártam Zobáktól, én ezt szeretem. Azt hittem ott jól fogunk menni, és meg tudjuk nyerni. Holnap széles pályák lesznek, jó minőségű aszfaltal. Próbáljuk az autót állítani, tesztelünk.

Ifj Ranga László
- Azt hiszem, nagy-nagy reményekkel vágtál neki ennek a finoman szólva is hazai versenynek, és aztán most minden odalett... Mi volt a baj?
- Igen, nagyon jól meccseltünk az N csoport első helyéért és az abszolút7-8. hely környékén a Spitzmüllerékkel... A hosszú gyorsasági elején a rajtban már hallottam, hogy kicsit búg az AC-nk, de gondoltam, hogy majd csak kibírja, de miután elrajtoltunk, megállt az autó. Az a szomorú az egészben, azért van letörve az egész csapat, mert megint egy olyan hibával csúsztunk le a győzelemről, hogy nem tehet róla tényleg senki. Pénzt és energiát nem kímélve az autón minden ki lett cserélve az utolsó csavarig, új volt az AC is, és mégis megállt. Úgy látszik egy új alkatrész is meghibásodhat... Pechesek vagyunk, nem emberi tényezőn múlott.
- Nincs valami megoldás ott rögtön, hogy improvizálhassatok, de továbbmehessetek?
- De, van tartalék AC ezekben az autókban, hátra kell menni átdugni az AC-t. Próbálkoztam, ideges is voltam, annyi időnk elment, hogy... Hazai versenyen engem nem érdekel semmi, ha nem tudunk 1-2. helyen végezni, nem érdekel tovább, kiálltunk. Legközelebb, azt hiszem, nem újítjuk fel az autót :o(

Gyarmati Ariel
- Milyen volt a mai napotok? Biztonságit autóztál, vagy beleadtál mindent?
- Az első körben sajnos sok hátráltató tényező volt, voltak gondjaink.
- Például?
- Kikéstünk az első rajtból egy percet, a második pótkereket ugyanis még le kellet rögzítenünk... Majdnem elhagytuk a bal első kereket a gyorson... Volt kalandunk. A második körben sokkal összeszedettebben mentünk. Az időeredmények nagyjából ugyanazok voltak, csak semmi rizikót nem vállaltunk. Nagyon figyeltünk autóra, defektre... Másodikak vagyunk, N2-ben vezetjük az Ignis Kupát. Úgy gondolom, hogy egyrészt reális, ez is volt a terv a nap végére, és ha holnap is ez lenne a sorrend, az nekünk már bőven jó, akkor mindkét kategóriában megnyerjük a bajnokságot. Holnap azért lesz 6 gyorsasági, úgyhogy azért lesz még meló rendesen. De hiányolom a küzdést :o)
- Akkor nosza! :o)
- Persze :o) Nagy a tét, nem lehet, és akkorák is a különbségek, hogy értelme sincs. Régebben jobban nyomtam neki, mert kellett, de ha nem kell, az ember nyilván nem fog kockáztatni. Most olyan helyeken, ahol régen nagy levegőt vettünk, most inkább öblögetünk :o)

Balázs Öcsi
- Milyen újra ebben az autóban ülni?
- Azt hiszem, hogy hibamentes napon vagyunk túl. Az elején egy kicsit kockás volt, hiszen egy éve nem ültünk Zsiguliban, de örülünk ennek, hogy megint Zsigulival mehetünk. Most ugyan muszáj volt, mert a Mitsubishi még nem lett kész, de igazán nem is akartuk erőltetni, annyi pénzt erre a szezonra beleölni már felesleges. Inkább szórakoztatjuk magunkat, ezért is jöttünk el Pécsre.
- Fel tudtál szabadulni? Úgy tudtál vele autózni, mint régen?
- A végére talán már igen. Annyira még nem minden kanyart vállalok el, mint szoktam, de egy jó párat már sikerült. Azért még néha bennem van, hogy a fékre rátegyem a lábam, de már alakul :o)
- Holnapra hogy tervezed? Mire számíthat a közönség?
- Jó lenne, ha kicsit leesne az eső, azt szeretném, akkor abszolútban tudnánk még hatolni előre, az úgy nagyon jó lenne.

ÉnÁgi és H_geri






© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek