2017. június 23.










Eger Rally összefoglaló


Vasárnap 3 szakaszon 2 kör, összesen 6 gyors várt a versenyzőkre. Azt mondhatom, hogy ez a nap az elsőhöz képest lényegesen probléma mentesebben zajlott. Persze voltak itt is kalandok...

...így például a 12. gyorson Maticsék borultak fel, a legnagyobb és talán legkegyetlenebb kalandokat a nap, azaz a verseny utolsó szakasza hozta. Ifj. Érdi ezen a gyorson kétszer is megforgott, egyszer le is fulladt, ezzel tetemes hátrányt zsebelt be. Spici azonban még ennél is rosszabbul járt, a váltó ugyanis az utolsó gyors rajtjában megadta magát, így nem tudták teljesíteni a versenyt...

Start Autó Eger Rally - Vasárnap

Erről a szakaszról kiérkező versenyzőket még egy utolsó "meglepi" is várta. A szervizpark bejárata előtt ugyanis az ATB ellenőrei várták őket, akik többek között az elakadásjelző háromszög meglétét kívánták ellenőrizni. Azt kell, mondjam, sokaknál nagy volt a kapkodás, néhányan telefonáltak, a szervizüket kérdezték hol keressék, de sajnos olyan is volt, akin bizony ez sem segített, hiszen nem volt ilyen az autójukban...

Bár a szervizidő igen szűkös volt, igyekeztem minél többeket elcsípni pár szóra, kérve őket a nap, a verseny beszámolójára.

Benik Balázs
- Mindenekelőtt gratulálni szeretnék, bár azt gondolom, hogyha eggyel előrébb végzel, boldogabb vagy... Jól gondolom?
- Mindenféleképpen, persze. Tegnap hibáztunk, és ezt a hátrányt nem igazán tudtuk ledolgozni, sőt, ugyanaz az időkülönbség gyakorlatilag meg is maradt, és hát ez volt a fő probléma. Ugyanakkor az autóval legalább eljutottunk arra a szintre, hogy a Miskolc rally-ra nagyon-nagyon jó alapokkal tudunk készülni. Ez a verseny erről szólt, teljesen más feltételekkel versenyeztem most ezzel az autóval, mint a tavalyi esztendőben, és ezt most megint ki kellett így tapasztalni. De hála Istennek jó irányba haladtunk, és ez azért mindenféleképpen az autónak is az érdeme, és a csapatnak is az érdeme, hogy nagyon jól felkészítették.
- Az, hogy Mexikó révén van már néhány versenykilométer benned idén, segített?
- Mindenféleképpen segített. Azért közel 400 versenykilométer bármely autóval, lényeg az, hogy tényleg versenykörülmények között zajlott, úgyhogy abszolút, igen.

Turi Tomi
- Gratulálok! Hogy érzed most magad egy sikeres verseny végén, az első helyen, és nem utolsó sorban eleve egy befejezett verseny végén?
- Jól! Nagyon örülök neki, mert a tavalyi év szörnyű sikertelen volt, úgyhogy nagyon bízom benne, hogy az idén ez megváltozik, és valami jót tudtunk választani, és ezzel akkor megtörtük a jeget. És bízom benne, hogy a többi futamon is valami hasonló jókat fogunk abszolválni.
- Mennyire meccseltettek ma, vagy mennyire próbáltátok biztonságosan behozni az autót a célba?
- Én úgy gondolom, ezt tegnap átbeszéltük a csapattal, hogy ma mindenféleképp a biztonság volt a fontos. Ne járjunk le töveken, de ezt nem nagyon tudtuk megcsinálni, mert az előző körbe a hátunk mögött lévő autók mindenki annyira bement tőre, hogy nagyon defekt veszélyesek voltak a pályák, de hogyha nem azon az íven mentem, ahol ők, akkor meg nagyon csúszott, mert minden murvát kihordtak az útra. Úgyhogy nem volt egyszerű a mai napunk. Attól függetlenül spóroltunk, és megpróbáltunk óvatosan, teljes mértékig odafigyelve menni.
- Miskolc is otthoni verseny lesz neked. :o) Mire lehet ott számítani Tőled? Hasonlókra?
- Úgy gondolom, hogy a tavalyi eredményeket nézzük, akkor ott is mindig ott voltunk az elejében. Bízom benne, hogy nem lesz semmi probléma az autóval, és mi megpróbálunk mindent megtenni az Imivel, hogy a legjobb helyet tudjuk elérni.

Herczig Norbi
- Sikerült, itt vagytok, célba érkeztetek, már csak nagyon pici van hátra... Mesélj, milyen volt úgy egyben az egész!
- Valóban nagyon pici van hátra, be kell menni a célba, és ennyi. Összességében nagyon jó. Nem gondoltam volna, hogy meg fogjuk tudjuk tartani a negyedik helyünket. A tegnapi nap hibáiból kiindulva azt gondoltam, hogy mivel nincs negyedik sebességi fokozatunk, azért nem fogjuk tudni megtartani, de úgy tűnik, hogy ezeken a hosszú - hosszú gyorsaságikon nem kellett annyira az a negyedik sebbégi fokozat. Persze volt azért hátrányunk, de néhol már egészen jó időeredményeket tudtunk jönni, úgyhogy az üldözőinktől egy picit el is tudtunk lépni egy kicsit az első körben, és amikor ezt láttuk, akkor úgy gondoltuk, hogy akkor most ezt már nem hagyjuk, úgyhogy utolsó körben még egy picit ráhúztunk, de ott már nem is kellett nagyon. Úgyhogy nagyon - nagyon boldogok vagyunk. Az, hogy megcsináltuk a versenyt, az hogy, ideértünk, az maga egy csoda volt. Az, hogy megcsináltuk, befejeztük ilyen helyen, van 10 pontunk, ez nekünk nagyon-nagyon fontos volt. Van egy kis teszt, mert az elmaradt, és Miskolcra már az új autóval fogunk tudni nekivágni, és ennek a tükrében ez nagyon jó volt, hogy tudtunk menni, és be is fejeztük.

Asi
- Szeretnélek megkérdezni, hogy hogy' értékeled, milyen volt, az autó, hogy viselkedett, mennyire vagy elégedett önmagaddal, a teljesítményeddel, az eredménnyel?
- Azt kell, mondjam, hogy ekkora kihagyás után ilyen eredmény, ezzel maximálisan elégedett lehetek. Abban biztosak voltunk, hogy a Tomit és a Balázst, ha célba érnek, és jók az autóik, akkor megközelíteni sem tudjuk, ami be is bizonyosodott. Akik pedig mögöttünk végeztek, abban talán mertem reménykedni, hogy esetleg van esélyünk velük szemben. Szerintem nagyon jó, ez volt a legjobb, amire számíthattam.
- Milyen volt újra menni? A szurkolók hogy fogadtak? Neked milyen volt újra?
- Nagyon jó volt, nagyon aranyosak voltak, és azt látom, hogy rengeteg szurkolóm van, és rengetegen vártak, és rengetegen pozitívan álltak hozzá, és örültek, hogy itt vagyunk.
- Mit lehet tudni a folytatásról? Hogy lesz tovább az éved?
- Igazából ez az autónk van, és ebben gondolkodunk.
- Miskolcon is várhatnak a szurkolók?
- Igen, azon vagyunk.

Tagai Tomi
- Mesélj egy kicsit! Kezdjük azzal, hogy sokan vártak titeket, és közben itt napozol a szervizparkban... Hogy is van ez?
- Igen, mert nagyon jó napsütés van, inkább napoztam, mert sápadt vagyok. :o) Utolsó pillanatra lett kész az autónk, úgyhogy a pályabejárás is elmaradt, mert nem volt rá idő, mert elég sok minden volt, úgyhogy aztán végül úgy döntöttünk csütörtök délután, hogy inkább kihagyjuk, mert ennek nincs értelme. Nem mentünk egy métert se vele, nem állítottunk rajta semmit... Elvileg valamikor csütörtök vagy péntek este kellett volna a pályákat bejárni, úgyhogy így eléggé nehéz feladat lett volna, inkább úgy döntöttünk, hogy Miskolcra toljuk a kezdést.
- De akkor már tuti ott lesztek?
- Persze.
- Akkor, mint a szerviz csapat főnöke: mesélj az autóitokról, hogy viselkedtek?
- Hát a Skoda az nagyon jól indult, aztán sajnos valamilyen motorikus hiba miatt kiállt a Frici, amit nagyon sajnálunk mind a ketten, mert tényleg nagyon jól indult a verseny, úgyhogy reméljük, hogy Miskolcon ki tudjuk küszöbölni ezt a csorbát, és tudunk egy jót menni a Skodával. A Tibi meg tanul bele a Subaruba, meg hát vissza a versenyzésbe, mert hát ő azért elég sokat kihagyott. Én azt látom, hogy javulnak az időeredmények, reméljük, hogy jó lesz ez majd.
- És ugye nem titok, van nektek erre az idényre egy nagy falat is versenyautó szervizelés, építés tekintetében... Hogy áll az a bizonyos 2000-es?
- Jól áll, az elkövetkezendő két hét az teszteléssel fog eltelni, és szintén Miskolcon debütál, aztán pedig irány az IRC. :o)

Pethő István
- A dobogó, amiért jöttünk az nem sikerült. De nagyon sok tesztkilométert sikerült gyűjteni. A többiek nagyon gyorsak voltak, sokkal előttünk vannak. Majd Miskolcon megpróbálunk kicsit rájuk zárkózni, minél gyorsabban menni.

Magyar Miki
- Az előbb az MNASZ-es kollégák az elakadásjelző háromszöget kérték, és az nem volt benne az autóban. Nem tudom, ez mivel jár. Egyébként egy jó verseny volt. Örülök, hogy végre autóban ülhettünk Pécs óta. Tegnap az első kör egész jó volt. A második körben kicsit elgumiztuk magunkat, így a harmadikra visszatettük az első körös gumikat. Ez jó volt. Ma az első körben bealudtunk, ahogy szoktunk. Így Öcsi rögtön elvette a harmadik helyünket. A végén sajnos hibáztak Maticsék, de mi is igyekeztünk, és így talán a harmadik helyünk az meglesz.

Bútor Róbert
- Tegnap este egy kicsit el voltam keseredve a féltengelytörés miatt. De ez technikai sport, a hiba benne van bármikor. Nagyon nagy szerencsénk volt, hogy kivették az utolsó gyorsaságit, így nem szenvedtünk akkora hátrányt, hogy ma ne tudtuk volna az első helyet megszerezni. Mindenképpen nagyon szerettem volna megnyerni ezt a versenyt a Super1600-ban. A végére sikerült, és ez a lényeg.
- Ezek szerint jók az előjelek Miskolcra...
- Igen. Miskolcon már a Swifttel indulunk. Az egy új kihívás lesz. Lesz előtte egy komolyabb teszt, ahol felkészülünk az évre aszfalt beállításokkal. És remélem, a technika jó lesz, és gyorsan tudunk menni, és talán abszolútban is kicsit előrébb tudunk végezni.

Elek Pisti
- Kicsit mókás. Tegnap elaludtunk az elején, de ez volt az elképzelés, hogy óvatosan kezdünk. Aztán gyorsítottunk. Ma reggel megint óvatosan kezdtem, de volt egy problémánk, amit nem hangoztattunk. Tegnap tönkrement a kuplungunk. Ennek ellenére egész jól sikerült a mai nap is. Nagyon sajnálom, hogy a Misiékkel nem tudtuk végigjátszani ezt a játékot. És ami nagyon fontos, hogy nagyon köszönöm a csapatnak hogy felkészítették az autót!

Borsi Gergő
- Ez egy fantasztikus autó! Nagyon jó ez a WRC. Mindenkinek igaza van, aki mondta, hogy menjek WRC-vel. Teremtsem meg a lehetőséget, mert nagyon jó. Igazuk volt! Annyira más dimenzió. Nagyon jó vele menni, de gyorsan menni nagyon nehéz. Meg kell találni azokat a beállításokat, amik jók. De úgy érzem, meghálálja, mert egy óriási élmény.
- Megy tovább Miskolcon is és az egész szezonban?
- Igen. Úgy néz ki, egy új motort fog kapni, mert az egy kicsit elfáradt. A hosszú egyenesekben elég sokat kaptunk a többiektől. Remélem, erőre kap, és én is csiszolódok, és még előrébb lehetünk Miskolcon.

Botka Dávid
- Már tegnap is szenzációs volt. A mai nap szintúgy. Annyi, hogy a második kör második gyorsaságiján kaptunk többet, mint amennyit mi gondoltunk. De aztán nyugiban lejöttünk.
- Miskolc?
- Az a cél, hogy a pontokat gyűjtsük, mint ahogy most is sikerült. Annyi, hogy az első hatban benne van 6 db A-s autó, így elég nehéz lesz előrébb lépni. De a lényeg, hogy célban vagyunk, és a következő versenyre is igyekszünk úgy felkészülni, hogy minél több esélyünk legyen a győzelemre.

Ifj. Érdi Tibor
- Hogy érezted magad életed első igazi első osztályos versenyén?
- Ha 3 gyorssal ezelőtt megkérdezed, akkor jobb kedvem lett volna. 3 gyors alatt kaptunk másfél percet. Így visszacsúsztunk a 8. helyre. Valami van az autóval, amit még a csapat sem tud, hogy mi.
- Azért úgy gondolom, annyira nem rossz ez. A pálya szélén állóknak kifejezetten tetszett.
- A verseny előtt én magamnak az első 5 helyet tűztem ki. Így sajnos ez nem lett meg. Ez bánt egy kicsit.

Ollé Sasa
- A csapat jól szerepelt, de Neked azért ebbe vegyül egy kis üröm is, mert nem Te nyerted a szuper 1600-at...
- Igen. Tegnap előtt aláírtam volna ezt az eredményt, sőt örültem is volna neki. Most is örülök, csak tegnap kaptam egy kis ízelítőt, milyen is elsőnek lenni, és este talán túlreagáltuk ezt, és belementem egy technikai hülyeségbe. Lecseréltettem a váltót egy rövidebb végáttételre, hogy majd azzal gyorsabb leszek... Mint kiderült, nem így lett... Akkor sem biztos, hogy tudtuk volna tartani a Robit, mert nagyon gyors volt. Az volt a cél, hogy az abszolút 15-ben benne legyünk. Úgy gondolom, egy új autóval majd gyorsabbak tudunk lenni. Meg vagyok elégedve. Egerben nem nagyon fejeztem még be versenyt...
- Miskolcon már a másik autó lesz, ugye?
- Igen. Miskolcon már az új autó lesz. Ugyanezt már nem szeretném. Robit már egyszer-kétszer szeretném elverni. :o) Kakuszira nagyon kell figyelni, és nem szeretnék lejjebb adni ebből az eredményből.

Pálinkás Zsolt
- Nagyon jól éreztük magunkat, nagyon tetszett. Nagyon jó volt az autó is. Jó volt a csapat. Miskolcon is bízunk egy jó eredményben.

Dr. Kiss
- Tegnap begyűjtöttünk egy defekt miatt 30 másodperc büntetést, mert nem volt jó az emelő, és kikéstünk 3 percet... Ma azért pontszerző helyre sikerült beérnünk. A Hankó Lacival csatáztunk, de úgy tűnik, 6 tizeddel sikerült Neki... Egész nap kínlódtunk a futóművel, de már megtaláltuk, miért húz balra.
- Akkor Miskolcon már nem lesz baj?
- Nagyon remélem. :)

Hankó Laci
- Az első nap egy kicsit elügyetlenkedtük. Nagyon sokat hibáztam. Ma megpróbáltuk a beállításoknak megfelelően kezelni az autót. A nap folyamán végig csatáztunk, így a játék része végig jó volt... Végeredményt nem tudok még. Talán kategória 7-8. helyén vagyunk. Ebben az erős mezőnyben ez elég jó.

ifj. Ranga
- A második nap végére sikerült feljönni a 6. helyre. Ez egész jó elsőre. Egy-két gyorson az elejétől csak 2-t, 3-t kaptunk. Ez azt mutatja számomra, hogy lehet itt majd valamit kezdeni az év során... Az autó hibátlan volt. A Top Cars olyan autót hozott, amin csak gumit kellett cserélni, meg tankolni. Már csak nekünk kell megtanulni ezt az egészet...
- Miskolcon marad ugyanez a felállás?
- Igen, csak megpróbálunk kicsit gyorsabban menni. :o)

Spici
- Mi történt?
- Eltört"ént" egy vasdarab. :o) Gyakorlatilag annyi volt, hogy beálltunk az utolsó gyorsasági rajtjába, mindent felkapcsoltam. Elengedtem a kuplungot, hogy elinduljunk, de nem történt semmi. Annyi van, hogy a kuplung és a váltó között van valami tengely, és az eltört.
- Amíg ment az autó, mik a tapasztalataid? Milyen volt az autó?
- A második napra már összebarátkoztam az autóval. Elég jót tudtunk autózni. Élveztük az autózást. Talán ez a legbosszantóbb. Nagyon jól éreztük magunkat benne, nagyon jól magunkra állítottuk. Ha kicsit erősebb lenne, akkor azt mondanám akármi is lehetne...
- Marad Miskolcra?
- Nem tudom. Most ebben a pillanatban ez egy kicsit a "nem" felé húz. Ha megnézzük a tavalyi évet, akkor ez azért sanszos volt. De így az utolsó gyorson kiállni, hogy a végéről kezdtünk felgyalogolni a dobogóra, nagyon rossz. Ez így nehéz egy kicsit.
- Remélem azért mentek Miskolcon!
- Hát ez érdekes lesz. Nem tudom. Mikinek akkor elvileg quad versenye van, így még az is lehet, hogy nem vele fogok menni.

Suba Egon
- Nagyon jó. Sikerül nyerni! Nem volt műszaki hibánk, és csak szuper 1600-as autó van előttük a kategóriában, és még lehet ebben gyorsulni.

A végső sorrend tehát az abszolút értékelésben a pontszerző helyeken: Turi - Benik - Asi - Herczig - Hideg - Botka D. - Borsi - ifj. Érdi - Elek - Pethő - Zambelly - Balázs Öcsi - Bútor - Magyar - Ollé.

Következő verseny: Miskolc Rally április utolsó hétvégéjén.


>>>>>>>> Egri összefoglaló 1. rész




© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek