2017. oktober 23.










Egri összefoglaló 1. rész


Már oly régóta és oly sokan vártuk... de végre elindult a szezon! Ennek megfelelően hatalmas tömegek látogattak ki az Eger Rally gyorsaira. De kezdjük az elején!

A verseny - legalábbis számunkra, földi halandó szurkolók számára - pénteken kezdődött. Aki bírta, annak éppenséggel nagyon is korán, hiszen a gépátvétel reggel 5 órakor vette kezdetét. A meglepetések pedig már ekkor, a gépátvétel során mutatkoztak. Hiányoltuk például Vizin Laci bácsit. Fel is hívtam rögtön, mi a baj. Válaszát azonnal olvadhattátok a live híreiben, miszerint a teszt után még tökéletesen muzsikáló gép a Prodrive mérnök beavatkozásának köszönhetően vált üzemképtelenné. Ahogy Laci bá’ fogalmazott: "a Prodrive gittegylet" :o) Szintén hiába vártuk a Tagai fivéreket. Mint megtudtuk, sem a technika, sem a pénz nem állt össze, de majd Miskolcon... Persze nem hagytam a dolgot szó nélkül, és később, a verseny végi szervizparkban mikrofonvégre kaptam Tomit, kérve, mesélje el, mi a helyzet velük. Ezt majd később, hiszen nem szeretnék az események elébe menni.


Végülis a gépátvételen sikeresen átesett RallyI és Historic mezőnye a verseny, és így a szezon első métereit, kilométereit a mezőkövesdi reptéren kialakított szakaszon tehette meg. Igen, ki kell emelni, hogy volt, aki csak métereket tudott megtenni. Hiszen az egyébként óriási nézőközönséget vonzó és fergeteges hangulatú prológ egyik - ha nem a - legemlékezetesebb mozzanata az volt, amikor Turi Tomiék az újonnan megszerzett Skodát odacsapták, így a sokszoros közönség kedvencnek ezalkalommal csupán néhány méter adatott. Persze ott, akkor a nézők arról beszéltek/-tünk, hogy Tomi aznap kifelejtette a felszerelésből az agyát, hogy így odacsapta, de azt hiszem, itt az alkalom, hogy megkövessük, hogy ilyet feltételeztünk róla. Hiszen nem sokkal később - illetve azok számára, akik más szögből látták az eseményt - nyilvánvalóvá vált, hogy bizony technikai probléma okozta a "repülést". Az új szervizcsapat azonban jól vizsgázott, kicserélték a teljes hátsó futóművet, lökhárítót, stb., és Tomiék előtt nem volt semmilyen akadály, mely gátolhatta volna őket a szombati rajtban. Természetesen ezt megelőzően nekik is, mint a mezőny minden tagjának tiszteletét kellett tennie Eger belvárosában, a Dobó téren, hiszen itt került megrendezésre a már hagyományosnak mondható fergeteges rajtceremónia, mely ezúttal is tűzijátékkal zárult.

Szombaton 3 körben 3 szakaszon összesen 8 gyorsasági várt a mezőnyre. Sajnos azonban nem minden induló tudta ezt abszolválni, sokan elhullottak menet közben.
A kalandok már az első szakaszon elkezdődtek. A teljesség igénye nélkül: Benikék becsúsztak, sok időt hagytak bent, majdnem követték őket Spiciék is, Herczigék is árkot jártak, és ifj. Érdiéket is megtréfálta a csúszós pálya. A második szakaszon is folytatódtak a megpróbáltatások. Itt például Turánék és Spindlerék autója adta meg magát, Spiciék 8,5 másodperces korai rajttal indultak a szakaszon, Balatonyiék kivittek egy táblát a felhordás miatt egy elágban, Novák Szabiékat is a nézőknek kellett visszatenni az útra, a hosszú évek kihagyása után a rally-ba visszatérő Kőváry Barnáék pedig csak eddig jutottak, Barna ugyanis felborította az új autót. Természetesen rögtön hívtam, így mesélt a történtekről:
- A gyors utolsó kanyarjában történt. Már láttam a piros táblát... Felhordásos volt a pálya, és rengeteg a néző... Tovább nem is kell mondanom. :o) Nagyon szerettem volna megmutatni, de hát még nem kezelem olyan magabiztosan ezt az autót, mint a Trabit. De azért sokat tanultunk belőle. Tudod, a nagyok ilyenkor a lassú defektre fogják... De az embernek vállalni kell a hibáit. Igen, én voltam, én szúrtam el. Majd talán legközelebb... Miskolcra összeszedjük magunkat és igyekezni fogunk. De most az ellenfelek örülhetnek... Az első kör utolsó gyorsaságija az előző napi prológról már ismert mezőkövesdi reptér gyorsaságija volt. Sok versenyzőtől hallottam, hogy nem szeretik ezt a pályát, nem rally pálya, és azt is, hogy zabálja a gumikat. Ha így is van, mégsem okozott túl nagy meglepetést ez a szakasz. Érdekességként talán Hetei Zoliékat említhetjük, akik mindent beleadva autóztak az előző két szakaszon, mit sem törődve a fogyasztással, így mire erre a szakaszra érkeztek, a kelleténél kevesebb üzemanyaggal vágtak neki, ami pedig azt eredményezte, hogy a kanyarokban néha már nem kapott elegendő benzint a Trabi motorja, be-bedadogott.

A szervizparkban természetesen mindenkinek lehetősége nyílt a hibák orvoslására, majd nekivághattak a második körnek. Ez pedig kalandosra, és csúszásokkal terheltre sikeredett. Történt ugyanis, hogy a 4. gyorsaságira bement és bent ragadt egy busz, így a mezőny csak nagy lukkal és hideg gumikkal tudott tovább versenyezni. Annak érdekében pedig, hogy ne vigyék végig ezt a nagy lukat, az 5-ös gyorson a rajt előtti IE és a rajt közötti szakaszon gyűjtőt "rendeztek be", a mezőny eleje itt cca. 20 percet volt kénytelen várakozni. A gumik persze ezúttal is lehűltek, ami nem volt épp jó ómen épp arra a szakaszra, mely az első körben is megtréfálta sokukat... Ennek ellenére - talán épp az első kör tapasztalataiból okulva - némileg kevesebb probléma adódott ezen a szakaszon.

Majd ismét egy Mezőkövesd, szervizpark, és nekivághatott a mezőny a nap utolsó körének, mely a tervezettnél rövidebbre sikeredett. A 7. szakaszról még lejött a mezőny, melynek kiemelkedő érdekessége Bútorék féltengelytörése volt, melynek révén tetemes időt töltöttek a szakaszon, így Olléék mögé kerültek az összesítésben, ám a nyolcadikra már nem mehettek, még etap tempóban sem engedték át a mezőnyt a rendezők ezen a szakaszon. Ahogy fogalmaztak, biztonsági okokból kényszerültek a szakasz törlésére, és olyat is hallottunk, hogy annak érdekében irányították másik útvonalon a mezőnyt a szervizparkba, hogy a felháborodott szurkolók nehogy a versenyzőkön illetve autóikon álljanak bosszút... Mivel ez már a nap végi hosszú szerviz volt, szokásunkhoz híven igyekeztünk minél többeket diktafonvégre kapni, hogy megtudjuk, milyen napjuk volt. Íme a válaszok:

Benik Balázs
- Érdekes. Az első szakaszon beestünk. Ami nagyon nem hiányzott, mert féltem, hogy az autó komolyan megsérült. Majdnem felborultunk. Éppen visszabillent az autó a borulás határáról. De aki kívülről látta, talán jobban el tudja mondani. Mi belülről nem is éreztük annyira. Annyit hallottunk, hogy eléggé csúnyán nézett ki. Az volt az érzetem, hogy az autónak kitört esetleg valamelyik kereke, mert eléggé megakadt. Hála Istennek nem, és a szervizben tudták orvosolni a hibámat. Nem mondanám, hogy elégedetlen lennék a mai nappal, mert azokat a beállításokat, amik a rugókra, a gátlókra voltak tavalyról, azokat a régi csapattól nem kaptuk meg, így egy olyan beállítással mentünk, amivel nem tudtunk tesztelni. Tegnap reggel 6 órakor olyan helyen tudtunk menni, ahol előző éjjel esett az eső, úgyhogy esőre nagyon jó beállításunk van. :o) De ez semmiképpen nem cáfolja azt, hogy Tomiék eszméletlenül gyorsak. Majd beszélek vele, hogy kicsit foglya vissza magát, és talán a holnapi nap kicsit izgalmasabb tud lenni. :o) Ez egy technikai sport, és mindenféleképpen itt az utolsó pillanatig küzdeni kell.
- Mögötted elég nagy az űr. Elég biztonságosnak tűnik. Mit gondolsz, rá lehet ülni erre az eredményre, vagy holnap támadsz, mész Tomi ellen?
- Nem vagyok abban a hangulatban, hogy feladnám. Szeretnék holnap gyorsan autózni, és minden egyes tizedmásodpercet kiautózni, mert holnap bár rövidebb lesz, de akkor is lesz 5-6 gyorsasági szakasz, és technikai sportról van szó, és ahogy ma nekünk, holnap másnak is megtörténhet egy megcsúszás, kipörgés vagy bármi... Nem kívánom! De autóversenyzünk, minden benne van.

Turi Tomi


- Az elejétől kezdve minden rendben volt az autónkkal. Mi ezt kihasználtuk, próbáltunk gyorsan menni, de pontosan, és ezek meghozták az eredményeket is.
- A tegnapi malőr nem hagyott nyomokat az autótokon?
- Az autóban nem, bennem inkább.
- Nocsak! Hogyhogy?
- Mindig azt hittük, hogy ilyen velünk nem fordulhat elő, aztán lásd, elrajtoltam, és rögtön két kanyar után kiesett a jobb hátsó kerék. De aztán megoldották ezt. Kicserélték a másik hátulját is egy újra. Azt mondták, ilyen biztos, hogy többet nem fog előfordulni. Anyaghibára hivatkoznak.
- Mit gondolsz a szervizről? Jobbak, profibbak? Ahogy így elnézzük, vélhetően többe került, mint a tavalyi... Megéri?
- Te mit gondolsz? :o) Érdemes volt, mindenféleképpen. Más ez a csapat nagyon. Németországban dolgoztak 5-6 évig. Mások voltak az elvárások. Az alkatrész hátterük nagyon-nagyon nagy. És a szerelők is jól dolgoznak.
- A holnapi napra mit tervezel? Ráülsz az eredményre?
- Mindenképpen célba kell érnünk. Ezt az előnyt pedig valahogy be kell osztani.

Spici


- Nagyon rosszul indult a versenyünk. Elkéstünk az első időellenőrző pontnál, majd a rajtban lefulladt az autó. A szokásos, ahogy Tominak is mindig leállt... Így emiatt rögtön 20 másodpercet bennhagytunk. A következőn pedig én csináltam egy korai rajtot. Volt egy kis rumlija a beíróban a rendezőknek, elírták a menetlevelünket, majd kikérték elvileg másfél perccel a rajtunk előtt. Gyakorlatilag akkor már csak fél percünk volt. Igazából nem tudtuk, miről volt szó, csak hangos szóváltás volt. Miki kiadta a menetlevelet, majd ücsörögtünk, majd bedobták a kocsiba, és mondták hogy 45, és 15 van hátra. Rákérdeztem, hogy ez tényleg a mi percünk-e, és akkor mondták, hogy igen. Gyorsan elkezdtem mindent bekapcsolni, és a szemem sarkából láttam, hogy egy kéz elmegy, majd ránéztem az órára, és csak az utolsó számjegyet láttam, nullára váltott.. Akkor "jaj, már rajtolnom kellett volna" gondoltam, gyorsan kapcsoltam, és elindultam. És kiderült, hogy az akkor még csak 50 volt, nem 00, és így lett egy 8 és feles korai rajtunk. Klassz volt...
- Ez után már nyugalmas volt a napotok?
- Nem. :o) A második kör első gyorsaságijára odaálltunk, időben ott voltunk, örültem is, na mondom, most minden jó, tetszik is a gyors, na most jól átszaladunk... Volt egy 15-20 perces várakozás, és ez idő alatt pontosan a rajt pillanatára leengedett a jobb első kerekünk. Így defekttel rajtoltunk el.
- Kalandos egy napotok volt, ez nem vitás. Van azonban egy kérdés, ami a szurkolók nagy részét talán még ennél is jobban érdekli: Hogy bírtad ezt a napot?
- Nagyon-nagyon jól. Ezen még én is meglepődtem. De hála Istennek tökéletesen érzem magam, nincs semmi gond.
- Holnap mennyire fogtok hajtani?
- Nem tudom igazából, hogy állunk. A 20. helyről jöttünk elég sokat előre. Ez az utolsó gyors, amit kivettek, ez nekünk nagyon kellett volna... Állítottunk folyamatosan az autón, egyre gyorsabbak vagyunk, úgy érzem egyre inkább önmagam tudok lenni.
- Lehet hogy nagyon gonoszul hangzik majd, de két kérdést fel kell tennem. Az egyik az autó. Nem bántátok meg hogy onnan lett ez az autó, ahonnan?
- Ez egy kényszer dolog. Azt kell, hogy mondjam, hogy nem az autó hibája, hogy ott állunk, ahol állunk, a defekt, a korai rajt...
- A lefulladás... :o)
- Hát igen, de az a tíz ide vagy oda, már nem számít. :o) A verseny végére már többet tudok, meg talán jobb választ tudok adni.
- A másik kérdés: mennyire maradt benned az a nagy esés? Tudtál felszabadultan vezetni? Vagy benned van még?
- A felhordásos részeknél érdekes módon a második gyorson, nem az elsőn, mert ott nem volt semmi, de a másodikon a koszos kanyarokba be-benézegettem... Ennyi volt. De az utolsó két gyors már rendben volt, úgy érzem.

Herczig Norbi
- Huuu, hát honnan is kezdjem... Érződött rögtön az első körben, hogy nem tudtunk tesztelni, és hiányzott az év eleji 40-50 kilométeres teszt. Hiányzott, éreztem, hogy nem mertem áttolni azokat a részeket, amit át kellett volna... Majd az első gyors utolsó kanyarjában sikerült beköltöznünk a fák közé. Kicsit viseltes lett az autónak a bal oldala. Majd a másodikon kaptunk egy defektet. De az első körben kimozogtuk ezeket a problémákat. A második körben már tudtunk jól menni. Azt hiszem, ennek köszönhető ez a negyedik hely. Kicsit imádkozásra foglyuk a dolgot, mert eddig úgy volt negyedik fokozat a váltóban, ha fogtam benne, most már úgy sincs... Nem tudom, mi lesz vele, de megyünk. Megpróbálunk egy ötödik-hatodik helyre bejönni. Az év végén azok is nagyon fontos pontok lesznek.

Ollé Sasa
- Az első gyorson utolértük a Kakuszi Zsoltiékat, nekik defektjük volt. 10 másodpercig kergettük Őket, mire észrevették, hogy ott vagyunk. Be is kopogtunk rendesen. :o) De valamit csinálni kellett, mert akkora hang volt, hogy nem vettek észre bennünket. Ez meg is alapozta a következő gyorsokat. Kicsit elment a kedvünk, hogy már megint kaptunk 12-t teljesen feleslegesen. Kicsit bealudtunk. Majd a nap végére szépen felépült a dolog. Egész jó eredményeket mentünk. Az utolsó gyorson nagyon keményen mentünk, ahol Robi kapott egy féltengelytörést, és így be tudtuk hozni. Úgy gondolom, felébredtünk, és holnap fel tudjuk venni a harcot Robival. De nem szabad, hogy a harc azzal végződjön, hogy mind a ketten kiessünk, mert nagyon fontos lenne a csapatnak egy első-második hely.

Bútor Robi
- Azt mesélte Sasa, hogy a végére egál lett.
- Nem, nem egál lett, 1 másodperccel Ő vezet. Sajnos a 40 másodperc előnyünket elvesztettük, mert az utolsó gyorsaságin eltört a féltengelyünk, és ráadásul eléggé az elején a gyorsnak. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy kivették az utolsó gyorsot, így nem 1 perc 40-et, hanem csak 40-et gyűjtöttünk össze. Újra indul holnap a küzdelem.
- És addig milyen volt a nap?
- Addig nagyon jó volt. Maximálisan élveztem a gyorsaságikat, kivéve ezt a repteret. Ez továbbra sem nekem való, de ez minden évben így van. Tarnaszentmária nagyon jó volt. Gyorsan tudtunk menni, tetszett a pálya is. Jó volt az autó is, a gumi is. Egyben volt minden.
- Mi a terv holnapra?
- Cél a győzelem. Összetettben már hátra kerültünk, ezzel nem tudunk mit kezdeni, de a super1600-ban nyerni szeretnénk.

Pálinkás Zsolt
- Nagyon - nagyon jó volt. Jól kezdődött. Az elején óvatosan mentünk, mivel tavaly kicsit keveset mentünk. Meg vagyok elégedve a kocsival is, magunkkal is. Laci is jól muzsikált, az autó is aránylag. Azért egy kis probléma van, de bízom benne, hogy a srácok megjavítják.
- Mi ez a probléma?
- Egy ezres fordulattal kevesebbet tudom használni a motort mint kellene. 9ezres fordulaton kéne váltogatnom, és 8ezernél kell. Nincsen erő benne. Elveszti az erejét. Remélem holnap jobb lesz.

Kakuszi Zsolt
- A mai nap nem kezdődött jól. Az első gyorson defektet kaptunk, így szereztünk egy 1 perc 45 másodperces hátrányt. Utána már egész jók az idők. Vagyis hát ez relatív. Nagyon sokat bajlódunk az autó beállításával. Nekem még mindig nem tetszik. Nem olyan, amilyennek kellene lenni. A futóműve az még nem olyan, mint a Polo beállítása volt. Meg előjönnek problémák. Spanyolországból hoztuk az autót, és más fajta termosztát van benne, hiszen ott melegebb van, és így itt nem melegszik fel a víz. Ez bezavarja a motor teljesítményének a működését. Megpróbáltuk orvosolni, így a motorral már nincs probléma. A váltó visszajelző nem jól működött, és nem jókor veszi el a gyújtást, meg nem abban a sebességi fokozatban volt, amiben én gondoltam... Így kisebb káosz uralkodik a szervizben most. :o)
- Ehhez képest holnapra mit terveztek?
- Megpróbáljuk nyomni neki. Holnap talán kicsit egyszerűbbek lesznek a pályák, úgy értve, hogy a holnapi gyorsra egy közepesebb beállítást talán hamarabb megtalálunk. De ez majd holnap kiderül.

Hideg Krisztián
- Nagyon jól éreztem magam a kék túra útvonalán. Ezek a 100 kilométeres etapok annyira lekötöttek, hogy kétszer aludtam el. 150 liter benzint pocsékoltunk el etapokon eddig... Ez nagyon jólesett. A pályák azok... Nem tudom, mit mondjak erre. Lehet, hogy a harmadosztálynak ez nagyon jó. Figyelj! 14 órát álltam egy helyben. Nem tudok igazán megmozdulni. 14 órát álltam a két béna lábammal Ennyit tudok erről mondani.

Botka Krisztián
- Nem tudok sajnos túl sok mindent mondani, csak 3 gyorsaságiig jutottunk, sajnos. Az autó jó lesz. Tegnap Szabó Gergőtől kaptam kölcsön egy Motec hajtás elektronikát, amivel tökéletessé vált az autó. Már kezdtem örülni. Kezdett az történni, amit én szerettem volna, tehát nem az autó uralkodott felettem. Pont, amikor kezdtem belelendülni, akkor itt a körgyorson a harmadik fogaskerekem felrobbant, és beszorult a váltó. Nagy nehezen ki tudtunk jönni, de már a célban tudtam, hogy esélytelen lesz kicserélni a váltót. Egy EVO 9-esnek 40 perc a váltóját kicserélni, nekünk pedig csak 20 percünk volt.
- Hogyan tovább? Ilyen letörten mész Miskolcra?
- Az az igazság, hogy annyira nem vagyok letört. Azért jó érzéssel töltött el a verseny, hiszen borzasztó sok néző látogatott el. Így egy év után kívülről is meg tudtam nézni, milyen a rally. Megnéztem az öcsémet is. Most már rájöttem, hogy miért megyek, és hogy miért szeretem ezt ennyire.

Tárnok Tamás
- Az első gyorson kaptunk egy defektet, ami rögtön 4 perc plusz... Aztán eltört a féltengelyünk, ami még egy perc volt... Utána már minden összeállt. Próbáltunk, ha nem is sietni, de közelebb kerülni a kategória társakhoz. Így a 4,5 percből ledolgoztunk három és felet.
- Ilyenkor jön az, hogy "mi lett volna ha"...
- Igen de már annak is örülünk, hogy itt vagyunk, és holnap megpróbáljuk elcsípni a kategória első helyet.

Ifj. Ranga László
- Fárasztó így elsőre. Nagyon furcsa ez a 4 kerék, meg a Michelin gumi. Minden új. Nyolcadikak vagyunk a 24-ből, mert annyian rajtoltak. Elsőre ez jó szerintem.
- A jót könnyű megszokni nem?
- :o) Mindig tud újat mutatni az autó. Különösebben nem viccelt meg, csak a kigyorsításoknál a Suzukinál néha el kellett venni a gázt, ez meg rögtön keresztbe áll. Ez kicsit furcsa. Holnap a Szabóékat akarjuk megfogni. 7-tel vannak előttünk.

Botka Dávid
- Nagyon jó volt! Az összes gyorson 100%-ot tudtunk menni. Gondmentes volt. Ez a fő cél egész évben. A navigátorommal is nagyon jól össze tudunk dolgozni, és élvezzük az elejétől fogva. Holnap megpróbálunk egy-két helyet előrébb lépni, ha nem sikerül az első két gyors után, akkor megnyugszunk, és beleállunk ebbe a helybe.

Balázs Öcsi
- Jól is kezdtünk, meg nem is. Barátkoztunk egész nap. A mai nap utolsó gyorsaságijára már N második időt tudtunk menni, meg abszolút 11. Ennek nagyon örülünk. Kezd kialakulni. Kezdek rájönni, hogy hogy’ is kell menni ezzel az autóval. Várjuk a holnapi napot. Szeretnénk kicsit előrébb menni, mert a Magyar Miki van 2 tizedre, a Fenyvesi meg 10 másodpercre előttünk. Így 5-ek vagyunk, úgyhogy támadunk holnap.

Király Gábor
- Megforogtunk az első gyorson. Tudtuk, hogy csúszni fog, de csúszósabb volt, mint vártuk. Megforogtunk, de indítottunk és mentünk tovább.

Így fordult tehát a mezőny a második napra, amikoris az első nap megtartott 7 gyorsából 6-ot megnyerő Turi rajtolhatott az első helyről.

Folytatás holnap!




© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek