2017. oktober 24.










BPR - cél előtt mondták


A Budapest Rally alkalmával sajnos nem volt a szokásos cél ceremónia az OB mezőnyének szombaton, és még gyűjtő sem, így a szervizpark és annak időellenőrzője adta szűkös időkeretet kihasználva igyekeztünk minél többeket diktafonvégre kapni...

Sajnos a technika ördöge is közbeszólt, így minden igyekezetünk ellenére sincs meg minden elkészített anyag, az érintettektől ezúton kérek elnézést.

Benik Balázs
- Egy balul sikerült veszprémi verseny után most egy igazán örömteli pillanat. Hogy sikerült a verseny számotokra?
- Nagyon boldogok vagyunk. A verseny elején nem túlságosan voltunk motiválva, úgy gondolom, annyira a csapat sem. Az első körben voltak velem problémák, kicsit talán frissebbnek kellett volna lennem, a második körtől kezdtünk felgyorsulni. Azt a hibát követtük el, hogy nem teszteltünk szárazon, csak vizes beállításunk volt. Így utólag vehetem úgy, hogy mindent egybevéve végülis 60-40 %-ban volt száraz és eső. Tamásék előtt voltunk már egy pármásodperccel, amikor kiestek. Nagyon sajnálom Őket, mivel nagy csata lehetett volna. Ha Ő nyert volna a végén, nem is bántott volna annyira, mert Neki is nagyon kijárt volna már ez az egész. Így alakult.
- Most megint nyíltabb a bajnokság. Mire számítasz Pécsett?
- Igen nyíltabb, de úgy gondolom, ha hiba nélkül tudja mindenki teljesíteni a Mecsek rally-t, akkor nem igazán lesz változás a bajnoki címért folyó harcban.
- De azért sose lehet tudni...
- Ez abszolút így van. :o)

Spici
- Hogy érzitek magatokat? Nehéz nap volt? Az eredménnyel mennyire vagytok elégedettek?
- Életem egyik legkeservesebb versenye volt. A verseny elején, az első körben nem volt fékünk, nagyon nagy hátrányt gyűjtöttünk be, sansztalan volt onnan felzárkózni, Balázst szerettük volna utolérni. A következő körben stimmelt a gumi is, az autó is jó volt, így már megközelítettük. De sajnos ezzel az autóval csak egy pótkereket lehet vinni, így nem tudtunk magunkkal vinni intermédiát, slickekkel mentünk az esőben. Akkor fel is adtuk, éreztük, hogy esélytelen, nem tudunk velük küzdeni.
- Így most az idei bajnokságban csak tanuljátok az autót, hogy legyen hasznosítható tudás jövőre?
- Természetesen, ismerkedünk a beállításokkal, ma is folyamatosan állítgattuk az autót, a verseny előtt is nagyon sokat teszteltünk. Én azt hiszem, hogy bemutatkozó versenynek - annak ellenére, hogy mennyire kaotikus volt - azt kell, mondjam, hogy jól sikerült. A rally versenynek a célban van vége, és nekünk most a vége jó lett. Janiék kiesésével és Balázs győzelmével továbbra is kicsit nyílt maradt a bajnokság, nagy meccs lesz Pécsen, esetleg nevető harmadikként mi is ott lehetünk, de ott nekünk már nem hiszem, hogy sanszunk lenne.

Vizin Laci bá'
- Hogy érzed magad? Fáradtnak tűnsz.
- Nem vagyok az, sőt, jó kedvem van, csak ez az időjárás teljesen kiszúrt velünk. Az OB-nak mindig esik, az EK-nak meg megszárad... Olyan hü*e eredmények vannak... De itt vagyunk, jó volt. Azt viszont nem tudom, hányadiknak sikerült bejönni, ne tudom még a többiek idejét.
- Ezen kívül hogy sikerült ez az időjárásilag zavaros verseny?
- Úgy gondolom, nagyon jól sikerült. Egy nagyon jó autót kaptunk, igazán, gond nélkül tudtunk versenyezni. Semmi különösebb problémánk nem volt.

Herczig Norbi
- Hogy sikerült számotokra ez a szeszélyes verseny?
- Nagyon jól. Harmadikok vagyunk, nagyon nagy a boldogság a csapatban! Boooldogság! :o) Nagyon jól éreztük magunkat egész nap, mondhatom azt is, hogy ez a Hungaroring is egész jól sikerült belülről. Igazán itt már nem az idővel foglalkoztunk, hanem a nézőkkel, húzgáltuk a kéziféket. A többi 9 gyors az életem meghatározó élménye lesz a rally-s pályafutásomban. Minden pillanatát élveztem. A Szorospatak az meg különösen jól sikerült mind a háromszor.
- Következő versenyen mire számítasz?
- Ott fejezzük be az évet. Szeretnénk a teljesítményt átmenteni, de azt hiszem, hogy egy ilyen eredményt elérjünk, megintcsak kell a többiek balszerencséje. Tudjuk, hol a helyünk ezzel az autóval ebben a mai magyar bajnokságban. De mindent meg fogunk tenni, hogy ilyen jól menjünk, és ha célközelben lesz egy dobogó, akkor mindent meg fogunk tenni érte.

Angyalfi Karcsi
- Ígérted sokáig, hogy jönni fog az A-s autó, aztán megjött, és megjött a győzelem is.
- A verseny nagyon jól sikerült, bár nem az A-s autóhoz méltóan mentünk az egész verseny alatt. De ehhez hozzá tartozik, hogy ezt azért csináltuk, mert az első gyorsaságit nagyon elrontottuk, utána bele akartunk húzni, de amikor megláttuk Fricit a pálya szélén kereket cserélni, akkor még az ALS-t is kikapcsoltam. Onnantól kezdve nagyon óvatosan mentünk. Az autót féltettem, kuplungoltam, mindent nagyon óvatosan csináltam. De itt vagyunk a célban, és ez a lényeg.
- Sikerült a győzelem. Következő verseny?
- Így, hogy kiestek a Pintérék, így nem nyertük meg a bajnokságot. Marad Pécsre a döntést. Az, hogy mi harcolni fogunk, vagy ugyanígy csak kocsikázni, az majd az első két gyorsasági után eldől.

Keszler Mátyás
- Hogy sikerült ez a verseny?
- Hát, elég felemásan. Gondok voltak az autóval. Egyesbe mentünk végig az utolsó gyorsaságin. Második helyen mentünk, de a végére nem is tudom hanyadikok lettünk. A verseny elején kiegyeztünk volna a harmadik hellyel, de így keserű a szájíz.
- A bajnokság így?
- Egy ponttal vezetünk még mindig, de a Mecsek az nagyon éles lesz. Nagyon össze kell rakni a csikót, hogy ilyenek ne forduljanak elő. Ez egy ilyen sport.

Gerencsér Titi 'bá
-Hogy vagy? Milyen volt?
-Ver a víz :o) Érdekes volt, ugyanis slick gumival indultunk, az időellenőrzőben még száraz volt, most meg már szakadt. Elmentünk az alagút alatt, és már szakadt az eső. De érdekesebb a Ring vizesen slick-kel, mint szárazon.
-És a nap többi részre?
-Szorospatakon egy ácskapocs, nem tudom, honnan került oda, átment a gumin meg a felnin egyszerre, és rendet csinált a jobb első keréknél. Hat percet töltöttünk bent vele. A következő elágig el kellett menni, mert ott tudtuk csak lecserélni a kereket, de hát ott is úgy, hogy puha volt a talaj, emelő nem ment alá, kocsival beálltam az árokba, hogy ferdén álljak...

Vaclav Pech
- Hogy érzitek magatokat itt Magyarországon? Milyen a verseny?
- Nagyon jól érezzük itt magunkat. Szerencsére semmi gondunk nincs az autóval. Egy defekt hátráltatott minket csupán a mai nap folyamán. Egyébként a rendezés nagyon jó, minden nagyon tetszik, a szakaszok pedig különösen jók.
- Mit szóltok az időjáráshoz?
- Hát, talán ez az egyetlen probléma a verseny során. :o)

Bútor Robi
- Hadd gratuláljunk! :o) Ugye most már igazán boldog vagy?
- Igen! :o) Most az utolsó gyorson végig azon izgultam, hogy nehogy történjen valami fatális véletlen, ami tönkretett volna mindent. De hála istennek nem történt semmi. Megnyertük a verseny, megnyertük a super 1600-os bajnokságot, úgyhogy fullos a helyzet.
- Irány a VB?
- Hát, még egy pici kis pénz hiányzik, de megpróbáljuk pótolni, és akkor megpróbáljuk, ha minden igaz.
- Volt valami nehézség, probléma? Vagy nem is érdekes, a végeredmény a lényeg ma?
- Ma csak a végeredmény számít! De igazából nem volt kalandunk. Egy defektünk volt mindössze. Hál istenek a végén volt ez csak.
- Mit üzensz a szurkolóidnak?
- Ha indulunk a VB-n, és tudnak, akkor jöjjenek ki, mert kell a magyar zászló, mert az doppingol nagyon!

Matics Misi
- Hogy sikerült a verseny?
- Egy defektet leszámítva jól. Úgy érzem, elég jó időket tudtunk autózni. Inkább a saras gyorsok jöttek be. A többin, a tempósokon megvertek az EVO 9-esek. Nem lehetett velük mit kezdeni. Az időjárás az elég kiszámíthatatlan volt. Nem tudtuk sosem, mire készüljünk.
- Bajnokságban így Mecsekre hogy készültök?
- Még nem tudjuk, nem számolgattunk.

Kakuszi Zsolt
- Hadd kérjek egy értékelést, hogy sikerült mai nap?
- Hát, eléggé rosszul. Igazából utolsók lettünk, az autónak több problémája is lett.
- Mik ezek a problémák?
- Elsősorban a váltó, de nem tudom mi történt vele, nagyon csúnyán szól, és hol vált, hol nem. A szélvédőnk betört, mert etapon felcsapódott a motorháztető. Ez a mi hibánk volt, mert nem zártuk le rendesen. Aztán valamiért bedadog néha a motor. Nem tudjuk, miért teszi ezt. Majd jól át kell nézni.
- Hogy készültök a bajnokság szempontjából Mecsekre?
- Még nem tudom, lehet, hogy belenyugszunk a harmadik helybe. Még nem tudom, mi lesz. Ez lenne a harmadik év, hogy mindig másodikok leszünk. Úgyhogy lehet, úgy leszünk vele, hogy inkább spórolunk a jövő évre.

Tóth Tibor
-Mesélj! Milyen volt ez a verseny Nektek?
-Ez egy igazi túlélő verseny volt, szerintem. Amíg száraz volt a pálya, nagyon jó időket tudtunk menni, a többiektől 1-2-3, maximum 5 másodpercet kaptunk, a vizesen fél percet... Következőn beleerősítettünk, 30 másodperccel jobbat mentünk. Igaz, hogy kétszer beleestünk az árokba, de szerencsénk volt... Egy igazi túlélő verseny volt. Itt most a Hungaroringen kétszer is megforogtunk. Berajtoltattak Bútor Robi elé, a visszapillantóban megpillantottam, és az utolsó pillanatban kaptam el a kormányt... Engem zavar, ha mennek előttem, nem látom a féktávokat, és elég sokat bementünk, és meg is forogtunk itt, a Hungaroringen, nem tudom, megvan-e még a harmadik helyünk.

Ollé Sasa
-Mesélj egy kicsit a mai napotokról!
-Abszolút negyedik helyen autóztunk, másodikak voltunk a kategóriában. Nagyon örültünk neki, mert Asit tudtuk tartani folyamatosan, márpedig Ő egy nagy etalon mindenki számára. Egy nagyon blőd hiba volt, defektet kaptunk Szuhán, és az 3 és fél percet jelentett, mert nem álltunk meg, ha megállunk, öt perc lett volna. Ez megalapozta, hogy 15. vagy 16. helyen vagyunk. Saját csapattársunkkal versenyzünk most, hogy harmadikok vagyunk vagy negyedikek. Majd kiderül pár perc múlva, még nem tudjuk az idejét.
-A kategóriában a bajnokság már eldőlt, de a további helyek még kiadók...
-Igen. Azért izgulunk, mert Kakuszi sokat hibázott a mai nap, Ő az ötödik mindenféleképpen, így Lacika és köztem dől el. Ha én vagyok a harmadik és Lacika a negyedik, akkor nagyon nagy pontkülönbség lenne Kakuszi és én köztem, és akkor Pécsen a második helyért kéne menni.
-Az elég biztató lenne, de az se rossz, hogy Lacika ilyen jól megy...
-Igen, Lacika egy stabil tempót autózik. Nagyon örülök neki, mert a csapattársam.

Szíjj Zsolti
-Feldúlt vagy, vagy fáradt?
-Is-is.
-Mi a baj?
-Nem tudom. Szerintem lecsúsztunk egy kicsit itt a helyezésekről. Gondoltam, hogy itt a Hungaroringen tudunk behozni abból a hátrányból, amit a nap elején elszenvedtünk, de nem tudom, nem láttam még az időket. Fáradt is vagyok, már egy hete nem aludtam ki magam.
-Kemény volt?
-Nem, nem, Veszprém fizikailag fárasztóbb volt. De nem ez az alapvető probléma, hanem a pályák minősége, továbbra is. - Technika hogy bírta?
- Azt kell mondanom, egészen jól. Különösebb kalandunk sem volt.
-Gumiválasztás nektek hogy jött össze? -Abban nem hibáztunk olyan sokat. Az autóval voltak kis problémák az első körben. Az első gyorson elaludtam egy kicsit, kicsit nagyon, megütöttük a kereket, utána a másik két gyorson nem tudtuk jól betenni, mert nagyon szitált az autó. Megcsinálták a szervizben, onnan elkezdtünk feljövögetni, egyre jobbakat jöttünk. A gumival alapvetően nem volt probléma, inkább az autóval meg velem. De a végére belerázódtunk, de már későn, megint, nem tudok feljönni kellőképpen.
-Mecsekre jöttök?
-Még nem tudom. Nekem minden verseny a pénzügyi dolgokon múlik, és egyik versenyről a másikra van pénz.

Ifj. Ranga Laci
- Hogy sikerült ez a verseny?
- Hát a Budapest Rally-t annyira nem szeretem. Most se szerettem meg nagyon. Negyedikek lettünk. A ring előtt még a Sasáék előtt voltunk. Aztán itt a ringen megforogtunk, elmentünk rossz irányba. Mindegy. Ez hülyeség volt! Kilenc komoly gyorsasági után berakni egy ilyet... Na mindegy. Amúgy jó volt minden, az autó is hibátlan volt.
- Időjárás?
- Az nem tetszett. Próbálom megszokni ezt az esőt, de hát még nem nagyon megy ezzel az elsőkerekessel.
- Mecsekre hogy készültök?
- Próbálunk ugyanúgy, mint minden más versenyre. Nagyon fogok igyekezni, aztán majd meglátjuk.

Asi
- Hogy értékelnéd ezt a mai versenyt?
- Szerintem az eső és a sár miatt egy nehéz feltételű verseny volt, szerintem kritikán alulian versenyeztem. Ebben azért benne van az is, hogy a Fehérvár után eltört egy csigolyám. Két hónap pihenő volt, nem volt szabad még edzenem sem. Már a tréning is nagyon fárasztó volt. Reggel legszívesebben lefeküdtem volna az első gyors előtt, annyira fáradt voltam. De ezen kívül még rengeteg mindent rosszul csináltunk.
- És egyébként milyen volt visszaülni a versenyautóba?
- Jó, feelingre jó ez a Suzuki, jó vele menni szárazon. Amúgy nem volt furcsa, mert tréning autónk első kerék meghajtású, meg régen is versenyeztem én sokat első kerekessel. Szoknunk kell az autót.
- Mecsek rally-n mire számítasz?
- Még nem tudom. Ezzel az autóval a Keller Petya fog menni. A mi autónk még készül. A karosszéria munka kész van, a festés van hátra. Majd meglátjuk.

Magyar Miki
-Mesélj egy kicsit! Milyen volt a verseny a Ti számotokra, és a verseny vége hogy alakult?
-Nagyon hosszú, és fogalmam sincs, hányadikok lettünk így a végére. Kicsit rosszul jött ki ez a verseny, mert későn készült el az autó, és a prológon ültem először ebben a vadonatúj autóban. Ott szokni kellett, és mivel nem számított bele a versenybe, sikerült egy kicsit inkább a nézőknek, látványosan autózni. A mai napon is szoknom kellett még az autót, így rajtam is múlott, hogy az elején nem nagyon sikerültek jó eredmények, meg kiderült az is, hogy rossz gumit választottunk erre a versenyre, olyat pedig már nem kaptunk, ami kellett volna ide. Itt a Hungaroringen próbáltam jót menni, de ez arra már nem volt elég, hogy esetleg a dobogóra felérjünk. Szerintem itt mi be is fejezzük, mert szerintem ez a Ring nem az N-es autónak való, biztos, hogy holnap szétmenne.
-Akkor Ti nem is mentek tovább...
-Nem, 100%, hogy vagy az osztómű vagy a váltó szétmenne ezen a pályán, meg igazából nem igazi rally pályák a Hungaroring külső-belső, meg a műjégpálya, inkább a holnapi napot egy tesztre fogjuk fordítani. Majd igazi olyan pályákon edzünk, és beállítjuk az autót jól Pécsre, és akkor ott talán majd gyorsulunk sokat.

Janzer György
- Hogy sikerült a verseny?
- Nem tudom, hányadikok lettünk, de szokásos szenvedéssel kezdtünk. Nem volt fékünk. Aztán a kedvünk is alábbhagyott. De legrosszabb esetben is másodikok vagyunk, szerintem. Az időjárásért nem vagyok túlzottan oda. Itt a ringen nem zavart. Szuhán volt kicsit zavaró.

Ábrahám Zoltán
- Hogy tetszett a verseny?
- A legjobban, mivel nyertünk. Nem tudom, a többiek hogy érnek célba, de lehet az is, hogy megvan a bajnoki cím. Úgyhogy minden nagyon jó. Egyetlen problémánk volt az autóval, elszakadt egy fékcsövünk a ceredi gyors előtt, ott fék nélkül jöttünk le, csak kézifékkel. Aztán sikerült megcsinálni, és minden rendben volt. Az időjárás borzasztó volt.
- Ha megvan a bajnoki cím, akkor mentek Mecsekre?
- Lehet, hogy nem, de akkor egy külföldi versenyre megyünk. Azt még nem tudjuk merre.

Rádli József
- Hogy sikerült ez a verseny?
- Igazság szerint jól sikerült, mert sok pontért jöttünk. De a végén úgy alakult, hogy a Mecsek Rally-ra marad minden, ott lesz bajnokavatás. Nagyon elgumiztam magam. Az időjárás nem kedvezett, és én is túl indiszponált voltam. Az autóval nem volt semmi problémánk, jól felkészítettük, és így rendben volt. Kicsit lagymatag voltam ma. Így Mecseken, ami belefér...

Balázs Öcsi
- Csak sikerült ez a célba érkezés és a pontszerzés, amiért jöttetek! :o)
- Azt hiszem, annyi gondunk-bajunk volt, én is csináltam hülyeségeket, hogy talán egész évben nem volt annyi, mint a mai versenyen. Nagyon kalandos meg vicces volt. Reggel sikerült nekitámasztani az elejét, hátulját, oldalát egy pár fának. Lecsúsztunk az útról. Utána a sárvédő beledörzsölt a kerékbe, így hiába cseréltem volna kereket, az is defektes lett volna. Salgótarjánig úgy ötven-hatvan kilométert mentünk defektes kerékkel. Aztán ezt megoldották a fiúk. Aztán Cereden sikerült egy jót menni. Utána visszaestem ötödik helyre, majd feljöttem a második helyre. Már azon gondolkoztam, hogy kéne átvenni az első helyet. De utána kaptam egy defektet. Aztán Kovács Zoli kiesett, így megint második voltam. Itt a végére meg szerintem utolsók lettünk, mert sikerült egy öt-hat percet bent legelni a kavicságyban. Alig bírtuk kiásni az autót. Utána meg az utolsó gyorsról késtünk vagy négy percet, így nagyon a végén lehetünk.
- Így akkor most megvan a bajnoki cím, nyugdíjba megy a bódé?
- Rendbetesszük szépen, és nyugdíjba megy. Evo 9-et építünk, de nem tudjuk, mikorra lesz kész.

Pelyhe György
-Na mesélj, csak, mi volt!
-Volt ma nekünk minden! Leszakadt az úszó a karburátorból, defekt, beestünk, kavicságy ásás... Azt hiszem, ennyi, ami így hirtelen eszembe jut. Már majdnem elsírtam magam, hogy én nem megyek Pécsre...
-De megvan az a hiányzó 1 pont, így megvan a bajnoki cím is.
-Megvan, igen. :o)
-Mit üzentek a szurkolóknak?
-Jövőre megpróbálunk felkészülni, és tetszett, ahogy mentek a Mitsubishik, és lehet ezzel úgy menni, mint a Zsigulival. :o)

Hámori Péter
-Milyen volt ez a verseny nektek?
-Álmosan bekezdtem, utána szárazon egy picit feljöttünk, szárazon jobbakat tudtunk menni, meg fel is keltem, felkeltettek. :o) Ezek után az eső már nem jött jól, mert 3 éves intermédia gumink van, amivel itt a végére a Hungaroringen kétszer sikerült megforogni. De hát végülis negyedik, azt hiszem.
-Az akkor nem olyan rossz.
-Az elején aláírtuk volna, mivel 12-en voltunk, úgyhogy így teljesen jó. De hát pontokért jöttünk, ezért így jó.

Kiscsatári Imre
-Milyen volt nektek ez a verseny?
-Így első nekifutásra nagyon fárasztó, de egy élmény volt, mert esőben ebben az évben nem is mentünk, úgyhogy nagyon tetszett, jó volt. Csak még levegőt kéne kapni.
-Holnap mentek tovább, vagy elég volt?
-Úgy néz ki, eddig úgy beszéltük meg, hogy igen. Aztán majd meglátjuk, hogy a fiúk a szervizben mit találnak az autón. Ha semmi gond, akkor go!

Kronome Ákos
-Milyen volt ez a verseny nektek, és mentek-e tovább holnap.
-Szerintem mi befejeztük itt. Jó volt a verseny, de nagyon viszontagságos volt ezzel az esővel. Hol esik, hol nem, nagy sár volt, de örülünk, hogy itt vagyunk, és karcmentes.
-Mecsek?
-Szeretnénk, igen.

Nagyváradi Zsolt
-Milyen volt Nektek? Gondterheltnek tűnsz. Vagy csak fáradt vagy?
-Csak elfáradtunk, reggel korán keltünk. Igazándiból volt egy teleszkóp problémánk, ennyi volt csak, ami hátráltatott bennünket, egyébként az autó jól működött. Nem tudom, hányadikok vagyunk, fogalmam sincs, lehetünk második, harmadik vagy ötödik, fogalmam sincs.
-Megálltok, vagy mentek holnap is?
-Nem, nem megyünk holnap.
-Mecsek?
-Ott leszünk, mindenképpen.

Gonda Zsolt
-Mesélj egy kicsit arról, hogy milyen volt, és hogy mentek-e holnap tovább!
-Nem megyünk holnap, csak az OB volt a fontos. Nagyon nehéz pályák voltak, főleg így, hogy leesett az eső. Cered ugye tükrös aszfalt lefele, a féktávok borzasztóan csúsznak, a Szorospatak tiszta sár volt. Harmadik helyen jöttünk föl, de most már másodikok vagyunk, mert a Nagyváradit sikerült megvernünk. Papp Leventét nem sikerült, előttünk maradt, de nekem ez így jó a bajnokságban, ez volt a lényeg.
-Mecseken?
-Természetesen megyünk, mert a bajnokság a fontos.

Papp Levente
- Egy értékelést szeretnék kérni a mai versenyről.
- Megnyertük a kategóriánkat, úgyhogy nagyon boldogok vagyunk! :o) Nagyon hosszú és nagyon kemény verseny volt. Az időjárás a végére nagyon megkavart mindent, ez nagyon nem tetszett. Holnap megyünk tovább az Európa Kupában. A Mecseken pedig ami a csövön kifér, mert ott dől el a bajnoki cím! :o)

Nagy Krisztián
- Hogy sikerült ez a Budapest Rally számotokra?
- Hát érdekes volt, mert se, nekem se az autónak nem voltak még vizes tapasztalatai. Úgy gondolom, hogy ennek is el kellett jönnie, hogy tanuljunk újat. Nem volt nagyon zavaró, csak hát a rutintalanságunk az itt kijött. Az autó egyébként teljesen jó volt, nem volt semmilyen műszaki problémánk. Holnap megyünk tovább.

Zelenka Zsolt
- Milyen volt a mai versenyetek?
- Nem tudjuk, hányadikok vagyunk. Nehéz verseny volt. Aki ezt a Hungaroringet kitalálta, azt kívánom neki, hogy ezen járjon haza. Soha jobb úton. Jó volt. Szorospatak az nagyon kemény volt. A mátrai gyorsok tetszettek. Az utolsó gyorsokat meg hagyjuk... Az időjárás minket annyira nem zavart. Szerencsénk is volt, mert a hatos gyors etap lett, és ott volt egy defektünk, és így nem kellet defektes kerékkel végigmenni. De amúgy minden jó volt.

Német László
-Milyen volt nektek?
-A mátrai nagyon jó volt, de ez nem Zsigulinak való pálya.
-Holnap nem mentek ezek szerint.
-Nem.

Bessenyei Zoltán
-Milyen volt?
-Úgy gondolom, hogy ennyit még az életünkben nem dolgoztunk azért, hogy abszolút utolsók lehessünk, körülbelül. Végre egyszer sikerült már pályán belül is kereket cserélnünk, ezt eddig nem tettük meg, csak most Szorospatak harmadik kanyarjában az utolsó körben, defektet kaptunk. Valószínűleg a felnik nem jók. (Hazafelé az autópályán kaptunk mégegyet, azt már nem cseréltük ki, bejöttünk defektes kerékkel.) Ott kaptunk 8 percet. Közben voltak elektronikai problémák, volt egy légmennyiség mérővel is gond...Végig szívtuk az egész napot. Ugyanakkor sikerült másodiknak lenni, mert a többiek is szívtak bőséggel. Gratulálok mindenkinek, aki ezt tudta teljesíteni, ez nem volt egy egyszerű verseny, szerintem. Szorospatakot nem tartottam volna meg háromszor, mert iszonyat minősége volt, és iszonyat felülete volt. Boldog nem vagyok, mert ők vesztettek, nem én mentem jól, de másodikak vagyunk, 8 pont... Jó, hogy itt vagyunk.
-Megálltok ma, vagy mentek tovább holnap? -Eddig úgy volt, hogy megyünk, de a mai napi problémák, és fájdalmak, amik értek, gondok, úgy döntöttünk, hogy befejezzük. Sajnálom, ha jobb lett volna az abszolút eredmény, és lehetne nyerni az N3-at EK-ban, akkor lehet, hogy kénre menni. Gondolom, az Ábrahám is megáll, úgyhogy lehetne nyerni, mert az olaszt meg lehet verni, de maradunk. Maradunk magyarok. :o)

Juhász Csaba
- Hogy sikerült ez a versenyszámotokra?
- Azt hiszem, harmadikok vagyunk. De nagyon sok gondunk volt. Többször értünk utol versenyzőtársakat, és mindig feltartottak. Lehet, hogy nem akarták, vagy nem figyeltek, de ez így baj. Amúgy annyi gondunk volt, hogy csúszik a kuplungunk. Az időjárás nekünk kedvezett. Ezt vártuk, erre készültünk. Egy féltengelyt kell cserélnünk, amúgy holnap megyünk tovább.

Novák Szabolcsékkal
nem tudtunk beszélgetni, mert szegények azzal voltak elfoglalva, hogy az autójukat tolták fel a Hungaroringre. Próbáltak időre beérni. A szerelőktől tudtuk meg, hogy féltengelytörésük volt.

Bihacker Viktor
- Milyen volt a mai napszámotokra?
- Nem is tudom, mit mondjak. Ez életem első rally 1-es versenye volt pilótaként. Nagyon jó volt. Nagyon élveztem. Hatalmas teher volt, mert nagyon összejöttek a dolgok. Célban vagyunk, karcmentes az autónk és ez a lényeg.

Gyarmati Ariel
-Elégedetlennek tűnsz ezzel a második hellyel.
-Valóban, igazából nem ez volt a cél, hogy most másodikak legyünk, de ez így jött össze. Elég sok probléma volt, ami hátráltatott, de majd jövőre megint megpróbáljuk.
-Holnap folytatjátok, vagy most elég volt, és majd Mecsek?
-Nem, nem folytatjuk holnap. Technika is elfogyott, nekünk sincs kedvünk hozzá, úgyhogy ma este egy jót alszunk.
-Mecsek?
-Mecsek mindenképpen. Még számolgatjuk, van-e tétje, érdemes-e gyorsan menni, de mindenképpen megyünk.

Dékány Sándor
-Meséljetek! Milyen volt?
-Nekünk ez a mai nap egy rémálom volt. Főleg az eleje, a vége az már összejött. Az elején nagyon sokat bespejzoltunk, és most egyfolytában ezt dolgozzuk le.
-Holnap akkor nem is mentek tovább?
-De megyünk, mindenképpen.
-Mecsek?
-Igen, azt soha nem hagynánk ki, ott leszünk mindenképpen.

Stróbl Balázs
-Boldogok vagytok, azt mondtad.
-Nagyon-nagyon boldogok vagyunk. Azt hittük, hogy elvesztjük a harmadik helyet. Nem tudom, mi lett a Novák Szabolcsékkal, de az első gyorson vagy másfél percet adtunk nekik, itt egy percet, úgyhogy valami nagyon komoly problémájuk lehet. Sajnos a rally technikai sport, erről szól. Én nagyon-nagyon gratulálok nekik, emberileg az egész Treff csapatban a legjobbak.
-És milyen volt ez a mai nap?
-Mondjuk úgy, hogy nagyon küzdelmes, egészen a Hungaroringig. Én ezt a pályát nagyon szeretem, Szorospatakot, fúj, soha mégegyszer többet. Mátraszentimre nagyon jó voltm illetve az egyes gyors.
-Ha így szereted, mentek tovább holnap, vagy elég volt ma?
-Az Igniseket kizárták a holnapi napból.

Fehér István
- Egy rövid értékelést szeretnék én kérni.
- Nehéz volt, nagyon jó volt, és főleg eredményes. Úgy néz ki, harmadikok lettünk a kategóriánkban. Pillanatnyilag mi vezetjük a bajnokságot. Az autó kiváló volt. Hozzá sem kellett nyúlni. Minden nagyon jó volt. Az eső lelassított, de más gondot nem okozott.

Dér Péter
-Milyen volt ez a nap nektek?
-Nagyon küzdelmes. Gondunk nem nagyon volt, egyszer mentünk az árokba az esős Cereden, és most itt vagyunk, azt hiszem, a második helyen, csomó értékes ponttal és sok kalanddal a hátunk mögött.
-Mentek holnap is?
-Nem.
-Mecsek?
-Mecsekre mennünk kell, mert versenyben vagyunk a bajnoki címért, emiatt nem hagyhatjuk ki, de a Mecsek mindig jó, úgyhogy örömmel megyünk oda.

Suba Egon
-Milyen volt?
-Nagyon jó volt. Semmi problémánk nem volt az autóval, minden rendben ment.
-Az eredménnyel mennyire vagytok elégedettek?
-Abszolút elégedettek vagyunk, mert már 7 és fél perc előnnyel érkeztünk ide a Hungaroringre, úgyhogy itt mentünk két nagyon-nagyon etap jellegű kört.
-Ma befejezitek, vagy mentek holnap is?
-Befejezzük, mert ha holnap véletlenül megáll az autó, akkor nem értékelnek minket, úgyhogy az OB-ban itt most befejezzük.
-Mecsek?
-Megyünk, ott Ákos vezet.

Lévai Ferenc
- Hogy sikerült ez a verseny?
- Egy szóval szar volt. A második gyorson egy kanyarban beestünk. Elég csúnyán összetörtük az autót. De hál istennek, az autónak létfontosságú szerve nem sérült, tovább tudtunk menni, de bent hagytunk legalább tíz percet. Köszönjük a nézőknek, hogy visszatettek az útra! Tényleg csodát tettek, mert nagyon mélyen voltunk. Aztán az utolsó körben leszakadt a váltótartó bakunk, és a következő két gyorson úgy kellett végig gurulnunk, hogy az etap időt alig tudtuk teljesíteni. Úgyhogy ennyi volt. Innentől az eső nem is érdekelt. De a lényeg, hogy célban vagyunk, és értékes pontokat szereztünk.

ÉnÁgi & Sebylaci


>>>>>>>> Az utolsó murva után




© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek