2017. oktober 21.










Szulik Nikivel beszélgettem...


A hölgynavigátorok közül egy hosszabb lélegzetvételű interjút olvashattatok már tavaly Revák Rékával, pár hónapja Nyirfás Julival, most pedig Szulik Nikolettre esett a választás. Niki több éves Suzukival folytatott versenyzés után tavaly VFTS-ben navigált, idén Miskolcon egy Mercedesben olvasta az itinert, a hétvégén pedig egy másik szakágban tűnt fel...

Hogyan kerültél kapcsolatba a ralival?

Igazából nem tudom mikor és hol voltam először ralin, mert mi mindig mentünk valahová. Az pedig, hogy beültem navigálni, azt hiszem egy számomra a mai napig nagyon kedves idős Hölgynek, a Dávid (Szebényi Dávid) Nagymamájának köszönhetem. Ugyanis az a Suzuki, amit megépítettünk és amivel elkezdtünk versenyezni az Ő autója volt, csak egyszer neki sem adta ki...:)

Mindenkinek emlékezetes az első verseny, de ezek szerint Neked duplán is, mi is történt ezen a futamon? Melyik verseny volt ez?

Az első "nagy" versenyünk 2001-es Veszprém Rally volt. Nagyon sok emlékem van arról a pár napról. Miután első versenyünk volt, ráadásul N-es paripával vágtunk neki, természetesen a mezőny utolsó helyéről rajtoltunk 261-es rajtszámmal. Az első gyors etap lett, a második: Olaszfalu-Tés, tetszett nekünk, jó kis pálya volt. Meg is kezdtük pályafutásunkat, mely egészen a fahídig tartott és ott sikerült egy akkorát esnünk, hogy szerintem azt, ott magunk sem hittük el. Szegény Suziból 1.3 Coupé lett, mondjuk az ormánya sem volt teljesen gyári. Ráadásul az én legjobb barátom pont abban a kanyarban állt... így az akció után személyesen nézhette meg, hogy minden alkatrészünk megvan-e. Ott álltunk az árokban, hasig a gazban és szerintem egyáltalán nem tudtuk, hogy mit is csináljuk, majd egyszer csak a tömegből -akik a nyomi Suzit meg minket nézegettek- kilépett egy ember, aki lecsapta géptetőt, elrendelte a menetirányba állításunkat. Szerintem ennek az embernek köszönhetjük, hogy végigmentünk a versenyen és hogy nem ott fejeztük be a rallyt végleg. Eddig nem volt alkalom, úgyhogy most szeretném megköszönni neki, hogy hozzásegített minket még 4 jó évhez!

Négy évig versenyeztél a Suzuki kupában a rally II-ben, hogyan emlékszel vissza erre az időszakra?

Küzdelmes volt, de azt hiszem a legjobb barátságok, ott kötettek. Sokáig nézegettük csak azokat az időket, amiket az "öreg kupások" mentek egy-egy gyorson. Jókat bohóckodtunk, aztán verseny végén megállapítottuk egyöntetűleg, hogy megint annyit kaptunk, hogy azt aztán tényleg nehéz lesz hazavinni :)

Voltatok 4.-ek is ebben a versenysorozatban, gondolom keményen meg kellett küzdeni ezért az eredményért, hiszen sokan versenyeztek abban az időben kupás Swifttel...

Az nagyon jó év volt nekünk és Dávid murván mindig sokkal jobban szeretett és tudott is menni, mint aszfalton. A Várpalotai versenyen 4 másodperccel buktuk el az első helyet, de ennek a másodiknak és az év végi negyediknek is nagyon örültünk.

Tavaly már egy VFTS-sel, egy új pilóta mellett a rali I-ben versenyeztél...

Födő Imivel egy városban lakunk, találkoztunk pár versenyen is, ahol Ő szervizelt egy másik Suzukis csapatnak. Év elején felhívott és megkérdezte, hogy beülnék-e mellé egy-két versenyre. Az már az első verseny után kiderült, hogy jól együtt tudunk dolgozni az autóban és emberileg is megértettük egymást. Aztán a csapat felállás egész évben ugyanígy maradt.

Az élmény biztos vagyok benne, hogy egészen más volt ezzel a hátsókerekes autóval, Te hogyan érezted magad ebben az autóban?

Hangosabb volt, mint a kedves kis Suzi az biztos. Hamar megszoktam, bár az elején néha próbálkoztam az etap átbeszelő nélküli kommunikációval, de hamar be kellett látnom, hogy elég vérszegény próbálkozás volt.

Egy verseny kivételével minden futamon rajthoz álltatok, sőt Veszprémben a második helyet is megszereztétek...

Igen Veszprémben volt egy csodálatos – inkább csodával határos- második helyünk, erről Hetei Zoliék is sokat tudnának mesélni. Az olyan igazi -Ha harc, hát legyen harc- alapon ment. :) Annyira le voltunk maradva a mezőnytől, hogy mire mi végeztünk szerintem már mindenki hazaért. De nekünk szerintem ez volt az év egyik legjobb versenye, bár ritkán lát az ember ennyi sarat egy helyen.

Az Imrével autózott eredményeiteket figyelve egészen szélsőségesek, vannak egészen figyelemreméltó eredményeitek is az abszolútban és van, mikor nagyon hátul vagytok, gondolom ezek a szakaszok kalandosra sikerülnek...

Ezekben azért gyakran belejátszott az, hogy mi (Váradi Gyuri szavaival élve) rendszerint hárman ültünk az autóban: az Imre, a Niki és a technika ördöge. Velünk mindig történt valami. Egerben az első gyorson tönkre bírtuk tenni a váltót, majd rá kb. 1 km-re a motort is. Miskolcon egy jobb4 előtt lapjával találtuk el a partoldalt, aminek az lett a következménye, hogy az utolsó előtti gyorson a difi megadta magát (másnapra meg a nyakunkat tartó izmok). Mikulás ralin elveszett az egyik kerekünk. Hát ettől ezek a szélsőséges eredmények, mert amikor minden üzemelt rendesen siettünk ám nagyon!

Szombathelyen nagyot ugrottatok tavaly...

Szegény autócsoda hátsó futóműve meg is sínylette az Imrénk hevességét. De végigmentünk! És ahogy a képeket néztem még az ugrabugrálás is elég jól sikerült.

A VFTS a többiekéhez viszonyítva mennyire erős és megbízható?

A statisztikánk elég rossz volt, mert hétből ötször kiestünk, de azért nem bírunk mindent a VFTS számlájára írni, mert azért az is előfordult, hogy egy picit beleszorultunk egy korlátba. Az autó tavaly teljesen megbízhatatlan volt, de mi imádtuk. Azt azért elárulom, hogy az utolsó kiesésünknél, ami szám szerint az ötödik volt, egy pici könnycsepp azért kijött belőlem.

Korábban volt egy futam ahol már láthattunk rali I-ben...

Szintén földim, Csomor Laci kért meg, hogy Szombathelyen üljek be mellé egy versenyre. Ez sem volt egy siker sztori sajnos. Az első gyors rajtában már mindösszesen 1 db negyedik fokozattal rendelkezett a Zsiguli, úgyhogy a második gyors rajtjából visszafordultunk és feladtuk a versenyt. Majd gurultunk amíg lejtett az út és egy árnyékos helyen, miközben a trélert vártuk, szépen lekapartuk a Zsiguli hátsó szélvédőjén lévő "hárásójá másiná" feliratot.

Az idén, a szezonnyitó futamon nem indultál, a miskolci futamon pedig a Váradi Gyurinak navigáltál rali II-ben, egy nem megszokott raliautóban...

Ebben szintén az én kedves barátom keze volt. Most már elárulom a nevét ő a híres Bebtó Feri. Gyuri navigátort keresett, Feri segített neki. Láttam már menni Gyurit és kíváncsi voltam, hogy lehet egy ilyen kolosszális masinával így keresztbe-hosszába közlekedni. Egyik este átmentünk megbeszélni a részleteket, és amikor meg láttam az autót, bevallom az állam leesett. Saját kis "szobája" van a műhelyben, és azt hiszem talán a legszebb versenyautók közé tartozik Gyuri Mercedese.

Mesélnél a versenyről...

Szokás szerint amiből a legtöbb volt, az a váratlan fordulat. A szervizbusz megmakacsolta magát a mezőkövesdi lehajtónál az autópályán, úgyhogy őt sajnos még aznap este haza kellett vontatni, úgyhogy szegény szervizes srácoknak már első nap sok pakolni valójuk akadt. A parc fermébe álláskor derült ki, hogy valami relé nem hajlandó velünk együtt versenyezni, ezért némi lóerő hiánnyal küzdött az autó egész verseny alatt. A szállásunk is nagyon jó választás volt, mert borzasztó hideg volt viszont még enni sem tudtak adni. De a verseny ékes példája volt az emberi elme határtalan képességeinek, ugyanis mi egyből az első gyorson elveszítettük a "vadiúj" bal első fékbetétet. Ettől Gyurinak is akadt a gyorson tennivalója bőven, mivel mi akaratunk ellenére minden fékezésnél befordultunk. De a srácok megoldották, hogy végig tudjunk menni és a nagy sietség közben akarata ellenére bizonyított tűrőképességéről az Audi gyár egy utcai használatra tervezett példánya is.

Több versenyre is szól ez a felkérés?

A kaposvári versenyen megint együtt megyünk, távolabbi tervek egyenlőre nincsenek.

Az év többi futamán láthatunk-e újra a Födő mellett?

Imre tervei között szerepel, hogy a Budapest és a Mecsek ralikon szeretne indulni. Hát ezt én is nagyon szeretném...:)

Az ablaküvegen a nevében szerepel egy L betű is az Imrének, ez a bevállalós stílusára utal? :)

Imre sem egy mai pipi már, ez azt hiszem a múltjából ered, mert sokan kérdezték versenyen, hogy most mi lesz: FÖLDŐ VAGY NEM DŐL FŐ???

Volt-e már olyan helyezet, ahol féltél, illetve azt mondtad, hogy nem csinálod ezt tovább?

Félni leginkább attól féltem már tavaly év vége felé, hogy a guta meg fog ütni, ha még egyszer kiesünk. Nem szeretem a pálya széléről nézni a többi "szerencsést" tűzálló overallban, tudatában annak, hogy még sok óra eltelik addig, amíg valaki értünk jön. Ráadásul ilyenkor az ember borzasztó kínokat él át, nagyon éhes lesz, nagyon szomjas és Veszprémben megszikkad a melegtől Mikulás ralin viszont pici kockára fagy. Olyankor néha feltettem magamnak a kérdést: Hát kell ez nekem? De amikor az undok résznek vége megjön a válasz is: Kell, persze, hogy kell!

Mit jelent számodra a rali, mennyire szeretnéd ezt komolyan csinálni? Gondolok itt arra, hogy ha lenne lehetőséged egy WRC-be ülni, mit mondanál?

Őszintén nem tudom, mit mondanék. Vegyes érzelmek ezek. Persze egyszer szeretnék menni, kipróbálni milyen. De nekem az nagyon fontos, hogy emberileg jól kijöjjek az emberkével, aki mellé beülök és megbízzak a kezében, a lábában meg a józan ítélőképességében.

A ralisportban az eredmény motivál inkább, vagy a hangulat, ami körülveszi ezt a sportágat?

Azt hiszem, ha az eredmény motiválna már rég versenytáncolnék :)

Sokat sztoriznak a versenyzők a tréningek estéjéiről ahol feledhetetlen bulik keverednek ki, nálatok a csapatban hogy zajlanak ezek az esték?

Amikor tréningen "ottalvós" buli van persze mindig bulivá alakul a "nem megyünk sehová, csak gyorsan vacsorázunk valamit" című mondattal kezdődő este. És szerintem másnap mindenki újra és újra megfogadja, hogy legközelebb inkább aludni megy...:)

A hétvégén a terepraliban navigáltál, ha jól tudom Te vagy a második lány, aki a licences versenyzők között indul itt, hogyan kerültél terepralis mezőnybe?

A kedvenc barátom - akinek mindig mindenben benne van a keze – által megismertem egy nagyon kedves embert, aki megszállottja a terepralinak és még az én kedvemért sem hajlandó átülni egy rendes raliautóba, hát kénytelen vagyok én beletanulni az Ő játékába:)

Az autó ránézve Audi, de úgy tudom, van némi köze a Roverhez is és a BMW-hez is...

Ez egy elég bonyolult kérdés. Röviden ez egy BMW motoros Audi Rover. Amikor először láttam az autót fényképen gondoltam magamban, hogy a többi tereprallis kocsihoz képest azért elég pici. Aztán megláttam élőben, és rá kellett hogy döbbenjek a fényképek csalnak, ugyanis a szememig ér a kilincs.

Hogy tetszett a verseny?

Elég vegyes érzelmekkel jöttem haza. Más mint a rally, nem is lehet igazából összehasonlítani. Tulajdonképpen nagyon jó sport, de egy-két cseh kolléga élet-halál harcnak nézte a versenyt és direkt neki menni valaki másiknak nem valami sportszerű. Viszont a második napon már nagyon jókat mentünk, első hajtás már nem volt az autóban, úgyhogy amolyan Zsigulisan közlekedtünk. Jó idő volt, jól éreztük magunkat és még harmadikok is lettünk, azt hiszem ez jó kezdésnek számít.

Jövőre a Dakaron akár már érted is szurkolhatunk? :)

Azt hiszem nem jött még el az én időm, pedig tv-ből nézve nagyon jó, küzdelmes dolog. De azt tudjuk, hogy a nappaliban a tv előtt nincs homokvihar, meg hatalmas hőmérséklet ingadozás és ha szomjas vagyok csak a hűtőig kell elgyalogolni. Ez komoly megpróbáltatás lenne egy akkora embernek, mint én. És azt hiszem utána nem nagyon kellene bemennem dolgozni...

Ha már a munkánál tartunk, úgy tudom közel áll az autókhoz, ez biztosan sokszor segít Neked az autósportban?

Igen, sokat számít az autójavító műhelyben eltöltött 3 évnek a tapasztalata és, hogy az utóbbi 3 évemet pedig Magyarország egyik legnagyobb garázsipari cégénél töltöttem el. Jelenleg műszaki szakkereskedőként dolgozom, gépjármű diagnosztikával, emelőkkel, kézi szerszámokkal, kenéstechnikai berendezésekkel foglalkozom.

Gondolom a munkahelyeden sok autóversenyző is megfordul ?

Természetesen. Szerintem a versenyzők több mint fele a hétköznapi életét is autók között tölti. A többiek pedig az estéiket és hétvégéiket töltik a versenyautójuk mellett. Sokan jönnek hozzánk vásárolni vagy esetleg csak tanácsért, információért. (és nagyon jó kávét is tudunk főzni :))

Van-e kedvenc versenyződ, példaképed?

Örülök amikor Janika nyer és annak is nagyon, amikor az Alaxay-Bolla kettős célba ér. Példakép? Sokan vannak. ŐK azok, akiktől ezek a csodaautók működnek.

Ha éppen nem versenyzel, nézőként kilátogatsz a pályákra?

Az az igazság, hogy eléggé félek az autóktól, ha kívül vagyok. Egy ilyen több mint egy tonnás monstrum 150-el érkezik keresztbe az látványnak hihetetlen, de a pálya szélén mindig úgy érzem, hogy kicsi vagyok és puha... :)

Viszont a hétvégén ez a pici és puha hölgy újra autóba ül a Kapos Rallyn, amihez jó versenyzést, sok sikert kívánunk Neked és a csapat többi tagjának is!

Köszönöm szépen!




© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek