2017. június 27.










A várpalotai célban


A Duna Rally céljában kérdezgettem az oda szerencsésen megérkező versenyzőket. Kezdjük mindjárt a WRC-kkel!

Benik Balázs
- Nagyon küzdelmes volt?
- Eléggé, hiszen a szervóval kellett küzdenünk, másra nagyon nem volt esély. Bizakodtunk abban, hogy esetleg a második helyet sikerül megcsípni, de ez így teljesen reális volt, azt gondolom, hiszen nagyon lassúak voltunk a szervó nélkül. Nagyon örülünk ennek a harmadik helynek, hiszen tegnap számolgattunk, és az ötödik-hatodik helyre számoltuk magunkat, ha nem tudják megjavítani az autót. Igazából a szervizcsapat mindent megtett, de az autónak egy olyan hibája lett, ami olyan 3-4 órás munkát jelent, és ez nem volt megvalósítahtó, hiába volt itt az alkatrész, képtelenség lett volna kicserélni.
- Ez azt jelenti, hogy rájöttetek, mi a hiba, és a további versenyekre ezt sikerül orvosolni?
- Igen, most már csak egy dolog maradhatott, ami nagyon időigényes, nagyon szét kell szedni hozzá az autót, és azt kell kicserélni.

Janika
- Ha jól tudom, a mai nap már nem volt olyan nehéz Balázs körülményei miatt, de azért csak végig kellett csinálni. Milyen volt?
- Ez az. Persze jó dolog egy perccel valaki előtt menni, de az a helyzet, hogy bizonyos szempontokból nehéz is. Nem biztos, hogy tudsz annyira koncentrálni, és nem biztos, hogy odafigyelsz annyira, amennyire a tempó kívánná. Vigyázni kell, hogy ne kapj defektet, vigyázni kell, hogy ne csússz le az útról, úgyhogy van azért feladat bőven, de nyilván ez egy jó dolog is lehet.
- Nektek volt valami kalandotok, vagy szerencsésen megúsztátok ezt a két napot?
- Nem volt semmilyen kalandunk. Az autó nagyon jól ment mindkét nap folyamán. Nagyon jól kezelhető murván. A beállítások nem voltak teljesen jók, főleg tegnap, de mára már tudtunk ezen módosítani. És van egy jó alapbeállításunk, ez jó lehet a lőterekre.
- Mi lesz Szombathelyen?
- Más jellegű verseny lesz, mint ez, más pályákkal, más követelményt kell teljesíteni az autóknak is, nekünk is. Az sem lesz könnyű.

Bahor Bea
- Nagyon boldog vagy?
- Persze! Mehetnénk még! :o)
- Ennyire sima volt?
- Igen, de ez látszott is, nem nagyon kellett sietnünk. Nagyon sajnálom Balázsékat is, hogy szervó nélkül mentek, de mi így még jobban tudtunk csúszkálni, úgyhogy nekem nagyon nagy élmény volt. Azt hiszem, ezt mondtam tegnap is, és ma ez csak folytatódott. Nagyon-nagyon jó.
- Te ezt várod a továbbiakra is? Hiszen szinte a nyakatokon a következő murva verseny, Szombathely.
- Igen, az kicsit nyilván másabb lesz, nem ilyen, mint ez, az derékszöges, nagyon gyors. Tavaly az nekünk nem jött össze, sikerült feltekerednünk arra a kerítésre... Remélem, idén tovább fogunk jutni, mint tavaly.

Spici
- Milyen volt?
- Sokkal jobb volt, mint a tegnapi nap, attól függetlenül, hogy Balázséknak volt ez a technikai problémája. Volt most nekünk is egy defektünk, és azt kell, mondjam, hogy egy kissé kiélezte a küzdelmet, tényleg az utolsó gyorsaságin dőlt el, hogy melyikünk lesz a második. Nagyon-nagyon-nagyon összeszedte magát Balázs, és borzasztóan nagy sportteljesítményt nyújtott, hisz nagyon-nagyon gyorsan átjött, és gratulálok is neki ehhez.
- A verseny előtt azt mondtad, hogy nem tudod, hogy fogja bírni a derekad. Nos, hogy bírta?
- Mindig csak az első dobbantó volt nehéz, utána már nem éreztem, úgyhogy egész jól. :o)
- Mi lesz? Még van két murvás verseny, ráadásul Veszprém a sor végén... Olyan a baj, hogy helyre lehet tenni addig?
- Igen, ez nem veszélyes dolog, inkább csak rándulás, mint csípődés. Hál istennek semmi probléma nincs a gerincemmel, ezt megvizsgálták. Szinte napról-napra jobb, és be is van kenőcsözve gyógyszerrel, és már egész jó volt így.

Turán Frici
- Sikerült kategóriát nyerni, ha jól tudom. Boldog vagy?
- Igen, borzasztóan. Minden, ami A-val kezdődik, megnyertük, az A abszolútat is és az A8-at is. Annak örülök talán a legjobban, hogy nem volt egyáltalán műszaki gondunk, az autón tényleg egy csavart nem kellett újra húzni, semmilyen lazulásunk nem volt. Köszönet a TopSpeednek emiatt, hogy így felkészítették az autót. Úgy gondolom, hogy Nekik is és nekünk is kijárt már ez a siker.
- Ez elég biztató így a murva versenyek első futamán túl. Mit vársz Szombathelytől?
- Valami hasonló eredményt. De azt tartom a legfontosabbnak, hogy az autóval ne legyen semmi gond. Most talán bebizonyítottuk, hogy ha az autóval nincs műszaki gond, akkor képesek vagyunk egy jó eredményre. Remélem, hogy hasonló eredményt tudunk hazavinni a szponzorainknak, mint amit itt sikerült elérni.

Matics Misi
- Milyen volt Neked ez a hétvége?
- Nem volt rossz. Óvatosan mentünk, csak biztosra, de hát látod, itt a végén csak bejött egy jobb első defekt, és szertefoszlott minden.
- Hogy viselkedett az autó murván? Biztató a szezon további részére?
- Az autó nagyon jó, arra egy szavam nem lehet. Jó, tegnap a váltó volt lefogazva, úgy mentünk szinte egész nap, egy gyorsot mentünk jó váltóval, négy gyorsot úgy, hogy le volt fogazva a harmadik, de ma tényleg a defektig semmi, egy pisszenése nem volt.

Botka Krisztián
- Milyen volt neked ez a két nap?
- Ez a két nap nagyon fárasztó volt. Nem tudtuk élvezni annyira a versenyt, hiszen nagyon kellett koncentrálni, magát az élményt nem tudtuk átnyújtani magunknak. Elég feszülten versenyeztünk egész végig, de végülis jó lett a vége.
- Testvéredről mit lehet tudni? Azt hallottuk, látták sokan, hogy történt egy kis gond a tegnapi napon. Hogy vannak?
- Ők agyilag vannak most kiborulva, hiszen elég kevés versenyt tudtak befejezni normálisan. Az a baj ezekkel az A-s autókkal, hogy ezek már tényleg nagyon fel vannak húzva, és valaminek ki kell jönnie... Most a hajtókar jött ki sajnos, de megpróbáljuk ezt a következő versenyre orvosolni. Majd a Dávidot azért meg kell nyugtatnunk, ha hazamegyünk.

Kakuszi Zsolt
- Annak ellenére, hogy itt sikerült kategóriát nyerni, nem vagy mosolygósabb, mint máskor szoktál lenni. Vagy ez még a versenyből "megmaradt" stressz?
- Még fel sem fogtuk, nem is annyira fáradtunk el, de szerintem, ha lerakjuk az autót, kijön rajtunk a fáradtság.
- Milyen volt ez a hétvége?
- Hú, nagyon jó! Annak ellenére, hogy szeszélyes időjárás volt, a tegnapi utolsó gyorsaságit kivéve jó volt a gumiválasztásunk, és nem is volt különösebb probléma az autóval. Az utolsó gyorson mehettünk volna nyitottabb gumikkal. Megmondom őszintén az volt a szándékunk, csak nem volt rá idő, hogy megvágjuk, egy picikét ezzel spóroltunk, kár volt.
- Annyira nem volt baj, ha az összesítést nézzük...
- Annyira nem, valóban, de ott azért sokat, 15 másodpercet kaptunk Robiéktól, háromszor annyit, mint ma egész nap. Az azért egy picit rosszul érintett minket, főleg az utolsó gyorson, de tényleg, minden jó, ha a vége jó, meg vagyunk elégedve mindennel.
- Ez a mostani siker predesztinálja azt, hogy a következő két murvaversenyen is sikerülhet?
- Ez mindig kakukktojás. Amire úgy számolunk, hogy jól jöhet össze, az valamikor csalódást hoz. A szombathelyi pályák nagyon tetszettek nekem, igaz, hogy rossz élményünk van, mert ott tavaly kiestünk, de igazából jó időket autóztunk, és ha picit bírunk még gyorsulni a tavalyihoz képest, akkor elég jó csaták lehetnek belőle.

Bútor Robi
- Szomorú vagy?
- Nem vagyok szomorú egyáltalán, nem lehet mindig nyerni. Sőt, tudni kell veszíteni, úgy gondolom. Úgy érzem, mindent megtettünk, hogy ledolgozzuk a hátrányunkat, elég keményen autóztunk a mai nap folyamán. Sajnos az első nap nem rólunk szólt, hiszen szétment a váltónk a második gyorsasági harmadik kilométerénél, és azt egyszerűen túl kellett élni. Ott rengeteg időt elvesztettünk, ami most rohadtul hiányzik. Ráadásul amikor kicseréltük a váltót, nem maradt idő a gumik megvágására, és leszakadt az eső és sártenger lett, Kakusziék pedig rá tudtak készülni, és ügyesen is mentek, így még halmozták az előnyüket a váltóproblémánk miatti hátrányunkon is túl, az pedig túl sok lett, nem tudtuk ledolgozni, Lecsökkentettük ugyan jelentősen, de egy huszas még mindig bent maradt. Úgy érzem, hogy nem nagyon tudok ennél gyorsabban menni, a mai napot tényleg keményen elvállaltam, mindenhol, ahogy mertem, igazából nem nagyon tudtam gyorsabban menni, néha még olyan dolgokat is bevállaltam, amire eddig nem nagyon volt példa, és így sem. Meg kell találnunk, hogy mi az oka ennek, keressük a hibát.
- Kiszámoltad, mi lett volna ha... ? Vagy nem bosszantod magad ezzel?
- Nagyon nem kell számolgatni, hiszen konkrétan azon a gyorsaságin, ahol a váltónk szétment, ott 20 másodpercet veszítettünk Kakuszihoz képest, a saját időnkhöz pedig valószínűleg jóval többet, hiszen tényleg egy túlélő tempóban mentünk ki. Igazából ezek a számolgatások semmit sem érnek, a végeredmény számít. Azt a konzekvenciát le lehet vonni, hogy szoros a mezőny, technikai hibára és vezetői hibára nincs lehetőség, mert ha ilyen hibád van, mindegy, hogy melyik a kettő közül, akkor nem nyerhetsz, ennyi. Mivel nekik ilyen nem volt, nekünk meg volt, ezért ezt most elvesztettük.
- Ez a tanulság? Hiszen itt a két murvaverseny még.
- Ez az egyik tanulság, a másik pedig az, hogy valószínűleg gyorsulnunk kell, tehát keresnünk kell a megoldást. Én nem tudok gyorsulni, tehát a megoldást az autó beállításaiban kell keresnünk. Ezt meg fogjuk tenni az elkövetkezendő 3 hétben, hiszen nem szeretnénk még egyszer a második helyen végezni.
- Ez azt jelenti, hogy egy komolyabb tesztet kell beiktatni, ami nem volt tervben talán?
- Természetesen azt jelenti, hiszen papíron nem tudjuk kitalálni a hibát, hiszen ha ezt megtehettük volna, már ma is kijavítottuk volna. Valószínűleg tesztelnünk kell egyet Szombathely előtt. Gumikat is próbálnunk kell, most mentünk először Pirelli gumival, lehet, hogy nem a legtökéletesebb választás ez sem... Meg kell néznünk más gumit, egyéb beállításokat, egy másik váltóáttételt esetleg... Tehát megvannak azok, hogy miben lehet keresni a hibát, viszont ezt csak úgy tudjuk, ha megpróbáljuk, időt mérünk, és ez fog következni.

Angyalfi Karcsi
- Mennyire értékeled sikeresnek ezt az eredményt?
- Sikeresnek nagyon sikeres, nem gondoltam volna, hogy ide jövünk egy ilyen kocsival, és abszolút ötödikek tudunk lenni, meg kategória másodikak. Igazából azért jöttünk, hogy valamennyi pontot szerezzünk, mert ha otthon maradunk, akkor semennyit sem, de hát erre nem gondoltam. Nagyon jó. De ez is fontos, hogy célban vagyunk, és jó helyen, de az előbb találkoztunk Nándival, jól vannak. Számunkra ez a legfontosabb, eléggé kiborultunk az eset miatt.
- Megértelek. Az eredménytől függetlenül hogy vizsgázott ez a hirtelen előszedett autó?
- Nem volt idő normálisan összerakni, az autóban nem volt hajtás az egész verseny alatt, tegnap turbó problémánk volt, most már szét is ment, füstöl nagyon... De itt vagyunk, célban vagyunk!

Szíjj Zsolti
- Milyen volt? Nagyon küzdöttetek a murván?
- A tegnapi nap nem tetszett, a dagonyázás. Sajnos az elejétől nagyon leszakadtunk, ők le tudtak menni szárazon, mi meg már dagonyában, ott több mint két percet kaptunk. A nap vége felé már kezdtünk tudni szárazon menni, saját tempót, az már jó volt, sikerült feljönnünk az ötödik helyig. Ma reggel is kezdtünk jókat autózni, elérhetőnek tűnt a harmadik hely is. 5,7-re voltunk, de egy defekt az utolsó gyorson áthúzta a számításainkat.
- Csalódott vagy?
- Kicsit, igen. Végre kezdtem élvezni az autózást ezzel a kocsival.
- Folytathatod Szombathelyen. Mentek?
- Majd Puskin eldönti, Anyegin. :o)

Dr. Kiss Elemér
- Hogy sikerült ez a hétvége Nektek?
- Volt, hogy jó időt tudtunk menni, abszolút 10-11. időt is, de sajnos az utolsó körben, amikor a Szíjj Zsoltival csatáztunk, akkor defektet kaptunk, és mindjárt az elején, úgyhogy mögöttük végeztünk.
- Akkor még ebben is csatáztatok, hogy Ő is defektelt, Te is?
- Igen, igen, nekünk előbb sikerült, úgyhogy többet kaptunk. Ez van.
- Folytatás? Mentek Szombathelyen?
- Persze, ott a helyünk.

Borsi Gergő
- Hogy vagy?
- Jól vagyok! :o) Örülünk, hogy itt vagyunk. Nagyon sok olyan pillanat volt, amikor nem tudtam elképzelni, hogy meglátjuk ezt a célt. A mai napot harmadik fokozat nélkül autóztuk végig, ami azért rossz, mert amikor nincs egy fokozatod, akkor mindenhol biztos vagy benne, hogy az kellett volna a legjobban. Ha más nem lenne, akkor az hiányozna... Sajnos a harmadik nagyon kellett volna. Ráadásul háromhengerezett az autó, és nagyon-nagyon rossz érzés, hogy 3,6 másodperccel buktunk el két helyet is a kategóriában.

Ifj. Ranga László
- Hogy alakult az, hogy Sasa mögötted jött ma? Verted?
- Nem vertem, csak volt egy kis gondja a rendőrökkel, így kissé hátrébb került. 3,8 másodperccel volt előttünk az első nap végén, az első nap kétszer leestünk az útról, és ott nagyon sokat bent hagytunk a gyorsaságin. Ma reggel nagy reményekkel vágtunk neki, és rögtön az első gyorson kaptunk egy defektet, az elején, ott másfél percet bent hagytunk, így már az esélytelenek nyugalmával mentünk onnantól kezdve. Úgyhogy az ötödik hely maradt nekünk, meg rengeteg tapasztalat, amit fel tudunk használni a következő murvás futamon. Bár az ennyire nem lesz dobálós, de nagyon sokat tanultunk az autóról.
- Hogy feküdt ennek az autónak, illetve ezzel az autóval Neked a murva?
- Kicsit féltem tőle, mert azért izgága itt a murván, és nagyon kell kapaszkodni a kormányba, de nagyon jól irányítható, ha jól be van állítva az autó. Azt nehéz igazából eltalálni, hogy jól be legyen állítva, és akkor onnantól kezdve baromi jól lehet vezetni. Nagyon-nagyon boldogok vagyunk, nagyon élveztük az egész versenyt.

Pintér László
- Össze vagy törve?
- Nem, boldogok vagyunk, hiszen ismét sikerült befejeznünk egy elsőosztályú futamot. Nem is akármilyen helyen, hiszen abszolútban sikerült feljönnünk a 12. helyre, kategóriában a 4. helyen végeztünk. Kalandmentesen sikerült a mai napunk. Bár az első gyors végén eltört a felnink, de ezt igazándiból csak a beíró után vettük észre, ez nem hátráltatott minket. Célban vagyunk ismét, örülünk.
- Ez jó előjel a további murvás futamokra. Jól gondolom?
- Nem akarom magam elbízni, de remélem, hogy ezt a tendenciát tudjuk folytatni.

Ollé Sasa
- Mesélj egy kicsit, hogy sikerült! Ha jól tudom, tegnap volt egy kis kalandotok a rendőrökkel is.
- Igen, azt el szeretném felejteni. :o) Tegnap egy defektünk volt a második gyorsaságin, ez rögtön másfél percbe került nekünk, úgyhogy igazából veszve láttuk az egész versenyt, utolsók voltunk a kategóriában. Gyorsról gyorsra jöttünk föl, még etapon is siettünk, ahogy a rendőr urak ezt látták. :o) Nagyon hajtottunk, hogy ledolgozzuk a hátrányunkat. Igazából nagyon sokat fejlődött a Kakuszi Zsolti, úgyhogy nem tudtunk vele mit kezdeni. Lacikát meg tudtuk verni első nap végére, és próbáltunk Keller Petiékhez feljönni. Az utolsó gyorsasági szakaszon még volt 8 másodperc előnyük, mindent egy lapra feltettünk, és mentünk egy abszolút hatodik időt. Látod, a felni is széttört, de úgy voltam vele, ha defektet kapunk, akkor is mindenhova beküldjük az autót, mert nincs veszteni valónk, hiszen akkor most negyedik-ötödikek lennénk, de sikerült megverni a Petiéket, úgyhogy most a harmadik helyen vagyunk. Nagyon örülünk neki. Épp azt néztük,hogy egy elbukott első vagy második hely sokkal rosszabb, mint egy megnyert harmadik hely. Nagyon örülünk neki, szeretnénk, ha a következő murvákon nem lenne defektünk.
- Mint csapatvezetőt is kérdezlek. Ahogy elnéztük, az N-es autóitokat kicsit megviselte ez a pálya.
- Hát igen, a csapat a szívéből vérzik. Bence borult, nem is értjük, hogy valahol megakadt. Sajnáljuk, mert nagyon jó helyen volt. Ariel megnyerte a N2-t is, nem csak az Ignis Kupát, aminek nagyon örülünk, Ariel egy nagyon tehetséges versenyző. Bence és Ádám egymást verték, egy családi házi bajnokságot rendeztek. Novák Szabolcs hamar kiesett sajnos, hamar kitörte a futóművet... Alapvetően jó volt. Ez egy murva verseny volt, mindenki jól érezte magát.

Balázs Öcsi
- Milyen volt? Nyertél. Örülsz? Mesélj egy kicsit!
- Így visszagondolva jó volt, nem volt különösebb problémánk. Esett az eső, ami nekünk nagyon kedvezett, nagyon jó gumink volt rá, elég jó időket tudtunk menni így a sáros-csúszós pályákon. Az utolsó előtti gyorson volt, hogy zúgott egy picit a difink, ott le kellett guruljunk a gyorson, hogy nehogy véletlenül lefogazzon. Kicseréltük az utolsóra, és így háromból három, úgyhogy nagyon örülünk.
- Ez lesz a folytatás is? Négyből négy, ötből öt...
- Hát így kellene, igen. :o) Ha ötből öt meglenne, tovább nem is fogunk menni.
- Mással sem?
- Idén nem. Jó lenne ez az ötből öt, biztos, hogy nagyon kemény lenne, de meglátjuk...

Bessenyei Zoltán
- Most sírni nem fogsz a boldogságtól? :o)
- Most nem. Most csak simán örülünk ennek, hogy talán megint bebizonyítottuk, hogy ott van a helyünk az elejében valahol.
- Milyen volt ez a verseny? Volt kalandotok? Sima ügy volt, vagy voltak nehézségek? Mesélj mindenről!
- Úgy érzem, hogy volt hideg-meleg ez a verseny bőségesen. Volt, amikor nagyon élveztem, volt olyan is, amikor nagyon jó időt mentünk és bizonyítottunk, de volt olyan is, amikor nem hittem el, mi van a táblára írva, negatív irányban. Elég sokat kell majd költeni az autóra, bár kívülről mindenki nagyon dicséri, hogy milyen szépen vigyáztam rá, de ők nem ülnek benne, és nem tudják, hogy megállt alatta lassan a váltó, megállt a futómű... Tulajdonképpen minden tönkrement. Csupa rossz híreket kaptunk az utolsó pályán, hiszen a kategóriánkból az egyetlen barátunknak sikerült felborulnia, az az ember, aki segíti a versenyzésemet Miskolcról, neki az utolsó pályán sikerült befejeznie a versenyzést, úgyhogy nincs túl jó hangulatunk. Kicsit úgy néz ki, mintha el lennék kenődve attól, hogy második lettem, de ez nem így van. Másfél hónapja ültem utoljára versenyautóban, murván egy éve, még nem olyan, mint volt. Remélem, hogy a következő versenyre megint nagyon jó lesz! Nem gondoltam, hogy itt tudunk végezni, úgyhogy örülök, még ha nem is úgy tűnik.

Suba Ákos
- Nem csak hogy itt vagytok, de nyertétek a kategóriát. Jól tudom?
- Igen-igen, nyertük a kategóriát. Hál istennek, sikerült célba érni, és megnyertük.
- Kemény volt?
- Nagyon. Nagyon kemény volt, de tetszett. Az első nap voltak problémáink. Az első mért gyors után eltört a hátsó lengéscsillapítónak a tartója, alul kiszakadt. Akkor kikéstünk 7 percet, amiért kaptunk ugye 70 másodperc büntetést. Ezt a hátrányunkat sikerült ledolgozni, és a végére még jól meg is toldani.

Gyarmati Ariel
- Látom, nagy az öröm, a boldogság. Hogy érzed most magad?
- Nagyon jól érezzük magunkat. Ez volt az első murvás versenyünk, álmunkban sem gondoltuk volna, hogy ilyen jó eredményt tudunk elérni, hiszen megnyertük az Ignis kupát és az N2-t is. Tanulságos verseny, hosszú verseny volt, de túl vagyunk rajta, és borzasztóan örülünk neki.
- Ez azt jelenti, hogy ennyire jó az autó, meg Te is az autóval murván, és ez lesz a folytatásban is?
- Hát azt majd meglátjuk. Szerencsénk is volt, kiestek előlünk, nagyon jó gumikkal mentünk, az autó is szenzációs volt, én nem gondoltam volna, hogy ez a kis autó ennyi mindent ki fog bírni, és én is próbáltam beletalálni. Minden összejött, és ennek köszönhető ez a jó eredmény.


>>>>>>>> Miskolc A-Z-ig




© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek