2017. december 18.










Esztergomi Ignis S1600-asok


A Suzuki Sport Europe Kft. 2004. március 5-én mutatta be az első három esztergomi versenyautót, melyek közül kettő a magyar ralibajnokság 1. osztályában versenyez majd, egy pedig a szlovák ralifutamokon indul.

A Suzuki európai reneszánszát éli. Ez megnyilvánul a felgyorsított modellfejlesztésben, valamint abban a törekvésben, hogy a Suzuki mind nagyobb részt vállaljon az európai autóséletben. A JWRC (Junior World Rally Championship) versenyein már két éve szerepel a Suzuki, és tervei szerint egyre több európai nemzeti bajnokságon indulnak majd Ignis Super 1600-as raliautók, melyek 2004-től Esztergomban készülnek.

     
 

A MAGYAR RALICSAPATOK

 
 

Suzuki Ász

Suzuki Treff

Csapat neve

Ász Autó-motorsport Egyesület

Minor Suzuki Treff Motorsport

Címe

1154 Budapest, Wesselényi út 9/b

5000 Szolnok, Pipacs út 10-12.

Versenyző

Keller Péter

Ollé Sándor

Navigátor

Spitzer Gábor

Benics Kálmán

A csapat menedzsere

Rása István

Komáromi Béla

Szerelőcsapat

Kelemen Péter

Laczkó Tibor

 

Ábel Tamás

Laczkó Péter

 

Kovács Zoltán

Laczkó Róbert

 

Mecseki János

Horváth Attila

 

Kálmán Roland

 
 

Tóth József

 

Az ünnepségen részt vesznek

Versenyző, navigátor, a csapat menedzsere és tulajdonosa (Verhás Dániel)

Versenyző, navigátor, a csapat menedzsere, tecnikai igazgató (Laczkó Tibor) és felesége, a szerelőcsapat

Szponzorok

Suzuki Ász

Minor

 

Castrol

Lechler

 

Standox

Suzuki Treff

 

Würth

Teadwool

 

Uniqa Biztosító

Precitool

 

Fetis Kft

Certuss

 

Pirelli

Nyír-Roll-Sped

 

Auto Pláza Rt.

Hajdú Teher

 

Nívó Rt.

Teleoptika Kft.

   

Nagy és társa

   

Pirelli

A SZLOVÁK RALICSAPAT

Csapat neve

Slovnaft Suzuki Motor Sport

Címe

Nam. Slobody 1657/3, 020 01 Puchov

Versenyző

Pavel Valousek

Navigátor

Vit Houst

A csapat menedzsere

Peter Divinski

Szerelőcsapat vezetője

id. Houst úr, mérnök

Az ünnepségen részt vesznek

Versenyző, a csapat menedzsere és ésa szervízcsapat vezetője

Szponzorok

Suzuki

 

Slovnaft

 

CAC Leasing

 

Remat

 

Dimas

 

Nokia

A Suzukik autósport történetének eddig is voltak nemzetközi és hazai vonatkozásai. Magyar ralifutamokon 1998 óta versenyeznek hazai gyártású Suzukik. Ekkor rendezték meg először a Magyar Suzuki Kupát, egy márkakereskedő ötlete nyomán. A versenyzés feltételeit, a szabályzatot a Magyar Suzuki Rt. képviselői, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetséggel közösen dolgozták ki. A versenyek megegyeznek a II. osztályú országos bajnokság futamaival. A versenysorozat célja a magyar gyártású Suzukik megbízhatóságának bizonyítása extrém igénybevétel mellett. Ennek sikerét igazolja, hogy évről évre több Esztergomban készült autó indul a kupáért.

A Suzuki 2002-től vesz részt a JWRC versenysorozatában, és 2003-ban már komoly sikereket értek el az Ignis Super 1600-asokkal. A hét futam során két aranyérmet gyűjtöttek be a suzukis autóversenyzők, Salvador Canellas és Daniel Carlsson. 2004-ben a raliautó is megújul.

Az új versenyautó azon az ötajtós Ignisen alapul, amelyet tavaly mutattak be Frankfurtban. Ez az autó 15 centiméterrel hosszabb, emellett a motor is erősebb, illetve nagyobb nyomaték leadására képes. Külön gondot fordítottak az irányíthatóság továbbfejlesztésére. Finomítottak az erőátviteli rendszeren, és átalakították a sebességváltó rendszer egyes elemeit is.

A JWRC futamain gyűjtött tapasztalatokat a 2003 májusában piacra került Ignis tervezésénél is felhasználták. Így született meg egy családbarát és egyben sportos autó, mely hamar a magyar autósok kedvence lett. Májustól az év végéig 13 813 db Ignis talált gazdára, ezzel a legnépszerűbb hazai modellé vált. 2003 őszén az Ignis 1.3-as után már 1.5-ös motorral is kapható volt, és elkezdődött az export az európai piacokra. 2004-ben a Suzuki további sikereket remél mind a versenypályákon, mind a hazai és európai utakon.

IGNIS SUPER 1600 specifikáció:
Motor:
Vízhűtéses, soros, négy-hengeres, 16 szelepes DOHC
Furat x löket: 81.0×77.5mm
Lökettérfogat 1597cm3
Maximális teljesítmény (kW (LE)/ford.): 162.0(220)/8500
Maximális nyomaték (Nm/ford.):191/7250

Sebességváltó:
Hat sebességes, szekvenciális – gyártó: HEWLAND
Differenciálmű: mechanikus, több lemezes
Tengelykapcsoló: fém, egy lemezes

Lengéscsillapító:
Gyártó: REIGER
Elöl: MacPherson típusú, tekercsrugós
Hátul: tekercsrugós

Fékek:
Elöl: Brembo/ φ300mm(murva) φ355mm(aszfalt)
Hátul: Brembo/ φ278mm
Féknyereg
Elöl: Brembo / 4 dugattyús
Hátul: Brembo / 2 dugattyús

Abroncsok:
17/63-17"(aszfalt)
16/65-15"(murva)

Kerék:
17x7.0J(aszfalt)
15x6.0J(murva)

Méretek:
Hosszúság: 3725mm
Szélesség:1770mm
Magasság: 1480-1560mm
Tengelytáv: 2360mm
Nyomtávolság - elöl:1560mm hátul:1519mm
Minimális versenysúly: 1000kg

Belső felszereltség:
Utaskabin: új fejlesztés
Biztonsági öv: Sabelt/TOP FORMULA

Forrás: Suzuki


>>>>>>>> A mi autónk!




© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek