2017. június 23.










Régi - Új csapat


Ma este tartotta 2003-as évzáró és 2004-es évnyitó bálját a múlt szezon bajnokcsapata, a Best Racing Team. Az igazán impozáns, bajnokokhoz méltó színvonalú rendezvény azonban a remek hangulat mellett számtalan meglepetéssel is szolgált. De ne szaladjunk ennyire a dolgok elébe, kezdjük az elején...

Először a csapat vezetője, Balázs édesapja, Benik József mesélt egy kicsit a kezdetekről a szép számban egybegyűlt hallgatóságnak. Megtudhattuk Tőle, hogy Balázs autó iránti rajongása már kisgyermek korában is kimutatható volt, amikor 1-2 éves korában úgy aludt el, hogy akár az éjszaka közepén papája beültette a garázsban álló családi Wartburgba, amit be is kellett indítani, Balázs pedig nyomta a dudát, majd elaludt, és csak ekkor lehetett felvinni az ágyába.

Majd mesélt a gokartos és pályaversenyző évekről. Arról, hogy Németországban egy igen komoly csapat tagjaként sikeres Forma 1-es karriernek nézhetett volna elébe... csakhogy azok a piszkos anyagiak beleszóltak. Hazajöttek, és szerencsétpróbáltak a rally világában. Sajnos a pályaversenyzőként elért sikerek ellenére először a másodosztályban kellett autózniuk. Akkor haragudtak a Szövetségre ezért, de mára már mindenki megbékélt, mindenki belátta, hogy az akkor úgy volt jó.

Az elsőosztályba feljutva mondhatni berobbant a mezőnybe, és az előzetes rossz hangokat megcáfolva az első évben mindjárt a dobogó harmadik fokára állhatott. Majd jutott évről-évre feljebb, míg 2003-ban az abszolút bajnoki címet szerezte meg. Mi lehet a cél ezután? Természetesen a cím megvédése. Ezt követően a két bajnok versenyző, Benik Balázs és Somogyi Pali mesélt egy kicsit az elmúlt évről, annak sikereiről és sajnálatos kudarcairól. Hiszen fájdalmas kudarc volt a miskolci bukás, még akkor is, ha ezzel sokak "jóslatát" teljesítették be. Hiszen sokan mondták, hogy nem is igazi rally versenyző Balázs, hiszen még nem esett egy olyan igazán nagyot.

Mint az köztudott, a bukás nem múlt el nyom nélkül, Balázs látóidege megsérült. Így állt rajthoz a további futamokon. Másik sajnálatos és emlékezetes, nevezetes kudarc az Ausztrál Rally-s szereplés volt. Itt Balázs nem jutott túl sokáig, egy kanyarban kicsúszott. Most megtudhattuk, a bajt az okozta, hogy a kanyar adatait, a megfelelő információkat nem diktálta fel pályabejáráskor, így a derékszögű kanyar az itinerben átlő hatodikosként szerepelt. Amikor pedig - még relatíve időben - észlelte, hogy gond lesz, már csak arra volt elég a féktáv, hogy nagyobb baj nem lett. Az év végére azonban a munka meghozta gyümölcsét, és megszerezték a bajnoki címet. Ezt a sikert megköszönték támogatóiknak is, akik egy-egy bajnoki serleget vehettek át a bajnok párostól.

Ahogy az lenni szokott, egy ilyen évzáró - évnyitó összejövetelen, a múltidézést az előre tekintés követi. E tekintetben pedig tartogattak meglepetést számunkra a fiúk. Mint az ismeretes, míg a magyar bajnoki futamokon Somogyi Pali navigált Balázsnak, a külföldi szerepléseket munkája és családja miatt nem tudta vállalni, így ez a feladat Rácz Bencének jutott. Mígnem elérkezett az idő, hogy számotvessen önmagával, és a képlet eredménye az lett, hogy a munka és a család több időt igényel, így átadja helyét valaki másnak. Mint azt Balázs elmesélte, az utód kiválasztásában is segített Pali, a választás pedig Doromby Zoltánra esett. Az átadásra kerülő stafétabot egy spirálfüzet, egy itiner volt, melyet Pali itt adott át utódjának, Zolinak. 2004-ben tehát mind a magyar bajnokság futamain, mind pedig a tervezett 3 VB futamon ő navigál majd Balázsnak. És ha már VB futamok... Mostanra az is bizonyossá vált, hogy Balázsék rajtjoz tudnak állni a tervezett és nevezett Svéd Rally-n, ezen kívül pedig a magyar bajnoki futamok függvényében még két, ezidáig nem pontosított VB futamon szeretnének indulni.

A meglepetések sora azonban még nem ért véget. Bejelentették ugyanis, hogy a csapat a jövőben Benik Motorsport néven működik tovább. Ezt követően vacsora, zene, tánc, jó hangulat...

Persze, Balázs nem úszta meg ennyivel, megkérdeztük, hogy is történt pontosan ez a navigátor csere.

- Amikor világossá vált, hogy Pali nem tudja vállalni, keresnünk kellett új navigátort. Fontos volt számomra, hogy olyasvalaki legyen, akivel nem csak pilóta - navigátor viszonyt, de emberileg is jó kapcsolatot tudok kialakítani, ahogy a Palinál is történt. Zolival elég jó volt a kapcsolatunk, a szervizparkokban, a versenyeken sokat beszélgettünk. Amikor megtudtam, hogy Vizin Laci nem megy teljes évet, kikértük a véleményét Zoliról, és Ő is csak jókat tudott mondani.

- Lehetett hallani olyan pletykákat, hogy Tóth Imivel hoztak össze Téged. Ez csak pletyka volt, vagy valóban volt ilyen terv, de végül nem ez valósult meg?

- Engem már tavaly is összehoztak az Imivel, és akkor sem volt, most sem igaz. Láthattad, mennyire komoly ez a dolog. Olyannyira, higy már másfél - két hónapja megállapodtunk.

- Volt, vagy lesz alkalmatok kipróbálni, hogy működik együtt ez a dolog? Vagy majd csak a Svéd futamon?

- Leginkább a Svéd futamon. Persze, próbáltuk már, hogy tudunk egy szakaszt felírni 2-ből, 3-ból együtt, de igazán majd csak ott.

- Van-e még valami változás a csapat háza táján? Autó?

- A 2002-es autó nem változik, csak felújjításon esett át. A 2001-es azonban megkapja a 2002-es fejlesztéseket, így két egyforma autónk lesz. Persze, mivel ez az autó tartósan bérbe lesz adva, nem biztos, hogy sokat jelent ez a változás nekünk, de majd kiderül.

Megragadva az alkalmat, megkérdeztem a jelen lévő Vizin Lacit is, hogy érinti ez a változás, illetve hogy mit szól a nevelése sikeréhez.

- Nagyon szorítottam, hogy sikerüljön, és örülök Zoli sikerének. Igazából a nevelését Mixi kezdte, Tőle kaptam én, és végül így alakult, hogy most a bajnok mellett ülhet, neki navigálhat egy WRC-ben. Azt hiszem, minden navigátronak ez az álma. Csak gratulálni tudok.

Mixi is nagyon boldogan üdvözölte a változást: - Na, mit szólsz! A legtehetségesebb tanítványom, és a leg sikeresebb is. Hogy mennyire jó, olvasd el az új lapomon az írást erről.

Na, és persze, nem hagyjuk ki az újdonsült csapattagot, az új navigátort, Doromby Zolit sem. Vele a közeljövőben egy átfogó interjút olvashattok majd, amelyben többek között arról faggatom, milyen út vezetett idáig, és hogy élte meg a felkérést.




© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek