2017. június 27.










Aszód Rallye 2003


Múlt hétvégén bonyolították az I. Vectra Line Aszód Rallye-t az RTE bajnokságában.

A népszerű sorozatra ismét sokan kíváncsiak voltak, az indulók száma bőven meghaladta a százat, és a pályák szélén sem volt hiány nézőkben, akik a záproeső ellenére is kitartottak.

A verseny a szombati technikai és adminisztratív átvétellel vette kezdetét Aszódon. Majd következett a pályabejárás, ahol minden résztvevőnek négy kör megtétele volt engedélyezve pályánként. Ezután irány a versenyautókkal a parc fermébe, hogy a holnapi rajtig ott pihenjenek. Aztán jött a vasárnap kora reggeli indulás, majd irány az első pálya, ahol az résztvevőknek várniuk kellett az első szakasz rajtjában. Az történt, hogy egy lelkes gyüjtő miatt, aki az éjszaka folyamán az egyik gumilassítót kompletten begyűjtötte, kicsit csúszott az első szakasz rajtja, amíg a rendezők pótolták a hiányt.

A rajtra várakozók között rögtön feltűnt, hogy eddig nem látott autók is vannak a túra mezőnyében. A legnagyobb meglepetés volt, hogy Varga Zoli, alias Cigány, nem a megszokott turbódízel BMW-vel állt rajthoz, hanem az éles BMW M3 versenyautóját hozta el, hogy autózhasson vele végre egy jóízűt.

A navigátora egy bátor újonc volt, aki most ül először versenyautóban. Természetesen Cigány nem akart csalódást okozni neki. Ahogy kommentálta: - ha ez kell neki megkapja :o), majd ezzel a felkiáltással meg is mutatta neki és a nézőknek, hogy kell cigányosan közlekedni. A szakágban újoncként megjelent egy 124-es tipusú kupé Mercedes is, amiről annyit kell tudni, hogy a tulajától, Váradi Gyuritól jutott jelenlegi gazdájához az előd, az egykor gyári versenyautónak épült 123-as kupé is, ami sok szép pillanatot szerzett már a nézőknek Tirpák Zoltán kormányzásával.

Az első gyorson Vanyarc és Szirák között még gond nélkül átért a mezőny. Persze akadt egy-két csapatnak technikai problémája, mint például ifj. Érdi Tiboréknak, akik a motor benzinellátási problémáját próbálták megoldani. Hozzájuk egy svéd mérnök is érkezett, aki a motorbeállításokat finomhangolta, azonban kiderült, hogy a benzin felmelegedésével van a probléma. Az autó nem is ment úgy, ahogy azt elvárták volna tőle, de ez a féltengelytörés és a hátsó stabilizátorkar törése mellett csak hab volt a tortán.

A második gyorsaságira érve az első pár autó még száraz pályán kezdte meg teljesíteni a szakaszt, azonban a végére már nekik is vizes úton kellett versenyezniük, ugyanis időközben egy záporeső érte el a pályákat. A sok vízátfolyás és a váratlan eső miatt a mezőny egy része slick gumikkal próbálta meg teljesíteni a távot. Sokan meg is pörögtek. Itt ért véget a verseny a Váradi Gyuri kormányozta Mercedesnek is, amely a visszafordítóknál megpörgött, majd a következő kanyarban már nem tudták az úton tartani az autót, és a jobb első futómű annyira megsérült, hogy nem is tudták folytatni a versenyt. Itt pörgött meg Varga Zoli is, akit azonban a nézők visszatettek az útra és folytatni tudta az örömautózást.

Mindezen megpróbáltatásokat feledtette a gyüjtőben versenyzőkre váró friss grillcsirke halom. Azonban, mire a mezőny visszaért a harmadik gyorsasági szakaszhoz, kiderült, hogy történt egy sajnálatos baleset az első gyorsasági szakaszon. Egy bérelt autóval induló versenyzőnek nem sikerült bevennie a kanyart, és a nézők közé csúszott. A mezőnyt így a rendőrségi helyszínelés elhúzódása miatt visszafordították az erdőkürti pályára, ahol addigra felszáradt az út, csak néhány sárfolt, tócsa és vízátfolyás maradt az eső után. Majd következett ismét a már szabaddá vált vanyarci pálya gyönyörű napsütésben sok nézővel és mindenre elszánt versenyzőkkel.

Az egyik Ladás páros egész verseny alatt a kerekeik elhagyásával küzdött. A Mercedesek a szalagkorlátokról vett mintákkal tették emlékezetessé a nézőknek és maguknak is a versenyt. A végére pedig "papír" forma szerint alakult minden, hiszen a bajnokság állása is megegyezik a verseny végeredményével a hetedik forduló után: a két Mitsubishi végzett az első helyen, majd őket követte Podina Péter az öregecske, de folyamatosan fejlődő Ford Sierra-val.

Legközelebb a mezőnnyel a Tisza Rallye-n Kazincbarcikán, és annak prológján a Miskolci salakpályán találkozhatunk.

Abszolút végeredmény:
1. PINTÉR LÁSZLÓ - BODNÁR GERGELY MITSUBISHI LANCER
2. TÓTH TIBOR - SZABÓ JÓZSEF MITSUBISHI LANCER
3. PODINA PÉTER - FERENCZY TIBOR Ford Sierra 2000


>>>>>>>> Eredmények
>>>>>>>> Képek és videók
>>>>>>>> I. Vectra-Line Aszód Rallye




© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek