2017. augusztus 19.










Fehérvár Rallye 2003


Idén először került EB futamként megrendezésre a Fehérvárt és környékét látogató bajnoki futam...

Idén először került EB futamként megrendezésre a Fehérvárt és környékét látogató bajnoki futam, melyet a Pirelli kupáért írtak ki. Az EB értékelésben 2-szeres szorzóval számolandó futam a hazai bajnokságban másfeles szorzót kapott, így a szokásosnál nagyobb tétje lehet az itt elért eredményeknek. A pályák különlegességei, és az össztáv ismeretében ígéretes, érdekes versenynek nézhettünk elébe, melyre többek között román és osztrák versenyzők is érkeztek.

A szervezőknek sikerült becsempészniük a témát, a rally-t a sokak érdeklődésére számottartó valóságsóba, így már keddtől rally versenyekkel, rally témájú játékokkal foglalatoskodtak a Való Villában, a versenyen pedig a VV1 Lorenzójával találkozhattak az érdeklődők – ezzel is közelebb hozva a rally-hoz a még kevésbé „fertőzötteket”.

A pályabejárásra május 17-18-án került sor. Kivétel ez alól a magyar rally-történetben egyedülálló péntek délutáni dunaújvárosi gyorsasági szakasz, ahol – mivel jórészt a belvárosi övezetben került kijelölésre a gyorsasági útvonal – a speciális helyzetre való tekintettel csütörtök este tíz órától éjjel egyig bezárólag húszas csoportokban, rendőri felvezetés mellett ismerkedhettek az útvonallal a versenyzők.

Péntek délelőtt Dunaújvárosban került sor a gépátvételre, ahol – szokásunkhoz híven – igyekeztünk minél több versenyzőt elcsípni, és faggatni őket a felkészülésükről, tereikről, célkitűzéseikről.

Suba-Suba testvérpár

- Hogy sikerült a felkészülés?

- Nagyon jól sikerült. – mondja Egon - Komoly tuningot építettünk az autóba: belekerült a műszerfal világítás :o) Illetve kicseréltük a Miskolcon eltörött tőcsavarjainkat is. Úgyhogy most már versenykész az autó.

- Milyen érzés a jobb1-ben ülni mellette? – Kérdezem a múlt esztendőben még a bal1-ben ülő, idei helycseréjük után pedig a navigátori teendőket ellátó Ákost

- Kezd egyre jobb lenni. De most ez megint új lesz, hiszen murva, és murván még nem mentünk így. Majd meglátjuk.

- Mit szerettek jobban: aszfaltot vagy murvát?

- Igazából eddig még csak aszfalt volt, murván még nem ment. – mondja Ákos

- Igen, még nem mentem murván, de az edzőautót sikerült véresre gyilkolni… tetszett. Remélem, a versenyautó többet bír :o) Ha bírja, akkor szerintem jó lesz. Jó a murva, mert azért ott lehet élvezkedni. – egészíti ki a mondandókat Egon

- Milyen eredményt vártok magatoktól?

- Azt hiszem, a legfontosabb, hogy célba érjünk. – mondja Ákos

- Igen, ez lehet, hogy rossz dumának hangzik, de ezeken a pályákon, aki célba ér, akár biztos pontszerző is lehet. A tavalyi versenyből kiindulva valószínűleg sokan el fognak vérezni. – teszi hozzá Egon

- Az esti gyorsokhoz mit szóltok? Nagyon-nagyon rég nem voltak ilyen késő esti gyorsok a magyar bajnokságban.

- Érdekes lesz mindenféleképpen, – feleli Ákos – hiszen senki nincs hozzászokva ahhoz, hogy késő este még menni kell. Biztos fárasztó is lesz… Meglátjuk. Nagyon oda kell figyelni, az biztos.

- Salgótarjánban volt egy gyors, amit sötétbe mentünk – mondja Egon – Ott azért megkóstoltuk, milyen sötétben menni. Én várom. Szeretek sötétben autózni utcán is, és a gyors is jó lesz. Itt viszont tényleg kell az, ami nekünk erősségünk, vagyis fontos, hogy jó itinert írjon az ember.

- Dunaújvárost, a városi szakaszt tegnap este lehetett bejárni. Mi a véleményetek róla? milyennek látjátok?

- Az biztos, ahogy oda kell figyelni erre a gyorsaságira, mert nem egy megszokott rally pálya – modja Egon – Viszont szerintem kell ilyen pálya, hiszen a nézőket ez fogja ide csalni, ez fogja közelebb hozni őket a versenyzéshez, és ez viszi előre a rally-t.

Fülöp Rajmund

- Hogy sikerült a felkészülés?

- Sikerült, annak ellenére, hogy éjjel kettőig csináltuk az autót. Ennek köszönhetően a dunaújvárosi pályabejárásról sikeresen le is csúsztam, de semmi gond, menni fog.

- A többi pálya? Sikerült mindennel képbe kerülni? Jók a pályák?

- Jók, nagyon jók. Ezek igazán jó, kemény rally pályák. Sikerült jól felírni. Nem túl sokszor mentünk rajtuk, de azt gondolom, nem is lehet egy rally versenyzőnek célja, hogy huszakat meg harmincakat menjen egy-egy pályán. Mi kettőt-hármat mentünk. Remélem, jó lesz.

- Az Alba Rally Team színeiben versenyzel, így mondhatjuk, hogy számodra ez hazai verseny lesz. Mit vársz magatoktól?

- Szeretnénk jó húzósan végigmenni. Azt gondolom, valahol ez a verseny a taktikáról fog szólni, és arról, hogy ki hogy tudja beosztani az erejét és a technikáját. Szerintem, ha célba érünk, akkor azzal nem kell szégyenkezni.

Angyalfi Karcsi

- Mesélj, hogy sikerült a felkészülés?!

- Szerintem jól. Úgy gondolom, hogy ugyanannyit készültünk, mint a többi versenyre, talán azért is, mert valamilyen szinten hazai pálya. A murvákat a tavalyi, tavalyelőtti versenyről jól ismerem, még akkor is, ha egy kicsit most át lesznek variálva. Nagyon tetszenek. Hát ez az első nap, hogy őszinte legyek, nagyon nem tetszik. De úgy gondolom, hogy – nem bántásként, de – akinek van esze, az első nap elspórolja, mert ez az 50 km nem nagyon sokat fog eldönteni, még ha akár fél perces különbség lesz a versenyzők között. 160 km murva, ott egy gyorsaságin lehet ekkora különbség. Mi ilyen taktikával indulunk neki, aztán meglátjuk, ebből mi fog sikerülni.

- Milyen elvárásokkal vágtok neki most, hogy Ti vezetitek a bajnokságot. Ró-e ez rátok valami plusz terhet?

- Mindeféleképpen :o) Soha az életben nem vezettük még a bajnokságot. Ez egy nagyon furcsa dolog, hiszen versenyt még nem nyertünk. Az elvárás mindenféleképpen ugyanaz, mint a többi versenyen, a dobogó. Ott igyekszünk majd minél feljebb állni, meglátjuk, hogy sikerül. Remélem, hogy nem lesznek problémák. Igazából én nagyon szeretem a murvát, és ez az autó egy igazi murva autó. Nem tudom, mire leszünk képesek, de s dobogóra, remélem.

- Ezek szerint volt már alkalmad tesztelni murván…

- Igen. Három héttel ezelőtt tudtam vele menni murván. Ez tényleg egy ízzig-vérig murva autó. Sokkal jobban viselkedik murván, mint aszfalton. Lehet érezni, hogy ezt az autót oda csinálták. A 98-as autónkhoz képest is nagy a különbség murván, attól függetlenül, hogy murván már az is egy nagyon jó autó volt. Itt talán sok olyan hely van, ahol eggyel följebb lehet fordulni, mint a 98-as autóval. Ráadásul jobban jön ki a kanyarokból. Úgyhogy én tényleg amurvára számítok.

Ábrahám Zoltán

-Hogy sikerült a felkészülés?

-Úgy tűnik, jól. A Fehérvár Rally nekem mindig jó szokott lenni. Össze állt az autó, szokás szerint az utolsó pillanatban tegnap. Az első métereket már megtettem vele. Lassan jól megy :o)

- Ez a verseny jellemzően murva lesz. Mennyire szereti a Megane ezt a típusú versenyt?

- Elvileg nem arra építették az autót, de van hozzá gyűri murva futóművünk. Tavaly már kipróbáltuk és nagyon jól viselkedett, meg is lepődtem rajta. Úgyhogy teljesen jó murván.

- Milyen eredményt vártok magatoktól ezen a versenyen? Vagy csak a célba érés?

- Már a célba érés is nagy szó, de ha már célba érünk, mindenképpen az első három között szeretnénk lenni kategóriában, és F2-ben is úgy a négyben.

Szajky Pisti

- Ezután a miskolci rossz élmény után hogy sikerült a felkészülés Volt elég időd tréningezni?

- Pályabejárásra volt csak lehetőségünk. Az autó éjjel lett kész. Még egy ,étert sem mentem az autóval. Még az ülés sem áll úgy, ahogy kéne. Most állítanak rajta, fordulok vele az egyik utcában és annyi. Elég húzós lesz most. Kicsit izgulok. Úgy izgulok most így a két törés után, mint az első versenyen.

- Melyiktől tartasz jobban: az aszfaltos, esti szakaszoktól, vagy a murvától?

- Az aszfaltosoktól. Az este meg még plusz fokozza is ezt a kis feszültséget bennem.

- Mire számítasz? Milyen helyezést vársz magatoktól? Vagy egyszerűen csak problémamentesen szeretnél célba érni?

- Balesetmentesen érjünk célba, most ez a legfontosabb. Utána majd megnézzük, hogy állunk.

Szilágyi János

- Hogy sikerült a felkészülés?

- A felkészülés jól sikerült. Lelkiekben teljes egészében felkészültünk, fizikailag is, igazából már csak az autóval való felkészülés hiányzik, de az meg most jött mg kb. fél órája.

- Akkor kipróbálni sem sikerült, hogy mit tud murván…

- De, amit Miskolcon a prológon mentünk vele, és az teljesen hibátlanul működött :o)

- Mindezek után: mit vártok magatoktól ezen a versenyen?

- Nagyon nehéz versenynek nézünk elébe, nehéz pályák vannak. De én a murvákat nagyon szeretem. Megpróbálunk célba érni, és minél jobb helyen végezni?

- Mit értesz minél jobb alatt? Van valami számszerűsíthető cél?

- Szeretnénk az első ötbe bekerülni, ami nem kis feladat ebben a mezőnyben.

Benik Balázs

- Hogy vagy?

- Köszönöm, már jól. Most már egyre jobb. Tegnap tudtunk tesztelni az autóval murván és aszfalton is. Ez kellett. Kellett, hogy vissza tudjunk ülni az autóba, és én úgy érzem, hogy most már minden jó lesz. Remélem, hogy a régi.

- Melyik napot várod jobban, a mai aszfaltos, esti szakaszokat, vagy a holnapi murvát?

- Én mindegyik napot egyformán várom. Úgy gondolom, hogy az éjszakai gyorsokon lesznek érdekes dolgok, lesznek helyzetek, érdekességek, és mind a két napot meg kell oldani. A másnap az azért lesz nehéz, mert helyenként elég nagy kövek, sziklák állnak ki az útból. Úgyhogy mindenképpen egy túlélő versenyre számítunk.

- És milyen helyezésre?

- Nézd! Most a felkészülésünk a betegség miatt nem lett 100%-os a betegség miatt. Azt hiszem, ha pontot viszünk haza, az már jó.

- Melyik autóval mentek végül?

- A tavalyi, 2001-es autóval.

- Ami bevált tavaly és jól működött… De ha jól tudom, az is sérült a közelmúltban.

- Így van. Az elmúlt hétvégén Thomas Enge ment vele és sajnos össze is törte. De megoldották. Szerencsére nem volt olyan súlyos a törés, mint az én autómon, így meg tudták csinálni. Remélem, hogy jó lesz és nem lesz vele probléma.

- És a Tied, ami összetört: lesz még belőle autó?

- Lesz. Meg is lett volna erre a versenyre. Egyetlenegy probléma volt: nem minden alkatrész érkezett meg. Tehát az autó már elkészült volna, ha lett volna alkatrész hozzá. Mivel azonban nem volt hozzá tulajdonképpen semmi, így nem tudott kész lenni. Reméljük, legközelebb már kész lesz, és mehetünk vele.

Szabó Gergő

- Mesélj egy kicsit! A felkészülésetek hogy sikerült?

- Hát, elég izgalmas volt az utóbbi három hetünk. Rengeteg teendőnk volt az autóval, többször jártunk kint Boleslavban a gyárban is alkatrészt beszerezni. Eredendően ugyanis ez aszfaltos autó volt, most kellett megvásároljuk hozzá a murva futóműveket, fékeket, mindent. Még mindig dolgozgatnak a srácok. Új szervizbusz kellett. Folyamatosan építgetjük fel a csapatot. Egy kicsit izgatottak vagyunk, hogy murván mit tudunk majd produkálni az autóval, mert ugyebár az első versenyünk, amit murván teljesítünk. Én ezeket a pályákat mindig szerettem, nem riaszt el, hogy nehéz körülmények között sokat kell menni, össze van sűrítve a program, hosszú verseny lesz. Én ezeket szeretem, bízom benne, hogy problémamentes versenyt tudhatunk le megint ezzel a Fehérvár rally-val.

- Melyik nap a szimpatikusabb számodra: az esti gyorsok aszfalton vagy a murva?

- A murva, mindenféleképpen. Azt gondolom, hogy a versen yis a murvás szakaszokon fog eldőlni, nem ezen az 50 km-en.

- A múltkori szép siker után mit vársz magatoktól?

- Evés közben jön meg az étvágy. A múltkor azt mondtuk, hogy ha az első 5-ben benne lennénk, akkor boldogok lennénk. Azt hiszem, messze várakozásainkon felül teljesítettünk ezzel a második hellyel. Ráadásul egy kis szerencse is volt benne. Most már nem az első 5 hely valamelyike, hanem a dobogóra kerülés a cél.

Turi Tomi

- Hogy sikerült a felkészülés?

- Ma reggel 9-kor tudtuk kipróbálni az autót, ezért is van még murva futómű rajta. Úgy érzem, jól viselkedik az autó. A teleszkópok újak benne, amivel a legtöbb problémánk volt az előző versenyen. De tényleg jó, kemény, és elég jól átugorja a gödröket.

- Melyik fog jobban feküdni az autónak az aszfaltos pályák vagy a murva?

- Hát ezt majd utána fogom tudni megmondani. Olyan nagyon sokat nem tudtam menni vele murván, és nem is olyan nagyon ugratós pályát választottunk neki… Bízom benne, hogy jó lesz mindkettő neki. Aszfaltra megjöttek a nagy fékeink, és így már valamivel előnyösebb lesz nekünk a féktáv.

- És Te melyiket szereted jobban?

- Igazán nem tudom megmondani. Szerintem jó lesz mindkettő.

- Melyiket szoktad szeretni jobban? Vagy tök mindegy, csak menni lehessen?

- Így van :o) Az aszfalt valamivel talán jobban fog menni, mivel többet tudtunk rajta tréningezni.

- Eredményben mit vártok magatoktól?

- Az első 5-6-ban szeretnénk célba érni.

Janika

- Hogy sikerült a felkészülés?

- Köszönjük szépen, jól.

- Sikerült-e tesztelnetek murván?

- Az elmúlt héten egy harminc kilométert teszteltünk, most pedig reggel megpróbáltuk még egyszer aszfalton az autót. Az autó rendben van. Aztán majd meglátjuk. Ez egy jó nehéz verseny lesz.

- Melyik nap tűnik szimpatikusabbnak számodra: az esti aszfaltos gyorsaságik pénteken, vagy a szombati murvás szakaszok?

- Valójában nem tudok különbséget tenni. Mindkét versenynapban benne van az óriási nehézség, és azt gondolom, hogy ez egy nagyon munkás verseny lesz.

Tobak Zolit is megkérdeztem, mire számíthatunk, bár őt sajnos most sem láthatjuk versenyezni.

- Hogy vagy?

- Köszönöm szépen, jól.

- Verseny?

- Hát egy pár verseny most kimarad. Anyagi okok miatt nem tudok menni. De tervezem, hogy az év végén egy-két versenyen, maximum hármon szeretnék elindulni. Ha ezeket a pontokat összeszedem, az év végén talán még dobogón lehetek.

- Jó lehet még valamire az a néhány begyűjtött pont?

- Igen. Gondolkodtunk még a Budapest rally-n is, mert az is másfélszeres szorzó. Ha azon elindulnék és a Zemplén rally-n is, és célba érnék, akkor még jó lehet a helyzet. De most az anyagi problémák lesújtanak rám, és ez ellen nem tudok mit csinálni.

- Neked ez hazai versen lett volna, és azt gondolom, sokan várnak téged a pályák szélén.

- Az autómat láthatják, de engem sajnos nem, mert nem én fogom az autómat kormányozni.

- Az autótól, a pilótától mit vártok ezen a versenyen?

- A Miskolc Rally-n sem égett be, szerintem. Nem olyan forrófejű, mint én vagyok, nem az ő autója, ezért vigyáz is rá, ahogy én is kértem ezt… Azt várom, hogy az első háromban benne kéne legyen most. Ismeri a pályákat. Fehérvárhoz közel lakik, a plyaismerete rendben van, az autót mindig 100%-osan felkészítjük, eddig sem volt vele gond… Úgyhogy remélem, jó lesz ez a verseny is.

Dunaújvárosban került felállításra a rajtdobogó, ahonnan délután ünnepélyes rajtceremóniával indították útnak a mezőnyt.

Ezt követően elsőként a lezárt városban mutathatta meg a nagyérdeműnek a mezőny, hogy ki hogy tudja tekergetni a kormányt, és persze azt is, ki a leggyorsabb ezen körülmények között. Sokan kiestek már ekkor, törtek is az autók, így nem jutott el a második gyorsra például Varga „Cigány” Zoli sem.

Ezt a 12 km-es városi szakaszt a kincsesbányai és nagyvelegi aszfaltos gyorsok követték, melyek nagyrészt már a sötétben bonyolódtak, melyet nézők, szurkolók ezrei vártak a pályák mentén. Itt az első körben még igen látványosan és gyorsan áthaladt a mezőny, kisebb fennakadás csupán a második kör elejére alakult ki a rajt előtt, amikoris – ahogy azt mondani szokták – a kígyó eleje utolérte a farkát, így a második körre a mezőny némileg hosszabb várakozási idő után indulhatott csak el. Addigra a gumik lehűltek, így hideg gumikon csúszkálhattak csak a versenyzők. Természetesen, mindenki igyekezett a lehetőségekhez képest melegíteni gumijait, ám ebből egyeseknek még baja is lehet. Bútor Robinak és Asinak például jelenése van az FIA ellenőrnél emiatt.

Végül elindult a mezőny, de alighogy elindultak, alig indult útnak a mezőny eleje, hirtelen kék villogós mentő és tűzoltó autók száguldottak le a pályán. Az ifj. Tóth-Tóth kettős Peugeot-ja ugyanis a gyors negyedik kilométerénél, egy jobb-bal kombináció második részében lecsúszott az útról, a balesetben pedig nézők is megsérültek: egy nézőnek eltört a lába, egy nézőt csuklótöréssel láttak el, egyet könnyű hámsérüléssel, egy agyrázkódást szenvedett személyt két napra megfigyelésre bent tartanak a kórházban. Egy ötödik néző utólag jelentkezett, saját maga ment be autóval a kórházba - a kezén tört el egy ujj. Miközben tartott a rendőrségi helyszínelés, a mezőny további része ezt a gyorsaságit etapként teljesítette, majd pedig még egyszer átment Nagyvelegre.

A napot záró szervizparkban 45 perce volt a szervizcsapatoknak arra, hogy a felmerült problémákat, hibákat orvosolja, illetve átszerelje a futóművet a szombati gyorsoknak megfelelő murvás változatra.

A mezőny az éjszakai, igencsak rövidre sikeredett pihenő után vágott neki a 150 km-nyi murvás gyorsaságiknak. Hoduláék például el is aludtak, így 1:20 perces büntetéssel indították a napot.

A második napi rajtsorrend ugyebár az első napi eredmények függvényében alakult ki, így Asi rajtolhatott elsőként, őt követte Angyalfi Karcsi, majd Szabó Gergő, Benik Balázs, Turi Tomi, Bútor Robi, Herczigék, majd Szilágyiék követték őt a mezőny elején. Ez a sorrend pedig ezeken a nagyon poros murvás szakaszokon nagyon is fontos lehet a végső eredmény eléréséhez.

Ahogy arra számítani lehetett, ezen a napon a kemény, nehéz, embert és gépet egyaránt próbára tevő gyorsasági szakaszokon gyorsról gyorsra rongálódott, amortizálódott és fogyott a mezőny, így például Tyavodáék a 6.-on, Ábrahámék a 12-en, Postáék a 13-on estek ki, a Szilágyi-Domonkos kettős pedig a 15. gyorsaságin bukott. Ráadásul a mezőny minden tagjának küzdenie kellett az előtte autózó porával. Mindeközben az élen ádáz harc dúlt a dobogós helyekért. E viaskodás nekünk, a pályák mentén zsírunkra sülő, porral „fűszerezett” nézőknek legalább látványos versenyt hozott.

A verseny során többen kaptak késésekért illetve korai rajtokért büntetést, ami a végébe is bele szólt, amely a célba érkező mindösszesen 44 autó és terelői között a következőképpen alakult:

1. Szabó - Kerék Skoda Octavia WRC A/8 01:47:19.2"
2. Benik - Somogyi Ford Focus WRC A/8 01:47:56.2"
3. ifj.Angyalfi - Kazár Subaru Impreza WRC A/8 01:49:27.9"
4. Asi - Földesi Mitsubishi Lancer EVO A/8 01:51:51.6"
5. Turi - Kerék Mitsubishi Lancer EVO A/8 01:54:27.7"
6. Bútor - Tóth Citroen Saxo Kit-Car A/6 01:57:25.7"

Mostanra pedig már lezajlott az 5. Nemzetközi Fehérvár Rallye djkiosztója is, ahol az érintettek átvehették megérdemelt díjaikat. Ám nem csak azoknak jár elismerés, aki valamely kategóriában dobogós helyen tudott végezni, nem is csak azoknak, akik teljesíteni tudták a versenyt, hanem mindazoknak is, akik elindultak, és lehetőségeikhez mérten, mindaddig, amíg a technika ördöge vagy a balszerencse közbe nem szólt, tisztességgel helytállva autóztak – a mi szórakoztatásunkra is. A rendezésen túl talán ennek is betudható, hogy Ioannis Ananostopoulos Úr a felügyelõtestület vezetõje, aki egyébként az Akropolisz Rally vezetõ tisztségviselõje a díjkiosztó ünnepségen mondott beszédében a murvás szakaszok méltatása mellett kifejezte azon kívánságát, hogy a Fehérvár Rallye 5-szörös szorzójú EB futam legyen.

Forrás: Fehérvár Rallye


>>>>>>>> 206WRC fehérvári videói
>>>>>>>> Az első gyors következő áldozata
>>>>>>>> Subákoknak hamar vége lett
>>>>>>>> Ezüstös visszatérés!
>>>>>>>> Fehérvári videó Ursutól
>>>>>>>> Ha a vége jó...
>>>>>>>> WRC1 Fehérvári képei
>>>>>>>> Fehérvár szombati képek by 206WRC
>>>>>>>> Fehérvár 2. gyorsasági by 206WRC
>>>>>>>> Dunaújvárosi gépátvétel by 206WRC
>>>>>>>> Fehérvár Rallye szombat
>>>>>>>> Fehérvár Rallye péntek




© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek