2017. augusztus 19.










Kiosztottuk Közönségdíjakat


Ahogy azt előzetesen már jeleztük, pénteken kiosztásra kerültek a Ti szavazataitok alapján odaítélt közönségdíjak kedvenceiteknek, kedvenceinknek.

Ahogy azt előzetesen már jeleztük, pénteken kiosztásra kerültek a Ti szavazataitok alapján odaítélt közönségdíjak kedvenceiteknek, kedvenceinknek.
Az előre meghirdetett 18 órai kezdés egy kicsit csúszott, hiszen sokan csak később tudtak odaérni. Ám aki eljött, azt hiszem, nem bánta meg, egy roppant hangulatos közönségtalálkozó kerekedett az eseményből.
Azok kedvéért, akik nem tudtak eljönni, mintegy „szívfájdítóul” és kedvcsinálóul a jövő évi bulihoz, íme egy kis beszámoló az eseményről.

Sok versenyző fogadta el meghívásunkat, és jött el rendezvényünkre. Ott volt például az MNASZ, az RSB és persze önmaga mint rali szerető ember képviseletében Dudás KOKO Gyula, az RSB vezetője, a bajnok páros, Janika és Tóth Imi, a török VB futamról a napokban hazaérkezett Benik Balázs és Somogyi Pali, illetve Bútor Robi és Tóth Vili, Szíjj Zsolti, Suba Egon, Szilágyi Jani és Domonkos Eszter, Kőváry Barna és Pintér Ricsi, Szentiványi Szabi, Kovács Adrienn, Szajky Pisti, Matics Misi, Zsíros Imi, ifj Érdi Tibi, Szabó Laca… és még sokan mások. Itt kérek elnézést mindazoktól, akik nevét nem soroltam fel, de az én koromban már nehéz az embernek összeszednie gondolatait :o) Először a díjakat adtuk át, néha nem kis meglepetést okozva maguknak a díjazottaknak is. Hogy ne borzoljuk tovább az idegeiteket, íme a díjazottak:

helyezés
kategória
díjazott
1 Abszolút-közönségdíj Bútor Róbert
2 Abszolút-közönségdíj Kőváry Barna
3 Abszolút-közönségdíj Balázs József (Öcsi)
1 A-csoport-pilóta Turi Tamás
2 A-csoport-pilóta ifj Tóth János
3 A-csoport-pilóta Bútor Róbert
1 A-csoport-navigátor Tóth Imre
2 A-csoport-navigátor Tóth Vilmos
3 A-csoport-navigátor Somogyi Pál
1 N-csoport-pilóta Asi
2 N-csoport-pilóta Kiss Ferenc
3 N-csoport-pilóta Szajky István
1 N-csoport-navigátor Oroszlán Tibor
2 N-csoport-navigátor Tábori József
3 N-csoport-navigátor Domonkos Eszter (Maya)
1 F2-csoport-pilóta Bútor Róbert
2 F2-csoport-pilóta Herczig Norbert
3 F2-csoport-pilóta Szilágyi János
1 F2-csoport-navigátor Tóth Vilmos
2 F2-csoport-navigátor Herczig Róbert
3 F2-csoport-navigátor Domonkos Eszter
1 H-csoport-pilóta Osváth Péter
2 H-csoport-pilóta Matics Mihály
3 H-csoport-pilóta Pethő István
1 H-csoport-navigátor Nemes Csaba
2 H-csoport-navigátor Pintér Richárd
3 H-csoport-navigátor Kovács Adrienn
1 Másodosztály Boroznaki Tibor
2 Másodosztály Kronome Ákos
3 Másodosztály Sarlós Norbert
1 RTE-versenyzője Ifj. Érdi Tibor
2 RTE-versenyzője Podina Péter
3 RTE-versenyzője Szabó László (LACA)
1 Hiányzott-2002-ben Kőváry Barna
2 Hiányzott-2002-ben Hideg Krisztián
3 Hiányzott-2002-ben Varga ("CIGÁNY") Zoltán
Fair Play díj Suba Ákos - Suba Egon
Citromdíj Ördögh Miklos

Mint tudjátok, mind a Fair-play mind pedig a citromdíj kategóriában azt kértük, a szavazatok mellé írjatok egy rövidke indoklást is.

A Suba testvérpár esetében minden rájuk szavazó az ominózus Kovács Józsi – féle baleset körüli eseményeket említette Fair-play díj jelölésük indoklásaként. Az történt ugyanis, hogy az évadzáró Zemplén ralin Kovács Józsi a Type-R-el esett, és a baleset során megsérült. Navigátora a szabályoknak megfelelően bemutatta az itinerben lévő vörös keresztet, jelezve ezzel a segítségkérési szándékot. Subáék voltak azok, akiknek bár a bajnoki cím volt a verseny tétje, megálltak, majd a bajbajutottak kérését tolmácsolva lejjebb, a következő rádióspontnál mentőt hívtak. Később kérésük ellenére nem írták jóvá nekik ezt az időt, így a korábbi gyorsaságikon megszerzett előnyüket elveszítették. A történethez hozzá tartozik, hogy a sors igazságossága révén végül harmadikként értek célba, ami a végelszámolásnál elegendőnek bizonyult a bajnokság megnyeréséhez. Mint Egon elmondta, nem csak saját belső, erkölcsi normáiknak, de a szabályoknak is ez felelt meg, így nem érzi, hogy ezt külön díjazásban kéne részesíteni. A magam részéről valamilyen szinten egyetértek ezzel, és igen szomorú, hogy ez a fajta magatartás ilyen kiugró teljesítmény. Mégis úgy gondolom, hogy reményeink szerint ezzel a díjjal is példát állíthatunk mások elé, hozzájárulhatunk néhányak viselkedési normáinak jobbításához, és ez semmit sem változtat a testvérpár érdemein.  
 

A citromdíjra is sok szavazat érkezett, de kiugróan sok Mixire. Az Ő esetében azonban az indoklás rendre egy-egy kedves csipkelődés, vicces félmondat volt. (Például: „mert egyszer megcsúszott” , „ahogy végigmegy a szakaszokon az igen sebes” vagy „megnyikkant a gumija”)

Hagyományainkhoz híven minden kategória első helyezettjét egy-egy kék színű szalaggal ékesített serleggel jutalmaztuk, míg a második és harmadik helyezettek egy-egy oklevelet vehettek át. A citromdíj nyertese a serlegéhez egy kék szalaggal átkötött citromot is kapott, a fair-play díjhoz pedig az OMV járult hozzá egy „olajoshordónyi” söröcskével.

A díjak átadását követően a megjelent versenyzők meséltek nekünk idei terveikről. Benik Balázs mesélt a VB-s élményieről, és elmondta, hogy terveznek még idén VB futamot, bár elsődleges céljuk a hazai bajnokságon való részvétel és győzelem. Bútor Robitól megtudhattuk, hogy azonos kategóriában és kvalitású autóval jó barátja és remek ellenfele Herczig Norbi ellen, mégis egy csapatban versenyez majd az idei évben. Felmerült a kérdés, nem lesz-e az esetleges adok-kapok rossz hatással barátságukra. Robi erre azt mondta, hogy reméli, hogy nem, de azzal tisztában van, hogy komoly szakítópróba lehet ez. Egyébként Robi vasárnap indul Franciaországba, ahol egy teszten vesz majd részt.

Janikáék 2003-ban is a már jól bevált Peugeot 206WRC-vel versenyeznek majd.

Szajky Pistinél sem változik a csapat, a már ismert autóval versenyez majd idén is.

Asi ezévben egy A-s Mitsuval áll rajthoz.

Itt derült ki, vagy legalábbis publikussá vált, hogy a Szilágyi – Domonkos kettős bár továbbra is korábbi csapatuk színeiben, ám ezévben egy Subaru Impreza WRC-vel vág neki a bajnokságnak. A lehetőséget Korda Eriktől kapták, ígérni pedig csak annyit ígértek, hogy igyekeznek majd sokat tanulni és tisztes helytállással versenyezni.

Ifj. Érdi Tibi számára már elkezdődött a bajnokság, az RTE-ben már túl van az első versenyen, amely számukra sajnálatosan nem sikeredett jól, ugyanis a váltó felmondta a szolgálatot.

Ahogy Suba Egon elmondta, a testvérpár idén helyet cserél, és ezévben ő ül majd a volánnál, míg Ákos a jobb1-ből diktál majd Neki.

Sarlós Norbert aki tavaly a másodosztály bajnoka volt, elmondta, hogy autót váltanak, idén egy Type-R-el versenyeznek majd.

Sajnos rossz hírek is érkeztek. Szíjj Zsolt például arról számolt be, hogy várhatóan nem lesz lehetőségük a versenyeken rajthoz állni, inkább a szervizparkokban próbálják majd segíteni a versenyzőket cégük szolgáltatásaival.

Ahogy arra számítani lehetett és a múltkori chat-randevú alkalmával már meséltek róla a fiúk, a trabisokra sem igazán számíthatunk idén a rally pályákon. Szentiányi Szabinak ugyan a Szombathely-ralin való induláshoz várhatóan idén is meglesz a háttere szombathelyi szurkolói jóvoltából, de mint azt sokan tudjátok, Adrienn anyai örömök elé néz, így bizonyos, hogy nem Ő ül majd a jobb 1-ben. Tekintettel arra, hogy anyagi okok miatt Kőváry Barna is „szabadúszó lesz idén, felmerült az ötlet, hogy esetleg Barna navigálna Szabinak. Ezalkalommal a fiúk a témát poénnal ütötték el, de őket ismerve képesek megvalósítani ezt.

E „blokk” közben adtuk át a mikrofont Kokónak, hogy szólhasson pár szót az egybegyűlt szurkolókhoz és versenyzőkhöz, valamint a közönségnek is a lehetőséget, hogy kérdezhessenek Tőle, faggathassák Őt. Mindenek előtt egy meglepetéssel szolgált, amikoris átvehettük „a rally sportért 2002” emlékplakettet, melyet ezúton is köszönünk. De erről majd inkább egy külön cikkben… Ezt követően ugyanis megkérdeztük Tőle, hogy milyen intézkedésekkel, hogyan tudnak, illetve szándékoznak majd segíteni a szurkolóknak, javítani a versenynézés körülményeit, illetve elhangzott az a kérdés is, mit lehetne, mit szándékoznak tenni a másodosztály nagyobb megbecsüléséért. Nem állítom, hogy minden részletre kiterjedően tolmácsolni tudnám Nektek az ott elhangzottakat, de a lényeget kiragadva: Koko elmondta, hogy számunkra fontos az a szurkolói, nézői háttér, amely versenyről versenyre kíséri a rallysportot. Megpróbálnak olyan plusz szolgáltatásokat, programokat szervezni, amelyek elviselhetőbbé teszik a gyorsaságik közti várakozást, illetve olyan intézkedéseket hozni, amelyek célszerűbbé teszik a rendezést is. Így például szeretnék, ha egy adott gyorsaságin ne pl. reggel 8-kor rajtoljon el a mezőny, amely fél 10-re már le is fut, míg a második körben csak délután 2-re ér ide a mezőny, hanem kissé felpörgetnék ezt, és gyorsabb egymásutánban küldenék vissza ugyanazon gyorsra a mezőnyt, amely ezt követően egy szervizparkba menne, ezzel is időt adva a szurkolóknak a másik gyorsra való átérésre. Jelezte azt is, hogy amennyiben valahol mégis olyan sok várakozási idő lenne a gyorsok között, nem szeretnék egész nap bezárva tartani a szurkolókat, hanem nap közben felnyitnák a gyorsot, melyet csak később, a következő oda érkező gyorsasági előtt egy órával zárnának le ismét. A szervizparkokban is szeretnének rendet, illetve abban rendszert csinálni, hogy például a sajtó minél pontosabban, biztosabban megtalálhassa a pilótákat, ezzel is elősegítve munkájukat, illetve a nézők, szurkolók tájékoztatását. Elmondta, hogy számukra is sajnálatos, hogy a szezonnyitó Salgó rally-n nem kap helyet a másodosztály. Mint elmondta, dolgoznak azon, hogy ilyen ne fordulhasson elő, hogy a másodosztály versenyzőit is a megfelelő odafigyeléssel versenyeztessék a rendezők. Mindezekhez végül hozzátette, hogy természetesen nem lehet mindent egyszerre véghezvinni, kis időt és türelmet kért minden érintettől.

Hagytunk egy kis szusszanásnyi időt magunknak és a vendégeknek is, a hajó másik végében egy kis büfé várta a megéhezett, megszomjazott vendégeket. Amíg a szendvicsekből és süteményekből falatozhattak a vendégek, lehetőség volt tombola szelvények vásárlására is. Sokan éltek is ezzel a lehetőséggel, esélyt adva maguknak az ereklyék megszerzésére. A tombolahúzásra a szünet után került sor. Ekkor keltek el a Bútor Robi féle Citroen Total Team-es pólók, egy Kőváry Barnáról íródott riportkönyv, OMV tesztrally VIP jegyek, OMV-s pólók és kis ajándéktárgyak, Szentiványi Szabiék csapatpólói és egy 2003-as naptáruk, Majáéktól egy rally témájú könyv és egy Peugeot-s sapi, Szíjj Zsoltitól Speedy-s póló és MOMO-s sapik, Benik Balázs egy pár sokat látott versenykesztyűje, valamint a törökországi VB futamon kapott sapkája és táskája, és végül, de messze nem utolsó sorban 2 db vadiúj rally.hu-s baseball sapi. (Remélem, mindent elmondtam, ha valaki , valami mégis kimaradt volna, ezúton kérek elnézést az érintettektől!)

Szokásunkhoz híven a rendezvény záróakkordjaként egy kötetlen beszélgetésre került sor, ahol a szurkolók feltehették régóta agyukban fickándozó kérdéseiket a jelenlévőknek. Ekkor számolhatott be pl. Somogyi Pali jégkémes ténykedéséről, Tóth Imi a gumiválasztás nehézségeiről, Bútor Robi a múlt szezon francia futamának élményeiről, vagy épp a téli hóautózásokról a hegyekben Tóth Imivel :o) Nehéz lenne a hangulatot tökéletesen visszaadni, de azért megpróbáljuk. Csak néhány mondat, vagy épp mondat töredék az elhangzottakból: Szentiványi Szabi a kis jövevény érkezésének körülményeiről: „Semperiten kissé elgumiztuk magunkat :o)” Amikor Asi elmondta, hogy 2003-ban A-s autóval megy, valaki közbekérdezett: „Azzal, amivel tavaly? :o)” Janika kérdése Szilágyi Janihoz a Subaru WRC kapcsán: „Meg fogod verni Asit? :o)” Kőváry Barna kérdése Bútor Robihoz az új csapattárs kapcsán: „Nem gondolod, hogy kiszúrtál magaddal? :o)” „Mi lesz, ha porig fog gyalázni? :o)”

Sajnos időközben lassan-lassan el-elszivárogtak a versenyzők, de ketten kitartottak végig: Bútor Robi és Tóth Imi. Ők kerültek a középpontba, és egy nagyon kellemes beszélgetés keretében osztották meg gondolataikat velünk. Tőlük a közönségtalálkozó végeztével vettünk búcsút.

Ezúton szeretném megköszönni mindazoknak a versenyzőknek, akik eljöttek, és megtisztelték szurkolóikat jelenlétükkel, és köszönjük Nektek, a szurkolóknak is, akik ott voltatok. Ezúton köszönjük meg mindazok támogatását is, akik hozzájárultak a költségek előteremtéséhez, a rendezvény lebonyolításához.

MNASZ - RSB Kreastie Autodekor rally.hu V-Max BOMBA!

Pannónia Autócentrum Kft.

Pécsi Autósziget Kft.

Legközelebb találkozunk az idei évi, 2003. év versenyzőinek általatok megszavazott közönség díjak átadásánál!


>>>>>>>> Képek a 2002-es Közönségdíjátadásról




© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek