2017. december 18.










Finn mesterhármas Grönholm-nak
(Forrás: http://rally.racing-live.com/)

Befejeződött a finn rally, és ahogy azt több ember, és a történelem is megjósolta, ismét skandináv induló nyert...

A végig magabiztosan versenyző Marcus Grönholm hazai pályán győzte le a mezőnyt, így övé lett a dicsőség, ő emelhette magasba a leggyorsabb sofőrt illető kupát.
Grönhom vezető pozícióban kezdte a harmadik, egyben utolsó versenynapot, és a második helyezett Richard Burns-el szembeni másfél perces előnyének birtokában óvatosan versenyzett. Bár szombaton több gyorsaságit is nyert, a zárónapon Grönholm spórolósabb stílust választott, és csak szakaszgyőzelmet –az utolsó gyorsaságin- szerzett, de ez is elég volt ahhoz, hogy Burns-t megverje, ezzel megszerezze harmadik hazai győzelmét. Burns ugyan megpróbált felzárkózni a nap folyamán, de mint szombaton mondotta: „jobb egy biztos második hely, mint egy befejezetlen verseny”, nem vállalt felesleges kockázatot. A tavaly világbajnok így másodikként végzett a finn pilóta mögött.
A Subaru-t kormányzó Petter Solbergnek újra lehetősége volt, hogy túlszárnyalja tapasztaltabb csapattársát, Tommi Makinen-t, ezúttal a finn fiúnak hazai pályának számító gyorsaságikon. Solberg agresszív vezetési stílusának, és McRae kiesésének köszönhetően a harmadik helyre kapaszkodott fel. Miután a versenyt elég álmosan kezdte, Makinen-nek meg kellett elégednie a hatodik hellyel, és az ezzel járó egy világbajnoki ponttal. A finn képtelen volt lépést tartani a mezőny első felével ezen a hétvégén.
A Ford csapata csak hajszálnyira volt a dobogótól, de Fortuna nem fogadta őket kegyeibe. Kétnapi kemény munka után Colin McRae kiállni kényszerült, miután a zárónap negyedik szakaszán az autója kigyulladt. Súlyos csalódás volt ez a skót számára, annak ellenére, hogy ennek köszönhetően mindkét csapattársa, Carlos Sainz, és Markko Martin is egy hellyel előrébb léphetett a végső értékelésben. A spanyol Sainz a napot a negyedik helyen kezdte, amit a 19-ik gyorsaságin Solberg elvett tőle, de két körrel később McRae kiesésekor visszakapta azt. Martin szintén profitált McRae kieséséből, így ő az ötödik helyen végzett.
A Mitsubishi új Step 2-es Lancer-e elég hullámzóan teljesített vasárnap, az igazi mélypont viszont Alister McRae kiesése volt a nap második szakaszán, a skót versenyző a jobb hátsó futómű törése miatt kényszerült feladni a versenyt. Bár az autó járóképes volt, a csapat a kiállás mellett döntött, hogy Alister ne tartsa fel a mögötte haladókat. Ezzel szemben ideiglenes csapattársának, a finn Jani Paasonen-nek rengeteg oka volt a mosolyra. Kilencedik helyen kezdte a napot, és kitartó munkával négyszer is az első tízben végzett, és végül a nyolcadik helyen zárta a versenyt.
A Skoda egyetlen pilótája, Toni Gardemeister is gazdagodott néhány kellemes tapasztalattal, ahogy a csapat elindította az alaposan átdolgozott új autót. Az utolsó napon Gardemeister az 14-ikről a 12-ikre küzdötte fel magát, és három alkalommal tudott bekerülni az első tízbe.
A Hyundai mindkét pilótája (Loix és Schwarz) jobban teljesített, mint az előző napokon. Loix a tizedik helyen kezdte a napot, de a második gyorson megelőzte a Citroen-t kormányzó Radström. Miután mind McRae, mind Radström kiesett, a kilencedik helyen találta magát, és közben kétszer is az első tíz közé került. Schwarz a 15-ikről a 13-ik pozícióig bírta feltornászni magát.
Először kettő, majd csak egy. A Citroen szerette volna mindkét kocsiját a célvonal túlsó felén látni, de az utolsó előtti gyorson Thomas Radström elveszítette tizedik helyét. Mint ahogy McRae kiesése, ez is hozzásegítette a fiatal Sebastian Loeb-öt, hogy egy hellyel feljebb kerüljön. Loeb egyébként szenzációsan vezetett, csak egyszer nem tudott tízben lenni, és ezt a nagyszerű teljesítményt három pozíció javulásával jutalmazta a sors. Végül a kilencedik helyen végzett.


© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek