2017. június 23.










Fehérvár Rallye
(Forrás: aaa)

A holnapi napon útjára indul az idei harmadik OB futam, a Fehérvár Rallye. A Kisbérről az utóbbi években „átköltöztetett” futam tavaly igen jól sikerült, reméljük ez idén sem lesz másképp.

A meglehetősen szigorú terepek, a murva és a por, és az ezeknek megfelelő gumiválasztás embert próbáló feladatot fog jelenteni akkor is, ha esetleg a hőség idén elmaradna (20-25 fok várható, főleg szombaton napos idővel).


A futam egyik érdekessége a médiatámogatás, hiszen nem igazán volt még arra példa, hogy egy országos TV egy órát szánt volna egy magyar (vagy bármilyen) futam közvetítésére - márpedig most ez fog történni, hisz a Duna TV csúsztatott élő adásban közvetíti majd a prológot, péntek este.

Szintén érdekesség számba megy a verseny lebonyolítása, hiszen a Magyarországon szokásosnál valamivel hosszabb gyorsok lettek kijelölve, ami viszont talán a megszokottnál kevesebb speciál szakaszt eredményezett. Ennek „köszönhetően” a vasárnapi versenynapra mindösszesen egy gyors maradt, így a verseny gyakorlatilag majdhogynem egy naposra csökkent.

A tavaly nagy közönségsikert aratott katonai terep, a 0 pont, ahol összeérnek a gyorsaságik, idén is bekerült a programba, így akik ezen szakaszra látogatnak ki, négyszer is látják majd a gyorskocsikat. Már azokat, amelyek jönnek, hiszen most is van sajnos távolmaradó. Legnagyobb bánatunkra megint nem lehet együtt az összes WRC: Tagaiék és az MNASZ vitája miatt a szövetség bevonta tőlük a licencüket. (Reméljük a vitás kérdések mielőbb megoldódnak, és ez a történet nem befolyásolja majd további versenyzésüket). Ott lesz viszont Janika, aki eddig - ha nem is zökkenők nélkül - de esélyeshez méltóan söpörte be a kétszer húsz pontot, Turi Tomi, aki a balul sikerült Esztergom után Miskolcon meg tudta szorongatni a tavalyi bajnokot, és Benik Balázs, aki holtversenyben a második a bajnokságban, és talán jobban kedveli a murvát, mint az aszfaltot, s emellett a Focussal is egyre jobban összebarátkozik. A hiányzó Tagaiék után Érdi áll a bajnokság negyedik helyén, aki az esztergomi bukfencet feledtetve Miskolcon elsőként zárta az első versenynapot, ezzel is bizonyítva, hogy mind a pilótában, mind az autóban benne van a győzelem esélye.

Az N4-ben - szinte már hagyományosan - megint egy „kategória újonc” vezeti a mezőnyt: Szajky mester nem hoz szégyent Ladás múltjára. Kiss Feriék Esztergomot kihagyták, annál nagyobbat alakítottak Miskolcon, így nem csoda, hogy N4-ben ők a másodikak, míg az új Mitsu-val az Oroszlán-Oroszlán duó áll még a dobogón, akik szintén nem lesznek szomorúak, hogy murván „kell” menni…

Az F2 is érdekesen alakulgat: hogy Bútorék az 1600-os autóval vezetnek, azon már senki sem csodálkozik, de az A7-es autók lassú kihalásának biztos jele, hogy mindössze a harmadik Faltusz képviseli őket az első ötben, viszont „befér” két N-es autó (Szilágyi és Maricsek), valamint egy igazi Lada kocsi, Osváth Péterrel a volánnál.

Megint jó kis csaták várhatók, úgyhogy egy lényeg: ne hagyjátok ki a holnapi prológot - akár helyszínen, akár a TV-ben: irány Fehérvár!




© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek