2017. augusztus 19.










Sainz a végső győztes


Sainz megszerezte élete 24. győzelmét beérve Makinent az örökranglistán és állítása szerint semmit sem lassult, ugyanannyi kockázatot vállal, mint régebben. Szombat éjjel legmerészebb álmában sem szerepelt a győzelem megszerzése, de mint mondja a rali egy különös sport. "Megtapasztaltam párszor a másik oldalt is, csúszott ki már győzelem a kezemből az utolsó pillanatban, szóval nagy nap ez a mai."

A verseny második napján eltűnt Marcus Grönholm és Tommi Mäkinen közötti óriási különbség, ugyanis a 10. gyorsaságin Grönholm Peugeot-ján elment a hidraulika nyomás, ami azt eredményezte, hogy differenciál nélkül kellet végigszenvedni a finn párosnak a gyorsaságit. Az így szinte irányíthatatlan Peugeot-val Marcus eltalált egy követ, ami kicsit szétütötte a futóművet. A majd’ két perces előny szép lassan elfogyott és a nap utolsóelőtti gyorsaságiján Tommi átvette a vezetést és végül fél másodperces előnnyel ment aludni.

Solberg és Sainz között volt még csata, Solberg a negyedik helyen, Sainz az ötödiken autózott. Solberg az egész nap rakoncátlankodó váltó miatt a nap végén soványnak találta a 9 másodperces előnyét.

A kiesők közül kiemelendő Loix, Rovanpera és Panizzi.

Az utolsó nap az első helyért nagy harc folyt, Grönholm visszavette a vezetést, de Mäkinen „lőtávolban” maradt. Burns navigátora Robert Reid kiváló ember és pályaismerettel az első szervizparkban azt mondta, hogy a Cura Brochero gyorsasági nagyon veszélyes lehet a első helyért harcoló pilótáknak. Jóslata beteljesedett, a cél előtti utolsó kanyarban Mäkinen egy hatalmasat esett és harcképtelenné tett Subaruja mellől nézhette ellenfeleit.

És akkor itt az jött volna, hogy Grönholm begurul a célba és a Peugeot megint kettős győzelmet ért el.

Azonban először Grönholm kizárására került sor. A finn páros reggel a parc ferme-t elhagyva nem tudta újraindítani a Peugeot-ot és csapat szerelői személyesen megjelentek az autó közelében és instruálták a legénységet. A felügyelő bizottság idegen tiltott szerviz miatt a Rali versenyek Általános szabályainak 12.2.2 -es pontjára hivatkozva kizárta őket a versenyből (12.2.2: „A szervizparkok, illetve a kiírásban és a végrehajtási utasításokban külön engedélyezett helyek kivételével, a csapat képviselőinek, ill. csapatjárműveknek (beleértve a helikoptert is) a megjelenése tilos a versenyautó 1 km-es körzetében…”) A csapat a döntést elfogadta és fellebbezési szándékuktól elálltak, Grönholm egyszerűen a Subaru mesterkedését látta a dologban (a parc ferme-től 10 m-re történt esetet egyébként egy sportbíró észlelte).

A történet itt még nem ért véget, következett Burns autójának technikai átvizsgálása. A technikai bizottság a lendkereket 20 grammal könnyebbnek találta a megengedettnél. Semmi kétség őt is kizárták, így Sainz arra ébredt, hogy 24. győzelmével beérte Mäkinen-t a pilóták örökranglistáján.

Grist csak annyit tett hozzá az esethez, hogy még két ilyen kellett volna és ők nyerik az Argentin Ralit.

A verseny végeredménye:

1

SAINZ Ford

4:08:09.1

**:**.*

**:**.*

2

SOLBERG Subaru

4:08:13.1

+0:04.0

+0:04.0

3

C. MCRAE Ford

4:10:28.2

+2:19.1

+2:15.1

4

MARTIN Ford

4:11:01.5

+2:52.4

+0:33.3

5

GARDEMEISTER Skoda

4:13:27.9

+5:18.8

+2:26.4

6

ERIKSSON Skoda

4:14:25.7

+6:16.6

+0:57.8

7

KANKKUNEN Hyundai

4:16:12.4

+8:03.3

+1:46.7

8

A. MCRAE Mitsubishi

4:16:58.7

+8:49.6

+0:46.3

9

POZZO Skoda

4:22:08.0

+13:58.9

+5:09.3

10

FERREYROS Mitsubishi

4:32:27.6

+24:18.5

+10:19.6

 






© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek