2017. oktober 22.










Sport- és Versenyautó Show 2. rész
Érdi Tibit egy Subaru mellett találtuk.
-Nagyon szép az autótok. Ezzel fogtok versenyezni? Ez az a darab?
-Hát, ebből olyan sok darab nincs, hogy válogathatnánk, úgyhogy ez már szeptemberben le lett foglalva. Gyakorlatilag hétfőn hoztu el a Prodrive-tól.
-Megismerkedtetek már közelebbről?
-Hát, egy aszfaltos rendszerrel már egy ilyen típust próbáltunk, túl vagyunk a teszteken, de hát Esztergom, az első versenyünk az murva, és a murvatesztek még előttünk vannak.
-Eddig mit mutat az autó? Mennyivel jobb? Hiszen bizonyára jobb, hogyha ezt választottátok.
-Hát, a technikai fejlődéseket figyelembe véve és ezt az autót a tesztek után, azt kell mondjam, hogy két év az nagyon-nagyon sok, és ez itt nagyon meglátszik. De hogy ez eredményekben, illetve időben ez hogy fog a gyorasaságikon jönni... meg kell várjuk.
-Jobban kezelhetőbb, szimpatikusabb az autó?
-Sokkal pontosabb az autó. És azt hiszem, a raliban nagyon fontos dolog, hogy az úttartása, és a sebességek kapcsolása ezzel a szekvenciális váltóval, az aszfalton négy centivel lejjebb lévő autó, és az aktív hajtás, ami most már teljes aktív, ez egy nagyon pontos és biztos úttartást ad. Azt hiszem, ennek talán a nézők nem biztos, hogy annyira fognak örülni, mert ezt az autót sokkal pontosabban kell vezetni, tehát azt az igazán látványos ralizást el kell felejtenünk, és egy nagyon pontos vezetéssel, jól kifékezett kanyarokkal, pontos kanyarvétellel kell azt az időhátrányunkat eltüntetni, ami volt.
-Ezek szerint cél a bajnoki cím?
-Nézd, hát évek óta az. Az, hogy nem sikerült, azt azért mi mindenképpen betudjuk annak, hogy ez egy technikai sport, nekünk nem volt lehetőségünk sosem egy olyan szintű technikával versenyezni, ami az adott évben mindenképpen megfelelő az első helynek. És azt mondatm, most már tovább nem húzzuk. Vagy lesz egy olyan autónk, ami mint technika alkalmas az első helyre, vagy akkor ezt már tényleg nem kell tovább csinálni. mert már annyiszor voltunk másodikok, hogy már elvesztettük a motivációt is. Úgyhogy mi azért dolgozunk, az elmúlt években is azért dolgoztunk, de talán mondhatom azt, hogy most tényleg, talán erőnkön fölül azon dolgozunk, hogy tudjunk versenyt nyerni. Mert ha nem tudunk versenyt nyerni, akkor nem lesz bajnokság.
-Ez az autó akkor már alkalmas erre.
-Az autó már mindenféleképpen alkalmas. Nekünk még nagyon sokat kell dolgoznunk azért, hogy az autó mellett lévő körülmények, az autó kiszolgálása - úgy a gumikban, műszakilag - szintentartani, hogy az megfeleljen. Azt hiszem, mindenféleképpen dolgozunk egy olyan környezetben és egy olyan csapattal, aki teljesen a gyárhoz közeli, nem egy másod-harmad áttételből. És persze, a csapaton belül is voltak változások, úgyhogy a leggyengébb láncszem nálunk is kiesett.
-Ez az autó kié volt azelőtt?
-Ez az autó gyakorlatilag benne volt a VB programban a rendszám alapján, úgy tudom, hogy talán a Burns is ment vele, de azt hiszem, ennek komoly lényege nincs. Ebből az autóból összesen 11 darab van a világon, az egyik az itt van.
-Köszönöm, és sok sikert!

Szíjj Zsolt
-Szép az autó. Kész, vagy csak kiállításra kész?
-Először is köszönöm a dícséretet. Igen, kész az autó, versenyre is kész. Viszont nem biztos, hogy mi fogunk menni az autóval.
-Az lett volna a kérdésem, hogy mi az idei tervetek. És akkor már ha itt tartunk, az autóval mi a tervetek?
-Több elképzelés is van, tárgyalunk az autó eladásáról illetve bérbeadásáról is. Én jobban szeretném bérbeadni az autót, és akkor egy-egy külföldi versenyen még mi is rajthoz tudnánk állni.
-És akkor Ti mivel mennétek?
-Természetesen ezzel az autóval. A magyar bajnokságban...mindenképpen szeretnénk esetleg egy-egy versenyre külföldről bérelni autót.
-Mit?
-Ezt még nem tudjuk.Mindenképpen a szponzortárgyalásoktól függ, illetve attól, hogy az autót ki tudjuk-e adni teljes szezonra bérbe vagy el tudjuk-e adni.
-Lehet tudni, hogy ezzel az autóval kit láthatnánk idén?
-Négy emberrel tárgyaltunk, ma jelentkezett még egy ötödik ember is... tulajdonképpen nagyon képlékeny a dolog. Azt hiszem, még nagyon sokan vannak abban a cipőben, mint mi, hogy nem körvonalazódott nekik az idei szezon. Úgyhogy ezt mi is csak akkor tudjuk megmondani, ha már aláírtuk a szerződést.
-A tárgyalásaitok egyébként hogy állnak? Jó esélyekkel futtok neki ennek az évnek?
-Én bízom abban, hogy teljes szezonra bérbe fogjuk tudni adni az autót, és akkor már ebből a pénzből és abból, amit e szponzoroktól össze tudunk szedni, abból már egy-két futamra biztos fogja futni. Teljes szezonunk biztos nem lesz, annyit nem tudunk összeszedni. De szeretnénk ezt az évet egyfajta megalapozásnak tekinteni a következő teljes szezonra.
-Ez az év annyira nem lesz teljes, hogy az a pár futam kevés lesz ahhoz, hogy komoly eredményt tudjatok elérni?
-Számomra ebben a felállásban nem a pontgyűlytés lesz a mérvadó, inkább a felkészülés, a tesztelés egy hosszú távú, távlati cél érdekében.

Fülöp Rajmundot is itt találtam, mégpedig a fehérvári Skoda mellett.
-Hogy vagy? Nem láttunk tavaly a pályákon. Idén?
-Hát idén már sokkal komolyabb esélyem van rá, hogy ott leszek. Nagy valószínűséggal az Alba Rally Team-ben fogok versenyezni a Major Gáborral. Szerződéskötés előtt vagyunk. Ez azt jelenti, hogy egy-két héten belül pont kerül rá. Nagy az esélye, hogy én fogok menni.
-És milyen autóval?
-Úgy néz ki, hogy ezzel, ami mellett állunk, ami régen az én Octáviám volt. Szinte biztos, hogy ha ebben az egyesületben fogok menni, akkor ezzel az autóval.
-Milyen tervekkel futsz neki? Milyen célokat tűzöl ki erre az évre? A bajnoki cím?
-Túl babonás vagyok ahhoz, hogy ezt így kimondjam, mert többnyire azok sosem szoktak nyerni, akik így előre eltervezik. De szeretnék jól szerepelni, minden versenyen célba érni. Szeretnék visszakerülni ebbe az egésdz keringésbe. Szeretném, hogyha számolnának velem.
-Sikerült már tesztelni? Hogy érzed sokat számít ez az egy év kihagyás? Érezni majd?
-Biztos vagyok benne. Én a San Remo ralin ültem utoljára autóban 2000-ben. Egyszerűen azóta nem volt módom és lehetőségem versenyautóba ülni. Mindenféleképpen legalább egy 100 km-t szeretnék tesztelni a szazon előtt, de sajnos ez az autó jelenleg nincs olyan állapotban. Hiszen van benne egy teljesen totálkáros autó, egy felújítás előtt álló motor... úgyhogy hétfőn kezdünk el vele dolgozni, és pontosan az Esztergom ralira leszünk kész vele. Úgyhogy csak egy néhány nappal a verseny alőtt fogok tudni csak bele ülni, és hát az sajnos másfél év szünetet jelent.
-Esztergom rali várhatóan murvás versenylesz. Szereted ezt, vagy az aszfaltos fekszik jobban?
-Mindkettőt szeretem, de amurva valahogy egykicsit közelebb áll a szívemhez, és örülök neki, hogy murvával fogok úgymond visszatérni. Hiszen a murvás versenyeken sokkal nagyobb egy versenyző lehetősége arra, hogy megbarátkozzon az autóval. Sokkal gyakoribb az, hogy az autó csúszik, és így jobban megismerheti az ember a határokat... újból. És majdnemhogy azt kell mondjam, hogy újból kell puhatolóznom így másfél év után, hiába ültem ebben az autóban korábban két évig. Nagy a várakozás. Majdnemhogy egy teljesen új dolog elé fogok állni. Úgyhogy örülök, hogy murvával kezdünk.
-Egy utolsó, gonosz kérdés. Ez a kihagyott másfél év a szponzortárgyalásoknál mit jelent? Nehezebb ilyenkor újra meggyőzni az embereket, hogy érdemes beléd fektetni a bizalmukat, pénzüket?
-Ez a minden téren nehéz. Egyrészt ezért is fogadtam el örömmel azt az ajánlatot, amit kaptam az Alba Rally Team-től, hiszen hiába teszi az ember mind magasabbra a mércét, hiába ragaszkodik ahhoz, hogy csak jobbal, erősebbel, újabbal akar menni, a legnagyobb veszteség az valóban az, ha az ember kihagy egy évet. Mert egyszerűen kimegy a ritmusból. Úgy a szponzor keresésben, egy szponzortárgyalásnál, de mondjuk, ami nagyon érdekes volt, és itt találkoztam először vele, ezen a kiállításon, hogy nem álltam kamerák előtt másfél éve... szinte makogtam, és annyira furcsa volt, hogy csináltak velem riportokat. Éreztem, hogy ez nem csak a pályán látszik, hanem egy komplett csomag ez az egész autósport, és tényleg nagyon sok területen kell megfelelni ahhoz, hogy tényleg jó legyél.

Szentiványi Szabival, mint azt már olvashattátok is lapunkon, már a kiállítás előtt sikerült beszélgetni, amikoris nem tudott túl jó hírekkel szolgálni. Most a részletekről faggattam.
-Mint mondtad, nem nagyon valószínű, hogy lesz pénzetek idén versenyezni. Hogy is van ez a dolog?
-Hát, sajnos így. Tulajdonképpen ugyanúgy meg tudnám csinálni a versenyzést, csak már a magán dolgokban kéne egy kis előrelépést véghez vinnem. Vagyis ahogy a nagyok mondják, a vállalkozásomat egy kicsit megindítani :o) Hát ezt az egy évet most erre szánom, hogy megpróbáljam magam egy kicsit összeszedni, és akkor talán a későbbiekben jobb lesz... nekem :o)
-Ez azt jelenti, hogy nem sok esély van arra, hogy a pályákon, inkább csak a pályák mellett láthatunk?
-Hát ugye tervek vannak, valószínűleg fehérváron meg esetleg még valahol szeretnénk indulni, de hát ez még a dolgok alakulásának a függvénye.
-Ha itthon nem indulsz, a Semperit ralin ott leszel? Mert az azért eléggé köztudott, hogy a Trabantos szekció azt nagyon szereti.
-Igen, szeretjük. Hát ez is a tervek között van, hogy az a másik, amiről már beszéltem, mi legyen, esetleg ez lehetne. Mert mint mondtam, az egyik a fehérvár, amit most biztosan kijelentek, bár akkor lesz csak igazán biztos, ha már ott vagyunk. Nem tudjuk mi lesz. Elvileg kaptunk egy meghívót egy olasz futamra is, a SanMartino-i EB futamra, itt levelezések folynak, hogy mit hogyan lehet. Csak hát az az igazság, hogy iszonyúan messze van. Még nem tudjuk, mi lesz.

>>>>>>>> Sport- és Versenyautó Show képei




© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek