2017. december 18.










Generációváltás a rali vb-n (2): Solberg
(Forrás: Bodnár Ákos)

Kritikusai szerint a tavalyi szezon felejthető. Mások szerint ez kellett a "naggyá" válásához. A Montén rögtön öt gyorsaságit nyert. A Svéd Rally akár elhozhatja a nagy kiugrást, bár a fogadó irodák még így is 15-szörös pénzt fizetnek győzelme esetén.

Petter Solberg

 

Született: 1974 November 18.
Születés helye: Askim, Norvégia
Jelenlegi lakhe
ly: Spydeberg, Norvégia
Családi állapota: együtt él a barátnőjével, Pernilla Walfridssonnal
egy fia van, Oliver tavaly szeptemberben született
Hobby: kerékpározás, sqash, filmek
Első rali: 1996
VB rajtok száma: 33
VB pontok száma: 20
http://www.pettersolberg.com


 

 

 

 

 

 

 

 

Petter nagyon fiatal
korától versenyez, igaz először igazán “kicsiben” kezdte, hiszen rádió irányítású modellekkel nyomult, nem is sikertelenül. A 13 éves kissrác Norvég bajnoki címig vitte az RC-s autók mezőnyében. Persze, nem ez volt egyetlen kapcsolata az autósporttal, mivel apja ralikrossz versenyző volt, a kis Solberg már 11 éves korától az autó körül segédkezett, vagy ha arra mód adódott, szülei farmján, Spydeberg-ben csapatott a legkülönbözőbb autókkal. Valódi versenyzői karrierje 1993-ban indult, amikor a Norvég Autócross Bajnokságban második versenyét mindjárt meg is nyerte. A gyors sikert követően rögtön átlépett a ralikrossz pályákra , első évét egy Escort-al teljesítette, amit bátyjától kapott. 95-ben szintén tőle szerzett be egy 240-es Volvo-t, amivel 95-ben és 96-ban is ralikrossz bajnok lett. E két évben 21 versenyen vett részt, ebből mindössze 19-et sikerült megnyernie. Ideje volt hát továbblépni.

Petter számára 1996 hozta el az első valódi rali versenyt, a bátyus ez alkalommal egy Celicával dobta meg (de jó lenne egy ilyen tesó…). Első versenyén minden esetre porrá is törte a gépet. 97-ben viszont már egy Radstrom féle Toyota Celica ST185-ben ült, amivel a hegyi bajnoki címet megint hazavitte, és mellékesen ötödikként végzett a valószínűleg nem harmatgyenge no
rvég rali bajnokságban is. 98-ra maradt a Celica, de már egy ST205. Ez az autó hozta a nagy áttörést, megnyerte vele a norvég rali bajnokságot, és a svéd rali vb futamra is „befizetett”, ahol 14. lett. (Ez évben még megpróbálkozott a brit VB futammal is, de ott kiesett.)

1999-ben már gyakrabban riogatta a vb mezőnyt: a Ford gyári versenyzőjeként egy Escort WRC-vel (Mills-el az oldalán) Svédországban láthattuk volna először, ha ott vagyunk. Aztán amikor Radstrom a Szafari előtt lesérült, Petter az utolsó pillanatban beugrott, és (nulla tapasztalattal az autót vagy a helyszínt illetően) a szenzációs ötödik helyre hozta be a Focus WRC-t. Ez évben még 11.lett Portugáliában, és a 9. a Brit Rali-n.

2000 - a váltás éve volt. Sokakat lepett meg, amikor három sikeres verseny után (Szafari:5., Argentina:6., Új-Zéland: 4.) augusztusban búcsút intett a Ford-nak, és leszerződött a Subaruhoz. (Utólag ez jó döntésnek bizonyult, hisz a kékeknél teljes szezont teljesíthetett.) A 2001-es évadban Solberg 15 gyorsaságin bizonyult a leggyorsabbnak, ehhez képest talán szerénynek tűnik, hogy mindössze egyszer állhatott a dobogóra, az Akropoliszon viszont élete legjobb eredményét hozta, amikor a második lett. Petter iszonyúan gyors, de még kicsit forró fejűnek tűnik, talán ezen a téren van még hova fejlődnie.

És itt engedtessék meg egy apró epizód megemlítése: amikor oly sok magyar rali fannal együtt tavaly útra keltünk a Sanremo ralira, arról bizonyosodhattunk meg, hogy Petter az amúgy is emberközeli, és teljesen „normális” viselkedésű WRC pilóták k
özül is kiemelkedett barátságosságával, közvetlenségével. Arról nem szólva, hogy gyakorlatilag nem tudtuk úgy lefotózni, hogy ne kacsintgatott volna a kamera vagy a videó irányába, és hogy CAGI-val a közös fotóba is mosolyogva „belement”, a legszimpatikusabb mégis az volt, amikor a verseny harmadik napján a 20 perces szervizparkban idejének felét a norvég szurkolókkal való beszélgetéssel töltötte. Kijött a kerítéshez, csevegett, aláírást osztogatott, ahelyett, hogy elbújt volna a buszban pihenni, mint esetleg más sztárok megtették.

 

 

 




© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek