2017. oktober 23.










Generációváltás a rali vb-n (1): Loeb
(Forrás: Bodnár Ákos)

Ezt állítani azért merészségre vallana, de az idei Monte két (illetve négy) olyan fiatal tündöklését hozta, akik eddig is meg-meg csillantak már, ám amit a dél-francia hegyekben műveltek, amellett már nem lehet elmenni szótlanul. A hazai pályán száguldó Loeb-Elena és a Solberg-Mills páros a 14 megtartott gyorsaságiból összesen 10-et nyert meg, méghozzá igazságosan elosztozva a győzelmeken.
Ezekről a 28 éves srácokról talán nem tudunk annyit, mint az évek óta a csúcson nyomuló ászokról, ezért faragtuk ezt a kis összeállítást. Honnan indultak, mik voltak a siker lépcsőfokai, mit lehet tudni róluk? Nézzük először a monte carlo-i győzőt…


Sebastien Loeb

Született: 1974. február 26.
Lakhelye: Oberhoffen, France
Nőtlen
Hobby: gokart
Első rali versenye 1997 (Peugeot 106)
VB rajtok száma: 15
VB pontok száma: 12 (talán 16)

http://www.fanloeb.com/

Sebastien egész kiskorától kezdve sportolt, 15 éves volt, amikor abbahagyta a tornát. Ahogy nőtt, úgy tűnt: a sebesség mégis jobban érdekli. Két apró probléma akadt csak: nem volt egy vasa sem, és Petterrel ellentétben a szülei sem támogatták versenyzői törekvéseit. Csak a volt szomszédok a megmondhatói, mennyire boldog volt mindenki, hogy a srác a háztömb körüli moped versenyeken élte ki sebesség iránti elkötelezettségét. A 17 éves Loeb azonban ebbe is beleunt, úgy érezte valahogy tovább kell lépnie. 1995-ben, és 96-ban elindult hát a francia „Ralie Jeune Peugeot” válogatón, melyek győztese egy 106-os szezont kapott ajándékba. Seb azonban mindkétszer lemaradt a döntőben, így igazán kapóra jött az AMBITION Sport Auto azaz Dominique Heinz és Remi Mammoser segítsége, akik felfedezve tehetségét egy Peugeot 106-ost toltak alá az 1997-es esztendőre. Valószínűleg a villanyszerelő srác sosem jutott volna a WRC hadszíntérre az ő segítségük nélkül.

A csendes Sebastien első rali szezonja bíztatóan indult, annak ellenére, hogy csak pár versenyen vett részt, 1997-ben az „Év tehetségének” választották, a francia 106 Ralie Kupában ment 106-osával, az év végi összesítésben 6. lett, a kemény harc, és annak ellenére, hogy nem tudott minden versenyen elindulni. Ez segítette hozzá, hogy 98-ban már egy A-s Saxo-val kezdhette az évet, és szerényen rögtön meg is nyerte az első Francia Bajnokiját az A6-os kategóriában. Már épp kezdett belejönni, amikor egy teszt során az év közepén egy szarvassal való találkozás lerombolta a versenyautót és ezzel a csapat anyagi helyzetét. A maradék pénzből még épp kifutott egy-két verseny. Az év végi összesítésben 3 befejezett (és megnyert) versenyük a Saxo kupa 6. helyére volt elég.

1999-ben, mikor Petter már a Ford gyári csapatában tengette napjait, Seb továbbra is a
Saxo Kit Car Trophy-ban, és néhány francia bajnokin indult Saxo Kit Car-jával. Viszont megtette az első lépéseit a nemzetközi porond felé, így a négy megnyert Kit Car Trophy versenyen kívül (mellyel megnyerte a sorozatot) részt vehetett a 99-es Katalán rali-n, Korzikán és a Sanremo-n (utóbbi kettőn meg is nyerte az A6-ot). Nem csoda hát, hogy a Citroen szeme megakadt az új tehetségen, A francia cég így támogatói szerződést kötött Seb-el, és 2000-ben saját színeiben indította a francia murva bajnokságban. Itt sem vallott szégyent, de az aszfalt tűnt az igazinak. A tehetség végképp elnyerte jutalmát: a Loeb-Elena párost elismerésül benevezték a Sanremo-ra és Korzikára, de már egy Corolla-val WRC-vel. „Ismerkedés gyanánt” 10-be került mindkét versenyen. Ezen felül a francia bajnokság utolsó futamát is besöpörte egy Xsara Kit-el.

2001 már többé kevésbé a szemünk előtt zajlott: a Super 1600 VB-n öt versenyt nyert, így világbajnok lett, a Sanremon-n pedig - (a 2002-s Monte-hoz hasonlóan - az egyetlen Citroen WRC versenyzőként a célban) a fergeteges második helyet szerezte meg.

Innen már nem sokat lehet feljebb lépni, mikor nyerhet versenyt ez a Loeb gyerek- merült fel sokakban. Nos, a múlt hétvégén megtörtént a „csoda”. Hogy a brutális hiba (kerékcsere tiltott területen) elveheti tőle ezt a győzelmet? Nos, a zöld asztalnál igen, a rali szeretők körében azonban egyértelmű: egy új csillaggal gazdagodott a Rali-vb, egy olyan duóval, akikkel az aszfaltos versenyeken végérvényesen a legjobbak között kell majd számolni.




© 1997-2011 rally.hu. Minden jog fenntartva.
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.






Webstar Csoport Versenynaptár Fórum Chat Linkek